Tytuł: Wszystko o Suzuki Katana AY WR 50 suzuki-katana.nets.pl :: Boost Bottle Stage6 - recenzja

Dodane przez bastek434 dnia 03-03-2012 12:49
#1

Otóż tak jak pisałem w moim temacie zakupiłem to "cudowne" urządzenie do swojego skuterka. Według opinii Pana Mielocha boost bottle "powoduje, że mieszanka paliwowa przy zamknięciu membrany nie jest ponownie przeprowadzona przez gaźnik, tylko przez powstałe podciśnienie cofa się do Boost Bootle, który jest zamontowany pomiędzy gaźnikiem a membraną. Zmniejsza odbicie rezonansowe mieszanki paliwowo-powietrznej, przez to mieszanka nie jest wzbogacana. Rezultaty działania Boost Bootle to: spadek zużycia paliwa, lepsza reakcja na ruch manetką w dolnym zakresie obrotów oraz wzrost osiągów. Efekt najbardziej zauważalny jest przy większych gaźnikach (od 19mm), które mają tendencje do wzbogacania mieszanki (zalewania) w dolnym zakresie obrotów. " Otóż czytając jeszcze trochę na temat tego urządzenia wywnioskowałem, że najlepszym rozwiązaniem montażowym jest montaż do króćca ssącego w taki sposób aby wężyk był jak najkrótszy. O tyle co udało mi się spełnić pierwszy punkt tak na drugi nie pozwalał czas i warunki. Więc tak założyłem gasbox, dodam że wszystkie elementy niezbędne do montażu były w zestawie i ruszyłem czym prędzej w trasę. Pierwsze 100m były wręcz idealne: skuter faktycznie żwawiej ruszał spod świateł, lepiej wkręcał się na obroty i nie "przerywał" (czyt. szarpał) przy wolnej jeździe na niskich obrotach tak jak to miało miejsce przed montażem gasbox'a. Niestety tak było tylko przez pierwsze 100m później skuter prawdopodobnie się zalewał i czekała mnie szybka regulacja gaźnika na chodniku w towarzystwie niebieskich Panów którzy mieli 100 pytań do.... :/
Efekt: bez gasbox'a śrubka od mieszanki była wykręcona tylko o 1 obrót, po zamontowaniu tego urządzenia musiałem ją wykręcić o co najmniej 4!! Po zakończeniu szybkiej regulacji dalsza trasa przebiegła bez problemów jedyne co się powtórzyło przy ruszaniu pod górkę więc po dojechaniu na miejsce wykręciłem śrubkę jeszcze o ćwierć obrotu i musiałem ustawiać wolne obroty, bo gasł na światłach..... Po godzinie postoju skuter o dziwo odpalił ( nie za pierwszym strzałem, ale odpalił na ssaniu, Ci co czytali mój temat o problemach z odpalaniem mojego skuterka wiedzą, że poprzednio musiałem zdejmować filtr powietrza żeby załapał ) skuter na zimnym silniku i na ssaniu miał dość dziwne obroty, bo raz wyższe raz niższe, ale nie gasł być może spowodowane było to tym iż ssanie skuterowe choć ręczne nie jest tak dopracowane jak samochodowe, ale mniejsza o to po chwili pracy na ssaniu zamknąłem je i ruszyłem w drogę powrotną do domu która przez większość czasu przebiegała wręcz idealnie, o mało co nie spadłem z bzyka przy ruszaniu spod świateł.... Niestety problem znów się pojawił przy ruszaniu pod górkę, ale już tylko raz tzn. znów się zalał..... i po tym skuter znów zaczął gasnąć na niskich obrotach. Po dojechaniu do domu przed garażem znów wykręciłem śrubkę o ćwierć obrotu i ustawiłem ponownie wolne obroty. W sumie nie wiem czy nie za niskie, bo to w końcu maszyna na poziomie sport więc chyba powinna mieć wolne obroty w granicach 2000 - 2400 a nie około 1200 - 1600. Po tej "regulacji" zaparkowałem w garażu, a sam udałem się do domu na zasłużony odpoczynek ;)
Podsumowując:
+faktycznie zwiększa reakcję na ruch manetką
+lepszy start spod świateł
+likwiduje dziury w przyspieszeniu
+w przypadku mojego skuterka znikło szarpanie przy powolnej jeździe i efekt powolnego opuszczania przepustnicy ( ja puszczam manetkę a skuter dalej ma te same obroty i jedzie )
+ 15 do wyglądu XD i 20 do lansu ( znajomi nabrali się, że to butla z nitro )
+wszystkie element potrzebne do montażu są w zestawie

+/- spalanie nie wiem jak z tym jest bo gasbox mam dopiero pierwszy dzień

-wbrew pozorom u mnie konieczna była regulacja gaźnika ( być może poprzednio był źle wyregulowany )
-cena

Myślę, że Boost Bottle firmy Stage6 wbrew opiniom innych użytkowników którzy zachwalają sobie jednak Malossi, S6 nie jest taki zły. Jak na takie małe coś faktycznie dużo daje w przypadku skuterów po tuningu i pojemności większej niż te "papierowe" 49ccm. OCENA 4/5

Fotki;

images39.fotosik.pl/1353/1430ca060744bdc8.jpg

images38.fotosik.pl/1398/55229ac41c39e44a.jpg

images37.fotosik.pl/1370/def18bb3690a0b37.jpg

images50.fotosik.pl/1417/34df20d68af3f8e6.jpg

images49.fotosik.pl/1361/371413cc7af879ed.jpg

images49.fotosik.pl/1361/abc3efd6dc1a5f79.jpg

images38.fotosik.pl/1398/94725b530dca872e.jpg

P.S. jeśli macie jakieś sugestie lub pytania odnośnie tego gasbox'a napiszcie w komentarzach, zdjęcia dam może wieczorem.

Edytowane przez Aroni dnia 04-03-2012 21:57