Tytuł: Wszystko o Suzuki Katana AY WR 50 suzuki-katana.nets.pl :: Nie działa Stanął w trasie

Dodane przez xxjagodaxx dnia 26-05-2012 15:28
#1

Otóż jechałem swoją kataną i stanęła mi w trasie. Podczas ostatniego odpalenia śmiesznie pracowała słyszałem takie syczenie jakby gdzieś jakieś powietrze wciągała. Kiedy stanęła mi to zblokował mi się kopniak po wielokrotnym lekkim poruszeniu się odblokował. Ale gdy chciałem go odpalić na kopa czy elektryczny starter to już nie było w ogóle efektów. Żadnych dzwięków nic. Sprawdzałem czy jest iskra ale jest także sprawdzałem czy dochodzi benzyna ale też wszystko normalnie nie wiem co w nim jest proszę o pomoc.

Dodane przez suzun dnia 26-05-2012 15:47
#2

sprawdz cylinder czy czasem nie rozwalil Ci sie tlok albo rozbierz przekladnie tam gdzie masz wario sprzeglo itp pokolei sprawdzaj sobie co moze byc nie tak

Dodane przez dawidzio28 dnia 26-05-2012 15:49
#3

Kolega miał to samo ;) To tłoka mu rozwaliło. Sprawdź tłoka :)

Dodane przez KloceQ dnia 26-05-2012 15:57
#4

mogło Ci braknąć oleju i zatarłeś cylka. :)

Dodane przez xxjagodaxx dnia 26-05-2012 16:06
#5

Zatarcie jest wykluczone bo olej bezpośrednio mieszałem z benzyną odłączony był ten zbiorniczek ponieważ kumplom nie raz tak było że się przytarł silnik i wolałem nie ryzykować. A z tym tłokiem to może i prawda nie wiem co z nim nawet się nie odezwie 0 reakcji na odpalanie. W pn ma wpaść mechanik chciałbym także się zorientować ile on może w ziąść za wymianę tłoka i robociznę jak to to...

Dodane przez Kamilhg dnia 26-05-2012 17:21
#6

Cylinder może się zatrzec nie tylko z braku oleju, mogło Ci pęknąc zabezpieczenie sworznia lub cokolwiek innego i dostac się pomiędzy tłok a ścianę cylindra. Sprawdzaj pokolei, ale mi się wydaje, że to cylinder.

Możesz sprawdzic czy jest kompresja, wykręc świece, wsadź palec w otwór i kopnij, jeśli nie wyciśnie palca tzn. że nie ma komprechy.

Dodane przez dawidzio28 dnia 26-05-2012 17:21
#7

dłaczego sam se nie wymienisz ???? To łatwa sprawa ;) A znając mechaniku mało nie wezmie xD

Dodane przez Posiadacz dnia 26-05-2012 19:19
#8

Dawidzio, nie widzę sensu brania się za coś, czego nie potrafi zrobić, bo zjebie jeszcze bardziej, albo coś innego, źle coś założy przy wymianie i będzie musiał szlifować. Ja za wymianę cylka i tłoka też się sam nie brałem, bo bym tego po prostu nie zrobił tak jak należy.
Może coś z wałem korbowym?

Dodane przez dawidzio28 dnia 26-05-2012 21:24
#9

Każdy na początku się boi a zdarza się, że mechanik spiepszy sprawei [cenzura] :D

Dodane przez djkrzysiek dnia 27-05-2012 00:47
#10

mojemu znajomemu też skuter (yamaha neos) stanął w trasie i też za nic nie mógł odpalić.. po miesiącu zajrzał do cylka i okazało się, że urwało mu kawałek pierścienia i zjechało nim cały cylinder i tłok

Edytowane przez djkrzysiek dnia 27-05-2012 00:47

Dodane przez xxjagodaxx dnia 27-05-2012 03:05
#11

macie racje wpadł do mnie mechanik i właśnie poszedł się walić tłok i cylinder. A wszystko to z winy poprzedniego właściciela ponieważ jak robił remont silnika to nie wyczyścił go porządnie i kawałek wióry metalowej wpadła do cylindra i sprawa jasna. Na przyszłość będę wiedział że jak się do tego zabierać to trzeba porządnie wszystko czyścić mechanik jak mechanik miał do mnie 20km i za sprawdzenie chciał wziąść 45zł ale z tego powodu że ojciec zgodził się na naprawę to zamówi komplet cylindra z tłokiem i pierścieniami za 387zł bodajże firmy AIRSAL 70cm i za robociznę wezmie 200zł ale już tu jest wliczony ten jego dojazd i w ogóle. Chłopak bardzo dobrze się zna ponieważ szczegółowo mi tłumaczył co i jak. Wiecie kartę motorowerową miałem od dłuższego czasu ale rodzice dopiero teraz mi kupili katankę i jestem bardzo dumny z tego skutera tylko ta awaria no i spalania ale to szczegół :) dzięki za pomoc a i jak możecie napiszcie mi coś o tym cylindrze AIRSAL co o nim sądzicie otóż on mówił że jest bardzo zajebi*** :)

Dodane przez dawidzio28 dnia 27-05-2012 10:05
#12

Jak za 387zł to napewno nie Airsal 70cc bo to bardzo dobry cylinder i kosztuje coś około 700zł. Uważaj, żeby Ci nie włożył jakiegoś chińskiego badziewia. Jak bedzie to Airsal to na cylku bedzie miał wytłoczony napis :)

Dodane przez valavme dnia 27-05-2012 10:34
#13

dawidzio28 napisał/a:
Jak za 387zł to napewno nie Airsal 70cc bo to bardzo dobry cylinder i kosztuje coś około 700zł. Uważaj, żeby Ci nie włożył jakiegoś chińskiego badziewia. Jak bedzie to Airsal to na cylku bedzie miał wytłoczony napis :)


Dawidzio28 weź nie pierd,dziel xD On ma zapewne AC więc proszę bardzo jakie ceny, i pewnie wziął tego nr 2 bo od razu łożyska i uszczelniacze

1.http://allegro.pl...49861.html
2.http://allegro.pl...21224.html

Dodane przez xxjagodaxx dnia 27-05-2012 13:46
#14

Nom masz rację to właśnie ten cylinder :)

Dodane przez xxjagodaxx dnia 27-05-2012 23:54
#15

takie banalne jeszcze mam pytanie jaki najlepiej polecacie olej do 2-sówów do mieszanki? Otóż ten mechanik powiedział mi że Castrol 2t a wcześniej ja lałem taki czerwony z orlenu nie pamiętam nazwy...

Dodane przez Posiadacz dnia 29-05-2012 15:48
#16

Duża część tego forum poleca ten olej, ja sam go używam, tj olej syntetyczny i takiego używaj.

Dodane przez Michal192 dnia 29-05-2012 16:15
#17

Motul 2t też jest dobry , na rozgrzanym silniku w ogóle nie kopci . Za 1 L zapłacisz ok 30 zł

Dodane przez KloceQ dnia 29-05-2012 17:20
#18

Castrol Power Racing 2t Full Syntetyk oraz Mobil1 Racing 2t Full Syntetyk. Ja je kupuje na zmianę i jest zajebiście. Katanka nie kopci, nie ma żadnego osadu przy końcu tłumnika. Za 1l zapłacisz ok 39-40zł. W moim sklepie jest za 39.50. Moim zdaniem nie opłaca się lać innych, tańszych i przy tym gorszym bo możesz zatrzeć cylka. Przy docieraniu jak masz podłączony zbiorniczek oleju to zalej tam olej i do pełnego baku paliwa też wlej 50ml oleju. Będzie trochę kopcił, ale w końcu docierasz cylek. Airsale są aluminiowe i wystarczy je docierać ok 150-200km. ;).

Dodane przez xxjagodaxx dnia 29-05-2012 17:25
#19

Wcześniej jak im jezdziłem to przy cylindrze 70cm szedł mi z 60km/h a jak we dwójdke to też to samo mniej więcej ale dlaczego właśnie tyle? to przez te przekładnie czy przez ten cylinder ? może już się psuł i dlatego takie osiągi jak myślicie ? ile on powinien mi iść na tym cylku??

Dodane przez KloceQ dnia 29-05-2012 17:42
#20

Moja akurat idzie 65-70 a mam zablokowane przełożenia. Czyli masz zapewne zablokowane przełożenia. Kup sr + Top Racing i ten cylek Airsala lżejsze rolki i ok 85-90 powinna iść.

Dodane przez xxjagodaxx dnia 29-05-2012 17:57
#21

Dzięki za pomoc :)

Dodane przez xxjagodaxx dnia 09-06-2012 17:28
#22

koledzy jeszcze mam takie pytanie po dotarcu wybieram się w trochę dłuższą drogę. I moje pytanie polega na tym co ile km robić przerwe, po ile min i ile jechać km/h.

Dodane przez roogat dnia 09-06-2012 17:45
#23

jak masz ściągnieta z przełożeń blokadę to mozesz jechać 45 a jak nie to max 30 !!! I nie przyśpieszaj mocno !!! a przerwę rób co ok 15 km :P

Dodane przez valavme dnia 09-06-2012 17:52
#24

roogat napisał/a:
jak masz ściągnieta z przełożeń blokadę to mozesz jechać 45 a jak nie to max 30 !!! I nie przyśpieszaj mocno !!! a przerwę rób co ok 15 km :P


Tylko napisz mi po co tak wolno ma się wlec??

Możesz normalnie jechać nie dociskając do końca, tak więc jak pręckość max to 60 to jedź tak 50 , co do przerw to napisz jaką długość ma trasa

Dodane przez roogat dnia 10-06-2012 11:19
#25

... na początku to nie powinno się szybciej niż 30 jejdzić :/ I dolej na pełny bak dodatkowe 2 korki oleju :P

Dodane przez KatanaSRT8 dnia 10-06-2012 13:00
#26

Co Wy w ogóle brzedzicie... 30km/h ?
To jest non-sens, 45 możesz spokojnie jeździć, i nie przyśpieszaj opór tylko tak 2/3 manetki i ani mm więcej :)

Dodane przez valavme dnia 10-06-2012 13:00
#27

xxjagodaxx napisał/a:
koledzy jeszcze mam takie pytanie po dotarcu wybieram się w trochę dłuższą .


Napisał wyrażnie chyba nie??!

Dodane przez KatanaSRT8 dnia 10-06-2012 13:19
#28

Ja apropos wypowiedzi kolegów piszę. :)

Dodane przez xxjagodaxx dnia 11-06-2012 11:53
#29

trasa będzie miała ok 75km w jedną stronę. nie mam blokad zdjętych w przekładni. A ten cylek AIRSALA docieram do 500km, co ile km będę musiał zrobić przerwę?

Dodane przez valavme dnia 11-06-2012 18:22
#30

A ten cylek nie jest przypadkiem na nicasilu???

Dodane przez dawidzio28 dnia 11-06-2012 19:54
#31

Tak jest ;)

Dodane przez valavme dnia 11-06-2012 22:03
#32

no to go 200km na lajcie starczy docierać, tylko trzeba pamiętać o wstępnym rozgrzewaniu go, tak z 5-10min rozgrzewki na dotarcie przed jazdą

Dodane przez xxjagodaxx dnia 12-06-2012 13:31
#33

zawsze przed jazdą stoi na wolnych obrotach pare min i po jezdzie też odstawiam na pare min na wolnych obrotach. tylko jak zajde na drugi dzień z rana to mam problem z odpaleniem bo muszę komniakiem pomachać chyba z 30 razy żeby odpalił czy to może być wina ssania bo coś mechanik gadał że nie funkcjinuje ono u mnie tak jak powinno chyba. a na rozrusznik narazie nie odpalam bo akomuzator patł mi :( będe musiał też tą pokrywe nad akomulatorem kupić bo chłop od kturego go kupiłem miał taką siatkę założoną i plastik pod nią ale według mnie takie coś do [cenzura] bo potem zielone styki się robią na okomulatorze i nie łączy czasami jak ktoś ma tą pokrywe na sprzedaż to niech da mi znać i za ile :)