Tytuł: Wszystko o Suzuki Katana AY WR 50 suzuki-katana.nets.pl :: Problem z obrotami? [filmik]

Dodane przez loy dnia 25-03-2011 22:39
#1

Witam. Mam pewien problem z przyspieszeniem, konkretniej z obrotami. Nie potrafi wbić suki na wysokie obroty. Dostaje obrotów dopiero od 65km/h (o ile się do nich doturla). Przy prędkości ok. 50km/h i wyżej czuć jakby "wibracje" nie wiem jak to nazwać z przekładni. Takie jakby tarcie, nie wiem jak to określić. Rolki wymieniłem, gaźnik raczej też na to wpływu nie ma, gdyż nie dusi się. Cylinder 70cc, reszta seryjna.
Tutaj kieruję moje pytanie, czy może to być za mały gaźnik (seryjny do cylindra 70cc), czy bardziej prawdopodobnym jest coś związanego ze sprzęgłem? Sprężynki, centralka?

http://www.youtub...4ETim8UqKQ

Z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam

Dodane przez kefir95_95 dnia 25-03-2011 23:04
#2

Centrala?:)

Dodane przez Chemperr_Katana dnia 25-03-2011 23:56
#3

Twój pusty łep? Ja bym powiedział ze masz spalone sprzęgło. Identyczna sytuacja jak u kolegi w sr. Widzę ze masz niezły cylinder. Możliwe ze masz do niego za mały gaźnik albo chociaż dyszę. Może to byc tez wina seryjnego tłumika który nie pozwala temu cylindrowi rozwinąć swoich obrotów. Sprawdz to. Niech sie jeszcze inni wypowiedzą ale nie ten pseudo mechanik kefir bo ja przeczytałem jego posta to az sie zaśmiałem sam do siebie. Sory moderatorzy za off top.

Dodane przez loy dnia 26-03-2011 07:24
#4

Nie wykluczam sprzęgła, oczywiście. Założyłem to z braku hajsu, bo trafił mi się tanio 70cc, gdyż zpsuła mi się jedna rzecz ^^ Teraz nie chcę po prostu doprowadzić do generalnego remontu silnika, ew. całkowitej jego wymiany na inny :D

Edytowane przez loy dnia 26-03-2011 07:24

Dodane przez k4t4n4 dnia 26-03-2011 09:55
#5

gaznik musisz dac większy bo 70 nie rozwinie swojej prawdziwej mocy a to ze sie nie wkręca na obroty to najprawdopodobniej bedzie to wina sprzegła jak cos mam na sell serja za 25 zł ;D

Dodane przez Aroni dnia 26-03-2011 10:22
#6

Hmmm...tylko co ma sprzęgło do przyspieszenia i obrotów? Sprzęgło ma znaczenie tylko przy samym starcie. Potem robotę w przekładni wykonują wariator i korektor momentu obrotowego. Więc jeśli już to wina czegoś z nich. Gaźnik raczej nie jest za mały. Nawet do racinga możesz dać gaźnik 14mm i będzie ładnie chodził. Może też być to tłumik jak napisał Chemperr_katana. Proponuję ściągnąć pasek i zobaczyć czy silnik się sam wkręci na obroty bez żadnego obciążenia i oporów.

Dodane przez loy dnia 26-03-2011 13:55
#7

A co może być odpowiedzialne właśnie za to "tarcie" z przekładni? pojawia się przy prędkości 50km/h około

Dodane przez mat199222 dnia 26-03-2011 13:58
#8

A może gdzieś ci się jakieś łożysko zatarło chociażby na wale czy gdzieś indziej sprawdź czy nie ma luzów i czy wszystko lekko chodzi czy samo koło lekko się kręci czy może jest obciążenie.