Tytuł: Wszystko o Suzuki Katana AY WR 50 suzuki-katana.nets.pl :: No i pierwsza awaria:/

Dodane przez wander dnia 09-03-2008 19:26
#1

Witam. Dziś nastąpiła pierwsza awaria w moim scoocie. A więc tak: Wczoraj jak jeździłem wszystko było ok. Dziś odpalam(wszystko ok). Ruszyłem i jadę.... Po przejechaniu ok 1-2 km, zapaliła mi sie kontrolka od temperatury(pierwszy raz od nowości);/ Odczekałem chwilę(ostygł) i wróciłem na chatę, dojechałem i znowu sie zaczęła świecić. I na szybko diagnozując problem: chłodnica ciepła, płyn jest, pompa gorąca, kontrolka raczej jest dobra bo po chwilowym postoju gaśnie. Mi się zdaję że albo pompa nawaliła albo jakimś cudem się przewody czymś zapchały. Jakie jest wasze zdanie na ten przypadek?? Co to może być?? Może ktoś z was miał już taki przypadek?? Jutro chcę go rozbierać i patrzyć co jest nie tak. Czekam na podpowiedzi.

Dodane przez Pierzak dnia 09-03-2008 20:12
#2

Wymień płyn chłodzący. Nie mogły sie zapchać przewody, one maja 16mm średnicy. Podobno płyn po jakimś czasie traci właściwości, albo masz go za mało.

Dodane przez wander dnia 09-03-2008 20:21
#3

Płynu jest w normie, Z tymi właściwościami to raczej nie, przecież teoretycznie można wlać wodę.....

Dodane przez EVOVIII dnia 09-03-2008 20:53
#4

Zmień płyn, może zapowietrzył sie układ?

Dodane przez wander dnia 09-03-2008 20:58
#5

Dzięki, Jutro zaczynam od odpowietrzenia układu, jak to nie pomoże to czeka mnie rozbieranie scoota;/

Dodane przez perkusista dnia 09-03-2008 21:52
#6

panowie, w wiekszosci samochodow sie chlodnice zapychaja..:( wiec moze sie teoretycznie zapchac... Tu wlasnie widac wady LC :|

Dodane przez majer93 dnia 09-03-2008 22:08
#7

Ja myśle, że to wina pompy wody. One się niestety psują. A @Wander pwoiec ile zrobileś km na tej katanie jak to pierwsza usterka sqta/

Dodane przez wander dnia 09-03-2008 22:18
#8

W tej chwili mam ponad 13 tys km. I scoot ma 6 lat.

Dodane przez bartex dnia 09-03-2008 22:42
#9

Może już masz lekką przecierke cylka i Ci się grzeje? Ja właśnie na to stawiam, bo jeźli byś miał zapowietrzony układ to chłodnice być miał zimną, tak samo jest z zapchaną chłodnicą ;)

Dodane przez wander dnia 09-03-2008 23:15
#10

Jak by się zacierał(przycierał) to nie powinien coś stracić na mocy?? Bo z tego co czuję to na mocy nic a nic nie stracił.

Dodane przez bartex dnia 10-03-2008 07:11
#11

Jak jest bardzo lekka przecierka to tego za bardzo nie wyczujesz, nie przegrzałeś go ostatnio?


Dodane przez stiv440 dnia 10-03-2008 16:11
#12

jeśli masz wersje wr to w nich był montowany termostat,może coś z nim jest nie tak

Dodane przez wander dnia 10-03-2008 17:02
#13

Gdzie znajduje się ten termostat?? Przegrzać raczej nie..... zresztą jak w sobotę wracałem w nocy to za ciepło to nie było..., co prawda na ful gazie ale to tak jak zawsze(prawie)

Dodane przez stiv440 dnia 10-03-2008 18:56
#14

termostat znajduje się w głowicy w takiej małej obudowie przykręconej na dwie śrubki ,do tej obudowy podłączony jest waż gumowy

Dodane przez wander dnia 10-03-2008 21:01
#15

aha. Jednak to nie termostat. Usterkę już zlokalizowałem. Padło łożysku w pompie wody uszkadzając czarny plastik który przenosi obroty z magneta, rolki na magnecie(takie a na nich czarne rolki), może wałek pompy no i samo łożysko;/ Później wrzucę foto.

Dodane przez majer93 dnia 10-03-2008 21:04
#16

a mówiłem, że pompa wody:)

Dodane przez wander dnia 10-03-2008 21:23
#17

Właśnie nie mówiłeś że to pompa:P Pompa nie padła ale tylko jej napęd i łożysko.

Dodane przez tomek_kr dnia 10-03-2008 21:30
#18

u mnie też walnęło te łożysko... kupiłem od razu drugą pompę... tylko że u mnie to uszczelniacze puściły i płyn uciekł co doprowadziło do zatarcia cylka... niestety kontrolka mi sie nie zapaliła...:(

Dodane przez Bolek dnia 10-03-2008 21:47
#19

tomek_kr napisał/a:
u mnie też walnęło te łożysko... kupiłem od razu drugą pompę... tylko że u mnie to uszczelniacze puściły i płyn uciekł co doprowadziło do zatarcia cylka... niestety kontrolka mi sie nie zapaliła...:(


skąd ja to znam:)?? no miałem identyczną sytuacje czemu niekiedy kontrolki się nie świecą??

Dodane przez tomek_kr dnia 10-03-2008 21:49
#20

ten czujnik chyba spalony?? można go jakoś sprawdzić??

Dodane przez wander dnia 10-03-2008 21:59
#21

Mam takie pytanie: Czy kupował już ktoś ten zestaw?? http://www.jednos...c4943d11f4
Jak tak to co on zawierał?? Tylko łożyska(łożysko) i simeringi?? Czy zestaw wyglądał tak jak ten(ten do minarelli jest) http://www.allegr..._50cc.html
Jeśli macie jakieś linki lub namiary na kogoś kto ma taki zestawik to bardzo bym prosił o podanie. Interesują mnie też 3 śruby z rolkami(takie gumowe) które są wkręcane w magneto i i napędzają napęd pompy.

Ps. Wrzucam obiecane fotki:
images25.fotosik.pl/173/a8c3a7dfdf4790d6m.jpg images32.fotosik.pl/173/fea8d3554837cb43m.jpg

Ps. Czujnik możesz wykręcić i podgrzać np zapalniczką, świeczką, palnikiem. Żarówkę od czujnika sprawdzasz przekręcając kluczyk w pozycję pomiędzy "załączeniem" jej a "zgaszeniem". Wtedy się świeci kontrolka od temperatury i od oleju.

Edytowane przez wander dnia 10-03-2008 22:04