Tytuł: Wszystko o Suzuki Katana AY WR 50 suzuki-katana.nets.pl :: Cylinder po szlifie

Dodane przez sheuron dnia 12-05-2011 13:28
#1

Witam ! Ostatnio miałem problem z moją kataną (LC 2004r) gdyż wypadł mi czujnik temperatury co doprowadziło do wylania płynu chłodniczego i zatarcia w winiku przegrzania. Rozebrałem katanę i okazało się że tłok przegrzał się przez co stał się miękki i kolejny wybuch mieszanki doprowadił do zrobienia w nim dziury. Wszystko ładnie pościągałem i wał okazał się być nienaruszony. Zrobiłem szlifa i tu zaczyna się mój problem. Złożyłem wszystko lecz nie jestem pewien czy czasami płyn chłodniczy nie wlewa się w bardzo małych ilościach do cylindra nabrałem co to dego podejrzeń troche później. Za pierwszym razem miałem troche problemy z jego odpaleniem lecz udało mi się, wszystko pracowało ładnie i płynnie. Przyszedł czas na jazde testową, jechałem na podwójnej mieszance 30km/h nie więcej po zrobieniu jakiegoś kilometra skuter podczas jazdy zgał tak z niczego, przestraszyłem się bo dzwięk był podobny jak do tego przy zatarciu. Zepchnąłem go na pobocze sprawdziłęm chłodnice i napewno działało wszystko bo była ciepła tak więc kopnąłem 2 razy i odpalił. Przejechałem jeszcze jakieś 200m i dojechałem do kumpla. Po postoju moja katana już nie dała się odpalić, kopaliśmy jakieś 10min i już prawie odpaliła lecz nic z tego. Podczas próby odpalenia miałem dziwną sytuację ponieważ gdy kopnąłem jakieś 7raz tłok torszke stawiał opór lecz nie wielki gdy powoli docisnąłem go do końca obrotu znowu chodził płynnie (miałem tak 2 razy). Od tego czasu (czyli jakieś 3dni) stoi u niego w grażu. Cy wiece może co do tego doprowadziło, oraz chciałbym się dowiedzieć czy głowica od katany ma wypustę dociskającą uszczelkę (taki pierścień przy wewnętrznej strone głowicy wystający na jakieś 0,5mm może mniej) Bardzo proszę was o pomoc bo nie wiem co się z nią dzieje a pogoda piekna do jazdy.

Dodane przez lilo538 dnia 12-05-2011 15:00
#2

A kupiłeś nową uszczelke pod głowice ?

Dodane przez sheuron dnia 12-05-2011 18:37
#3

Tak, uszczelka jest nowa

Dodane przez Aroni dnia 12-05-2011 19:26
#4

A wykręcałeś świecę i sprawdzałeś czy jest mokra? Jak cieknie to dokręć mocniej głowicę. Jeśli nie pomoże, to albo słaba uszczelka, albo nierówna powierzchnia styku.

Dodane przez sheuron dnia 12-05-2011 20:07
#5

Jak tylko sprowadzę skuter z powrotem do domciu to wszystko oblukam, ale dalej nie uzyskałem odpowiedzi na pytanie czy głowica od katany ma wypustę dociskającą uszczelkę (taki pierścień przy wewnętrznej strone głowicy wystający na jakieś 0,5mm może mniej) :(

Dodane przez lilo538 dnia 12-05-2011 20:16
#6

zakładasz cylinder wtedy uaczelke metalową i głowice i za mocno też nie można dokrecić musi być tak w miare :) bez pierscienia

Dodane przez Aroni dnia 12-05-2011 20:17
#7

Nie, seryjna głowica nie ma żadnych wypustek, ma równą powierzchnię. I trzeba dobrze to skręcić, żeby nie przeciekało. Dobrze też jest posmarować lekko tą uszczelkę silikonem...ale w bardzo małej ilości, co trochę to uszczelni.

Dodane przez k4t4n4 dnia 12-05-2011 20:20
#8

spróbuj dać mu benzyny prosto do cylindra i odpalić z wiertarki ;D

Dodane przez sheuron dnia 12-05-2011 22:11
#9

k4t4n4 <lol2> tak to się robiło w tych chińskich pocketach ;D Ok panowie zrobię wszystko co w mojej mocy z waszymi radami aby wszystko pięknie działało :P a wiecie może jeszcze co mogło powodować to że tłok 2 razy mi tak ciężej chodził? opisałem to wyżej :)

Dodane przez k4t4n4 dnia 13-05-2011 08:03
#10

każdy silnik ma prkatycznie te same działanie ;p sam osobiście też raz tak odpalałem katane i odpaliła zajebiście ;D hmmm ale z tym tłokiem to jest dziwne .... nie mam zielonego pojęcia dlaczego tak sie dzieje może przez chwile zrobiła mu się lepsza kompresja <lol2> xDDD

Dodane przez sheuron dnia 13-05-2011 15:34
#11

co do tego blokowania wału to sobie myślę że może resztki tłoka które tam zostały wleciały pomiędzy łożysko koło korbowodu, ale czyściłem wszystko i wydawało się być ok.


Tak to wyglądało zaraz po tym jak ściągnąłem głowice żeby sprawdzić co się stało : d iv.pl/images/72591809341637219467_thumb.jpg


Dodane przez makaron dnia 13-05-2011 22:38
#12

Tłok umarł... Ale dlaczego?:o a to dobrze nie wróży :/

Edytowane przez makaron dnia 13-05-2011 22:42

Dodane przez sheuron dnia 14-05-2011 14:45
#13

Ponieważ z braku płynu chłodniczego tłok stał się strasznie gorący przez co był miększy i kolejny wybuch mieszanki go rozsadził :P ale spokojnie bo to jest już stara fotka, zrobiona zaraz po awarii. Wał był nietknięty a szlif już zrobiłem :) rozebrałem skuter u kumpla i w wolnym dniu go poskładamy bo wszystko zrobiłem :p zdam raport czy działa jak skończę :D