Tytuł: Wszystko o Suzuki Katana AY WR 50 suzuki-katana.nets.pl :: Przyspieszanie zapłonu

Dodane przez valavme dnia 22-02-2012 15:53
#1

Witam czy przyspieszenie zapłonu odczuwalnie poprawi mi osiągi? Czy żywotność silnika skraca się mocno po takiej operacji? Robił ktoś taką operację przy katanie??

Setup na dole

Dodane przez bastek434 dnia 22-02-2012 17:22
#2

Z tego co wiem to w Katanie nie da się czegoś takiego zrobić ( nie ma platynek jak w Simsonach itp.) Za zapłon odpowiada czujnik położenia wału czy jakoś tak, zapłon sterowany elektronicznie więc z Twojej operacji chyba nici..... ale jak to mówią Polak potrafi :D

Dodane przez qscvbe dnia 22-02-2012 18:04
#3

są sportowe moduły i zapewne o to mu chodzi:) myślę że nie ma to sensu, bo jest to nieodczuwalne:)

Dodane przez valavme dnia 22-02-2012 18:15
#4

Nie chłopaki chodzi mi o przyspieszenie seryjnego zapłonu poprzez taki klin http://www.shop.m...4591.bhtml lub podpiłowanie impulsatora tak aby mógł sie przesywać ( na śróbkach)

Dodane przez Aroni dnia 22-02-2012 19:46
#5

No tak, da się przeprowadzić taką modyfikację, ale niewiadomo czy gra jest warta świeczki. Zapłon się ustawia biorąc pod uwagę kilka innych czynników i jest to robota precyzyjna. Wszystko trzeba dobrze obliczyć, pomierzyć i dopiero wtedy odpowiednio ustawić zapłon, to wtedy poprawi trochę osiągi. Ale w skuterze będzie to ciężko zrobić, nawet z tym klinem TP, bo jest to za mało precyzyjne i może Ci znacznie pogorszyć osiągi. Ja bym przy tym nie kombinował, to nie jest komarek. Jak chcesz więcej mocy to dokup jakieś części.

Dodane przez BERCIU dnia 22-02-2012 20:12
#6

Można by spróbować, klin kosztuje 3 dyszki to nie dużo. Jak zadziała to będziesz miał lepsze osiągi, a jak nie zadziała to zmienisz klin na seryjny i bd gites majonez.

Dodane przez valavme dnia 22-02-2012 20:54
#7

Aroni napisał/a:
Jak chcesz więcej mocy to dokup jakieś części.


Tylko co mogę kupić jeszcze żeby był mocniejszy?
Sprzęgło mam jeszcze malossi fly

Dodane przez k4t4n4 dnia 23-02-2012 08:13
#8

valavme napisał/a:
Aroni napisał/a:
Jak chcesz więcej mocy to dokup jakieś części.


Tylko co mogę kupić jeszcze żeby był mocniejszy?
Sprzęgło mam jeszcze malossi fly



przełozenia top racing , gas box , no i chyba juz raczej nic ewentualnie kupic cyl polini for race jak masz za dużo kasy w portfelu ;D albo najlepiej zrobic swapa na silnik piaggo i bawic sie w tuning bo jest dużo większy wybór czesci ;p a teraz co do tematu moim zdaniem nie warto sie bawic w przyspieszanie zapłony bo nie bedzie raczej róznicy odczuwac . ;p

Edytowane przez k4t4n4 dnia 23-02-2012 08:14

Dodane przez valavme dnia 23-02-2012 13:44
#9

gaz boxa mam zapomniałem napisać samoróbke :D Przeło planuje w wakacje kupić, a cylek polini for race jest produkowany do wersji lc?? Czy z malossi sporta da się zrobić mhr replica (porting)?, czy może cylek od miny by podpasował do moriniaka ?

Edytowane przez valavme dnia 23-02-2012 13:46

Dodane przez bastek434 dnia 23-02-2012 20:44
#10

valavme napisał/a:
cylek od miny by podpasował do moriniaka ?



Raczej wątpię też chciałem zrobić taki myk z S6 StreetRace

Dodane przez Aroni dnia 23-02-2012 21:47
#11

Tylko co mogę kupić jeszcze żeby był mocniejszy?
Sprzęgło mam jeszcze malossi fly

Połowę rzeczy mógłbyś jeszcze wymienić na lepsze. Choćby cylek racingowy + jakiś porting, flow karterów, większy gaźnik, lepszy wydech, dłuższe przełożenia... Potem dobra regulacja i osiągi wzrastają piekielnie;)
Czy z malossi sporta da się zrobić mhr replica (porting)?, czy może cylek od miny by podpasował do moriniaka ?

Porting to bardzo indywidualna kwestia. Nie można powiedzieć, że zrobisz z malossiego sporta MHR replike, bo tak nigdy się nie stanie, aczkolwiek po portingu moc oczywiście może znacząco wzrosnąć nawet ponad poziom MHR repliki.
Cylek z miny nie podpasuje bez przeróbek do MORINI, bo jest inne rozstawienie szpilek, inny skok tłoka. Na siłę da się to zrobić, ale będzie ciężko.

Edytowane przez Aroni dnia 23-02-2012 21:47

Dodane przez valavme dnia 23-02-2012 21:59
#12

Dobra dzięki chłopaki do zamknięcia