Tytuł: Wszystko o Suzuki Katana AY WR 50 suzuki-katana.nets.pl :: Suzuki UX 50 Zillion LC [Help!]
Dodane przez urgash dnia 12-08-2010 11:56
#1
Witam drogich posiadaczy Katany, temat dotyczy UX 50 Zillion ale oba te skutery są bardzo podobne więc mam nadzieję że ktoś będzie w stanie mi pomóc.
Otóż tydzień wstecz został wymieniony tłok, pierścienie i cylinder (zatarcie), dodam że jest to mój pierwszy skuter dlatego wielkiego pojęcia o tym nie mam, tylko tyle ile udało mi się wystudiować przez ten okres tygodnia kiedy to skuter rozkręciłem na drobne części aby przy okazji wymieniania w/w części przeczyścić go, pomalować itd. Postaram się być szczegółowy bo wiem że każdy szczegół może przyczynić się do rozwiązania problemu.
No więc wszystkiego oczywiście sam nie robiłem przy tak małej wiedzy, pomagał mi znajomy który się na tym zna ale jako że nie ma on z byt wiele czasu próbuję też na własną rękę, przyjechał wczoraj sprawdził skuter, bo martwiłem się że chłodzenie nie działa i nie chciałem zaś zatrzeć, stwierdził że wszystko ok... no to pomyślałem zabieram się za docieranie, po przejechaniu pierwszych 200m niestety musiałem skręcić pod górkę, nie ujechałem nawet 5 metrów kiedy to silnik poprostu stracił moc i zgasł (trochę przykopciło z rury,więcej niż normalnie na biało) no i tak się już zaczęło musiałem chwilę odczekać żeby saskoczył po odpaleniu znowu to samo przejechane 5 metrów i traci moc i gaśnie... no i praktycznie już tak cały czas jak już odpalił to ujechał 5 metrów i gasł dodam że nie było to natychmiastowe gaśnięcie tylko stopniowe choć by paliwa nie dostawał. Głowica jest stara, nowa świeca full bak i z benzyną i z olejem.
Gaźnik? głowica? czy może poprostu zła mieszanka i gaźnik potrzebuje regulacji?
Może ktoś z was miał już podobne przygody i był bym niezmiernie wdzięczny za jakąkolwiek pomoc.
Pozdro.
Edytowane przez urgash dnia 12-08-2010 23:08
Dodane przez Dandusiek dnia 12-08-2010 12:04
#2
Z Tego co ja wiem to jak ci odpala ,traci moc i gasnie to Zatarty cylinder,tak mi sie cos wydaje bo gaznik to nie sadze.
Dodane przez urgash dnia 12-08-2010 12:10
#3
hmm cylinder jest nowy, tłok, pierścienie i uszczelki oczywiście też nawet na starej głowicy. Kompresja jest... przejechane jest może w sumie 500m na tych częściach i to też nie za jednym razem przy prędkości 20km/h :D to chyba raczej mało prawdopodobne że się znowu zatarł?
Dodane przez cacek14 dnia 12-08-2010 12:12
#4
Powinien chodzić coż z regulacją albo coś źle założone ;)
Ja np po wsadzeniu cyla po szlifie odpaliłem postała i zaraz jeździłem normalnie bo docieranie to bajka jak dobre części to nic sie nie stanie ;) Nawet nie ma prawa spuchnąć ;)
Dodane przez urgash dnia 12-08-2010 12:43
#5
hmm jakieś podpowiedzi dla laika jak dobrze wyregulować gaźnik KEIHIN PWS 12 ?
Edit:
Znowu ją próbowałem cały czas to samo... mechanik twierdzi że dymi lekko z głowicy bo wypalają się pozostałości ale ile one mogą się wypalać... ogólnie wygląda to tak:
odpalam, rozgrzewam już na wstępie dziwne akcje jak dodam gazu to zostaje na szybkich obrotach i nie chce zejść na niższe... musze odkręcić śrubkę żeby zszedł na niższe obroty kiedy już wkońcu przy dodawaniu gazu sam schodził na niskie obroty przejechałem pare metrów po parkingu i pod górkę kiedy już zjeżdzałem z górki dosyć stromej na luzie to schodził na tak niskie obroty że praktycznie gasł i musiałem lekko dodawać mu gazu, na prostej zaś żeby rozbujać go do 25km/h dodałem troche odważniej gazu wszedł na wysokie obroty przyśpieszył i zaraz po tym umiera głowica strasznie gorąca troche dymi nie jestem pewien czy to ze świecy czy z okolic termostatu jest dosyć gorący, wykręciłem świece przy ikrowniku jest czarna dosyć na około..
jakieś pomysły?
Edit 2:
wykręciłem gaźnik wyczyściłem przy okazji pompke oleju, kiedy wszystko spowrotem zamontowałem kopłem pare razy nie chciał odpalić i zauważyłem że z rurki układu chłodzenia na kolanku przy termostacie robią się bąbelki popuściłem śrube sykło pożądnie... tak jak by juz nie gasł fakt faktem raz zmartł dokładnie w taki sam sposób ale później zrobiłem z 3km bez problemu prócz tego że jakis taki słabszy...
no i pytanie czy możliwe jest to że silnik tracił moc i gasł przez zapowietrzony system chłodzenia? oraz czy to przez źle wyregulowany gaźnik tak słabo się zbiera? czy to poprostu przez wymiane tłoka i na docieraniu to normalne?
Edytowane przez urgash dnia 12-08-2010 23:16
Dodane przez urgash dnia 14-08-2010 10:28
#6
no cóż udało mi się go doprowadzić do użytku, czasem zgaśnie ale tylko raz na kilka kilometrów, wydaje mi się że gaźnik siada niby ma moc ale pali jak diabli a przy starcie nawet nie odkręcam manetki i odpala na 2sek, chce zakupić nowy gaźnik prosze was o poradę ponieważ nigdzie nie mogę znaleść gaźnika który jest w tej chwili tj: keihin pws znalazlem uniwersalny który pasuje do zillion
http://allegro.pl...56001.html
czy ktoś go już może testował jak on się sprawuje?
Edytowane przez urgash dnia 14-08-2010 10:29
Dodane przez urgash dnia 15-08-2010 18:18
#7
kaman nikt nie używał tego gaźnik?
Dodane przez Kamilhg dnia 15-08-2010 19:34
#8
co do tego gaźnika z allegro to nie wiem... ale ja bym jeszcze próbował z tym gaźnikiem coś robic, wkręc śrubki do oporu i każdą odkręc 1,5 obrotu odpal skuter i reguluj co 0,5 obrotu. Skuter musi równo schodzic z obrotów, to z tej górki co pisałeś wyżej to dostawał zapewne za dużo powietrza i po prostu go dusił, popróbuj, gaźnik to metoda prób i błędów.
Dodane przez Chemperr_Katana dnia 16-08-2010 13:38
#9
MI sie wydaje ze on ci sie troche przytarł przez to ze nie odpowietrzyłeś go. Gaznik napewno masz do reg.
Dodane przez urgash dnia 17-08-2010 10:55
#10
nawet nie strasz że się zaś zatarł... z regulacją to ja juz głupieje... bo śrubki widoczne na zdjęciu powyżej z lewej [pochyła]: jeżeli wykręcam zwiększam obroty, natomiast ta od prawej to zaś ją jak wkręcam to zwiększam obroty i jak wkręcę obie tak jak mówisz to wyje jak dzik jak już uda się go odpalić.
Dodane przez Kamilhg dnia 17-08-2010 12:43
#11
przecie napisałem żebyś je wykręcił o 1,5 obrotu :P
Dodane przez jamajca14 dnia 17-08-2010 13:17
#12
Hmmm Uszczelniacze na Wale ??? Miałem podobny problem Wymiana pomogła :)
Dodane przez urgash dnia 17-08-2010 15:51
#13
Zrobiłem tak jak mówisz Kamilhg faktycznie jest lepiej więc reasumując:
Strata mocy i umieranie zniknęło razem z odpowietrzeniem systemu chłodzącego przy termostacie.
problemy z obrotami zniknęły w momencie kiedy metodą prób i błędów wyregulowałem gaźnik, przeczyściłem filtr powietrza
jest jeszcze jeden mały szczegół który mnie drażni
mianowicie zawsze kiedy wchodzi na 40km/h do 45km/h strasznie się drze aż nim trzęsie dopiero jak już wejdzie na te wyższe obroty to silnik pracuje równo i ładnie, potrzebuje lepszej regulacji czy co?
w sumie jest druga sprawa po przeczyszczeniu gaźnika ciężko jest go odpalić elektryką.. wydaje mi się że dostaje za dużo paliwa bo po próbie elektrycznego startu musze kopać bez kręcenia manetki żeby wypalić nadmiar paliwa, auto ssanie siadło czy moze też jest to przez regulacje?
Ps,
sory że tak dużo pisze :D
Dodane przez Chemperr_Katana dnia 17-08-2010 23:06
#14
Moze ma za duze obroty ze odpala z kopki bez gazu albo za duzą dawke paliwa
Dodane przez CHICKENovsky dnia 18-08-2010 10:05
#15
a propo tego docierania ! to cacek to nie jes zadna bajka !
gdy skuter dobrze dotrzecz to może w zupełności rozwinąc swoją moc, docieranie dotyczy też kwesti dłuzszej zywotnosci cylindra !
Dodane przez cacek14 dnia 18-08-2010 10:18
#16
Chicken Taki mądry to podaj przykład że to nie bajka. Ja mam kolega wsadził chiński cyl i tego jak docierać to innego wyjścia nie miał co dał to zaraz puchła..... A jeżeli kupuje sie za grube pieniądze części to nic ci sie nie stanie i docierać nie trzeba.... Wiadome jakoś trzeba ale nie że robić 200 czy 500km. Ja aktualnie docierałem niecałe 100km przed zmierzyłem kompresje i po jest identyczna.....
Dodane przez CHICKENovsky dnia 18-08-2010 10:20
#17
jesli bedziesz jezdzisz krótko i na full gaz przy zalozeniu nowego cyla, do pierscienie ani tlok wgl wszystko sie do siebie nie spasuje, i cylinder nie uzyska mocy takiej jakiej powinien, i czy to jest kurw a s6, czy poliniak to i tak muisz go dobrze dotrzec, mozee nie 1000km ale napewno niz 100 wiecej !
Dodane przez cacek14 dnia 18-08-2010 10:23
#18
No ale widzisz nie oto mi chodziło też że wsadzam odpale i jade... wiadome robiłem wszystko po kolei odpoczynki zwiększanie prędkości tylko sporo razy wczesniej bo mi wisi to czy sie zatrze czy nie ;) jeszcze 8 szlifów zostało a tak poza tym to cyl 70kupuje i mnie sera zbytnio nie interesuje co sie z nią stanie... Dlatego zrobiłem mały test no i trzyma i kręci jak głupi ^^
Dodane przez CHICKENovsky dnia 18-08-2010 10:25
#19
dobra nie mieszajmy chlopakowi w glowie ; )
docieraj spokojnie !
Dodane przez urgash dnia 18-08-2010 12:21
#20
:) ok wracając do tematu...
chce się tylko upewnić bo coś mi tu nie gra...
.1 wchodzi do .3
natomiast .2 nachodzi na .3 zgadza się?
i .2 nie ma prawa zejść z .3? ma siedzieć pewnie? bo ja to ma takie luźne że spada i chyba dlatego elektryczny start nie hula :/
Dodane przez urgash dnia 20-08-2010 22:53
#21
jak nie urok to sraczka :/ zaś coś.... dziś wyskoczyłem zrobić parę km na docieranie włączyłem światła zaczeły mrugać i tylny i przedni i na zegarach aż wkońcu zgasły... po tym nie działa przedni kierunek w prawo tylni działa ale się pali cały czas.. to samo kontrolka nie mruga tylko świeci non top kierunki w lewo działają poprawnie...kontrolka mruga.
jakieś pomysły?
Dodane przez Kamilhg dnia 21-08-2010 13:01
#22
u mnie kabelek się odczepił, przedni prawy kierunek odkręc jeśli on się nie pali a tył tak, to właśnie coś z nim jest nie tak, zobacz kable, przeczyśc styki, sprawdź żarówke.
Dodane przez urgash dnia 21-08-2010 13:19
#23
ehh dziś znowu kierunki działaja nie jestem pewien co do światel bo silnik musi chodzić nie? a ja załatałem wydech nie mogę go puki co odpalić..
nie wiem co było nie tak zrobiłem tak jak mówisz sprawdziłem bezpiecznik jest ok przeczyściłem styki zobaczymy pod wieczór jak go odpale co z światłami.
straszna wilgoć tu na wyspie może to przez to? gdzieś się woda dostała i mu się umarło dziś już przesech i śmiga to jedyne rozsądne wytłumaczenie dla mnie na tą chwilę.
co do tego elektrozaworu to nikt nic nie wie?
Dodane przez Kamilhg dnia 21-08-2010 16:05
#24
Co do wilgoci to mogę potwierdzic mi ostatnio katana strasznie ciężko paliła po postoju na deszczu kilkanaście kopnięc i dopiero zapaliła...
Dodane przez urgash dnia 21-08-2010 17:44
#25
Kamil znasz może lub ktoś z czytających jakiś w miare dobry elektrozawór do gaźników keihin? nigdzie nie mogę znaleść :/ czy taki do dellorto też spasuje? ma znaczenie przy tym czy to jest 4t czy 2t czy wsadzać jak tylko pasuje?
np taki:
http://cgi.ebay.co.uk/Peugeot-SV-Geo-50-91-2T-AC-Automatic-E-Choke-Unit-/150446367298?pt=UK_Motorcycle_Parts
Edytowane przez urgash dnia 21-08-2010 17:45
Dodane przez Kamilhg dnia 21-08-2010 23:25
#26
z tego peugeota co podałeś na pewno nie podejdzie szukaj coś do katany, nówki nie znajdziesz od razu Ci mówie szukaj używki, albo pytaj gości co mają całe katany na sell dużo takich...
Dodane przez urgash dnia 23-08-2010 19:59
#27
ale ze mnie noob.... kupiłem gaźnik :D i teraz dopiero zauważyłem a właściwie nie widze tego :P gdzie tu jest iglica? :D tzn gdzie się podpina linke od gazu? :D
http://allegro.pl/item1188193663_suzuki_address_katana_aprilia_sr_nowy_gaznik_kpl.html
sugerowałem się tym pierwszym obrazkiem na dole pod:
POTRZEBUJESZ GAŹNIK DO INNEGO MOTORU??
KLIKNIJ NA FOTKE I SPRAWDŹ NASZA OFERTE
a to odnośnik tylko :/
tam niżej są obrazki i za cholere nie widze miejsca gdzie mogła by być iglica :/
Edytowane przez urgash dnia 23-08-2010 20:02
Dodane przez Kamilhg dnia 23-08-2010 20:08
#28
ołł no to nieźle... xD rzeczywiście 1sze foto inny gaźnik niż reszta...
Dodane przez urgash dnia 23-08-2010 20:16
#29
ty no jaja to będzie 1 czy 2?
zgłupiałem :D
zaczynam mieć wątpliwości czy to wogóle do 2t jest.. ehhh coś dużo tych wejść na rurki tak jak by tam olej jeszcze wchodził..
ma ktoś taki gaźnik to proszę niech sie wypowie..
edit:
chociaż tutaj jest że do zillion dokładnie taki sam..
http://sklepy.allegro.pl/item1184079365_gaznik_katana_zillion_sr_funmaster_ay56001.html
Edytowane przez urgash dnia 23-08-2010 20:37
Dodane przez urgash dnia 06-09-2010 14:01
#30
co do kierunków znalazłem przyczyne:
zaznaczona blaszka odgięła się i nie stykała się z żarówką efekt tego taki że przód nie działał wogole a tył świecił cały czas.
może się komuś kiedyś przyda ;)
co do gaźnika nie mam go do dziś po prawie 3 tygodniach, dziś wysłałem mail o zwrot pieniędzy, NIE polecam sklepu sklepmotonet.pl działają też na allegro.
Edytowane przez urgash dnia 06-09-2010 14:02
Dodane przez djkrzysiek dnia 06-09-2010 18:01
#31
linka gazu w tym gaźniku wchodzi chyba tam co odstaje taka czarna guma podłużna;)
Dodane przez urgash dnia 07-09-2010 01:31
#32
dzięki krzysiek to już nie aktualne odwołałem zamówienie i pieniądze idą spowrotem ;) tak jak mówiłem nie polecam tego sklepu po prawie miesiącu oczekiwania na towar jeszcze nawet go nie wysłali :d
a waracając do tematu jaki gaźnik polecacie do seri?
Dodane przez Kamilksc dnia 07-09-2010 15:37
#33
Serriee 14MM
Dodane przez urgash dnia 13-09-2010 18:01
#34
ok nowy elektrozawór nie pomógł więc pytam dalej.
Jak jest zimny to nie ma szans żeby odpalić z elektrycznego kręci kręci i nic się nie dzieje po tym trzeba kopnąć kilka razy bez kręcenia manetką żeby wypalić to co zalało wtedy pali na kopa za pierwszym razem, ale i tak go dusi że przygasa i gaśnie trzeba kopnąć raz jeszcze i trochę mu przygazować żeby zaskoczył o trzymaniu obrotów już nie wspomnę musi być rozgrzany żeby trzymał obroty
jak już jest rozgrzany to i z elektrycznego wystartuje ale też nie tak normalnie tylko kręci strasznie długo niby już odpala ale bardzo powoli mu to idzie aż zaskoczy...
pod górkę na starym tłoku to we 2 spokojnie wjeżdżał teraz jest ciężko samemu :/ strasznie słaby jest
jakiekolwiek sugestie mile widziane.
Dodane przez Kamilksc dnia 13-09-2010 20:59
#35
Kompresja jest>>?? Może coś z zaworem membranowym
Dodane przez urgash dnia 14-09-2010 13:13
#36
tak kompresja jest ogólnie jak go już rozgrzeje to chodzi jako tako z obrotami nie ma problemów tylko ta moc właśnie nie taka jak była..
chce go sprzedać w tym sezonie jeszcze i na gwałt muszę zrobić to elektryczne odpalanie bo jak klient zobaczy że są problemy przy starcie to się już zacznie zastanawiać ;) a ogólnie piździk śmiga dobrze.