Tytuł: Wszystko o Suzuki Katana AY WR 50 suzuki-katana.nets.pl :: Podawanie oleju

Dodane przez wib3k dnia 19-06-2010 15:13
#1

Witam,jak każdy wie olej jest podawany przez pompke i podawany do skrzyni korbowej.a jakbym tak podłączył olej bezpośrednio pod gaźnik?i czy leci taka ilość jak potrzebuje silnik,znaczy od obrotów :D i czy olej sie reguluje razem z mieszanką paliwo-powietrze :D zebym nie zatarł cylka ;) bo tam okolice wezyków mi sie pocą od oleju :D nie wiem czy cieknie.ale czy to jest dobre rozwiązanie?tam gdzie jest ta dziura od pompki nie bedzie komprecha uciekała lub coś,czy nie zatrze sie pompka ;) pomóżcie ;)

Dodane przez wib3k dnia 22-06-2010 13:19
#2

up

Dodane przez cacek14 dnia 22-06-2010 14:47
#3

Ja wlewam do baku na 5l 200ml oleju (docieram) Pompke od dozownika wyciągłem taki badyl ;) zakręciłem i nic sie niei dzieje ;)

Dodane przez kacper_ dnia 22-06-2010 18:37
#4

albo nalej oleju do pompki zaślip wszystki węzyki zeby chodziła w oleju i będzie
git

Dodane przez pawcio1017 dnia 22-06-2010 23:01
#5

Oj wy znawcy... Jak naleje oleju do pompki i zaślepi to przeciez ten olej i tak zostanie podabny do komory korbowej... DOZOWNIK JEST SMAROWANY OLEJEM KTÓRY PODAJE... Może czasem warto rozebrać coniec pogrzebać przy sprzęcie zeby wiedzieć coś więcej na jego temat...? Jak chcesz odłączyć dozownik to spuszczasz olej ze zbiornika, odcinasz weżyk z olejem i zatykasz jego koniec (np. wkręcasz na wcisk śrubę) Potem robisz juz tylko mieszanke (optymalnie 100ml/5l) Uprzedzając pytania innych amatorów... DOZOWNIK SIĘ PRZEZ TO NIE ZATRZE, POPROSTU WAŁKI Z TRYBEM BĘDĄ CHODZIĆ NA SUCHO CHOCIAZ MINIMALNA CZEŚĆ OLEJU I TAK NIE SPŁYNIE Z DOZOWNIKA...;)

Dodane przez Kamilksc dnia 22-06-2010 23:39
#6

pawcio1017- na prezydenta

Dodane przez cacek14 dnia 23-06-2010 10:18
#7

A mi nie przeszkadzało grzebanie i wolałem wyciągnąć i wężyków nie niszczyć i jest spoczko. Oczywiście zero oleju w dozowniku ;)

Dodane przez wib3k dnia 23-06-2010 10:55
#8

ale jak to jest z podłączeniem oleju do gaźnika.mam tec racing 17,5mm

Dodane przez pawcio1017 dnia 24-06-2010 16:03
#9

czemu chcesz koniecznie podłączać olej do gaźnika? To może być kłopotliwe bo z dozownika wychodzą dwa wężyki, a keżeli w gaźniku jest (nie wiem, nie mialem z takim stycznosci) to jedno wejście... Lepiej zostaw dozownik tak jak jest, bo fabrycznie konstruktorzy zaprrojektowali to tak, że łożyska wału są lepiej smarowane gdy korzystasz z dozownika normalnie...;)

Dodane przez kacper_ dnia 24-06-2010 17:53
#10

dokładnie wystarczy lać dobry olej i będzie git. najlepszy olej to motul;)

Dodane przez sssss80 dnia 24-06-2010 18:23
#11

Lepiej zostaw tak jak jest seryjnie. Bo pomijając łożyska (bo przecież one są i tak smarowane) to ilość oleju przy podawaniu przez gaźnik jest zależne od ilości paliwa dostarczanego do silnika, a jeśli olej jest podawany przez dozownik seryjny to ilość oleju jest zależna od obrotów silnika, a jak wiadomo ilość paliwa nie jest wprost proporcjonalna do obrotów więc na przykład jak będziesz jechał z górki bez gazu to może mieć za mało oleju. Ja bym ci radził zaślepić dojście oleju do gaźnika.

Dodane przez wib3k dnia 24-06-2010 21:10
#12

jeny,pompka dziś mi sie zepsuła i chce podłączyć pod gaźnik;) przeciez kompresja bedzie sobie chyba olej zasysała ile bedzie chciała..i mi przeciekało tam wogóle.to jal?niech sie ktos wypowie kto sie zna ;/

Dodane przez pawcio1017 dnia 24-06-2010 22:27
#13

wib3k napisał/a:niech sie ktos wypowie kto sie zna ;/


No tak, skoro jesteś mądrzejszy od wszystkich to po co wogole zadajesz pytanie na forum?:| Chyba Ci tłumaczymy że silnik jest tak skonstruowany że smarowanie odbywa się przez dozownik gdzie olej (jego ilosć zależna od obrotów) jest podawany przez dozownik/pompkę najpierw bezpośrednio na łozyska wału po czym zostaje zmieszany z benzyną w komorze korbowej i smaruje pozostłe elementy silnika. Jeżeli podłączysz olej pod gaźnik to smarowanie będzie kiepskie i tak jak kolega wyżej podał przykład: np. jadąc z większą prędkością puszczasz gaz i w tym momencie jest słabe smarowanie... W jaki sposob niby Ci sie zepsuł ten dozownik?

Edytowane przez pawcio1017 dnia 24-06-2010 22:28

Dodane przez wib3k dnia 25-06-2010 09:12
#14

ten bolec co wchodził weżyk sie urwał;/ i musze co innego wymyślić... dużo osób jeździ przecież z podłączonym olejem do gaźnika,lub sami robią mieszanke.

Dodane przez cacek14 dnia 25-06-2010 11:09
#15

Ja robie sam mieszanke do baku i nic si enie dzieje dozowanik wywaliłem (bolec wyciągłem)

Dodane przez wib3k dnia 25-06-2010 21:49
#16

a co z tym gaźnikiem?wygodniejsze by było podłączyć pod gaźnik

Dodane przez wib3k dnia 28-06-2010 10:11
#17

up

Dodane przez wib3k dnia 02-07-2010 08:51
#18

upp!!czy moge normalnie podłaczyć pod gaźnik i jeździć? nic sie nie stanie?;/ prosze o szybką odpowiedz bo nie moge śmigać

Dodane przez cacek14 dnia 02-07-2010 11:27
#19

Ja bym sie nie bawił z podłączeniem do gaziora
Bo nie wiem jak ty to chcesz zrobić podłączysz do gaziora bez pompki od dozownika to olej bd leciał i leciał a tak to do baku i jazda

Dodane przez wib3k dnia 02-07-2010 15:38
#20

co leciał i leciał? chce odłaczyć ten weżyk od pompki i podłączyć do gaziora.co idzie od zbiornika.co ma leciec?pompke zatkam czymś.jest podłaczenie do oleju to chyba powinno byc ok.ale jak to bedzie? czy jak bede regulował mieszanke to dawka oleju sie nie zmieni?

Dodane przez pawcio1017 dnia 02-07-2010 23:28
#21

Koledze wyżej chodzi pewnie o to że jak podłaczysz ten wężyk z olejem do gaźnika to mimowolnie olej będzie spływał i zalewał Ci gaźnik co oznacza tylko tyle że nie bedziesz mogł odpalić nawet jeżeli tak sie bedzie rzczywiście działo. Tak jak Ci mówią inni - nie kombinuj. Zostaw olej w spokoju, niech idzie przez dozownik albo ewentualnie idłącz całkiem i rób mieszanke sam, ale tego ci nie polecam... A gaźnik podłącz normalnie tylko tam gdzie rzekomo masz miejsce na wężyk z olejem (wątpie, bo nie wiedzialem jesszcze takiego gaźnika) podłacz kawałek wężyka i zatkaj jego koniec. Ot cała filozofia a ty przez taką drobnostke nie jeździsz

Dodane przez patrol1703 dnia 03-07-2010 02:01
#22

Ja Ci polecam rób mieszankę. Ja tak już jeżdżę dwa lata i nic się nie dzieje. B)

Edytowane przez patrol1703 dnia 03-07-2010 02:02

Dodane przez wib3k dnia 03-07-2010 08:13
#23

pompke mam zepsutą ;/ mam gaźnik dellorto 17,5mm i tam mają wejście na olej.przecież gilery runner sp mają podłączony olej bezpośrednio do gaźnika.kumplem tak ma i trybi wszystko...

Dodane przez cacek14 dnia 03-07-2010 10:43
#24

Gilera to Gilera jakby tak miała katana jak i gilera to nie był by u nas dozownik ;) i pompka tylko wszystko połączone w całość do gaźnika
Pawcio Ci bardziej wytłumaczył moja odpowiedź. Aha ja robie mieszankę i ani razu nic się nie stało nie dzieje
Daje jej już w [cenzura]e a ona cały czas chodzi i nawet nie spuchła z czym sie dziwie ;)

Dodane przez wib3k dnia 03-07-2010 18:38
#25

kurde pisałem,że pompke mam zepsutą ;/ a mieszanki nie zamierzam sam robic;/ jak podłącze olej pod gaźnik to jak bede regulował skład mieszanki to olej bedzie podawało w takiej samej ilosci? np jak reguluje skład to czy dawka oleju nie bedzie sie zmieniała,pytam,bo nie chciałbym zatrzec ;]

Dodane przez djkrzysiek dnia 03-07-2010 20:19
#26

ty jakiś nierozumny jesteś człowieku...przecież ci piszą żebyś tak nie kombinował to po co jeszcze ten spam o tym samym? najpierw pomyśl, a później pisz!

Dodane przez wib3k dnia 03-07-2010 23:03
#27

to se [cenzura] dydkiem olej bede podawał ;] wy pomyślcie

Dodane przez kacper_ dnia 04-07-2010 08:49
#28

nie wymyślaj z gaźnikiem BO TO NIE PRZEJDZIE PISZĄ CI TAK PONAD 20 POSTÓW A TY DALEJ SWOJE !!

Dodane przez wib3k dnia 04-07-2010 10:27
#29

tam jest wejście pod olej.zaryzykuje i podłącze.najwyżej zatre ;] zobaczymy,pozniej napisze ;]

Dodane przez cacek14 dnia 04-07-2010 10:28
#30

Wytłumacz co ty chcesz zrobic podepniesz sam weżyk od baku na olej do gaźnika i tak bd jeździł czy jak bo pisałeś pompka zepsuta więc jak inaczej chcesz to zrobić i dozować??

Dodane przez kacper_ dnia 04-07-2010 11:17
#31

jak podłączys sam olej do gaźnika to cały czas będziesz miał olej w cylindrze bo będzie ci spływał

Dodane przez wib3k dnia 04-07-2010 13:37
#32

jest wejscie pod olej i kompresja bedzie zasysała olej,nie bedzie leciał samoczynnie

Dodane przez wib3k dnia 06-07-2010 23:00
#33

dobra problem rozwiązany ;] pompka nie była rozwalona,tylko ten drugi bolec co podawał olej na wał ;] olej jest normalnie podłączony pod pomke,jeden wezyk idzie do jednego bolca na wał a drugi wezyk poszedł do gaźnika i drugi bolec jest zaślepiony ;] wszystko chodzi