Tytuł: Wszystko o Suzuki Katana AY WR 50 suzuki-katana.nets.pl :: Katana WR 50cc // Hebo 70cc MiD-Race by Boniu

Dodane przez BoniuBOSS dnia 30-11-2007 13:28
#1

WITAM


Chciałbym wam przedstawić moją Katane WR z 2001 roku po full tuningu klasy MiD-Race. Osiągi rzędu 120 km/h oraz przyśpieszenie do 100 km/h w nie z pełna 8s ale to i tak dużo dlatego chce jeszcze trochę pokombinować z konfiguracją napędu.

Tuning mechaniczny:
- cylinder Hebo Manston Replica 70cc
- wał BGM Evolution
- łożyska wału i simmeringi SFK HQ Eco
- wydech Yasuni R Carbon
- gaźnik Dell'orto Metrakit 21mm
- stożkowy filtr powietrza Polini Air Box
- króciec ssący 21mm (rozwiercony z 19mm i wypolerowany)
- zawór membranowy Stage6 VForce
- wariator Hebo Next Generation
- pasek napędowy Polini Kevlar
- sprzęgło Hebo R Racing
- przekładnia pierwotna Malossi 15/40
- przekładnia wtórna Polini 20/61

Pozostałe:
- rollgas Polini (krótki skok)
- chłodnica przepływowa Hebo

Opony:
- Mitas S08 120-70-12
- Mitas S08 130-60-13

Aktualne fotki: http://www.bikepi...boniuboss/

Edytowane przez BoniuBOSS dnia 10-04-2008 20:46

Dodane przez Daniez dnia 30-11-2007 14:01
#2

Nom mechanika jest zajebista B) Słyszałem że tam u ciebie w Poznaniu jest jakiś fajny tor. Próbowałeś swoich sił na nim?? Z taką mechaniką to szkoda marnować go na mieście B)

Dodane przez jackass dnia 30-11-2007 14:20
#3

Super mechanika, ja czekam na testy z jazdy, najmocniejszy tun na forum :)

Dodane przez BoniuBOSS dnia 30-11-2007 14:20
#4

Owszem jest doby tora ale skuter na razie jest na dotarciu :P. Na tor wybiorę się jak go dotrę i wtedy sprawdzę dokładnie jego osiągi. Mam nadzieje że będą zadowalające.

Edytowane przez BoniuBOSS dnia 30-11-2007 14:34

Dodane przez bartex dnia 30-11-2007 17:08
#5

spoko katanka brawa ;)

Dodane przez CzopAss dnia 09-02-2008 22:46
#6

Fajna katanka. Tuning też spoko. Czekam na relacje z osiągow... wogole to wbijaj do warszawy na 1/8 mili tam będziesz mial dużo skuterów midrace i 4race (jak moja apka) :D A co do cylka to to jest ten 14 konny?

Dodane przez BoniuBOSS dnia 09-02-2008 23:02
#7

Tak piszą na hamowni nie sprawdzałem :P. Zdjęcia i filmik będą jak go do końca ubiorę w plastiki i wyciągnę.

Edytowane przez BoniuBOSS dnia 09-02-2008 23:57

Dodane przez bartekkatana dnia 10-02-2008 13:13
#8

Fajne części i wogule katanka,mam pytanie gdzie kupiłeś wał i za ile

Dodane przez BoniuBOSS dnia 10-02-2008 13:45
#9

Wał kupiłem na skutercentrum.pl za podajże około 600 zł.

Dodane przez BoniuBOSS dnia 31-03-2008 11:03
#10

Odświeżam. Fotki już są i obiecane osiągi.

Dodane przez wander dnia 31-03-2008 17:03
#11

"Bestia" nie okazuje swojej potencjału po wyglądzie:D

Dodane przez EVOVIII dnia 31-03-2008 18:34
#12

8 s do 100 km/h na Manstonie + Yasuni R? Coś mi sie tu wydaje że lekka ściema ;)

Dodane przez majer93 dnia 31-03-2008 18:47
#13

ja bym teraz ostro zajął się optyką na miejscu Bonia. Bo mechanika mocna bardzo, a optyka prawie nic. Na pierwszy żut oka nie wygląda na ostro stuningowaną. Pozory mylą

Dodane przez BoniuBOSS dnia 31-03-2008 20:42
#14

Optyka jak dla mnie wystarczy, fajnie wygląda i jest ok. Nie chce mi się robić felg, kapy itd.. Mógł by mieć jeszcze tylko wygładzony tył ale jakoś nie cieszy mnie perspektywa baku w schowku.

Nom a co myślałeś że jest to nie do osiągnięcia na tym wydechu? Kwestia regulacji, przy idealnie wyregulowanym napędzie i gaźniku jest to bez problemów do osiągnięcia. Wiadomo że na C16 lepiej by się wkręcał ale dużej różnicy by nie było na przyśpieszeniu a raczej na v-maxie bo C16 kręci wyższe obroty.

Nie idzie z gazu na koło bo nie chce żeby tak szedł, jest zrobiony żeby ruszał z średnich obrotów. Ale bez większych problemów by pocisnął z gazu na koło. Przy ruszaniu na LEKKO wilgotnej kostce pozbrukowej traci przyczepność i rzuca [cenzura] na 1/2 manety więc to powinno wam zobrazować trochę jego start.

Spalanie w granicach 7-8L/100KM
Moc na kole w granicach 13-14KM

Edytowane przez BoniuBOSS dnia 31-03-2008 20:44

Dodane przez wander dnia 31-03-2008 21:18
#15

Mierzyłeś moc na hamowni skoro piszesz wyniki??B)

Dodane przez BoniuBOSS dnia 31-03-2008 21:42
#16

Mierzyłem tzn. byłem zmierzyć u Mielocha i wyszło podajże 13,7KM. Wykresu niestety nie mam bo gdzieś mi się zapodział, jak znajdę to wkleję.

Dodane przez wander dnia 31-03-2008 21:56
#17

To prosili byśmy bardzo:p

Dodane przez BoniuBOSS dnia 31-03-2008 22:06
#18

Poszukam, jak znajdę to dam skan ale nie obiecuje bo już dość dawno byłem to sprawdzać. Nalwyżej pojadę jeszcze raz ale za jakiś czas bo na razie cienko z kasą.

Dodane przez EVOVIII dnia 31-03-2008 22:34
#19

Taa, jak nie idze z gazu na koło to na bank nie ma 8s. Jechałem Aeroxem co ma 9s i skutera utrzymać przy starcie na ziemie nie idze ;).

Dodane przez BoniuBOSS dnia 31-03-2008 22:39
#20

Zależy jak zestroisz napęd, ja zrobiłem tak żeby nie śmigał z gazu na koło.

Dodane przez EVOVIII dnia 01-04-2008 09:56
#21

Nagraj jakiś filmik żeby można było ocenić. Nie musi być tak jak Wander w Shoutcie pisał. Może być tak że qmpel będzie trzymał aparat i stał, a Ty po prostu gaz i jedziesz przed siebie i spowrotem. Na przykład tak: http://www.youtub...5aMRtux-WQ

Dodane przez BoniuBOSS dnia 01-04-2008 11:32
#22

Nagram tylko tak na za 2 dni bo dzisiaj jeszcze muszę włożyć lżejsze rolki i czerwone sprężynki sprzęgła.

Sprobuje jeszcze zrobić tak że przykleję telefon do kurtki żeby nagrać licznik.

Edytowane przez BoniuBOSS dnia 01-04-2008 11:48

Dodane przez EVOVIII dnia 02-04-2008 14:39
#23

Witam

Mam Katane WR chłodzoną cieczą z 2001 roku. Potrzebuje drobnej porady i pomocy w regulacji napędu. Z gaźnikiem już się uporałem, świeca ma kawowy kolorek. Z tego co się doczytałem w necie to inne sqt przy bardzo zbliżonym tunie do mojego śmigają na kole z gazu a moja Katanka coś nie chce.

TUN:
Cylinder Hebo Manston Replica
Wydech Yasuni R
Gaźnik 21mm + króciec 21mm
Zawór Stage6 Vforce
Wariator Hebo NG
Sprzęgło Hebo R + seryjny dzwon

Katana ciągnie bardzo dobrze od samego dołu aż do końca, bez żadnych dziur. Napęd w tej chwili jest tak skonfigurowany: rolki 3g i 3,5g (układ mercedesa), sprężyna +60 i sprężynki sprzęgła +30 (niebieskie Hebo).

PS. Proszę o pomoc albo jakieś wyjaśnienie dlaczego ona nie chce iść z gazu na koło.


To co Boniu napisał na innym forum. Czyli tak serio to sie hu*a znasz i kłamiesz ;). Jakbyś sie znał sam byś wyregulował, a nie tylko mówisz że jaki to Ty mistrz nie jesteś. W dodatku kłamiesz bo mówiłeś że jak chcesz to idze na koło ;). Nagraj filmik to pogadamy. Kłamcą i fr.ajerom nie wierze ;).

Edytowane przez EVOVIII dnia 02-04-2008 14:40

Dodane przez BoniuBOSS dnia 02-04-2008 14:53
#24

Jak bym się c[cenzura]a znał to bym sam nie złożył całego silnika od deski do deski i go nie wyregulował. Po prostu mam problem z wyregulowaniem go aby szedł na koło z gazu ale to raczej jest wina seryjnego dzwonu bo jak daje twardsze sprężynki to sprzęgło się ślizga po dzwonie przy ruszaniu. Z tą ten post. Tutaj go nie dawałem bo na tym forum raczej nie ma nikogo z podobnym tunem i tak bym nie uzyskał pożądanej odpowiedzi.

Jak jesteś taki znawca to może mi odpiszesz na niego?

Dodane przez cineklab dnia 02-04-2008 14:59
#25

fifol miał coś podobnego ale nie wiem czy on jeszcze sprzedaje katane czy juz sprzedał jak coś to jego gg.2628081

Dodane przez EVOVIII dnia 02-04-2008 15:37
#26

Gdzie ja napisałem że jestem znawcą?

Dodane przez BoniuBOSS dnia 02-04-2008 15:49
#27

Dobrze że wiesz co wiesz, jak nagram filmik to zamieszczę.

Dodane przez BoniuBOSS dnia 05-04-2008 11:26
#28

A więc tak dzisiaj jeszcze raz zabrałem się za regulacje. Gaźnik jest dobrze wyregulowany, świeca jest kawowa po przebiegu 50-60KM więc gaźnika nie ruszałem.

Co do napędu to obecnie mam rolki 3,5g sprężynę Hebo +60 i sprężynki niebieskie Hebo i niestety Katana nie idzie z gazu na koło a przyśpiesza od zera płynnie i równo aż do końca.

Na rolkach 3g chodzi gorzej niż na 3,5g podobnie z cięższymi. Co do sprężyny to do rolek 3,5g sprężyna +60 jest najlepsza i myślę że wystarczająca żeby skuter szedł z gazu na koło. Jak daje twardsze albo miększe sprężynki sprzęgła to nadal to samo.

Nie wiem dlaczego nie śmiga na kole z gazu.

Dodane przez EVOVIII dnia 05-04-2008 12:12
#29

Może przez przełożenia? A v-max jaki osiągasz ?

Dodane przez Smaku dnia 05-04-2008 13:03
#30

przecież ma napisane w opisie ze v-max to 120km/h;), może tak jka mówi @EVOIII to wina przełożeń:|

Dodane przez BoniuBOSS dnia 05-04-2008 14:10
#31

120 to był ale na rolkach 4,5g-5g. Teraz jest 110. Nom możliwe że to wina przełożeń ale sam mówiłeś że moc Ci nie spadła jak dałeś Malossi + Polini. Leci 110 a bez przełożeń Katany latają po 100 więc coś tu nie gra moim zdaniem.

Dodane przez EVOVIII dnia 06-04-2008 01:37
#32

Tak wiem, ale może w Katanach są tak skonstruowane nawet tuningowe że nie idą. Może mała kompresja?

Dodane przez BoniuBOSS dnia 06-04-2008 07:26
#33

Na pewno nie, przecież sypie 110 i odpala na pierwszego kopa, nawet z rana jak stoi całą noc na parkingu, czasem na drugiego ale to rzadko.

Wydaje mi się że przyczyną takiego słabego v-maxu może być pasek bo chyba jest za krótki gdyż jest jakiś 1cm schowany w talerzach sprzęgła a powinien być na samej górze dlatego wydaje mi się że jak kupowałem ten pasek Polini to dostałem wymiar 770 a powinienem mieć 782 bo mierzyłem mój stary seryjny. Dzisiaj jeszcze dla pewności zmierzę ten Polini i włożę na chwile seryjny jeśli coś się polepszy to kupię już pasek o właściwych wymiarach.

EDIT: Mierzyłem i niestety ale ten pasek Polini który mam ma 782 więc trudno chyba tak po prostu musi być.

Edytowane przez BoniuBOSS dnia 06-04-2008 09:39

Dodane przez wander dnia 06-04-2008 12:52
#34

Pasek nie ma nic do rzeczy. Akurat na talerzach sprzęgła powinien być ok 1 cm od góry. Apropo paska. Pasek kevlarowy jest o wiele sztywniejszy od zwykłego, to psuje osiągi. Spróbuj założyć zwykły.

Dodane przez BoniuBOSS dnia 06-04-2008 15:27
#35

No może psuje ale chyba nie aż tak. Założę i zobaczę.

Dodane przez BoniuBOSS dnia 06-04-2008 20:25
#36

Myślicie że sprężyna centralna od Minarelli też może mieć znaczenie na v-maxie (nie chodzi mi o jej twardość) bo do Katany niby są tylko do +22 a do Minarelli są też Hebo +50 +60 +90 i ja mam właśnie tą sprężynę +60 Hebo do Minarelli.

Co myślicie?

Dodane przez wander dnia 07-04-2008 09:43
#37

Nie mają one wpływu. Na stronie hebo nie ma sprężyn do morini ale za to na stronie malossi są i są one w tej samej grupie co sprężyny do minarelli. Od maloosi są 3 niby sprężyny do morini: zółta, biała i czerwona. Ja kupiłem jeszcze fioletową(+82) i zieloną(+60) i zobaczę czy będą pasować.

Dodane przez BoniuBOSS dnia 07-04-2008 10:41
#38

No to pozostaje tylko pasek, jak będzie ładna pogoda to zmienię na seryjny i zobaczę czy coś się zmieni jeśli tak to kupię pasek DAYCO gumowy.

Dodane przez BoniuBOSS dnia 08-04-2008 11:04
#39

21 Kwietnia Katana idzie na regulacje do Mieloch Motocykle. Jak wróci to zamieszczę wykaz z hamowni bo po regulacji dostane ten kwitek ile ma mocy itd... Załączę też jakiś filmik.

Dodane przez Pierzak dnia 08-04-2008 15:18
#40

Ile kosztuej taka regulacja z pomiarem mocy?;)

Dodane przez BoniuBOSS dnia 08-04-2008 15:26
#41

Dobór rolek, sprężyny centralnej i wykres z hamowni po regulacji to koszt 300 zł + materiały. Jak byś jeszcze chciał do tego regulacje gaźnika to wyszło by prawie drugie tyle.

Dodane przez Pierzak dnia 08-04-2008 15:32
#42

[cenzura], troche sobie cenia. Szkoda ze w mojej okolicy nie ma hamowni ;/

Dodane przez BoniuBOSS dnia 08-04-2008 18:33
#43

Nom cenią się cenią ale masz pewność że lepiej nie będzie. Wycisną 8 poty z Twojego skutera i Ci go najlepiej jak się da zestroją.

Dodane przez Sweet dnia 01-05-2008 12:09
#44

Czekamy na filmik już 1 maja :)

Dodane przez CzopAss dnia 10-05-2008 12:48
#45

I co Boniu? Poddałeś się?

Dodane przez Pierzak dnia 10-05-2008 13:37
#46

chyba tak bo katana jest na allegro ;)

Dodane przez majer93 dnia 10-05-2008 13:53
#47

napewno na allegro jest

http://allegro.pl..._14km.html

Edytowane przez majer93 dnia 10-05-2008 13:54

Dodane przez Bolek dnia 10-05-2008 15:01
#48

tyle pracy :) nie rozumiem czemu go sprzedałeś ... chyba że naprawdę potrzebowałeś dużej gotówki :)

Dodane przez majer93 dnia 10-05-2008 19:38
#49

jak ja bym zrobił katane na takim poziomie tuningu to bym trzymał ją do śmierci....

Dodane przez Pierzak dnia 10-05-2008 22:43
#50

A ja bym jaknajszybiciej sprzedal 7-8lna 100km to porazka :o

niewiem jak to mozliwe, skoro moj pali 4,5 przy spokojnej jezdzie a 6 przy naprawde ostrej w miescie. ;)

Dodane przez Daniez dnia 11-05-2008 09:32
#51

To też zależy czy przy spokojnej czy przy manetce do końca. No ale też jego katana 120km/h no to o ~15 więcej od twojej a to sporo

Dodane przez Pierzak dnia 11-05-2008 19:32
#52

na rolkach 5,2 moja tez szla 115-120, ale wole lepsza przyspieche niz predkosc, bo i tak niema jej gdzie wykorzystac.;)

Dodane przez Daniez dnia 11-05-2008 19:41
#53

No właśnie ja też bym wolał mieć takiego buta żeby szła z gazu na koło spokojnie niż zrobić 1 na tydzień wypad na autostradę czy gdzieś i cisnąć ją. Chociaż jak ktoś jeździ w dalekie trasy to lepiej ciężkie rolki i nie leci 120 a jak ktoś mieszka w warszawie/poznaniu... to lepiej mieć butaB)

Dodane przez katana98 dnia 11-05-2008 19:46
#54

Pierzak to jaka ty masz dysze ze ci katana poli 4,5L na 100km i pata ponad 100km/h pewno ja skrzyzowaniach, toach itp ja gasisz haha

CzopAss jak boniu mugl sie poddac jakkatana mu lata 120km/h sprzedaja ja bo kupuje cos szybszego katanka mu juz nie wystarcza to hyba oczywiste wiec nie rozumiem tego pytania czy sie poddaje!

pozdro

Dodane przez Pierzak dnia 11-05-2008 19:57
#55

Poddał sie z reglacja - neichce z gazu isc na kolo. ;)

Nawet w trasie nie bedziesz lecial 120km/h, lepiej miec przyspieche i leciec 100. W trasie i tak jedziesz kolo 90, a jak latasz z kumplami to 70.

dysza 75 + seryjny filtr powietrza + dobra regulacja i spalanie jest przy normalnej jezdzie bez cisniecia do konca jak w seryjnej katanie ;D przy takim tunie juz nie trzeba cisnac do konca zeby ladnie odchodzila ;)

Dodane przez Daniez dnia 11-05-2008 19:58
#56

No właśnie!! Ale ciekawe czy ktoś mu to kupi?? Nie wiem ile on ma lat ale wiem że jest ma gdzieś koło 18. To bym się nawet dziwił jakby śmigał 70 jak może se zrobić A i może szaleć. A właśnie od ilu lat można robić na A1 od 16???B)

Dodane przez Pierzak dnia 11-05-2008 20:06
#57

od 16, ale wysilone 125 w 2t strasznie duzo pala i sie sypia.

Dodane przez BoniuBOSS dnia 12-05-2008 07:02
#58

No mi na rolkach 3,5g mi tyle śmiga co Tobie na 5,2g. Nie poddałem się z regulacją ponieważ próbowałem rolki od 3g do 6g (co 0,5g sprawdzałem) i sprężyny +22 +50 +60 i +90. Robiłem tak że rolki np. 3g i wszystkie 3 sprężyny po kolei i tak z każdym kompletem rolek więc nie mów mi że się poddałem. Może ona po prostu nie może iść z gazu na koło z winy przełożeń. Co nie oznacza że jak nie idzie z gazu na koło to ma c[cenzura]owe przyśpieszenie bo przyśpieszenie ma takie że aż wygina Cię do tyłu i ściąga z siedzenia.

Sprzedaje bo będzie Yamaha R6 albo Honda CBR600 RR. Bez komentarzy że za duża pojemność itd... Dla rozwiania wątpliwości jeździłem już na takich motorach i mocniejszych.

125 Pali około 7L jak ją targasz do 12 (czyli na max) na każdym biegu a przy spokojnej jeździe spali Ci z 4-5L.