Tytuł: Wszystko o Suzuki Katana AY WR 50 suzuki-katana.nets.pl :: [ART] Dobór przełożeń!

Dodane przez BoniuBOSS dnia 24-03-2008 21:49
#1

Witam

Temat doboru przełożeń jest już od dawna poruszany przez nowych i już zaawansowanych użytkowników tego forum dlatego żeby pozbyć się ponawiania stałych i ci±gle tych samych lub podobnych tematów postanowiłem napisać ten artykuł. KRÓTKO, ZWIʬLE I NA TEMAT!

Dlaczego Katana jeĽdzie tak mało z zablokowanymi przekładniami?
- Ponieważ seryjne montowane przełożenia w Katanie s± bardzo krótkie. Zwiększaj±c przełożenia, zwiększamy v-max naszego jedno¶ladu.

Jakie przełożenia wybrać i co zyskamy w przypadku ich montażu?
- Osobi¶cie polecał bym montaż przełożeń pierwotnych Malossi i wtórnych Polini. Jest to najlepsze rozwi±zanie je¶li nie chcemy stracić przy¶pieszenie a zyskać sporo bo aż +/- 20km//h na v-maxie.

Co daj± poszczególne konfiguracje?
- Stage6 + wtórna seria >> wzrost v-maxu o +/- 10 km/h i mały ale zauważalny spadek przy¶pieszenia.
- Top Racing + wtórna seria >> wzrost v-maxu o +/- 10 km/h i mały ale zauważalny spadek przy¶pieszenia. Różnica w stosunku do przełożeń Stage6 jest taka że do zamontowania przełożeń Top Racing potrzebujemy prasy hydraulicznej albo palnika (metoda na ciepło).
- Malossi + wtórna seria >> spadek v-maxu o +/- 5km/h i zauważalna poprawa przy¶pieszenia.

- pierwotna seria + Polini >> wzrost v-maxu o +/- 20 km/h i duży spadek przy¶pieszenia oraz mocy.

- Stage6 albo Top Racing + Polini >> wzrost v-maxu o +/- 27 km/h i bardzo duży spadek przy¶pieszenia oraz mocy.
- Malossi + Polini >> wzrost v-maxu o +/- 20 km/h oraz zerowy spadek przy¶pieszenia oraz mocy.

Powyższe dane mog± ulec zmianie przy montażu mocniejszych b±dĽ słabszych cylindrów od serii ale niestety nie jestem wam wstanie powiedzieć o ile ponieważ nie jestem jasnowidzem.

Pozdrawiam
BoniuBOSS

Edytowane przez BoniuBOSS dnia 24-03-2008 21:50