Tytuł: Wszystko o Suzuki Katana AY WR 50 suzuki-katana.nets.pl :: Opinie na temat cyla airsal sport 50cc (alu)

Dodane przez manieks818 dnia 12-05-2013 17:01
#1

Witam. Wiem ze tematy były juz na temat tego cylka ale nie moglem znaleźć . I chciał bym zadać parę pytań bo przymierzam się do zakupu tego cylka ;D. A wiem ze na forum osoby posiadają taki cylek w katanie
Wiec pierwsze pytanie jest taki jaka jest żywotność takiego cylka ?
Ile km trzeba go docierać ?
Jak tam z mocą?
i ostatnie pytanie jaki najlepszy olej będzie do katanki . Bo ja śmigam i wlewam olej 2t semisynthetic. I czy lepiej zmienić olej do tego cylka na pełen syntetyk ?

Dodane przez Szalinkofura dnia 12-05-2013 18:00
#2

Powiem Ci tyle mam ten cylek docierałem go 150km wiec tak ma moc prawie nieodczuwalnie mniejsza od 70cc malossi wiec dla mnie to rewelacja jak na 50 :) tyle ci moge powiedziec ze jest zaejbisty i tyle ;p jezdze nim troche i nie narzekam :) a olej to mobil 2t leje i tyle ;p :P ale polecam ci w 100% airsala 50

Dodane przez valavme dnia 12-05-2013 18:14
#3

to jeszcze zalezy czy ac czy lc :D

Dodane przez manieks818 dnia 12-05-2013 18:44
#4

katanka to ac 2005r stara buda . Właśnie myślałem nad tym cylkiem bo mój się już pomału kończy traci sile ;/. I dlatego napisałem temat bo chciałem się zorientować jakie opinie są o nim :D

Dodane przez Szalinkofura dnia 12-05-2013 19:27
#5

AC czyli lipa arnold mial i grzało mu sie to na airsalu wiec nie montuj ja mam lc wiec dlatego jest pro ;p

Dodane przez manieks818 dnia 12-05-2013 19:37
#6

no ale zwykły cylek bardziej się będzie grzał niż aluminiowy . a jak nie to się zrobi chwytak powietrza i powinno być git

Dodane przez arnold95 dnia 12-05-2013 20:15
#7

No to może ja się wypowiem na ten temat ;)

Miałem dokładnie taki cylinder, kupiłem go okazyjnie wraz z wałem i paskiem od kolegi z tego forum ;) Ponoć miał przejechane 30km, wyglądał jak nowy, tak samo wał, dokupiłem nowe uszczelki, łożyska, wariator, sprzęgło, gaźnik 17,5 i poskładałem...

Przez pierwsze 150km starałem się go oszczędzać i nie odkręcać pełnej manetki, w końcu zacząłem ostro jeździć...

Po odpaleniu pierwsze 500m świetnie, niestety później robiła się lipa, słabe starty, gorszy Vmax i ogólnie potrafił na pełnej manetce i prostej drodze nagle tracić prędkość...

Na zimnym potrafiłem go bujnąć do 90-95km/h (długie przełożenia 10 obr dzwonu), z górki przełamałem kilka razy 100km/h ;) Niestety, jak się nagrzał, to marne 70-75, w skrajnych przypadkach na chwilę nie był w stanie przekroczyć 60... Start w porównaniu do rakiety na zimnym był straszny, ruszałem ostatni z pod świateł - porażka, pozbyłem się całego silnika i kupiłem rozbitka LC, poskładałem na Gilardoni/Italkit 50 alu i już w okresie docierania czuję przepaść pomiędzy Airsalem ;)

Nie wiem, nie będę tutaj nikogo oskarżał, ale może był źle traktowany zanim go kupiłem, może to wadliwy egzemplarz, może ja popełniłem jakiś błąd, w każdym razie gdybym mógł cofnąć czas nie pakowałbym się w tuning Morini, a już na pewno AC, za cenę nowego Airsala pewnie dostaniesz cały zestaw na swapa LC albo rozbitka z tym silnikiem :) Może i nie będzie jeździł jak Airsal, ale będzie to pewniejsza i bardziej rozwojowa jednostka ;)

Dodane przez manieks818 dnia 12-05-2013 21:51
#8

Znaczy ja nie chce jakiegoś konkretnego tuningu. skuterem to jeżdżę do kolegi lub nad wodę no i czasem śmigam z kolega . i jeszcze pytanko czy seryjny wal by wytrzymał do tego cylka ?. Bo planowałem wsadzić 70cc ale to jeszcze bardziej chyba będzie się grzało ?

Edytowane przez manieks818 dnia 12-05-2013 21:54

Dodane przez piotrek131353 dnia 12-05-2013 22:10
#9

tak , aluminium się bardzo szybko nagrzewa , i w trasy dłuższe się ac nie nadaje bo zaraz cały silnik aż kipi . Tak jak napisał arnold w zimniejsze dni albo na krótkich odcinkach to może być fajnie z jazdą ale jak masz słoneczny dzień +30 stopni to lepiej nigdzie się nie ruszać bo pod górkę jakąś większą aż wstyd jechać bo katana idzie z 20km/h , bynajmniej ja tak mam na power force aluminium . Ale to nie tak że są same - bo aluminium równie szybko oddaje ciepło więc 5 minutowy przestój i dalej można śmigać ja również będę musiał za jakiś czas podjąć wybór między arisalem 70 a malossi 70 i nie wiem jak z tym żeliwniakiem jest , pewnie trochę wolniej się nagrzewa ale czy da się nim dłużej pojeździć i czy na pewno lepszy jest od arisala to nie wiem. A co do wału to ja bym zaryzykował i kupił 70, puści to puści a może będzie jeździł latami to jak na loteri

Dodane przez manieks818 dnia 12-05-2013 22:43
#10

myślałem ze aluminium będzie lepsze od zeliwniaka a jednak się myliłem. najwyżej 70cc zeliwniak i do tego chwytak powietrza zrobię :D. Niby jak kupiłem katanke to ona miała 70cc tylko ze nie wymienił łożyska igiełkowego i sie posypało . Niby poprzedni właściciel mówił ze korbowód jest top racing .

Edytowane przez manieks818 dnia 12-05-2013 22:49

Dodane przez Katanka2001 dnia 13-05-2013 16:51
#11

za 4 stówki kup malossi 70 i masz pewniaka jest to jeden z najlepszych 70 sport do katanki ja mam AC i kupiłem całkiem nie dawno chyba z tydzien temu i kp jest odczuwalny a i 10 tyś km powinien wytrzymać a jak zatrzesz to szlif i ogień :)