Tytuł: Wszystko o Suzuki Katana AY WR 50 suzuki-katana.nets.pl :: Docieranie:/

Dodane przez kefir95_95 dnia 23-01-2011 17:52
#1

chciałem się dowiedzieć jak docierać skuter...
znaczy wiem, że co 10km manetka do fula na 2-3sekundy i że pierwsze 200km unikać ostrych górek...
Chodzi mi głównie o to jak z prędkościami...
Mam bloknięte przełożenia(coś koło 14,5 obrotu dzwonu na obrót koła) i przed wymianą cylka V~max wynosił coś w granicach 55km/h...

Teraz może jechać więcej bo mam wydech LeoVince RR włożony i cylek zmieniony na ciut mocniejszy i dodam, że tamten cylek był już strasznie wymordowany...

Na razie jeżdżę 25-30km/h, bo mam dopiero pierwsze 30km:(
Ale ile tak i jak później?

Proszę o szybkie odpowiedzi...

PS. Czy jak jest skuter na dotarciu to opłaca się zmieniać przełożenia na wtórne od sr, pierwotne stage6 i wario na polini?

Dodane przez CHICKENovsky dnia 23-01-2011 17:55
#2

poczekaj z przelozeniami az dotrzesz. jest wiele rozważan, jedni jezdzą 100km na dotarciu a drudzy 1000km, ja jezdzilem 1000 na tym cylu i pierwsze 200km jezdzilem 35km/h a poitem juz 50km/h i maneta do fula coraz częsciej ! jak dotarlem tec HQ do to efekt dobry !

Dodane przez kefir95_95 dnia 23-01-2011 17:59
#3

znaczy wiem, no ale jakby jednak jechał te 55km/h to co jeździć 50km/h?
To zamiast wywrzeć podciśnienie na tłoku to zatrę cyla....

Dodane przez CHICKENovsky dnia 23-01-2011 18:00
#4

zrozum to :
0-200km - 35km/h
200-500 - 55km/h
500-1000- 60-65 i duś mu czasem
i cały czas ruszaj manetą zeby nie mial tych samych obrotow:)

Dodane przez kefir95_95 dnia 23-01-2011 18:03
#5

wiem, ale ja mam dosyć dużo tych obrotów dzwonem i nie pójdzie więcej jak 55km/h, no chyba że z góry...
a kopa ma takiego, że normalnie...

Dodane przez CHICKENovsky dnia 23-01-2011 18:05
#6

to 0-200 30km/h
a potem do 600km 45 a potem juz full, ale to nie mozliwe, ze masz blokowane tylko przelozenia i reszta odblokowana i tylko 50km/h.

Dodane przez kefir95_95 dnia 23-01-2011 18:09
#7

55km/h leci bo takie mam przełożenia...
*blokady na wydechu nie mam bo mam sport...
*na cylku nie ma, bo sport a poza tym pisałem do mielocha czy TeC HQ są blokowane i mówił ze nie...
*z waria ściągnięta była ta podkładka z tuleji, ale jeszcze odkręciłem tą blachę co jest z tyłu i lepiej się zbiera...
*na gaźniku dyszę mam zmienioną na 065, to też już nie ma...
*przełożenia - przeszło 14,5 obrotu
krucieć przy 50cc nic nie robi więc nie zaglądałem jaki jest...

Dodane przez CHICKENovsky dnia 23-01-2011 18:10
#8

wyregulowałeś dobrze ten zestaw ?

Dodane przez kefir95_95 dnia 23-01-2011 18:15
#9

wsadziłem centralkę +22% i sprężynki HEBO czerwone...
rolki trochę zaczęły się kwadracić, to stwierdziłem, że jak będę zmieniał przełożenia to kupię kilka kompletów chińskich na allegro po 8zł i wyreguluję, a jak się skończą to będę wiedział jaką wagę kupić i kupię polini, no chyba że wcześniej zdążę zmienić wario na polini:P

Bo teraz na dotarciu to raczej nie sprawdzę jaki mam V~max nie?

Edytowane przez kefir95_95 dnia 23-01-2011 18:16

Dodane przez CHICKENovsky dnia 23-01-2011 18:17
#10

no ja sprawdzlem i po dotarciu był taki sam:)

Dodane przez kefir95_95 dnia 23-01-2011 18:19
#11

aha...
ale to chyba nie teraz...to dopiero jak zrobię 200-300km albo więcej...
a coś mocniejszy jest?
ile Ci leci i co masz wsadzone?

Dodane przez CHICKENovsky dnia 23-01-2011 18:22
#12

mam tec hq , pasek malossi i 80 km/h i do tego masakra buuut ze startu. ! szczerze mowiac jak zalozylem cyla to było tak samo ale to wina paska bo miałem zjechany a jak wymienilem to cyl pokazał eeeefekty !

Dodane przez kefir95_95 dnia 23-01-2011 18:26
#13

a jakie masz przełożenia?
bo jakbyś założył stage6 to masz dodatkowe 10km/h=90km/h i jeszcze jakieś porządne wario dobrze wyregulować to wyjdzie 100-105km/h?

Dodane przez CHICKENovsky dnia 23-01-2011 18:27
#14

dokładnie, powiem ci ze nei wiem mam 13 obrotw dzownu albo 13,2 , pewnie od apki. no mysle wrzucic tlumik etc, ale chyba nowe moto kupuje ale katane zostawiam !

Dodane przez kefir95_95 dnia 23-01-2011 18:32
#15

aha...
czyli jak?
0-200=30km/h
200-600=45km/h
600-1000=full?

Ja myślałem tak:
0-200=30km/h(manetka co 10km do fula)
200-600=40km/h(manetka co 5km do fula)
600-1000=45km/h(tylko wtedy manetkę co 3 km do fula)
Co myślisz o takim zestawieniu?, bo wolę nie docierać na fula manetce bo nie chcę cyla zgrzać...

Dodane przez CHICKENovsky dnia 23-01-2011 18:33
#16

twoj ok zestaw , ale co 20km zgas skuter, niech ostygnie i dopeiro wtedy, i jezcze jedno, jedz jedz dopierd ol jej i pusc manetke niech sama schodzi z obrotowB)

Dodane przez milosz99994 dnia 23-01-2011 18:45
#17

1. CHICKENovsky mam do ciebie pytanie gdzie tak wyczytałeś że trzeba docierać 0-200 35 km/h i tak dalej ?
2. To nie chodzi o prędkość w docieraniu, tylko chodzi o obroty silnika, po pierwsze czym mniejsze obroty silnika tym lepiej !!!!
3. Ja mam arsiala 70 cc i w instrukcji pisze !! Nie odkręcać manetki więcej niż 1/3 obroty manetką !!
Pozdrawiam całą administrację :)

Edytowane przez milosz99994 dnia 23-01-2011 18:49

Dodane przez CHICKENovsky dnia 23-01-2011 18:47
#18

No to jak masz mniejszą prędkość to masz mniejsze obroty ! Wejdz sobie na mieloch albo inne forum , i nawet dostalem do cylka poradnik docierania i na rozum można wywnioskować ze tak powinno sie docierać !

Dodane przez milosz99994 dnia 23-01-2011 18:53
#19

rozumując to że u mnie przy 35 km /h są największe obroty !!!
rozumując nawet na aucie jak docierasz auto to wrzucasz mu jak większy bieg a nie katujesz na jedynce do spodu ?

Dodane przez kefir95_95 dnia 23-01-2011 18:53
#20

aha to thx:)
myślę, że temat wyczerpany-do zamknięcia:)

Dodane przez sssss80 dnia 23-01-2011 18:57
#21

Sory dodam jeszcze to bo się namęczyłem:D
Po mojemu to wygląda tak:
Po złożeniu odpalasz skuter wstępnie regulujesz i zostawiasz na 7-10min ,potem gasisz na 10 min i odpalasz znów na 5min. To pwtarzasz tyle razy ile ci cierpliwości starczy koło 5-10 razy.
Pierwsze 200km nie przeraczam 30 i nie przeciąrzam cyla (manetka na 1/2 max)
200-600 60/h i manetka ok 2/3 z przegonieniem od czasu do czasu na krótkim odcinku z lekkiej górki do 70-80 w zależności od klasy cyla.
600-1000 max 80 /h i przeganianie na prostej do maxa na full gazie .
Oczywiście dotrzeć można szybciej lub wolniej.
Od dotarcia zależy dalsze użytkowanie dlatego nie radze się śpieszyć z docieraniem. Na pewno lepiej jeździć dużo za wolno niż trochę za szybko i nie należy robić takich skoków tzn. nie trzymamy się kurczowo tego co napisałem wyżej tylko staramy się docierać w miarę płynnie. Oczywiście prędkości zalerzy od przełożeń i cylindra więc też nie radzę się ich trzymać tak kurczowo.
I oczywiście obroty są ważne ale nie najwarzniejsze- ważne jest to żeby nie przeciążać cyla podczas docierania, a przyrost prędkości = dodatkowe obciążenie.

Edytowane przez sssss80 dnia 23-01-2011 19:01

Dodane przez cacek14 dnia 23-01-2011 20:56
#22

Ja powiem tak. :D
Szlifa zrobiłem :D Odpaliłem moją pochodziła i tak z 2 razy
I od razu jeździłem 45km/h :D
I na następny dzień już normalnie tylko że nie jeździłem za daleko by odpoczęła i tyle :P