Tytuł: Wszystko o Suzuki Katana AY WR 50 suzuki-katana.nets.pl :: Stary silnik w nowej budzie , Pomocy

Dodane przez przemo2609 dnia 20-08-2011 12:50
#1

Posiadam katanę z 2004 chłodzona powietrzem i chciałem zmienić w niej przełożenie i wariator. Zamówiłem przekładnię pierwotną Top Racing do suzuki wyprodukowanych po 99 oraz malossi multivar również do nowszych modeli. Przekładnie przyszły wcześniej więc pojechałem do mechanika żeby je zamontował i okazało się że średnica wałka pierwotnego w moim skuterze wynosi 17mm a nie 22mm tak jak w modelach wyprodukowanych po 99r i chciałbym się dowiedzieć czy nowy wariator będzie pasował do mojego skutera i co może być przyczyną innego silnika.

Dodane przez valavme dnia 20-08-2011 13:24
#2

musiałbyś skrócić tuleje nowego wariatora

Dodane przez Kamilksc dnia 20-08-2011 13:27
#3

Jeżeli twój silnik jest już po roku 99 to będzie pasować , natomiast jeżeli faktycznie jest prod . przed -99 to nie będzie pasować w starszych silnikach jest krótsza tulejka ma bodajże 3,7mm a w nowej jest 4,1mm albo odwrotnie, możesz to zawieść do tokarza to ci dorobi nową tulejkę.Napisz do użytkownika CACEK bo on wie dokładnie jakie są te wymiary, albo po prostu poszukaj bo były już przerabiane takie tematy.

Dodane przez przemo2609 dnia 20-08-2011 15:49
#4

A mógłbym założyć wariator na starą tulejkę?

Dodane przez Wojtek007 dnia 20-08-2011 16:04
#5

Grubość tulejki nie będzie pasować:/

Dodane przez cacek14 dnia 20-08-2011 20:20
#6

tokarz i robi ci tule pod wymiar starej.
Też tak robiłem.

Dodane przez przemo2609 dnia 22-08-2011 15:11
#7

Zaryzykowałem i wymieniłem wariator, nowa tulejka miała ok 38mm więc była trochę dłuższa i na początku po założenie pokrywy wentylator wariatora zahaczał o nią , zdjąłem potem taką podkładkę która miałem między tulejką a wentylatorem i zaczęło wszystko chodzić. Wzrósł mi trochę v-max . nie wiem tylko czy ta podkładka nie byłą czymś ważnym ale na schemacie wariatora nie ma jej więc chyba była nie potrzebna.

Dodane przez kolajkatana2004 dnia 23-08-2011 12:57
#8

Podkladka między tuleją a wentylatorem? to przecież blokada ;]

Aaa ogólnie to jak wymieniasz przełożenia itd..to sprawdzaj wałek.. bo ja też tak miałem ;] ale udalo mi się sprzedać po dobrej cenie Przełozenia więc wiele nie straciłem ;)

Dodane przez przemo2609 dnia 23-08-2011 15:25
#9

Zauważyłem jeszcze taki metaliczny dźwięk podczas odpalania silnika wydobywający się z wariatora oraz pasek jest trochę luźniejszy , czy tak powinno być?