Tytuł: Wszystko o Suzuki Katana AY WR 50 suzuki-katana.nets.pl :: Katana przerywa na wysokich obrotach, po kilku kilometrach traci moc! Przeczytaj i pomóż :)
Dodane przez Wojtas dnia 22-05-2014 17:49
#1
Cześć :)
Może część z was słyszała że mam problem z przerywaniem suki.
Problem dręczy mnie już od miesiąca. Nawet nie mam dużej ochoty na jazdę z myślą że będzie przerywać i tracić moc. No ale cóż...
Przejdźmy do samego problemu.
Na pierwszym kilometrze czy dwóch jest dość spoko, Katana chodzi jak trzeba, no może z małym ubytkiem. Ale z każdym kilomtrem jest coraz gorzej. Jak zaczyna się wkręcać na wysokie obroty to słychać ciagłe przerywanie tak na ułamki sekund... A gdy chcę wcisnąć full manetkę to Katana robi "buuu" tak jakby z filtra powietrza coś i trzeba wrócić manetką do połowy żeby dało się jechać. Dziś po krótkiej jeździe zaczeła tracić moc, wlekła się pod górkę z prędkością 45 km/h. Dopiero jak dorwała jakieś górki to było jej łatwiej i tą 70 miałem. Zauważylem ze bardziej się grzeje, i wydziela się jakiś dziwny zapach tak coś jakby spalony plastik albo coś w tym stylu.
Jest to Katana chłodzona cieczą.
Czekam na jakieś komentarze, jeśli masz jakiś pomysł to nie wyłaczaj strony tylko napisz co to może byc albo czego to przyczyna. ;)
Edytowane przez Wojtas dnia 22-05-2014 17:54
Dodane przez Krupnik 2 dnia 22-05-2014 20:00
#2
A jak malowałeś silnik to wyjmowałeś membrame? Znajomy równiez w katanie lekko skrzywił sb blaszki zaworku i podobne miał problemy.
Dodane przez Wojtas dnia 22-05-2014 21:20
#3
Membrany wyglądają na git, włożyłem seryjną tez przerywał. ;)
Dodane przez wydrus dnia 25-05-2014 21:52
#4
Sprawdz filtr powietrza jeżeli masz seryjny. Jak gąbki złapią wodę to dzieją się takie cyrki
Ja jeżdziłem w deszczu i miałem właśnie później takie objawy
Edytowane przez wydrus dnia 25-05-2014 21:53
Dodane przez Aroni dnia 26-05-2014 11:39
#5
Z opisu postawię taką diagnozę: Silnik się przegrzewa, jednocześnie zły skład mieszanki, do tego świeca może wymagać wyczyszczenia lub wymiany.
Dodane przez Wojtas dnia 26-05-2014 18:55
#6
Co do śruby od składu mieszanki, to zacząć ją regulować od końca czy od początku i ile ma być tak mniej więcej wkręcona? :)
Jakieś pomysły czemu się przegrzewa? :/
Dodane przez Aroni dnia 28-05-2014 18:52
#7
Jest ciepło, może masz słaby olej, albo w ogóle jest jakiś problem z podawaniem oleju i przez to się grzeje, zbyt uboga mieszanka też przegrzewa silnik. Jest kilka opcji.
Jest tu artykuł na stronie o regulacji. Nie musisz całego czytać, tylko 1 akapit od momentu "Regulację biegu jałowego...".
Dodane przez Wojtas dnia 31-05-2014 18:30
#8
Olej Castrol Racing 2t, ale leję mi się taki czarny syf z końcówki na wydech ;)
Mieszanka 1:50 :)
Dodane przez Wojtas dnia 25-06-2014 16:12
#9
Zmieniłem gaźnik, ssanie, króciec, filtr... I dalej to samo. Świeca, przewód i fajka też wporządku. Próbowałem regulować gaźnik ale nie przyniosło to żadnych efektów.
Katana chodzi lepiej na ssaniu włączonym niż na wyłączonym podczas jazdy.
Film jak to wygląda:
https://www.youtu...kE81Ze8m9g
Dodane przez valavme dnia 25-06-2014 19:41
#10
sprzwdz czy masa jest dobra
Dodane przez Wojtas dnia 25-06-2014 20:01
#11
A jak to sprawdzić? :)
Dodane przez Aroni dnia 28-06-2014 08:21
#12
To strzelanie wygląda na jakiś problem z iskrą. Masę sprawdź czy jest dokręcona, taki czarny kabel z lewej strony do silnika przykręcony. I skup się na świecy. Jak ją sprawdzałeś? Odległość elektrod jest ok? Spróbuj zamienić jeśli masz gdzieś w domu inne świece, może być jakakolwiek na krótki gwint, byle tylko sprawdzić.
Dodane przez Krupnik 2 dnia 28-06-2014 09:35
#13
A sprawdz jaka masz kompresje, bo według mnie to cos w cylku nie tak
Dodane przez Wojtas dnia 28-06-2014 14:05
#14
Świeca jest okej, kupiłem nową i miałem jeszcze 2 inne też sprawdziłem i to samo :)
Dodane przez wydrus dnia 08-07-2014 20:26
#15
Po pracy silnika wygląda na problem ze świecą, nie masz od kogo pożyczyć cewkomodułu?