Tytuł: Wszystko o Suzuki Katana AY WR 50 suzuki-katana.nets.pl :: Pierwszy krok tuningu mechanicznego

Dodane przez cineklab dnia 04-03-2007 15:28
#1

proszę o wasze propozycje od czego najlepiej zacząć tuning mechaniczny z góry thx za wypowiedzi:D

Edytowane przez Kamil dnia 04-03-2007 15:51

Dodane przez Konrad991 dnia 04-03-2007 15:51
#2

W katanie to napewno przełożenie potem jakiś tłumik, wario, sprzęgło itd..

Ps: najpierw ściągnij wszystkie blokady między innymi n aprzekładni.:D

Pzdr

Dodane przez cineklab dnia 04-03-2007 18:14
#3

mam zdjętą tulejkę i z tłumika

Dodane przez Konrad991 dnia 04-03-2007 18:44
#4

Tak tylko katana ma blokade na przekładni i wariatorze jeszcze i krućec ma zablokowany.

Dodane przez cineklab dnia 04-03-2007 18:58
#5

kolego ale na przekładni to jest właśnie ta tuleja o której wcześniej wspomniałem...

Dodane przez Bambus dnia 04-03-2007 19:05
#6

nie nie przekladnie nie jest blokowana na tuleji. a jak zdecydujesz sie zmienic przekladnie to polecam przekladnie pierwotna Top Racing 16/49 zajebiste przypsieszenie i 5 km/h na v-maxie mi dala. ale troche piszczy jak schodzi z wyzszych obrotow na niskie. potem mozesz wymienic wariator i tłumik. Katana powinna isc kolo 85 jak nie wieceji oczywscie dfobre przyspieszenie no i dobra regulacja

Dodane przez Fazi dnia 04-03-2007 20:07
#7

Tuning ? W moim gronie pierwszy krok do tuningu to " Umyj go " . Ale teraz na powarznie , zacznij od sciągnięcia wszystkich blokad i utrudnien.... Wszystkie blokady masz ładnie opisane na forum , gdzie sie znajdują i jak je sciągnąc. Mówimy tu o tłoku 50ccm . Bo jezeli juz chcesz inwestować kwoty ****zł to warto na poczatku zakupić 70ccm i go odpowiednio dotrzec. Potem nalezy pomyślec albo o zmianie gaźnika albo o dyszy 100 i więcej, napewno wydech , chyba że sie znasz na tym i przystosujesz seryjny ( idzie bez problemu) . Potem przekładnia jeżeli chcesz ze startu ścigać się z zawodnikami wyzszej półki... a jeżeli nie i nie zależy ci na +5 km/h v-max to tego nie rob. Jezeli fundusze pozwalają to zakup sportowe sprzegło , wario.... spręzyny.. Ale jak każdy wie , sportowe częsci nie są tak trwałe jak seryjne... Czy coś mogę więcej dodac ? Śmigać z głową , bo tuningowany skuter potrafi... POZDRO 4all B)

Dodane przez CzopAss dnia 04-03-2007 23:11
#8

Jak masz wersje telefonica moviestar, a po osiągach widze to raczej tak:) to przełożenia zostaw w spokoju, skoncentruj się na blokadzie na krućcu i może zwężenie w cylindrze. Kup wydech później wario. Jak będziesz chciał kopa to sprzęgło i twardsze sprężynki. Jak chcesz z samochodami podyskutować to kit 70ccm do tego:D PZDR

Dodane przez cineklab dnia 08-03-2007 22:06
#9

dzięki za pomoc a może gasbox by sie tesh przydał??

Dodane przez Bambus dnia 09-03-2007 22:28
#10

gas box ? moze jakies tam przyspieszenei ci da

Dodane przez BarteK dnia 10-03-2007 08:30
#11

wlasnice co do gas boxa ? dobre to bo bym moze kupil :) trzeba regulowac bo zalozeniu tego cos w skuterze?

Edytowane przez BarteK dnia 10-03-2007 08:31

Dodane przez wojol dnia 12-03-2007 06:50
#12

Fazi napisał/a:
Tuning ? W moim gronie pierwszy krok do tuningu to " Umyj go " . Ale teraz na powarznie , zacznij od sciągnięcia wszystkich blokad i utrudnien.... Wszystkie blokady masz ładnie opisane na forum , gdzie sie znajdują i jak je sciągnąc. Mówimy tu o tłoku 50ccm . Bo jezeli juz chcesz inwestować kwoty ****zł to warto na poczatku zakupić 70ccm i go odpowiednio dotrzec. Potem nalezy pomyślec albo o zmianie gaźnika albo o dyszy 100 i więcej, napewno wydech , chyba że sie znasz na tym i przystosujesz seryjny ( idzie bez problemu) . Potem przekładnia jeżeli chcesz ze startu ścigać się z zawodnikami wyzszej półki... a jeżeli nie i nie zależy ci na +5 km/h v-max to tego nie rob. Jezeli fundusze pozwalają to zakup sportowe sprzegło , wario.... spręzyny.. Ale jak każdy wie , sportowe częsci nie są tak trwałe jak seryjne... Czy coś mogę więcej dodac ? Śmigać z głową , bo tuningowany skuter potrafi... POZDRO 4all B)


Sory za Ot ale czy moglbyś Fazi cos podpowiedzeić na temat przerobki seryjnego wydechu ?? zawse mozna na nim pociwiczyc zanim kupi sie nowy ;-)

Dodane przez CzopAss dnia 18-03-2007 13:50
#13

wojol, trzeba go na maxa wybebeszyć i tyle.

Dodane przez cineklab dnia 19-03-2007 21:58
#14

No właśnie to co CzopAss przeciąć szlifierką p długości i wywaliś wszystko ze środka ale żebyś sie nie ździwił jak potem głośno chodzi...taką tanią przeróbę robią w ścigaczach żeby za małą kasę fajnie brzmiał

Dodane przez cineklab dnia 19-03-2007 22:00
#15

w wakacje zamierzam te zwężki pozdejmować sprzed gaźnika

Dodane przez Bambus dnia 20-03-2007 07:16
#16

krociec rozwierc potem mozesz dac sport tlumik i przekladnie

Dodane przez wojol dnia 20-03-2007 08:25
#17

ale czy oporocz walorów akustycznych po wybebeszeniu tłumika odczyje sie jakis przyrost na mocy lub Vmax ?

a kontynuujac temat - tez przymierzam sie do malych przerobwk i po rozeznaniu tematu zacznę chyba od:
- wymiany przekładni na 16/49 185pln
- do tegotłumi hebo new performer 518 pl
- rozwierce kruciec i wyminie dysze
- sprobuje tez troch erozwiercic gażnik

po tych modyfikac jach sprawdze co to wyjdzie z tego galimatiasu.

no a w planie wymiana cylindra na Stage 6 Racing 70cc i moze do tego jakis wariator ;-)

Dodane przez Fazi dnia 20-03-2007 09:30
#18

wojol... no na poczatek trzeba zdiąć zawirowywacz spalin , tzw. "ślepa kiszka" jezeli jest to model z przed roku 2000 to nie ma on katalizatora. Jezeli ma nie obejdzie się bez szlifierki kontowej :) nalezy go wyjąć , przeczyścic wydech a reszta co w nim zostawić a czego nie zalezy od Ciebie ( chałas idzie w góre) . Ja mam katane z 99r , zdięty zawirowywacz i przeczyszczony wydech , załorzony do cylka 70 i sprawuje sie swietnie, No dobra dobra, te całe sportowe wydechy moze i dają pare procent lepsze osiągi ale na dotarcie lub na czas gdy nie ma funduszy lub gdy nie chcesz szpanować to seria w zupełności wystarczy . Mam do tegop jeszcze ponawiercany filtr powietrza ( zadne tam stożki) i dzwięk jest świetny zarówno przy dodawaniu gazu na postoju jak i przy jeżdzie :bigrazz: ktoś ma jakiś zprzeciw ? PozDrO

Edytowane przez Fazi dnia 20-03-2007 09:34

Dodane przez Krzychu_tk2 dnia 15-05-2008 00:07
#19

nie radze wyciągać wszystkiego z seryjnego wydechu bo silnik 2T (dwusów) nie ma zaworów i musi mieć specjalną komore która niweluje brak zaworów (jak wiecie sportowe wydechy są może i głośne ale nigdy nie puste) i nie ździwcie sie jak wybebeszycie wydech a katana wam bedzie muliła :D

Dodane przez EVOVIII dnia 15-05-2008 10:14
#20

Prawie każdy sportowy wydech jest pusty, ale on może być pusty bo ma specjalnie do tego przygotowaną konstrukcje. Zaś wydech seryjny ma powinien zostać taki jaki jest, bo ma inna konstrukcje i jak za dużo z niego wybebeszycie to właśnie osiągi mogą spaść a nie wzrosnąć. Tu przedstawiam zasadę działa silnika 2T, jakby ktoś nie wiedział.
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/52/Arbeitsweise_Zweitakt.gif

Edytowane przez EVOVIII dnia 15-05-2008 10:15