Tytuł: Wszystko o Suzuki Katana AY WR 50 suzuki-katana.nets.pl :: Problem . . .zmniejszyła sie prędkość mojego squta

Dodane przez 17pawelk dnia 08-11-2007 10:19
#1

witam ponownie. . . ;)
mam kolejne pytanie
moja katanka leciala lekko 65-67km/h w zeszlym roku . . .
a teraz nie chce isc wiecej niz 55km/h
nie wiem za bardzo co jest grane . . .:(:(
pytalem sie paru kumpli ktorzy maja jaz sprzety dluzej niz ja i jeden mowi tak a drugi inaczej. . .:(

mogą to byc rolki ? jesli tak to od czego zalezy ich waga i jakie zamontowac nowe . . bo sie kompletnie na tym nie znam

jesli temat byl to z gory przepraszam wszystkich . . .
prosze o wskazówki . . .

Dodane przez wander dnia 08-11-2007 15:10
#2

mogą to być rolki, może pasek. nowe zamontuj 6 gramów. Od czeg zależy ich waga?? to pytanie mnie rozwaliło!! Od producenta i od ciebie jakie włożysz do scoota:P

Dodane przez Milosz dnia 08-11-2007 16:46
#3

Spróbuj gaźnik przeczyścić to może być przyczyną.

Dodane przez 17pawelk dnia 09-11-2007 17:06
#4

w pytaniu od czego zalezy ich waga . . . mialem na mysli jak waga rolek wplywa na przyspieszenie squta i jego v-max
prosze o wskazowki
Pozdrawiam

Dodane przez BoniuBOSS dnia 09-11-2007 17:09
#5

Przeczytaj artykuł o regulacji to się dowiesz! Wszystko chcecie mieć podane jak na dłoni, czasem trzeba trochę poszukać, poczytać i popróbować samemu.

Dodane przez wander dnia 09-11-2007 18:01
#6

Ja proponuję umieścić te twoje artykuły w dziale ARTYKUŁY a nie na forum. Bo często nie zwraca się na nie uwagi przeglądając forum. Ogólnie z rolkami jest tak: Czym cięższe(bez przesady) to większy v-max a słabsze przyśpieszenie; Czym lżejsze(też bez przesady) to lepsze przyśpieszenie a gorszy v-max

Dodane przez BoniuBOSS dnia 09-11-2007 18:33
#7

@Wander mówiłem o tym adminowi to powiedział że "nie bo to bez sensu, jest dobrze tak jak jest".

Dodane przez Daniez dnia 09-11-2007 18:39
#8

Właśnie, można utworzyć taki jakby ,,schowek" na twoje artukuły. A dalej były by normalne tematy jak jest teraz na forum. To mój pomysł ja tylko podsuwam propozycje B)


Dodane przez BoniuBOSS dnia 09-11-2007 19:03
#9

Nie da się zrobić takiego schowka na forum jak już to można zrobić porządek z kategoriami w dziale artykuły i tak je powrzucać.

Dodane przez wander dnia 09-11-2007 19:10
#10

A może coś takiego jak "artykuły" w kategoriach forum, tak jak tuning mechaniczny, tuning optyczny, sprzedam itd

Dodane przez BoniuBOSS dnia 09-11-2007 19:29
#11

Nom to jest myśl ale uważam że i tak bardziej zauważalne by były gdyby je wrzucić do menu->artykuły a to przecież głównie o to tutaj chodzi.

Dodane przez wander dnia 09-11-2007 19:47
#12

no niby tak ale podobno Kamil tak nie chciał:|

Dodane przez BoniuBOSS dnia 09-11-2007 20:15
#13

Nom nie chciał więc na razie musi pozostać tak jak jest.

Dodane przez 17pawelk dnia 10-11-2007 01:31
#14

troche zeszlismy z tematu . . .:|
do calkowicie seryjnego sqta(taki posiadam) polecaja chyba 5.5gr z tego co wyczytalem na tym forum . . .

dziekuje wszystkim za odpowiedzi . . .
pozdrawiam

Dodane przez BoniuBOSS dnia 10-11-2007 11:41
#15

Ja bym założył trochę lżejsze np. 4,4g i zielone sprężynki sprzęgła.

Dodane przez wander dnia 10-11-2007 12:36
#16

4,4g do seryjnego scoota?? trochę a nawet dużo za mało!!! 5,5 będą ok.

Dodane przez BoniuBOSS dnia 10-11-2007 14:12
#17

Ja w seryjnym miałem 4,1 i było ok.

Dodane przez wander dnia 10-11-2007 15:42
#18

zresztą @pawelek17 zadecyduj sam. Rolki oryginalne jakie były montowane w katanach ważyły od 6,0g do 6,5g. Ja osobiście w seryjnym miałem 6,0g po wymianie na 6,2g załapał muła od 45-50km/h

Dodane przez BoniuBOSS dnia 10-11-2007 16:11
#19

No złapał muła bo dałeś mu za ciężkie.

Dodane przez 17pawelk dnia 11-11-2007 09:47
#20

a ile ci lecial ten seryjny sqt na roleczkach 6g wander ? ;)

Dodane przez wander dnia 11-11-2007 12:11
#21

latał mi 80-83km/h:)

Dodane przez katana98 dnia 11-11-2007 12:24
#22

co seryjna katana 80km/h niemozliwe przekladnie by ci na to nie pozwolily !!

Dodane przez wander dnia 11-11-2007 12:31
#23

a załóż się!! Dokładnie, seryjna katana z rolkami 6gr ze zdjętą blokadą z wariatora i 2 blokadami z tłumika latała mi 80-83km/h, Po wymianie wydechu na Hebo NP2004 i po zmianie rolek na bliżej nie określoną wagę(3-4gr) v max wyniósł 95km/h. I NIE ZMIENIAŁEM PRZEŁOŻEŃ!!!! I napewno nikt wcześniej też nie zmieniał bo mam katanę od nowości.

Dodane przez szyszek05 dnia 11-11-2007 21:50
#24

wedlug mnie to niemozliweB)
przy rolkach ponizej 4g leci ci 95km/h mozliwe ze masz wersje movistar, ale jak nawet niemasz blokowanych przelozen, to i tak niemozliwe, zaloz co by sie stalo jak bys dal np 6g rolki v-max powinien niezle sie poprawic, a jakie masz przyspieszenie\??

Dodane przez BoniuBOSS dnia 11-11-2007 22:00
#25

@Szyszek05 dla mnie też jest to dziwne że @Wanderowi ta Katana tak dobrze idzie. Mam tą samą wersje i po wymianie wydechu leciała mi tylko 80 km/h, dopiero po założeniu 70cc i gaźnika 17,5 poleciał mi 90 km/h. Może to była przyczyna rozwalonych talerzy sprzęgła ale nie jestem pewien.

Dodane przez wander dnia 11-11-2007 22:38
#26

przy 6 gramowych rolkach v-max wynosił only55km/h!!!!!!!!! Jeśli nie wieżycie to nagram film jak wyjadę jeszcze w tym roku. Mam katanę od nowości i wiem co w niej mam!!! i napewno przełożeń nie zmieniałem. nawet nigdy tam nie odkręcałem i oleju nie zmieniałm:P

Edytowane przez wander dnia 12-11-2007 00:26

Dodane przez katana98 dnia 11-11-2007 22:54
#27

wander masz seryjny celek??

Dodane przez wander dnia 11-11-2007 23:19
#28

tak!! seryjny 50cc

Dodane przez katana98 dnia 11-11-2007 23:38
#29

i masz gaznik 19 tak?? i ci to sie udalo wyregulowac? niemozliwe :P seryjna 50cc niejest wstanie przepalic tej mieszanki :P:P:P

Dodane przez wander dnia 11-11-2007 23:41
#30

powiem ci szczeże że gaźnik jest przykręcony na prawie maxa i ma dysze 60:P

Dodane przez szyszek05 dnia 12-11-2007 07:21
#31

a moze ci licznik zle dziala:p
a jesli bylaby to prawda ze na seryjny leci ci 97km/h to pozazdroscic

Dodane przez BoniuBOSS dnia 12-11-2007 08:36
#32

Nie ma czego zazdrościć bo pewnie nie ma blokowanych przełożeń. Może akurat w 2006 roku nie blokowali przekładni.

Dodane przez katana98 dnia 12-11-2007 08:54
#33

hahaha dysze 60 do gaznika 19 hahaha ja teraz na seryjnym gazniku (12) mam dysze 65 :P:P:P hahaha

Dodane przez BoniuBOSS dnia 12-11-2007 09:27
#34

Ale to jest naprawdę dziwne jak tego dokonałeś ponieważ ja jak miałem cylek 70cc Metrakit na gaźniku 17,5 bo przy seryjnym filtrze powietrza i dyszy 65 nie chciał jechać więcej niż 40 km/h bo dostawał za mało powietrza dopiero na dyszy 60 zaczął jeździć więcej niż 40 km/h ale na takim marnym przyśpieszeniu że to koniec. Wszystkie problemy zniknęły gdy założyłem stożek więc ogólnie nie wiem jak Ty tego dokonałeś że zdołałeś wyregulować gaźnik 19mm pod cylek 50cc jeszcze na seryjnym filtrze powietrza.

Dodane przez wander dnia 12-11-2007 10:01
#35

1. Mam rocznik 2002!! nie 2006
2. Licznik sprawdzany z samochodem
3. Ja w oryginalnym gaźniku 14 miałem dyszę 68. A w tej 19 jak założyłem 90 dysze to sie zalewał i jak puściłem gaz np przy 40-50 km/h to się mulił i bo się zalewał
4. Za mało powietrza?? powietrza nie regulujesz! Regulujesz tylko ilość paliwa które do tego powietrza zostaje dostarczane.
5 Nie wiem jak tego dokonałem, ale się udało:) Co prawda zauważyłem wzrost spalania a efektu w v-maxie i przyśpieszeniu dużego nie było, w porównaniu do oryginalnego gaźnika.:|

Dodane przez BoniuBOSS dnia 12-11-2007 10:13
#36

Dziwne nie jest że Ci się zalewał na dyszy 90. Ten gaźnik z tą dyszą (90) jest tylko pod filtry stożkowe. Kto kupuje gaźnik 19mm i montuje na nim seryjny filtr? Chyba tylko to bo to jest bez sensu prawie w ogóle osiągi nie wzrastają a spalanie znacząco. Rozumiem gdybyś miał stożek to wtedy opłacało by się montować taki gaźnik chociaż do serii to i tak bez sensu.

Co do czwartego punktu to nie masz racji bo regulujesz stosunek powietrze-paliwo czyli innymi słowy regulujesz ile powietrza ma dostawać paliwo.

Dodane przez wander dnia 12-11-2007 10:36
#37

tak stosunek paliwo-powietrze ale powietrze otwiera się przy pomocy manetki gazu i na to wpływu nie masz ile powietrza dostaje gaźnik(chyba że tylko przez zastosowanie innych filtrów powietrza). I do tej ilości powietrza dostosowujesz ilość paliwa aby była w jak najlepszych proporcjach. Kupiłem gaźnik bo miałem okazję(tanio) i przyda sie przy późniejszym tunie. Filtra stożkowego narazie nie kupowałem bo sie boję trochę o silnik...... i na jesień(wodę) się nie nadaje. Seria?? Prawie seria ale jeździ tyle ile jeździ:P

Dodane przez BoniuBOSS dnia 12-11-2007 11:12
#38

O boże człowieku naprawdę żel mi Ciebie, weź do ręki stary gaźnik i go sobie dokładnie obejrzyj.

Fragment z obszernego artykułu o regulacji gaźnika na skutery.net
"...śrubą składu mieszanki która w zależności od umiejscowienia (widoczna przed śrubą regulacji położenia przepustnicy) reguluje dopływ powietrza..."

Poczytaj ten artykuł dokładnie i wtedy możemy rozmawiać.

Dodane przez 17pawelk dnia 12-11-2007 13:23
#39

no to jakiego v-max moge sie spodziewac przy mojej katanie jesli zaloze roleczki 6g ? ;);)


tak apropo to zawazylem ze chyba jest wyjety dławik ktory jest po0miedzy cylindrem a wydechem . . . poniewaz mam dwie nowki sruby zalozone ze az sie swieca. . .;);)

Dodane przez jackass dnia 12-11-2007 13:40
#40

wander napisał/a:
2. Licznik sprawdzany z samochodem

Ile przeklamuje licznik w Twojej Katana? Z czystej ciekawosci pytam

17pawelk napisał/a:
chyba jest wyjety dławik ktory jest po0miedzy cylindrem a wydechem . . . poniewaz mam dwie nowki sruby zalozone ze az sie swieca

Przeciez tam nie ma zadnego dlawika do wyjecia, tylko zwezenie na wylocie, ktore trzeba rozwiercic - moze miales cylek wymieniany?

Edytowane przez jackass dnia 12-11-2007 13:42

Dodane przez katana98 dnia 12-11-2007 14:29
#41

wander napisał/a:
4. Za mało powietrza?? powietrza nie regulujesz! Regulujesz tylko ilość paliwa które do tego powietrza zostaje dostarczane.:|





HAHAHAHAHAHA czlowieku regulowales kiedys gaznik!!!!!!!!?????

HAHAHAHAHAHAHAHAA

Dodane przez wander dnia 12-11-2007 18:35
#42

pewnie że regulowałem i wszystko przy katanie robie sam. Mechanika ona widziała tylko na przeglądach jak była na gwarancji. Licznik przekłamuje jedynie 1-2km/h. Jeżeli o tej śrubie mówisz to nią regulujesz wolne obroty( czyli to ile odstaje powietrza na wolnych obrotach)

Dodane przez BoniuBOSS dnia 12-11-2007 19:00
#43

W artykule pisze wyraźnie śruba do regulacji składu mieszanki, czytać się jeszcze nie nauczyłeś?! Ta o której Ty mówisz to śruba do regulacji wolnych obrotów czyli inaczej "biegu jałowego".

Edytowane przez BoniuBOSS dnia 12-11-2007 19:00

Dodane przez wander dnia 12-11-2007 19:17
#44

w jakim artykule??;) Dokładnie tą śruba regulujesz skład mieszanki przez regulacje ilości dostarczanego paliwa do powietrza.

Dodane przez BoniuBOSS dnia 12-11-2007 20:20
#45

Artykuł jest zamieszczony na stronie skutery.net i nosi nazwę budowa, regulacja gaźnika czy jakoś tak. @Wander Ty chyba jeszcze się nie nauczyłeś czytać, nie widzisz co ja napisałem?

Przeczytaj sobie ten artykuł i wtedy możemy dopiero rozmawiać bo jak na razie to nie masz bladego pojęcia na jakiej zasadzie działa gaźnik.

Dodane przez wander dnia 12-11-2007 21:38
#46

nie muszę go czytać bo to co mi potrzeba to wiem. Czytać stety umiem bo jak bym nie umiał to bym nic nie napisał ci:P

Dodane przez jackass dnia 12-11-2007 21:48
#47

Znowu moderatorzy nam sie rozszaleli i chca sie z kogos posmiac :) Chcialem napisac cos od siebie ale nie umiem tego lepiej ująć, więc:
wander napisał/a:
Tą śruba regulujesz skład mieszanki przez regulacje ilości dostarczanego paliwa do powietrza.

Nic dodac, nic ujac.

Dodane przez BoniuBOSS dnia 12-11-2007 22:05
#48

Kolejny debil bo inaczej tego nie można ująć. @Wander właśnie widać ile wiesz, tyle co nic. Tą śrubą nie regulujemy ilości dostarczanego paliwa do powietrza tylko zupełnie na odwrót. Regulujemy nią ilość dostarczanego powietrza do paliwa.

Dodane przez wander dnia 12-11-2007 22:11
#49

taś taś a świstak..... Powodzeni z takim myśleniem. Narazie proszę abyś nie obrażał mnie ani nikogo innego na tym forum(regulamin sie kłania jak byś nie czytał)

Dodane przez katana98 dnia 12-11-2007 22:11
#50

jackass jacy moderatozy niewiem czy zauwazyles nie jestem modej juz bo jakis debil mnie wyjebal z ej fuchy :P

Dodane przez jackass dnia 13-11-2007 00:14
#51

A sorry katana :) W kwestii wyjasnienia: nie kloccie sie bo nie ma o co. Ja tez popelnilem blad bo niedokladnie przeczytalem co napisal wander. Sprostowanie:

Tą śruba regulujesz skład mieszanki przez regulacje ilości dostarczanego POWIETRZA DO PALIWA ;)

Pozno bylo i nie zauwazylem ze te 2 slowa sa na odwrot ;) Ale tak naprawde chodzilo mi o to zeby siebie wzajemnie nie obrazac, bo od czego by nie byla ta srubka to przeciez wiadomo co sie nia reguluje

Edytowane przez jackass dnia 13-11-2007 00:15

Dodane przez BoniuBOSS dnia 13-11-2007 08:50
#52

Wiadomo ale chodzi o to że @Wander próbuje mi wmówić coś co nie ma w ogóle sensu. Powiedziałem mu gdzie może znaleźć obszernego arta o gaźniku to powiedział że nie musi go czytać bo tyle ile wie to w zupełności mu wystarcza a tak na prawdę gówno wie o gaźniku, co udowodnił wypowiadając się w tym temacie. Denerwuje mnie tylko to że gada głupoty i nawet nie przeczyta arta napisanego przez kogoś kto się bardzo dobrze zna tylko nadal swoje i swoje.

:::ZAMYKAM:::

Edytowane przez BoniuBOSS dnia 13-11-2007 09:08