Tytuł: Wszystko o Suzuki Katana AY WR 50 suzuki-katana.nets.pl :: NIE ODPALA ZE STARTERA
Dodane przez aga dnia 26-09-2010 17:56
#1
Witam wszystkich użytkowników forum kupiłem córce katanę z 1997 roku na powietrzu miałem problemy ze światłem po dodaniu gazu słabły okazało się że to wina regulatora który wymieniłem i jest ok. ale pozostał problem taki że nie odpala ze startera choć z kopa pali od pierwszego razu ,gdy naciskam starter ładnie kręci jest iskra na świecy co sprawdzałem ,ale żeby kręcić aż aku. padnie to za nic nie chce załapać o co chodzi a odnośnie prędkości to żeby nie wiem jak chcieć za nic nie jedzie prędzej niż 45km/h niestety nie wiem czy poprzedni właściciel coś grzebał czy też nic nie było kombinowane choć twierdził że jest na oryginalnych blokadach i nic nie robił to jak piszecie że podstawowa prędkość to ok60 km/h to o co chodzi z tą prędkością w moim skuterze bardzo proszę o pomoc i z góry dziękuję pozdrawiam wszystkich którzy mi chcą pomóc.
Popraw pisownie :)
Edytowane przez Kamilksc dnia 03-10-2010 20:52
Dodane przez mijagi222 dnia 26-09-2010 18:29
#2
sprawdź pasek (w ac chyba powinien mieć 17mm, albo 18mm), być może jest blokada na wariatorze, co do odpalania, może jest zła świeca, to znaczy jest iskra i jest wszystko elegancko, ale ma może złe parametry(sam tak na początku miałem), a do tego odpalania, to ja bym jeszcze sprawdził kompresję.
Dodane przez aga dnia 26-09-2010 18:34
#3
myślę że kompresja jest ok tak na palec sprawdzałem to nieźle pcha ale niewiem jakie jest ciśnienie bo niemem gdzie sprawdzić a jeśli chodzi o pasek to masz na myśli szerokosc paska a jak wygląda ta blokada na wariatorze co to jest czy da się to zdemontować .
Edytowane przez aga dnia 26-09-2010 18:37
Dodane przez Aroni dnia 26-09-2010 18:51
#4
Tak jak napisał mijagi222, sprawdź świecę, czy jest taka jaka powinna być. Też kiedyś padła mi świece, więc włożyłem świecę z samochodu. Skuter z kopa palił za pierwszym kopem, ale z rozrusznika musiałem kręcić kilkanaście sekund, żeby załapał.
Dodane przez aga dnia 26-09-2010 18:55
#5
oczywiście tak zrobię bo to najprostrzy sposób eliminacji problemów ale podpowiedzcie mi jaka być powinna bo niewiem czy poprzedni właściciel założył właściwą bo przecież napewno była wymieniana.
Dodane przez mijagi222 dnia 26-09-2010 18:56
#6
na zdjeciu jest wariator, w zaznaczonym miejscu najlepiej sobie zaprzeć o t koło zębate jakimś śrubokrętem(chyba, że masz specjalny klucz, albo klucz pneumatyczny), ściagasz najpierw ten wentylatorek potem przeciw talerz wariatora, potem jest wariator i na tulejce tam powinna być taka obrączka i wystarczy ja zsunąć z tulejki i złożyć wszystko do "kupy' i niema blokad.
Tak we wcześniejszym poście chodziło mi o szerokość paska
@edit- co do świecy, to ja u mnie w hurtowni po prostu mówię, że chcę świece do "takiego i takiego" motocyklu(podaje model itd. a on mi po prostu daje.
Edytowane przez mijagi222 dnia 26-09-2010 18:58
Dodane przez aga dnia 26-09-2010 19:13
#7
Dzięki za dotychczasowe rady jutro obejżę pasek i tą obrączkę a jak kupię świecę to dam znać czy pomogło.
Dodane przez BERCIU dnia 26-09-2010 20:41
#8
Na takich ludzi co mówią że skuter jest taki wolny bo ma orginalne blokady to trzeba uważać. Ja też mam katanke z 97 roku i gość mówił że nic nie było robione a jak ściągnąłem pokrywę przekładni okazało się że mam uszlifowany wał i przez to nie mogłem założyc sport wariatora, wario był połamany na 5-ciu rolkach siedział a o sprzęgle lepiej nie mówić. a gość mówił że wystarczy gaźnik wyregulować...
Dodane przez aga dnia 27-09-2010 21:03
#9
No dziś zajżałem do tego wariatora na tulejce niema żadnej obrączki ,kupiłem świece noi czasem sprawia wrażenie jagby łapał tzn. zaczyna się wkręcać na wyższe obroty i na tym koniec po chwili kręci coraz słabiej ,ale podregulowałem troszkę gaźnik noi ta nowa świeca coś tam dało rozpędza się do 50 km/h ale na tym koniec tyle że zmieżyłem szerokość paska i wynosi ona 15 mm pasek italy DAYKO noi na wariatorze u samej g.óry widoczny jest taki jagby leciutki rowek ale to jest naprawde bardzo małe noi te rolki są w niekturych miejscach jagby lekko podtarte na płasko , niejest to duże podtarcie tak patrząc na rolkę to szerokość podtartej płaszczyzny około 3 mm noi przez całą jej długość czy to w czymś przeszkadza
Edytowane przez aga dnia 27-09-2010 21:04
Dodane przez kolajkatana2004 dnia 27-09-2010 21:17
#10
rolki to z tego co wynika powoli kwadraty:)
A co do Paska to może i małą szerokość...Ale jak już chcesz wymieniać pasek to tej samej firmy DAYCO najlepsze paski:)
Dodane przez aga dnia 27-09-2010 21:31
#11
to znaczy że rolki trzeba wymienić ?
a jaki symbol paska gdzie mogę znaleźć jaki będzie dobry ?
Dodane przez Aroni dnia 27-09-2010 22:11
#12
Ten pasek to masz już mocno zużyty. W katanach z lat 97-00 były bodajże 2 rodzaje pasków: 16,9mm i 18,4mm. Tak więc jakby na to nie patrzeć to twój i tak jest już zużyty, a to naprawde mocno wpływa na prędkość skuterka.
Druga sprawa, skoro rolki powoli zaczynaja się robić "kwadratowe" to też wypadało by je wymienić, bo one wpływają na przyśpieszenie i v-max.
Gdy odpalasz z rozrusznika, to pokręć nim trochę, a potem wykręć świecę i sprawdź czy nie jest mokra.
Dodane przez aga dnia 27-09-2010 22:39
#13
jak tak chwile pokręce to czuć jest paliwo to wygląda że podaje tylko dlaczego zanic ta bestia niepali co może być z tym starterem?
Edytowane przez aga dnia 27-09-2010 22:48
Dodane przez Bolek dnia 27-09-2010 22:57
#14
może za mały prąd daje na świece ? Sprawdziłeś miernikiem ?
Dodane przez urgash dnia 27-09-2010 23:54
#15
też mam problem ze starterem jeżeli masz możliwość to sprawdź napięcie na aku wiele osób na różnych forach pisze że to właśnie aku padające ja jutro ładuje prostownikiem 4,2A bateria PRĄD ŁADOWANIA [A] 0,4 z godzinke pochodzi i zobaczymy dam znać co i jak.
Dodane przez Aroni dnia 28-09-2010 21:00
#16
Ale jest dużo tego paliwa? Jest cała mokra, czy delikatnie "wilgotna"?
Jeśli aku było by słabe, to rozrusznik by słabo kręcił, a to łatwo poznać. Więc jeśli w miare dobrze kręci to to nie problem prądu.
Dodane przez aga dnia 02-10-2010 23:40
#17
no więc wreszcie dziś miałem czas zajżeć do skuterka więc ktoś mi doradził żebym sprawdził czy jeśli zdejmę gume z gaźnika od strony filtra to czuć czy on wogóle ssie powietrze i okazuje się że właśnie nie paliwo podaje bo przez dysze wycieka gdy ruszę starterem ale niestety niezasysa tego do cylindra tak więc niewiem czy to nie wina braku kompresji niestety niemam czym sprawdzić czy ma takową kompresje czyterz nie ale po modyfikacji starej świecy tzn po przewierceniu jej po wczesniejszym usunięciu porcelany dałem redukcje i do tego musze zastosowac kolanko ponieważ mam manometr z gwintem z tyłu więc jak dam kolanko to się zmieści i sprawdze kompresje ale wygląda nato że cylinder szlak t....ił.no chyba że są tam jeszcze jakieś niespodzianki o jakich niewiem.
Dodane przez Damian1908ldzPDG dnia 03-10-2010 10:13
#18
mam ten problem odpakam z startu i nie chce odpalić i świece zalewa,mechanik powiedział żebym większą dysze dał,ale najlepiej gaźnik 17,5mm i dysza 70
Dodane przez redzi223 dnia 03-10-2010 16:07
#19
Miałem dokładnie taki sam problem . Bardzo ładnie kręciła ,ale zapalać nie chciała a z kopniaka za raz . Wszystko rozwiązał szlif cylindra , który tobie polecam . Od tej pory pali od strzała nawet jeśli długo stoi.:)
Dodane przez aga dnia 03-10-2010 20:09
#20
jakim jest koszt szlifu cylindra noi jaka średnica tłoka bo patrzyłem na allegro to za ok 50 zł można zakupićź komplet z pierścieniami tylko czy robić sam szlif czy odrazu wymienić łożyska i co jeszcze wtedy należało by wymienić.