Tytuł: Wszystko o Suzuki Katana AY WR 50 suzuki-katana.nets.pl :: BERCIA pojebało xD

Dodane przez BERCIU dnia 25-10-2012 19:53
#1

Elo elo! Jako że suka chyba nigdy nie będzie w 100% skończona to zacznę chyba nowy projekt.

NOWY PROJEKT A MIANOWICIE 2T NA WTRYSKU Z TURBO! xD

Ostatnio szperałem po necie w tematach turbo, gaźniki i wtryski i wpadłem na pomysł 2t w turbo coś w tym stylu tylko z drobnymi zmianami.
obrazki.elektroda.pl/4698995500_1323005743.jpg

Na tej fotce widzimy gazior prawdopodobnie 28 przed turbiną bo jest to gazior podciśnieniowy i jakby był za turbiną to by wszystko wybuchło. Minusem tego rozwiązania jest to że nie możemy użyć intercoolera czyli mamy duże straty mocy ze względu na to że ciepłe powietrze jest "większe" niż zimne. Jako że nie możemy kupić nadciśnieniowej wersji dellorto do skuterków dla tego nie możemy stosować ic i gazior musi być przed turbo. Dlatego zdecydowałem się na silnik 2t p/g (moje ulubione xD) 2005 na wtrysku. Dziwnie się złożyło ale znalazłem na strychu taki oto silnik bez osprzętu (tzn. kompresorów, pompek wtrysku i kompa) i to był decydujący krok.



Nad turbo 50cc myślałem całą noc i najpierw chciałem robić 4t ale nie znalazłem nic na allegro na wtrysku za rozsądną cenę więc dlatego bd uturbiał 50 ccm 2t.

Taki mam plan:

1. Wyspawać tłumik na wzór yasuni r(muszę jeszcze zgłębić wiedzę i coś policzyć)

2. Kupić na allegro jak najmniejszą turbinę i żeby jak najmniej dmuchała (żeby zmniejszyć zjawisko tzw. TURBODZIURY)

3. intercooler z 1.9 tdi http://allegro.pl...56760.html

4. customowy dolot homemade

5. blowoff

6. ogarnąć smarowanie turbiny ( w 4t bym się do miski podłączył a w 2t trzeba pomyśleć)

7. Odprężyć silnik



Chciałem coś pokombinować z elektrycznym turbo ale nie da się tego dostać w PL i to zbyt łatwe.

Odrazu uprzedzam TEN SILNIK NIE IDZIE DO SUKI!!! tulko do jakiejś innej ramy na wzór amerykańskich zoomerów.


To tyle. Jak macie jakieś propozycje to pisać!

Dodane przez dawidzio28 dnia 25-10-2012 19:55
#2

Ale suke skończysz ???

Dodane przez BERCIU dnia 25-10-2012 20:00
#3

no skończę, ale dostanę pewnie na nią w chój nowych pomysłów itd. Wiesz jak jest.

Dodane przez Aroni dnia 25-10-2012 22:13
#4

Hmmm.... no rzeczywiście Cię poje*ało :D
A na poważnie jest to do zrobienia, ale będzie w chu* trudne. Pierwsza sprawa, szkoda że robisz to na 2T, takiego silnika nie doładujesz, tylko co najwyżej usprawnisz proces płukania co oczywiście poprawi trochę osiągi, ale nijak się to ma do 4T Jeśli zastosujesz wtrysk to akurat spalanie może tak znacząco nie wzrośnie więc lux. Tylko tutaj pojawia się znowu problem, czy zdobędziesz dobre oprogramowanie ECU pod ten silnik? Bo znowu gaźnika przed turbo nie ma co wkładać jak napisałeś, bo to podciśnieniówki i będzie po pierwsze palił jak smok, po drugie nie ochłodzisz turbiny. No jeszcze to smarowanie turbiny, będziesz musiał coś pokombinować.
Z resztą już nie powinno być takich problemów. Nic no, fajnie by było jakbyś to zrobił, ale będzie ciężko:P

Dodane przez BERCIU dnia 25-10-2012 22:46
#5

Właśnie też myślę nad smarowaniem. Ostatnio pooglądałem kilka filmów i ludzie w ameryce uturbiają chińskie 4t. Myślę jednak nad kupnem jakiegoś silnika 200ccm 4t najlepiej piaggio na wtrysku i wtedy można się pobawić.


A co do ecu to niema problemu bo kumpel ma chiptuning więc looz.

A co do 2t to w 2t podobno 0,5 bara potrafi zwiększyć moc do 60% wiąc jakbym miał cylek sport 10 km to z turbo byłoby od 15 do 20 km

Edytowane przez BERCIU dnia 25-10-2012 22:48

Dodane przez djkrzysiek dnia 26-10-2012 20:06
#6

o rzesz ty w [cenzura], szaleniec jaki xD

poszukałem filmików z 2t turbo w akcji i kilka znalazłem:
http://www.youtub...mIhTU3_9hk
http://www.youtub...GmwXF5bz5g
http://www.youtub...v377_f3cvU - tutaj słychać syczenie turbiny

może wyjść całkiem niezły projekt z tego BERCIU :D

Dodane przez wiesio159753 dnia 26-10-2012 22:45
#7

pamiętam tez mialem taki pomysl i pamietam tez jak TY powiedziales mi ze to nie wypali ;dd. W 2t raczej nie bedzie to funkcjonowac bo gaznik jest podcisnieniowy to raz a dwa ze w cylku kanaly dolotowe i kanal wydechowy otwieraja sie w tym samym czasie i bedzie tylko wydmuchiwac mieszanke do wydechu. i nie znajdziesz takiej malej turbiny bo ta co jest na zdj to byla robiona na zamowienie (widzialem gdzies na stronie tego projektu). na tym silniku byl bity rekord na 50ccm i wynosil on 233km/h *-*

Edytowane przez wiesio159753 dnia 26-10-2012 22:47

Dodane przez djkrzysiek dnia 27-10-2012 00:06
#8

wiesio159753 napisał/a:
i nie znajdziesz takiej malej turbiny bo ta co jest na zdj to byla robiona na zamowienie (widzialem gdzies na stronie tego projektu). na tym silniku byl bity rekord na 50ccm i wynosil on 233km/h *-*

http://www.yamaha...t2188.html - w jednym z komentarzy jest link do krótkiego filmu z bicia rekordu :D

Dodane przez BERCIU dnia 27-10-2012 19:20
#9

wiesio159753 napisał/a:
pamiętam tez mialem taki pomysl i pamietam tez jak TY powiedziales mi ze to nie wypali ;dd. W 2t raczej nie bedzie to funkcjonowac bo gaznik jest podcisnieniowy to raz a dwa ze w cylku kanaly dolotowe i kanal wydechowy otwieraja sie w tym samym czasie i bedzie tylko wydmuchiwac mieszanke do wydechu. i nie znajdziesz takiej malej turbiny bo ta co jest na zdj to byla robiona na zamowienie (widzialem gdzies na stronie tego projektu). na tym silniku byl bity rekord na 50ccm i wynosil on 233km/h *-*


PURE JET czyli wtryskowa wersja a więc problem z gaziorem odpada. a co do kanałów wylotowych to nie zapominaj o rezonacji wydechu. Tobie odradzałem turbo bo chciałeś to wjebać do seryjnego gaźnikowego skutera a ja chcę zrobić ramę od podstaw i uturbić silnik na wtrysku. Trwałość i niezawodność schodzi na dalszy plan, u mnie liczy się tylko osiągnięta moc z 50 lub 125.

Czajcie co znalazłem http://allegro.pl...61184.html może to się nada bo w końcu 4t i na wtrysku.

A jeżeli chodzi o silnik to już moje p/g na wtrysku rozebrałem na części pierwsze, teraz moczy się w benzynce i się czyści. W poniedziałek robię rozeznanie i albo sprzedaję p/g na części i kupuję 125 albo 400 z burgmana albo zostawiam p/g. Zobaczymy co i jak.

Edytowane przez BERCIU dnia 27-10-2012 19:51

Dodane przez BERCIU dnia 27-10-2012 21:41
#10

HAhA jednak robimy na gaźniku czajcie co znalazłem http://mfk126p.na...p?p=133045

Dodane przez wiesio159753 dnia 29-10-2012 12:22
#11

ok gaznik tez da sie ominac bo kiedys moj tata poloneza dla klienta uturbial xDD. Ale skad znajdziesz taka mala turbine chyba ze nie paczysz na koszty to szykuje sie spory wydatek ;d a tak poza tym to mialem troche tuningowana jednostke ;dd

P.S. Blow Thru czy Draw Thru??

Edytowane przez wiesio159753 dnia 29-10-2012 12:38

Dodane przez BERCIU dnia 29-10-2012 15:33
#12

turbinka z isuzu 1.7d a co do blow albo draw to tak jak pisałem wcześniej turbinka dmucha w gaziorek czyli czhyba blow.

Dodane przez wiesio159753 dnia 29-10-2012 15:44
#13

czyli bedziesz przerabial gaznik na nadcisnieniowy??

Dodane przez BERCIU dnia 29-10-2012 16:42
#14

Tak. a zgadnijcie z czego dam gazior xD

Dodane przez pimpek11 dnia 29-10-2012 17:13
#15

z poloneza

Dodane przez wiesio159753 dnia 29-10-2012 17:15
#16

z renault 5 GT?? 32mm to by było coś haha

Dodane przez BERCIU dnia 29-10-2012 17:56
#17

niee. FIAT 126p webber 28mm pasuje idealnie do p/g i dlatego że jest pionowy to nie potrzeba króćca. Więc jutro zaczynam spawanie skrzynki ciśnieniowej na gazior i rozlutowuję pływak żeby go wypełnić.

życzcie mi powodzenia xD

Dodane przez wiesio159753 dnia 29-10-2012 18:05
#18

az taki duzy wystarczyl by 21mm

Dodane przez BERCIU dnia 29-10-2012 18:13
#19

a skąd ja ci wytrzasnę pionowe 21 z obrotową przepustnicą?

Dodane przez wiesio159753 dnia 29-10-2012 18:18
#20

jestem troche nie w temacie po co ci obrotowa przepustnica??

Dodane przez BERCIU dnia 29-10-2012 18:56
#21

poprostu obrotowa przepustnica według mnie jest lepsza do tego projektu. ok bez [cenzura]enia xD

Za tydzień przylatuje do mnie to http://allegro.pl...27765.html

i to http://allegro.pl...69321.html

Rozwiązałem też problem ze smarowaniem sprężarki otóż spawamy oil catch tank puszczamy z tego 2 wężyki jeden owijamy o tłumik i podpinamy do pompki paliwa z jakiegoś auta Ważne żeby była metalowa. No i już smarowanie rozwiązane xD

Dodane przez dawidzio28 dnia 29-10-2012 19:09
#22

Ja nie miał bym głowy do takich rzeczy :D

Dodane przez wiesio159753 dnia 29-10-2012 19:32
#23

ta turbinka napewno sprawna ??, watpie ze rozkreci ja skuter

Dodane przez BERCIU dnia 29-10-2012 19:38
#24

czemu by miał nie rozkręcić? rozkręci rozkręci, a jak nie to coś ogarniemy xD

Dodane przez valavme dnia 29-10-2012 19:49
#25

według mnie za duża turbina pod tą pojemność, do tego trzeba by było jakąś mniejszą ogarnąć, ale miejmy nadzieję że wypali ;D

Edytowane przez valavme dnia 29-10-2012 19:51

Dodane przez BERCIU dnia 29-10-2012 19:57
#26

mniejszej nieda rady znaleźć, a na zamówienie nie bd robił. Jak nie bd kręcić to przynajmniej będę miał tę satysfakcję że próbowałem. Ale jestem dobrej myśli i mam nadzieję że zakręci.

Dodane przez wiesio159753 dnia 29-10-2012 20:05
#27

najwyzej pod wal ;dd

Dodane przez BERCIU dnia 29-10-2012 20:26
#28

eee tak to się nie bawimy xD

Dodane przez wiesio159753 dnia 29-10-2012 23:01
#29

a tak po za tym masz juz silnik??

Dodane przez BERCIU dnia 30-10-2012 18:38
#30

silnik już rozpołowiony moczy się w benzynce.lh6.googleusercontent.com/-9P83XAVQ6Rk/UJAQGoTv6FI/AAAAAAAAAsY/Vv2O8f3ZBy4/s640/Zdj%25C4%2599cie0572.jpg

lh6.googleusercontent.com/-wlZafOJkUFE/UJAQGrlDQBI/AAAAAAAAAsU/xsLP1YWqLeQ/s640/Zdj%25C4%2599cie0573.jpg

lh5.googleusercontent.com/-GGHvVOYo60Q/UJAQNmKiIJI/AAAAAAAAAsk/itjVGbuYn_M/s640/Zdj%25C4%2599cie0574.jpg

Sorry za jakość zdjęć, ale fon w naprawie.


Robić jakiś flow karterów czy coś? Jak radzicie?

Dodane przez wiesio159753 dnia 30-10-2012 18:40
#31

jaki cyl bedzie siedzial??

Dodane przez BERCIU dnia 30-10-2012 18:47
#32

pewnie seria, a jak zadziała to na nowo rozbieram i ładuję jakiegoś sporta/ racinga albo evo! oczywiście wszystko na używkach bo chcę jak najmniej hajsu wydać.

Dodane przez piotrek131353 dnia 30-10-2012 18:53
#33

a czemu moczysz silnik w benzynie ? tak go czyścisz poprostu ?

Dodane przez BERCIU dnia 30-10-2012 18:54
#34

czyszczę bo w środku było błoto (WTF?!)

Dodane przez wiesio159753 dnia 30-10-2012 21:22
#35

zeby byl mniejszy gaznik to wtedy bym i cos zacza dzialac ;dd i jest jescze jeden problem smarowanie turbiny

http://forum.klub...asc-0.html poczytaj sobie w 2t moze to nie wypalić ;//

Edytowane przez wiesio159753 dnia 30-10-2012 22:33

Dodane przez BERCIU dnia 31-10-2012 20:08
#36

Smarowanie już ogarnąłem. Jak nie zadziała to nie, trudno. Przynajmniej spróbuję.

Dodane przez wiesio159753 dnia 31-10-2012 20:59
#37

to Panie BERCIU zyczymy powodzenia ^^

Dodane przez k4t4n4 dnia 02-11-2012 15:35
#38

jak bys cos potrzebował z wtrysków to pisz do mnie ja do jeta włożyłem silnik z gaziorem i mam wtrsyki tps itp ;D pompe paliwa mam ale uszkodzona ale ta rade zrobic to jakos ;p a co do turbiny najlepsza moim zdaniem by była ze smarta ;D

Edytowane przez k4t4n4 dnia 02-11-2012 16:18

Dodane przez BERCIU dnia 02-11-2012 19:36
#39

nooo tylko że ta ze smarta kosztuje 800zł :/

A co do wtrysku to nie chcę bo robię gazior nadciśnieniowy.

Dodane przez roogat dnia 02-11-2012 22:43
#40

berciu ciebie na serio pojebalo xDD i co suka bedzie znowu stala :/ Ty idziesz w turbo ja ide w pojemnosć :D A tak apropo wzioles to z forum o simsonach ?? Kiedys o tym czytalem ma to niezly v-max jakies ponad 200 jak pamietam xDDD

Edytowane przez roogat dnia 02-11-2012 23:25

Dodane przez Szalinkofura dnia 03-11-2012 16:54
#41

Berciu chcesz zrobic cos naprawde dobrego zrób to :D sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/285766_253478384775557_59250082_n.jpg

Dodane przez Krupnik 2 dnia 03-11-2012 18:06
#42

Ta Szalinkofura dobrze ci mówi, albo najlepiej od razu wpierdziel silnik od Hayabusy ;D

Dodane przez Szalinkofura dnia 03-11-2012 18:15
#43

no dokladnie a nie [cenzura]enie sie z turbinkami zadziala albo nie :p tym napewno ponad 200 wyciagneisz :D

Dodane przez BERCIU dnia 03-11-2012 20:09
#44

kuuurwa wciskacie jakieś ścigacze sracze, a ja mam ochotę na turbo i zrobię turbo!

Roogat gdzie ty byłeś tyle czasu??? Suka już gotowa a turbo idzie w inną ramę.

Dodane przez dawidzio28 dnia 03-11-2012 22:20
#45

Coś jedynego i niepowtarzalnego a co najważniejsze własnej konstrukcji :D

Dodane przez roogat dnia 04-11-2012 00:16
#46

A no jakos nie mialem zajawki na skuter bo wszystko bylo cacy ale teraz jest zimno i sie zaczynają coroczna zimowe zmiany :) Berciu jak na nastepny raz przyjade to ma byc turbo zrobione :P a w jaka rame to wkladasz ??

Dodane przez BERCIU dnia 04-11-2012 11:47
#47

chyba z apki sonic bo jest najtańsza. ale oczywiście bd modował tę ramę.

Felgi będą poszerzane 13. z tyłu będzie samochodowa opona.

rama we rdzy i finito.

Już zrobiłem flanszę i pierwsze kolanko wydechu.

Dodane przez roogat dnia 04-11-2012 12:21
#48

hahaha xDD to bedziesz robił go na rusta ??? bedzie zardzewialy ??

Dodane przez BERCIU dnia 04-11-2012 13:06
#49

wiadomka xD szachownica, czerwona szeroka stal, mega gleba, rdza itp.

Dodane przez k4t4n4 dnia 05-11-2012 07:47
#50

chcesz to ci moge sprzedać rame z suki z niemieckimi papierami ;D za 100zł ci to moge dac ;D

Dodane przez BERCIU dnia 05-11-2012 18:53
#51

pokaż foto!

ej, a bez papierów to ile chcesz?

Dodane przez k4t4n4 dnia 06-11-2012 15:31
#52

nie no sprzedaje z papierami tylko ;p bo co potem z tymi papierami zrobie ;p foto ci podesle dzisiaj lub jutro na gg ;)

Dodane przez BERCIU dnia 07-11-2012 19:54
#53

ok, to biorę z papierami. pisz na gg

Jak dojdzie rama to zakładam nowy temat i oficjalnie zaczynam custom!

Dodane przez BERCIU dnia 09-11-2012 21:13
#54

Ok zamykam ten temat i zakładam nowy!