Tytuł: Wszystko o Suzuki Katana AY WR 50 suzuki-katana.nets.pl :: Problem z uszczelniaczami lag

Dodane przez Cougar_94 dnia 13-11-2010 21:56
#1

Witam.
Od jakiegoś czasu na lagach tworzy mi się maź.Domyślam się że poszły uszczelniacze i należy je wymienić.
1.Jaki olej/smar kupić?
2.Gdzie kupić uszczelniacze do mojej Katany?
3.Jak wymienić te uszczelniacze (+ wymiana oleju/smaru) - czy dużo z tym roboty?
4.Jakie byłyby objawy zbyt małej ilości oleju/smaru?
Czy ktoś spotkał się z takim problemem??Da się z tym jeździć jakiś czas czy trzeba natychmiast wymienić (chciałbym poczekać z ewentualną wymianą do zimy) ??
Pozdro

Dodane przez Maxi dnia 13-11-2010 22:10
#2

1. 15W najlepiej.
2. W sklepie z łożyskami/uszczelniaczami, albo na allegro
3. W upsach tego nie robiłem
4. Dobijanie lag, miękki przód.

W boosterze nie mam wcale oleju w lagach i jeżdżę.

Dodane przez Kamilhg dnia 13-11-2010 22:13
#3

spokojnie możesz przeczekac, mam tak od dłuższego czasu.

Dodane przez Cougar_94 dnia 06-02-2011 13:37
#4

Napisze ktoś jak wymienić te uszczelniacze i ile oleju wlać??

Dodane przez cacek14 dnia 06-02-2011 13:49
#5

olej to 5w nie 15 :P
bez przesady chłopaki na kartoflach ma jeździć.
Sam bd robił te moje lagi i uszczelniacze w jakimś mechanicznym sklepie z częściami na zamówienie
Olej w5
Odkręcasz lagi stycze wyciągasz na dole śrubka na 10 chyba odkręcasz wlewasz olej. Bd za dużo to sie uleje samemu
Objawy. Ja nie mam ani uszczelniaczy ani oleju. Ciężko troche z kierą jest :D
Ale da sie przyzwyczaić.

Dodane przez Cougar_94 dnia 06-02-2011 14:03
#6

cacek14 ale na forum Aeroxa podali link do filmika http://www.youtub...re=related i tam inaczej wymienia się te uszczelniacze niż Ty napisałeś.Domyślam się że w większych moto jest trochę inaczej ale zasada wyjmowania uszczelniaczy chyba taka sama czyli jakoś trzeba rozłożyć teleskop na 2 cześci.Innym sposobem chyba nie da rady ściągnąć uszczelniacza.Czy napewno trzeba odkręcać całe lagi.Nie wystarczy jakoś samego dołu wyjąć??Przecież od góry nic nie da się wyjąć to chyba nie trzeba odkręcać od kierownicy.Jak zrobisz te lagi pierwszy ode mnie to napisz na PW jak to ugryźć.

URL do Nędzy !!

Edytowane przez Kamilksc dnia 06-02-2011 23:10

Dodane przez cacek14 dnia 06-02-2011 22:45
#7

o to mi chodzilo ze ja bd cale wykrecal i lozyska sobie wymienie i bd mi łatwiej robic.
Ponieważ od dołu wlewasz olej i tak samo wybijasz te cus i lagi masz puste :D
wtedy stare ściągasz i nowe zakładasz i tyle roboty :D
A jak od dołu robić to katane obracać do góry nogami itd.. mi sie nie chce xD
Ps. Roxy mają inaczej zbudowane lagi ;)

Edytowane przez cacek14 dnia 06-02-2011 22:48

Dodane przez Aroni dnia 07-02-2011 07:29
#8

Cacek14 dobrze mówi. Aerox ma innego rodzaju lagi i tam sprawa wygląda inaczej niż w katanie. Lepiej jest chyba wykręcić całe lagi, niż obracać skuter do góry nogmi i w ten sposób to robić. Nie jest z tym dyżo roboty, a przy okazji zobaczysz w jakim stanie masz całe łożyska.