Tytuł: Wszystko o Suzuki Katana AY WR 50 suzuki-katana.nets.pl :: Co sądzicie o tym pomyśle?

Dodane przez bakun13 dnia 03-03-2008 13:33
#1

Planuje tuning mojej katany ac z 1999r. Opracowałem już projekt tego tuningu ale nie wiem czy jest on dobry i czy będzie wszystko mi dobrze współpracować? Proszę piszcie co o tym sądzicie i czy to mi będzie wszystko dobrze grało.
1. Wydech Yasuni Z
2. Wariator Polini
3. Gaźnik Arreche 17,5 mm
4. Filtr powietrza Hebo s
5. Sprzęgło Hebo N
6. Cylinder Polini Sport 70cc
7. Pasek Polini kelvar
8. Wał korbowy Top Racing STD
9. Zawór membranowy Hebo
Z góry dzięki!
Ps. Gdzie jest zawór membranowy w katanie?

Dodane przez Daniez dnia 03-03-2008 14:55
#2

Zawór membranowy jest pomiędzy króćcem ssącym a cylindrem. Filtr powietrza>gaźnik>króciec ssący>zawór membranowy

No z tymi częściami to jedno mi się nie podoba: GDZIE PRZEŁOŻENIA??
Zamiast wału ja bym wymienił przełożenia. Jak masz na to kasę to nic Ci się niestanie jak dołożysz do przełożeńB)

Edytowane przez Daniez dnia 03-03-2008 14:58

Dodane przez Pierzak dnia 03-03-2008 15:14
#3

Po pierwsze przełożenia polecam top racing 16/49.

Po drugie stożek ci nic nie da, ale jak już chcesz to kup porządny z osłoną, np polini air box.

Po trzecie zamiast sprzęgła hebo kup rms racing pro. To identycznie to samo, tylko pod inną nazwą, zaoszczędzisz trochę kasy.

Po piąte jak wał to i łożyska skf hq, ale ja wału bym nie zmieniał.

Po szóste odradzam zawór membranowy hebo, jest słaby, kup lepiej polini evo albo stage6.

Po siódme kupiłbym cylinder metrakita, jest o niebo lepszy (miałem wcześniej polini), a jak zmieniasz wał to kup barikita racing www.skuter-plus.pl

No i po ósme wydech. Ja bym kupił hebo np, albo lasera x-pro. To dużo lepsze wydechy, które można dostać w chromie za mniejszą kasę.

Nie zapomnij też o pasku - polecam polini racing, jest trochę dłuższy co polepsza prędkość max.

Pozdro. ;)

Dodane przez bartekkatana dnia 03-03-2008 15:22
#4

Polecam ci do tego zestawu wydech hebo i wario malossi i zamiast wału to przełożenia i cylek malossi sport a wału na skuter-plus nie ma do ac

Dodane przez Pierzak dnia 03-03-2008 15:28
#5

Hehe, chodziło mi o cylinder Barikita.... ;)

Edit:
sorki, nie ma tego cyla do Ac, w takim razie wybrałbym s6 sport pro (ale ze zmianą wału)

Edytowane przez Pierzak dnia 03-03-2008 15:30

Dodane przez wander dnia 03-03-2008 18:54
#6

po pierwsze zabrakło ci w tym tunie przełożeń, pasek nie kevlarowy ale sport, i zamiast zaworu hebo kup lepiej same membrany np malossi

Dodane przez Pierzak dnia 03-03-2008 21:22
#7

Polini racing nie jest kevlarowy. Zawór przy zmianie gaźnika musi być. Chyba że ktoś potrafi pzrerobic oryginalny, to wtedy będzie lepszy od hebo;)

Dodane przez Fazi dnia 03-03-2008 21:39
#8

po pierwsze tuning w AC nie da tyle frajdy o w LC ,a jak byś przerobił katankę na LC ? Może sie skusisz? Lepsze efekty i możliwości z cylindrami.

Dodane przez wander dnia 03-03-2008 22:44
#9

@Pierzak jak pisałem do @bakuna13 a nie do ciebie. PS. Zaworu. Zakładasz do seryjnego karbonowe membrany np malossi, zdejmujesz ograniczniki i masz identyczny zawór jak malossi.

Dodane przez bartekkatana dnia 04-03-2008 13:57
#10

A jak sie zdejmuje ograniczniki i gdzie one są a co do membran malossi to one sie szybko niszczą i mam serie.

Dodane przez Pierzak dnia 04-03-2008 15:03
#11

Jak zdejmiesz ograniczniki na seryjnym zaworze to pękną membrany, muszą być sportowe.. To te zagięte blaszki, przykręcane na 2 śrubki razem z membranami, które odgraniczają wychylenie membran.

Oryginalny zawór nigdy nie będzie tak dobry jak tuningowy. Oryginalny ma poprzeczkę na środku, a polini nie, a stage6 to już zupełnie inna filozofia, chciałbym mieć ten zawór. ;)

Dodane przez Kakarotto dnia 04-03-2008 16:23
#12

Ale membrany to dostanie razem z cylindrem, przynajmniej ja dostałem jak polini kupowałem...B)

Dodane przez BoniuBOSS dnia 04-03-2008 20:51
#13

Sprzedaj tą Katane albo przerób na LC i wtedy myśl o tunie.

Dodane przez Pierzak dnia 04-03-2008 21:33
#14

dlaczego? Na s6 sport pro też pośmiga. Jak ma dobry sprzęt to po co zmieniać?

A tak wogule to autor tematu chyba stracił zainteresowanie tematem..... heheh. ;)

Dodane przez BoniuBOSS dnia 06-03-2008 06:44
#15

Fakt w upalne lato też pośmiga tyle że będzie musiał robić przerwy co 10 minut jazdy na wysokich obrotach i martwić się czy nie zatrze silnika.

Jak jedziesz skuterem z jego maksymalną prędkością to go katujesz. Dlatego te silniki od skuterów mają tak krótką żywotność.

Dodane przez bakun13 dnia 06-03-2008 12:09
#16

nie pokazywałem się dla tego bo mam ograniczony dostęp do neta a przerobienie na wersje lc to ile by to mnie kosztowało?

Dodane przez wander dnia 06-03-2008 13:31
#17

dyskusja o przerobieniu ac na lc było i to są duże koszta, dużo zabawy i ciężka dostępność części;/

Dodane przez BoniuBOSS dnia 06-03-2008 15:28
#18

Ja bym zrobił tak, kupił tą mniejszą połówkę silnika z całym osprzętem (magneto) + wał i elementy chłodzące. W sumie wyniosło by to może 300 zł.

Dodane przez Pierzak dnia 06-03-2008 21:29
#19

Kartery, pompa wody, przewody, chłodnica....

Boniu trzeba zmienić całe kartery, bo jest inny rozstaw szpilek. ;)

Dodane przez bakun13 dnia 09-03-2008 17:25
#20

dobra to co muszę zobić aby przerobić ac na lc ile mnie to by kosztowało i gdzie to można kupić

Dodane przez Pierzak dnia 09-03-2008 20:17
#21

Co musisz kupić napisałem wyżej, a gdzie kupić - tylko allegro.pl. Duzo kasy trzeba włożyć.

Dodane przez bakun13 dnia 11-03-2008 11:31
#22

Dobra jeszcze nie wiem czy będę tuningował bo narazie wysiadł mi pierścionek. Temat w dziale eksploatacja i naprawa.