Tytuł: Wszystko o Suzuki Katana AY WR 50 suzuki-katana.nets.pl :: [ART] Dobór przełożeń!

Dodane przez BoniuBOSS dnia 24-03-2008 21:49
#1

Witam

Temat doboru przełożeń jest już od dawna poruszany przez nowych i już zaawansowanych użytkowników tego forum dlatego żeby pozbyć się ponawiania stałych i ciągle tych samych lub podobnych tematów postanowiłem napisać ten artykuł. KRÓTKO, ZWIĘŹLE I NA TEMAT!

Dlaczego Katana jeździe tak mało z zablokowanymi przekładniami?
- Ponieważ seryjne montowane przełożenia w Katanie są bardzo krótkie. Zwiększając przełożenia, zwiększamy v-max naszego jednośladu.

Jakie przełożenia wybrać i co zyskamy w przypadku ich montażu?
- Osobiście polecał bym montaż przełożeń pierwotnych Malossi i wtórnych Polini. Jest to najlepsze rozwiązanie jeśli nie chcemy stracić przyśpieszenie a zyskać sporo bo aż +/- 20km//h na v-maxie.

Co dają poszczególne konfiguracje?
- Stage6 + wtórna seria >> wzrost v-maxu o +/- 10 km/h i mały ale zauważalny spadek przyśpieszenia.
- Top Racing + wtórna seria >> wzrost v-maxu o +/- 10 km/h i mały ale zauważalny spadek przyśpieszenia. Różnica w stosunku do przełożeń Stage6 jest taka że do zamontowania przełożeń Top Racing potrzebujemy prasy hydraulicznej albo palnika (metoda na ciepło).
- Malossi + wtórna seria >> spadek v-maxu o +/- 5km/h i zauważalna poprawa przyśpieszenia.

- pierwotna seria + Polini >> wzrost v-maxu o +/- 20 km/h i duży spadek przyśpieszenia oraz mocy.

- Stage6 albo Top Racing + Polini >> wzrost v-maxu o +/- 27 km/h i bardzo duży spadek przyśpieszenia oraz mocy.
- Malossi + Polini >> wzrost v-maxu o +/- 20 km/h oraz zerowy spadek przyśpieszenia oraz mocy.

Powyższe dane mogą ulec zmianie przy montażu mocniejszych bądź słabszych cylindrów od serii ale niestety nie jestem wam wstanie powiedzieć o ile ponieważ nie jestem jasnowidzem.

Pozdrawiam
BoniuBOSS

Edytowane przez BoniuBOSS dnia 24-03-2008 21:50

Dodane przez majer93 dnia 25-03-2008 09:04
#2

które przełożenia da się wymienić bez prasy?

Dodane przez Smaku dnia 25-03-2008 09:11
#3

słyszałem że do wymiany przełożeń pierwotnych STAGE 6 nie potrzeba prasy;)

Dodane przez BoniuBOSS dnia 25-03-2008 09:52
#4

"- Top Racing + wtórna seria >> wzrost v-maxu o +/- 10 km/h i mały ale zauważalny spadek przyśpieszenia. Różnica w stosunku do przełożeń Stage6 jest taka że do zamontowania przełożeń Top Racing potrzebujemy prasy hydraulicznej albo palnika (metoda na ciepło)."
JAŚNIEJ NIE DAŁO SIĘ NAPISAĆ A SĄ JESZCZE PYTANIA!

Dodane przez majer93 dnia 25-03-2008 10:54
#5

muślałem, że są jeszcze jakieś inne przełożenia niz stage6, które nie potrzebują prasy

Dodane przez Smaku dnia 25-03-2008 11:08
#6

BoniuBOSS napisał/a:
Top Racing + wtórna seria >> wzrost v-maxu o +/- 10 km/h i mały ale zauważalny spadek przyśpieszenia. Różnica w stosunku do przełożeń Stage6 jest taka że do zamontowania przełożeń Top Racing potrzebujemy prasy hydraulicznej albo palnika (metoda na ciepło).

Na ciepło tzn. jak?

Dodane przez wander dnia 25-03-2008 11:30
#7

Palnikiem podgrzewasz i ściągasz, pod wpływem ciepła metal sie rozszerza i łatwiej wtedy schodzi....

Dodane przez BoniuBOSS dnia 25-03-2008 11:32
#8

Ja u siebie w skuterze robiłem tą metodą na ciepło i wszystko śmiga.

Dodane przez Smaku dnia 25-03-2008 11:32
#9

aha, to tym drugim sposobem łatwiej (można sobie to zrobić w domowym warsztacie):)

Dodane przez BoniuBOSS dnia 25-03-2008 11:35
#10

Oba sposoby są dość kłopotliwe, nie każdy ma prasę i nie każdy ma palnik w garażu albo domu i właśnie dla tych osób jest przeznaczona przekładnia Stage6 którą tylko wkładamy zamiast starej.

Dodane przez Smaku dnia 25-03-2008 11:37
#11

nom tak ale przekładnia STAGE 6 jest duuuuużo droższa od TOP RACING :|

Dodane przez BoniuBOSS dnia 25-03-2008 13:07
#12

Nom to jest oczywiste w końcu masz tam dodatkową zębatkę od przekładni wtórnej oraz odpada Ci konieczność posiadania prasy hydraulicznej albo palnika.

Dodane przez majer93 dnia 30-03-2008 22:21
#13

ile zębaów ma zablokowana przekładnia wtórna? Przekładnia wtórna 16/49 jest sportowa czy orginalna zablokowana?

Dodane przez Smaku dnia 30-03-2008 22:30
#14

przekładnia 16/49 to przekładnia sportowa ;)

Dodane przez EVOVIII dnia 30-03-2008 23:34
#15

BoniuBOSS skąd masz te dane? Coś mi sie wydaje że nie testowałeś wszystkich przełożeń. Ba masz w ogóle jakieś zmienione w Katanie?

Dodane przez BoniuBOSS dnia 31-03-2008 07:17
#16

Jasne że nie testowałem ale pojedyncze osoby montowały takie zestawy w swoich Katanach, z tąd wiem ile mniej więcej daje dany konfing. Zresztą to nawet da się stwierdzić na oko. Mam w swoim wymienione przekładnie.

Dodane przez Lukaszwr50 dnia 01-04-2008 20:07
#17

A gdzie dostac można : przełożeń pierwotnych Malossi i wtórnych Polini.:(

Dodane przez BoniuBOSS dnia 01-04-2008 20:38
#18

Malossi na skutercentrum.pl a Polini na sklep.mieloch.pl. Pozdo

Dodane przez cineklab dnia 05-04-2008 22:15
#19

ile można wyciągnąć na seryjnych przełożeniach??

Dodane przez EVOVIII dnia 06-04-2008 01:33
#20

80 to już max maxów ;). Mowa o seryjnych zablokowanych z cylindrem 70ccm ;).

Dodane przez BoniuBOSS dnia 06-04-2008 07:27
#21

95 polecisz na cylku Hebo Manston Replica. Strzaszak tyle latał a miał zablokowane przekładnie.

Dodane przez wander dnia 06-04-2008 13:47
#22

no ja mam seryjne(chyba nie zablokowane i na seryjnym cylku mi wyciągnął 100km/h

Dodane przez Fazi dnia 06-04-2008 14:44
#23

mi na Polini sport 70 i zablokowanych przełożeniach jechała 80-85.

Dodane przez EVOVIII dnia 06-04-2008 20:07
#24

Czyli Wander nie ma blokady na przełożeniach.

Dodane przez BoniuBOSS dnia 06-04-2008 20:14
#25

Też tak sądzę, podobnie jak NSR 125 wychodziły co nie które sztuki z odblokowanymi modułami podobnie może być tutaj.

Dodane przez cineklab dnia 10-04-2008 22:40
#26

Farciarz z tego wandera:P A ja mam pytanie dawniej czytałem że do Katanki pasują przekładnie z Aprili SR z silnikiem Morini czy to prawda??...wiecie może czy są one odblokowane??ma ktoś z Was takie??

Dodane przez wander dnia 11-04-2008 00:57
#27

Tak to jest prawda! Przełożeni z SR są nie blokowane.

Dodane przez cineklab dnia 11-04-2008 16:07
#28

a będą pasowały do katanki jeśli przełożenia będą od SRki z silnikiem Morini??

Dodane przez BoniuBOSS dnia 11-04-2008 16:51
#29

A co @Wander wyżej napisał? Naucz się czytać albo <cenzura>!

Trochę szacunku do innych użytkowników!!!!

Edytowane przez wander dnia 11-04-2008 17:21

Dodane przez cineklab dnia 11-04-2008 21:19
#30

sorry ale Wander odpowiedział na pytanie czy są one blokowane a nie na to czy będą pasowały na ten wieloklin więc to Ty się naucz czytać...

Więc powtarzam pytanie czy te przełożenia będą pasowały do katany?

Dodane przez BoniuBOSS dnia 11-04-2008 22:35
#31

A ja mam pytanie dawniej czytałem że do Katanki pasują przekładnie z Aprili SR z silnikiem Morini czy to prawda??


Tak to jest prawda!


DLA MNIE TO JEST WYSTARCZAJĄCA ODPOWIEDŹ! Będą pasować ale tylko do Morini drugiej generacji z wałkiem przekładni 22mm.

Dodane przez cineklab dnia 11-04-2008 22:43
#32

a jaki silnik ma katana 2002AC nowa buda??

Dodane przez wander dnia 12-04-2008 13:30
#33

A jaki może mieć silnik?? MORINI powyżej 1999 roku!!!!

Dodane przez cineklab dnia 12-04-2008 14:24
#34

ok luz...ale przecież jak w Holandi produkowali powyżej 99 rok katanki w starej budzie to możliwe że miały pierwszą generacje

Dodane przez wander dnia 12-04-2008 15:11
#35

Nie możliwe!! Silniki to co innego niż podział na budy(nowe, stare)

Dodane przez areczek03 dnia 04-05-2008 08:11
#36

zapodajcie linki do tych przełożeń poloni i malossi:p

Dodane przez Daniez dnia 04-05-2008 08:25
#37

POLINI:http://sklep.miel...719d4c1562
MALOSSI:http://skutercent...ts_id=2165 Podałem do 1998r.

Edytowane przez Daniez dnia 04-05-2008 08:26

Dodane przez slomek dnia 26-05-2008 23:55
#38

czy w przypatku wymiany przełożeń trzeba także wymienić rolki???

Dodane przez Smaku dnia 27-05-2008 10:15
#39

no pewnie, trzeba wyregulować napęd ;)

Dodane przez areczek03 dnia 21-06-2008 13:57
#40

może ktoś orientuje się czy dużo daje zestaw przełożeń malossi???

Dodane przez szyszek05 dnia 21-06-2008 14:37
#41

pelno postow i tematow bylo na tym forum, poszukaj a napewno znajdziesz

Dodane przez KATANA1999S dnia 22-06-2008 13:26
#42

mam pytanie odnosnie przełozen jezeli kupie przełozenia strage 6 nietrzeba isc z nimi na prase hydrałliczna tylko odrazu załozyc tak?? a czy z przełozeniami mallosi tez tak jest codzi i o pierwotne

Dodane przez Matek_Katana dnia 26-09-2008 15:48
#43

Siemka! mam małe pytanko. Mam zablokowane przełożenia w Katanie i jadę na nich 75! I teraz mam pytanie do was: Czy to prawda że katana w wersji TELEFONICA MOVISTAR ma seryjnie odblokowane przełożenia???? i jeżeli tak to jak bym założył te przełożenia do mojej katanki to ile bym na nich poleciał na wydechu Tecnigas next r ?????? Czy ta gra jest warta świeczki w ogóle????

Dodane przez x1x1x1 dnia 26-09-2008 15:51
#44

Tak są w pełni odblokowane, na nich na sport kominie możesz wyciągnąć może jakieś 85 ale jeżeli twoja jedzie 75 to wątpie byś miał zablokowane przełożenia

Dodane przez Matek_Katana dnia 26-09-2008 16:02
#45

No ja myślę że mam zablokowane bo poprzednią katanę którą miałem tylko z silnikiem AC jechała 80 na nowym pasku na cylku 50ccm a jak wsadziłem airsala T6 racing to osiągi były takie same. Więc podejrzewam ze jednak są blokowane

Dodane przez x1x1x1 dnia 26-09-2008 19:07
#46

Nie muszą być blokowane.
Mała prędkość moze być spowodowana albo paskiem kevlarowym (zmniejsza vmax) albo przez zjechane frezy na przeciwtalerzu waria. To drugie miał kumpel i zaczeło mu jechac z 85 na 65

Dodane przez Matek_Katana dnia 26-09-2008 19:14
#47

Tak ale się składa ze mam nowy przeciw talerz i pasek ATHENY i Wariator nie widać w ogóle zużycia!!
wiec ja myślę że to przełożenia że więcej pocisnąć nie mogę? A jak bym chciał kupić np. firmówki to jakie byś mi polecił bo widzę ze ty masz zdjęte i jakie masz??

Dodane przez x1x1x1 dnia 26-09-2008 19:23
#48

Ja mam zdjęte bo takiego kupiłem :/

Więc może i masz blokowane, niech inni się wypowiedzą

Dodane przez Headhunterz dnia 11-11-2008 21:54
#49

Nie ma blokowanych. AC (2000r.) jak już mają to lecą max 70 nie wiem co byś tam wsadził. Kumpel miał wymieniany talerz, wario, pasek polini race, cylek polini sport, lego tt, gaźnik 17.5mm, sprzęgło i dzwon seria i przekładnie blokowane katana leciała 70 nawet regulował u kilku mechaników, to samo 70 i 70 i 70. Ja zdjąłem u siebie same blokady i poszła 75km/h przy lekko wytartym talerzu(katana LC 98r.) .

Dodane przez Matek_Katana dnia 21-01-2009 23:56
#50

Siemka! mam pytanko ponieważ kupiłem katane z zablokowanymi przełozeniami i leci mi 60km/h v max i postanowilem kupic z allegro przelozenia od wersji movistar! i mam pytanie ile na tych przełozeniach mozna na maxa polecieć ???

Dodane przez wander dnia 22-01-2009 00:03
#51

seria 80, z wydechem 95 a na większym tunie nawet do 115.

Dodane przez LMatador dnia 22-01-2009 08:08
#52

Hmm to lepiej brać od movistar? Czy sportowe polini+malossi

Dodane przez baziu_19 dnia 22-01-2009 10:26
#53

Oczywiście, ze sportowe, tylko one są dużo droższe niż te od Movistar`a które można "wychaczyć" na aukcjach za ok. 200zł.

Dodane przez Matek_Katana dnia 22-01-2009 15:05
#54

Aha fajnie!! akurat mam jeszcze komin tecnigasa next R to bedzie git! a poza tym ja kupiłem je za 140 złotyc z przesyłką 160 a sportowe sa duzo drozsze i ja mysle ze chyba dobrze zrobiłem! a jak ktos jes zainteresowany przełożeniami od MOVISTARA to na allegro stoi kika tych wersji wiec bez problemu narazie mozna dostac!!! :)

Dodane przez Smagal dnia 22-01-2009 21:23
#55

moze ktos by sie pokusil na artykul jak wymienic przelozenia pierwotne? bo troche inaczej sie to robi niz zmiana wtornych ;)

Dodane przez Damian92 dnia 02-03-2009 21:46
#56

Żeby nie zakładać nowego tematu to tutaj:

Wiem, że nikt z Was nie jest wróżką, ale możecie powiedzieć ile mniej więcej może dać jak włoże przełożenia od katany WR do zwykłej LC, która teraz jedzie 55-60km/h ?

Dodane przez OloK dnia 02-03-2009 22:06
#57

Jak od WR no to jakieś 75 powinna polecieć

Dodane przez Barti02 dnia 02-03-2009 22:39
#58

Siemka ja kupiłem niby od movistar ale mnie ty oszukał czy od sr ki ditech morini będą pasowały bo zastanawiam się czy kupowac ??

Dodane przez x1x1x1 dnia 03-03-2009 14:42
#59

Zależy od rocznika, jeżeli masz po 99r (new morini) to pasują.

Dodane przez shaden dnia 03-03-2009 15:06
#60

Smagal napisał/a:
moze ktos by sie pokusil na artykul jak wymienic przelozenia pierwotne? bo troche inaczej sie to robi niz zmiana wtornych ;)


Ja może zrobie .. bo zakładam jutro przełożenia polini + malossi ( bo paczka przyszła dzisiaj . .:D )

Dodane przez Maciek616 dnia 03-03-2009 15:26
#61

Witam mam pytanie czy przelozenia od apirli sr di tech 00r beda pasowac do mojej katany 00 r?? ja mu dam moje a on mi swoje bo kumpel sprzedaje ???

Dodane przez wander dnia 03-03-2009 17:05
#62

było ok 3 postów niżej napisana odpowiedz na twoje pytanie!! TAK PASUJĄ!! Ludzie czytajcie!!

Dodane przez Smagal dnia 03-03-2009 18:04
#63

Wander ale silnik morini byl w sr'ce chyba dopiero od 2003 roku?

Dodane przez ptysiex dnia 03-03-2009 18:07
#64

Po 2001

Dodane przez wander dnia 03-03-2009 19:09
#65

Nie wiem od kiedy był, ważne ze morini di-tech!!

Dodane przez Barti02 dnia 03-03-2009 20:17
#66

Nom jak też tak myślę że pasują nie długo wymienie za jakieś 2 tygodnie to dam znać przecież silniki morini nie powinny mieć innej średnicy wałka przełożeń to by było głupieale mam nadzieje że spasują

Dodane przez Damian92 dnia 03-03-2009 23:16
#67

Witam koledzy. Chcę zakupić przełożenia do mojej katany od Apki SR(gaźnik) na silniku Morini. Ale ta Apka ma z tyłu bęben, a moja Suzi tarczę. i nie wiem czy to będzie pasowało.

Fotki moich przełożeń:

img228.imageshack.us/img228/4734/s7300833.jpg
img165.imageshack.us/img165/4534/s7300834.jpg
img5.imageshack.us/img5/4060/s7300835.jpg
img5.imageshack.us/img5/8117/s7300836.jpg

A to zdjęcia przełożeń, które chce zakupić:

img6.imageshack.us/img6/6686/zdjcie087.jpg
img88.imageshack.us/img88/695/zdjcie088.jpg
img232.imageshack.us/img232/1534/zdjcie089.jpg

Czy da się jakoś tak zamienić te przełożenia na te moje wałki, żeby pasowały do mojej katany? I czy będzie potrzebna do tego prasa?
Z góry wielkie dzięki.

Dodane przez wander dnia 03-03-2009 23:37
#68

Ja wymieniłem bez prasy, zwykły młotek i imadło. Podobno w wersji z bębnem jest krótszy wałek ten co koło na niego wchodzi, będziesz go musiał wymienić a reszta podpasuje...
Ps. Pasować będą jak masz katanę po 1999 roku!

Dodane przez Damian92 dnia 03-03-2009 23:51
#69

No właśnie chodzi mi o ten wałek. Czyli będę mógł wziąć swój wałek, jego przełożenia i wszystko będzie ok?

Tak, mam katanę z 2000r ;)

Dzięki Wander za pomoc;)

Dodane przez shaden dnia 04-03-2009 17:08
#70

Weź zobacz na moj temat .. mam katane z 2001 roku i kupiłem przekładnie pierwotną malossi i wałek który idzie do sprzęgła ( ten z malossi).. jest właśnie taki jak na twoich zdjęciach ( na tych gdzie jest ta przekładnia którą chcesz kupic ) .. I NIE PASUJE !!!!

Jest za krótki i za gruby ..

Edytowane przez shaden dnia 04-03-2009 17:09

Dodane przez Damian92 dnia 04-03-2009 18:28
#71

Wiem, ale właśnie o to mi chodzi czy będę mógł zamiast niego wsadzić ten swój, tak żeby pasowało?

Dodane przez shaden dnia 04-03-2009 18:50
#72

Hmm ten twój wałek seryjny moze zostac .. ale wtedy założysz tylko przekładnie wtórna .. a pierwotną niestety NIE

Dodane przez Damian92 dnia 04-03-2009 19:18
#73

To niedobrze:/ No nic, dzięki wielkie za odp. ;)

Dodane przez tomek_kr dnia 29-03-2009 11:56
#74

Zamówiłem przełożenia polini na mielochu... okazało sie że nie ma.. więc zamówiłem top racing ale tak zwlekali że i te się skończyły... teraz została mi tylko STAGE 6... I moje pytanie brzmi czy brać tą STAGE 6 za 299zł czy lepiej poczekać z miesiąc na tą POLINI?? moj tun taki jak w podpisie... chce by katana latała 100... Czy wiecie gdzie indziej można jeszcze kupić przełożenia POLINI??

Dodane przez Pietras dnia 29-03-2009 12:18
#75

Na skuter centrum chyba były niedawno , ja bym wolał poczekać na polini

Dodane przez ptysiex dnia 29-03-2009 12:23
#76

Tomek_kr znasz smuglera? jak nie to ci moge jego gg albo kom podać bo może on załatwi szybciej

Dodane przez tomek_kr dnia 29-03-2009 12:27
#77

@ptysiex zaklikaj na gg do mnie.. 8284370

Dodane przez przemassss dnia 07-05-2009 21:04
#78

Witam Panowie!
Zarejestrowałem się tylko po to aby prosić Was o pomoc.
Nie posiadam Katany a skuterek podobny sercem bo Benelli 491 RR LC z 2004 roku z silnikiem Morini. Pierwsze te skutery posiadały silniki Minarelli i do nich części jest mnóstwo a od 2003 roku zaczęli montować właśnie Morini.
Troszkę pieniążków w niego wsadziłem a efekt mały:/
1.cylinder MALOSSI sport 70cc - 595,02 zŁ
2.wał MALOSSI MHR (HPC) DO 16 tys OBROTÓW - 900 zl
3.tłumik MALOSSI MHR REPLICA CHROM - 1000 zł
4.gaźnik DELLORTO PHBG 17.5 mm 250 ZŁ
5.filtr powietrza MALOSSI 100 zł
6.Wariator MALLOSSI MULTIVAR - 250 zł
7.sprzęgło HEBO RACE - 250 zł
8.Pasek KEVLAR POLINI - 100 zł
9.Sprężyna centralna HEBO 40 ZŁ
10.pompa wody RMS 100 ZŁ
11.łożyska wału + zimeringi SKF 110 zł
Przyspieszenie jest konkretne natomiast v-max to 75-80km/h
Dzięki waszemu forum stwierdziłem że tryby też trzeba wymienić i teraz tak kasy mi zostały już niedużo i zastanawiam się czy będą pasować tryby od Katan tej odblokowanej wersji albo od Aprillii???
Bardzo bym chciał zakupić ten zestawik Malossi + Polini ale mi coś strona mielocha marnie chodzi i nie wiem nawet ile by to wyszło??
Jeśli ma ktoś z Was pojęcie czy przypasują te trybiki to bardzo bym był wdzięczny, ewentualnie jakieś porady bardzo wskazane!:)

Dzięki i czekam na jakąś odpowiedź

Dodane przez Headhunterz dnia 07-05-2009 21:09
#79

na skuter plus są malossi, a na mielochu polini, odblokowane pasują ale musisz skołować prasę hydrauliczną albo metodą na ciepło

Dodane przez wiernyl dnia 07-05-2009 21:09
#80

Pasuja od Aprilli SR tej na wtrysku (Di tech)

Dodane przez przemassss dnia 07-05-2009 21:14
#81

jesteście pewni że mogę bez problemu wychaczyć na allegro tryby Katanowskie i będą pasować(albo Aprilla Di tech)?? Przynajmniej narazie bo trochę się spłukałem szczerze.... Ta wersja to Movistar??

Dodane przez Headhunterz dnia 07-05-2009 21:19
#82

będą pasować na 100% tylko wałki zamieniasz

Dodane przez wiernyl dnia 08-05-2009 12:57
#83

no jeden wałek zamieniasz ten co idzie do mocowania koła bo w sr jest krotszy

Dodane przez Felipe_97LBN dnia 17-05-2015 20:27
#84

odkopuje, czy przełożenia z SRki ditech nie będą w takim razie wgl pasowały to katany ay z 97r? czy jednak da sie cos z tym zrobić