Tytuł: Wszystko o Suzuki Katana AY WR 50 suzuki-katana.nets.pl :: Zgasł i nie pojedzie.

Dodane przez patriko0202 dnia 24-08-2012 23:48
#1

Nie wiem czy to dobry dział, ale tutaj najwiecej ludzi odpowiada.
Sprawa tyczy się mojej katany :/

Otóż dziś gdy jechałem w silniku coś ebło(szum tarcie i pach) skuter zgasł. Nie chce odpalić
Prawdopodobnie cylinder :] Jutro rozgręce co się da i zobacze.
Lecz co może być powodem, że zgasł i nie chce odpalić. Kopie ciąg z wydechu jest ale nie pali.
Może świeca ? Już sam nie wiem.
Przebieg przebiegł dziś 18 k przy 6km pchania pod góre do domciu.
Dodam, że ogólny mały remont był na jesień w zeszłym roku.

Co mogło jeszcze według was walnąć, że skuter nie chce odpalić ?

z góry dzięki za pomoc, sry za błedy ale nie mam siły już wiecej pisać :D

Dodane przez Dandusiek dnia 24-08-2012 23:58
#2

Jak słyszałeś, że coś walnęło ci w silniku, to mogły być pierściąki? Pękły i poszły po cylku, zapewne rysując go całego i nadaje się do szlifu, lub też sam tłok rozkruszył się. Sprawdz kompresję, zobacz co tam go boli i będziesz wiedział na 100%.

Edytowane przez Dandusiek dnia 24-08-2012 23:59

Dodane przez patriko0202 dnia 25-08-2012 00:07
#3

Sprawdzic kompresje czyli przyłożyć reke do wydechu i zobaczycz ze zaciąga powietrze tak ? ;dd

Dodane przez Dandusiek dnia 25-08-2012 00:17
#4

Nie, odkręcić świece i w miejsce świecy przyłożyć rękę, tak żeby wszystko było szczelne i najlepiej druga osoba ma ci kopnąć skuter, w sensie kopką, tak jakbyś odpalał i jak poczujesz że wypchnie ci ręke dosyć mocno, to czyli jest dobra kompresja, ale jak nie chce odpalić, to całkiem to możliwe. Olej nie cieknie ci z głowicy? Wszystko okej?

Dodane przez tadzik12 dnia 25-08-2012 00:29
#5

poszły Ci pierścienie , miałem tak samo w tym roku :)

Dodane przez patriko0202 dnia 25-08-2012 00:30
#6

okej dzięki.
Nic się nie lało, ani olej nic.

A jeśli będzie kompresja to co może byc ? ;d

Dodane przez Dandusiek dnia 25-08-2012 00:36
#7

Raczej jestem przekonany, że pękły ci pierścionki. Strzeliło ci coś, nie odpala - wszystko na to wskazuje. Kompresji może trochę być, ale to marne bary - zrób to, jeśli zobaczysz ze słaba jest weź się za odkrecanie cylka i sprawdz. Tylko pamiętaj jak odkręcacasz glowice to na ukos śruby i żebyś jej nie porysował bo sobie szkód tylko narobisz.

Dodane przez patriko0202 dnia 25-08-2012 00:40
#8

Okej ;]

A powiec mi jeszcze ;d które plastiki trzeba odkręcic by się dostać do śrub mocujących silnik do ramy wahacz tak zwany Bo jakoś do cylka trzeba się dostać ;d

Dodane przez tadzik12 dnia 25-08-2012 00:45
#9

żadych plastików nie sciągasz , jedynie kufer żeby odłaczyć wężyki i przewody , ;)

Dodane przez Dandusiek dnia 25-08-2012 00:46
#10

Coś ty, dojdziesz wszędzie bez ściągania silnika z ramy. Ja u siebie nie dawno sprawdzałem cylek itp. to sciągałem cały lewy bok skutera, czyli: boczek, podłoga dla pasazera i trójkąty aby było lepsze dojście. Potem masz odrazu z góry fajkę, ściągasz ją, świece i masz głowicę. Odkręcacasz ją, powoli ściągasz ze szpilek i potem już ci wyjdzie, tylko musisz ją pod dobrym kątem postawić żeby wyszła ci cała. Potem to już wiesz, cylek i będziesz miał już wszystko. Nie zajeło mi to długo, przynajmiej nie musiałem ściągać cały silnik z ramy.

Dodane przez patriko0202 dnia 25-08-2012 00:47
#11

ok dzięki wielkie chłopaki.


Zobacze i zdam relacje :]

Edytowane przez patriko0202 dnia 25-08-2012 00:52

Dodane przez patriko0202 dnia 25-08-2012 13:00
#12

I tak dzis odkreciłem lewe plastiki kufer.
Odkręciłem świece, nie ma iskry. Sprawdzam kompresje, troche dmuchło...
W pon odkręcam głowice i się przekonam co zostało w cylku :]

Dodane przez Aroni dnia 25-08-2012 14:58
#13

Nie ma iskry? Przekręciłeś kluczyk przy tym teście...:] Ja też stawiam na cylek. Po prostu go rozbierz i sprawdź jak to wygląda. Jeśli to nie to, wtedy powiem Ci co dalej sprawdzić.

Dodane przez patriko0202 dnia 25-08-2012 15:23
#14

Okej sprawdze w pon rano i napisze :]
Jeszcze potem założe świece inna i zobacze :]

Dodane przez patriko0202 dnia 29-08-2012 23:55
#15

Witajcie.
W poniedziałek zawiozłem do mechanika. rano.
Wieczorem odebrałem ;], Cylek padł, zdjęcie starego cylka dodam może jutro.
Teraz w katance siedzie sport 70.

Od pon do dzisiaj zrobiłem już 113KM

Wiem, że jest dużo tematów, ale chce zapytać doświadczonych w docieraniu.
Jakie prędkość, co ile postój itp.

Ja robiłem tak, po odpaleniu niech się zagrzeje nastepnie RUCH manetka co 2-3 sekundy, przez te 100 km wiadomo robiłem różnie czsami dłużej potrzymałem manetke czsami mniej. Postój na 5-10 min co 15km. Predkość nie przekraczas 45km ;}
Mam mały problemik. Otóż dzisiaj pokusiło mnie bym sprawdził jak sb radzi. Przy jezdzoe do prawie 70km sqt zgasł i myślałem, że zatarłem. Otóż po chwilowej padaczce, prawie zapłakaniu ;dddd sqt odpalił, nie stracił na mocy. i jezdzi jak przed tym zdarzeniem ;dd, co to mogło być ? :] Jak zrobie 500 km to w tedy bede próbować odkrecic manete na full. Teraz się boje i to bardzo bo troche zapłąciłem za cylek.

Edytowane przez patriko0202 dnia 29-08-2012 23:58

Dodane przez piotrek131353 dnia 30-08-2012 08:31
#16

zawcześnie , tym nic dobrego temu cylindrowi nie zrobiłeś ale trudno stało się jeżdzij teraz tsk do 50 jak ci wskoczy 200km to zwiększ do 60 jak 300km to 70 jak 400 to jak dla mnie dotarty

Dodane przez dawidzio28 dnia 30-08-2012 09:30
#17

A mozna wiedziec co to za cylek?????

Dodane przez patriko0202 dnia 30-08-2012 23:45
#18

uj wie jaka firma byle [cenzura]o to nie jest ;]