Tytuł: Wszystko o Suzuki Katana AY WR 50 suzuki-katana.nets.pl :: stożkowy filtr powietrza

Dodane przez piotrek131353 dnia 12-03-2013 20:19
#1

Filtr powietrza RMS Air System chciałbym sobie kupić i pytanie brzmi , czy da się w niego tam wepchnąć jakiejś gąbki czy zatkać trochę dziurek żeby ten przepływ powietrza był ten sam co w seryjnym filtrze , bo zalerzy mi na wyglądzie a ten niebieski stożek mi się podoba

Dodane przez Katana9797 dnia 12-03-2013 20:22
#2

cos sie na pewno da zrobic'd

Dodane przez piotrek131353 dnia 12-03-2013 20:28
#3

no właśnie nie jestem pewien bo tak to już bym to zamuwił , ale niewiem czy niepotrzebnie bo może z tego nic nie wyjść

Dodane przez Katana9797 dnia 12-03-2013 20:57
#4

ja obkleilem izolacja i jest okej znaczy bylo bo juz nie mam

Dodane przez Aroni dnia 13-03-2013 21:58
#5

Zawsze się coś da zrobić, trochę pokombinujesz, przegrzebiesz garaż i może coś znajdziesz fajnego, czym stabilnie zaślepisz wlot. Taśma nie za bardzo, bo się po jakimś czasie rozpuści i gdzieś odklei, a jak ją zaciągnie do silnika to będzie już nieciekawie.

Teraz mi się przypomniało, kiedyś też potrzebowałem zaślepić wlot, to pamiętam robiłem dodatkowe warstwy z rajstopek na gardziel. Kilka ich tam dałem, nałożyłem na to stożek i przykręciłem. Od razu mniej powietrza dostawał, a takie coś jest stabilniejsze i nawet stanowi dodatkową ochronę silnika przed zanieczyszczeniami, szczególnie przydatne przy stożku siatkowym jak np ten RMS.

Edytowane przez Aroni dnia 13-03-2013 22:00

Dodane przez patriko0202 dnia 13-03-2013 23:12
#6

Aroni nałozyłeś na gąbke i potem to tym czarnym plastikiem ? tak ?

Dodane przez Aroni dnia 14-03-2013 00:10
#7

Nie, najpierw filtr całkowicie ściągnąłem, wyciałem mniej więcej kółka z tych rajstop i nałożyłem na gardziel gaźnika. Cały czas to trzymając nakładasz stożek tak żeby złapać nim trochę tych rajstopek (dla pewności lepiej zostawić więcej i niech nawet wystają spod mocowania filtra) i zakręcasz opaskę zaciskową. Wtedy rajstopy się będą trzymać i będą stawiały dodatkowy opór powietrzu. Działa to tak jakbyś zmniejszył przepustowość filtra;)

Dodane przez patriko0202 dnia 14-03-2013 00:17
#8

a rozumiem :>, a da się tak zmniejszyć przepustowośc powietrza by był w granicach taki sam jak przy filtrze seryjnym ?


Dało by się to jakoś sprawdzić ?

Dodane przez Aroni dnia 14-03-2013 15:26
#9

No jasne, po prostu jak masz np oryginalny gaźnik to normalnie przy zmianie filtra na stożek musiałbyś zmienić dyszę na większą. A w tym wypadku zostawiasz oryginalną i zakładasz rajstopki. Na pewno będziesz musiał trochę potestować i zobaczyć ile warstw musisz nałożyć, żeby skuter dobrze chodził z podobną regulacją gaźnika.

Dodane przez patriko0202 dnia 14-03-2013 17:52
#10

rozumiem :> a w gazniku 17,5 ? ;d

Bo ja sobie z regulacja tzn dyszy zmiany nie poradze, a oddawać do mechanika mi sie nie chce.