Tytuł: Wszystko o Suzuki Katana AY WR 50 suzuki-katana.nets.pl :: Dziwne . . . tarcie ?

Dodane przez Smaku dnia 02-06-2008 12:24
#1

Siema !
Mam pytanie co jest z moją katanką, kiedy dodaje gazu to tylko na początku słychać takie jakby "tarcie" przy zwalnianiu puszczaniu manetki) słychać tak samo. Co to może być, czy jest możliwość że mam jakiś lipny olej w przekładni i to przekładnie trą o siebie ? Czy może macie jakieś inne propozycje?
ps. ten dźwięk jest taki jak by były klocki starte i tarły o tarcze hamulcowa, jest bardzo podobny, dźwięk dochodzi gdzieś ze sprzęgła tzn. z tej strony gdzie jest sprzęgło. Pomóżcie :|

Dodane przez x1x1x1 dnia 02-06-2008 13:47
#2

Może to będzie wał do wymiany. Kumpel miał podobne objawy i właśnie wał był zatarty.

Edytowane przez x1x1x1 dnia 02-06-2008 13:50

Dodane przez damian22 dnia 02-06-2008 14:23
#3

A nie wymieniałeś przełożeń bo ja mam tak od kiedy mam sportowe przełożenia ?

Dodane przez Smaku dnia 02-06-2008 17:07
#4

nie wiem raczej nie (ja nie wymieniałem chyba ze poprzedni właściciel) ale raczej nie są wymieniane bo katana nie ma blokad a jedzie tylko 65 :-( (MoviStar) czy wał może być winą osiągów ?

Dodane przez x1x1x1 dnia 02-06-2008 17:17
#5

Wał raczej do tego nie powinien mieć nic wspólnego.
A jeśli chodzi o przełożenia, to może ktoś je wymienił na takie które miał pod ręka, bo chciał zachować dla siebie i mieć właśnie odblokowane przełożenia... Wtedy miało by to trochę sens.

Dodane przez Smaku dnia 02-06-2008 19:17
#6

a jak sprawdzić wał w jakim jest stanie? jakaś instrukcja ? a może ma ktoś jakieś inne odp na moje pytanie ?

Dodane przez x1x1x1 dnia 02-06-2008 19:25
#7

Chyba jedyny sposób na sprawdzenie wału jest dobranie sie do niego i wyczuć czy wał się przyciera czy nie.

Dodane przez Smaku dnia 02-06-2008 21:25
#8

aha, to ma ktoś jeszcze coś do powiedzenia w tym temacie czy nie ?

Dodane przez barszczu dnia 03-06-2008 08:16
#9

ja mailem podobne objawy i okazalo sie ze lozysko igilekowe na wale sie rozlecialo

Dodane przez James dnia 03-06-2008 15:48
#10

Smaku napisał/a:
[...] bo katana nie ma blokad a jedzie tylko 65 :-( (MoviStar) [...]?


IMHO MoviStar'y po odblokowaniu tyle jadą (wiem, bo sam mam).
Mój egzemplarz po odblokowaniu leciał 65max z wiatrem w plecy.

Po wymianie wariatora, sprzęgła i tłumika - 95 (na prostej).

Troche dziwne, bo gaźnik (seryjny) mam 12, ale przynajmniej mało pali :)

btw. nie wiem co Ci trze, ale najlepiej dobierz się do miejsca skąd dochodzi dźwięk i pooglądaj. :)

Dodane przez Smaku dnia 03-06-2008 16:27
#11

no oglądałem, a może sprężynki sprzęgła albo sprężyna centralna, może coś z nim jest nie tak? Mówisz serio że latała ci tylko 65km/h ?

Dodane przez James dnia 04-06-2008 14:18
#12

Smaku napisał/a:
no oglądałem, a może sprężynki sprzęgła albo sprężyna centralna, może coś z nim jest nie tak? Mówisz serio że latała ci tylko 65km/h ?


Nie. Sprzęgło (całe) wymieniłem jako pierwsze, bo było zużyte.
Zamontowałem z niebieskimi sprężynkami oraz spr. centr. +15 i nowym paskiem. Po krótkiej jeździe wróciłem do oryginalnej sprężyny.
Prędkość bez zmian, czyli max 65.

Zamontowałem wydech Yasuni Z i uzyskałem gigantyczny przyrost mocy w zakresie średnich i wysokich obrotów oraz V-max 75km/h.

Zamontowałem wariator Polini Speed Control + rolki 5g.
Moc w zakresie średnich i wys. obrotów minimalnie spadła, więc wyrównało się z mocą na niskich obrotach i teraz przyspieszenie jest płynne w pełnym zakresie. V-max 93km/h.

Regulacja i czyszczenie gaźnika, zwiększenie ciśnienia w oponach i uzyskałem prędkość ok. 95km/h.

Wczoraj przeprosiłem żółtą sprężynę centralną (+15) i lekko wzrosła moc w zakresie średnich i wysokich obrotów, za to lekko spadła w zakresie niskich obrotów. V-max praktycznie bez zmian, no może spadł o 2km/h.

W planach mam zamontowanie czerwonych sprężynek sprzęgła, w celu zwiększenia mocy w zakresie niskich obrotów, oraz wymianę gaźnika na 17,5, gdyż w oryginalnym (Keihin 12) wysłużył się zawór iglicowy i paliwo mi się przelewa zaworem odpowietrzającym i przelewowym/nadmiarowym). Dziś dzwoniłem do dealer'a Suzuki i za nowy zawór chcą ok. 70zł ! (Skandal!).
Zobaczymy co się stanie po zmianie gaźnika i sprężynek sprzęgła :)

W planach jeszcze mam zamontowanie GazBox'a Polini (leży i czeka na kupno gwintownika).

pozdro

2008-06-16 [update]

Dla zainteresowanych tematem:

Po wymianie gaźnika (na 17,5 Arreche) i odpowiedniej jego regulacji
Katana dostała ogromnego przyrostu mocy :)
Prędkośc max bez zmian, czyli w granicach 95km/h.
Sprężynę zostawiam żółtą, a sprężynki niebieskie - jest ok.

Przydałoby się teraz zamontować filtr stożkowy i tego Gazbox'a, który leży i czeka, ale to już chyba zrobi przyszły właściciel, ponieważ niedługo wystawię motorek na sprzedaż.
Powodem sprzedaży jest zakup Aprili RS :>

Gdyby ktoś chciał kupić moją Katankę,
to zapraszam na gg lub mail.
Cena wywoławcza 4500zł, rocznik 2001

Edytowane przez James dnia 16-06-2008 11:27