Tytuł: Wszystko o Suzuki Katana AY WR 50 suzuki-katana.nets.pl :: Wyciekajacy plyn chlodniczy!! Problem!

Dodane przez Ineray dnia 16-03-2010 20:54
#1

Witam.
Mam maly problem, otoz od jakiegos czasu zauwazylem, ze ubywa mi plynu chlodniczego ze zbiorniczka i nie mam pojecia ktoredy on wychodzi i co w ogole sie z nim dzieje. Pod skuterem nie ma zadnej plamy. Nie wiem co jest grane, jakies pomysly? Z gory dzieki.

Dodane przez suzukikatana2001 dnia 16-03-2010 21:02
#2

Jedyny racjonalny pomysł to taki,ze padła uszczelka pod głowicą..

Dodane przez vortex dnia 16-03-2010 22:15
#3

wcale nie ponieważ w zbiorniczku w korku jest wężyk gdy jest za duze cisnienie i bulkoczepłyn to przez ten wężyk w trakcie jazdy moze spier*** płyn gdyby walneła uszczelka pod głowicą miałbyś w płynie chłodniczym resztki paliwa tzn plamy z mieszanki sprawdz całt układ chłodzenia ewentualnie podokręcaj objemki wszystkie

Dodane przez Krzychu_tk2 dnia 17-03-2010 13:32
#4

tak jak vortex. odpal skuter, na nóżkę go postaw i wal mu gazem aż się zagrzeje. może sie zagotuje, wtedy obserwuj czy coś nie leci.

Dodane przez Dawid dnia 17-03-2010 14:32
#5

mi się zdaje że masz pękniętą uszczelkę

Dodane przez Ineray dnia 18-03-2010 17:50
#6

Zdaje mi sie, ze plyn wycieka z tego miejsca, gdzie sie laczy wydech z reszta. Czy to tam jest wlasnie uszczelka glowicy? Jesli nie to prosze o odpowiedz. (nie znam sie za bardzo)

Dodane przez luukiwitek dnia 18-03-2010 18:53
#7

tam gdzie łączy się cylet to cylinder
i między cylindrem a głowicą jest uszczelka głowicy ,natomiast z drugiej strony cylindra jest uszczelka łącząca cylinder z kraterem ,odkręc świece i głowice ,wymień uszczelkę ale najpierw wylej cały płyn
ps tam gdzie wydech się łączy ze wszystkim nie powinno być cieczy ...

Dodane przez OZRacing dnia 18-03-2010 19:11
#8

na logikę skoro chłodnica jest szczelna i węże i wszystko to zamów komlet uszczelek wymień je i tyle.Skoro mówisz że jest mokro w okolicy wydechu to obstawiam uszczelkę pod głowicą tak samo miałem u siebie ubytki też były minimalne.Wymiana uszczelki załatwiła sprawę.

Podepnę się do tematu bo mam pytanko: czy do katany to trzeba lać jakiś specjalny płyn czy wystarczy borygo. Co wy lejecie bo ja dolewałem dynagelu ale jest drogi i chce się przeżucić na coś tańszego...

Dodane przez suzukikatana2001 dnia 18-03-2010 19:18
#9

Mowiłem na samym początku,ze to wina uszczelki to ktos na tym forum temu zaprzeczył.

Dodane przez Ineray dnia 18-03-2010 19:20
#10

Juz jest wszystko ok, podkladka byla troche krzywo przykrecona i srubki za luzno, dokrecilem i jest w porzadku, dzieki wszystkim.

Dodane przez OZRacing dnia 19-03-2010 21:33
#11

to jak jest z tym płynem trzeba jakiś specjalny lać czy wystarczy najzwyklejszy?

Dodane przez anglista11 dnia 19-03-2010 21:37
#12

ja leje zwykły petrygo i jest wszystko dobrze! Lej petrygo!

Dodane przez KACPERBA1900 dnia 20-03-2010 07:55
#13

Możesz nalać petrygo albo borygo to nie ma znaczenia byle był do chłodnic:D

Dodane przez OZRacing dnia 20-03-2010 09:05
#14

ok, dzięki

Dodane przez Krzychu_tk2 dnia 20-03-2010 13:34
#15

płyn obojętnie, może być nawet firmy dwa samce na klamce. ja jeździłem swojego czasu na zwykłej wodzie gazowanej (gazowana nie wrze przy 99.4 tylko przy 112 stopniach :P) więc lej co popadnie ;]

Dodane przez Ineray dnia 20-03-2010 15:09
#16

Jednak problem ciagle wystepuje, wymienie ta uszczelke i napisze czy jest ok. Dzieki

Dodane przez Krakus dnia 20-03-2010 20:01
#17

Co do płynu też polecam Borygo bądź Petrygo... dobrze się sprawdzają :)

Dodane przez Ineray dnia 26-03-2010 19:07
#18

Czy to normalne, że przy włączonym silniku płyn w zbiorniczku ciągle bąbluje i za każdym razem gdy odkrecam korek wydobywa sie powietrze?

Dodane przez Krakus dnia 26-03-2010 19:46
#19

Niestety to nie jest normalne... ;/ prawdopodobnie puściła Ci uszczelka pod głowicą... a już nawet nie chce myśleć, że może być mikropęknięcie na płaszczu wodnym na głowicy... nie straszę ale objawy na to wskazują... najpierw sprawdź uszczelkę

Dodane przez Krzychu_tk2 dnia 27-03-2010 16:46
#20

prawdopodobnie na pewno uszczelka ;] kup uszczelke, zdejmij głowicę, weź szybę, wylej na nią wodę, połóż papier 2000 wodny i przeleć trochę głowice, wsadź uszczelke, tylko broń ci bóg dawać jakiś badziewny sylikon na to!

Dodane przez Ineray dnia 27-03-2010 19:00
#21

Zmienilem uszczelke, tylko problem ciagle wystepuje, juz nie wiem co robic.

Dodane przez OZRacing dnia 27-03-2010 19:50
#22

przejedź kilkanaście - kilkadziesiąt kilometrów i na rozgrzanym silniku dociągnij głowicę na krzyż oczywiście.Skąd masz tą uszczelki? Głowica była równa? Sam to robiłeś? Zachowałeś sterylność mam na myśli dokładne wyczyszczenie powierzchni ca głowicy i cylku? Prawdopodobnie uszczelka musi się ułożyć. Jeżeli wszystko zrobiłeś dobrze dociągniesz głowicę jeszcze raz i nic to nie pomoże to niestety tak jak ktoś wyżej napisał mikropęknięcie głowicy lub pęknięcie kanału chłodzącego na cylku.Jak pękła głowica to głowice dokupić to w sumie żaden specjalny koszt i bez problemu z robotą, natomiast jeżeli to cylek to już więcej zabawy jak to z nowym cylkiem

Dodane przez Ineray dnia 27-03-2010 20:13
#23

Przejechalem jakies 20 km i jest ciagle tak samo, czyli plynu ubywa, dlugo odpala z kopniaka, ze startera w ogole i traci moc. Uszczeli kupilem w sklepie SUZUKI, sam robilem, bo to chyba niewielka filozofia zmienic uszczelke. Przez pierwsze minuty wszystko bylo w porzadku. Co znaczy "dociągnij głowicę na krzyż oczywiście".

Dodane przez szelo dnia 27-03-2010 21:04
#24

po przekatnej dokrec sruby tylko nie przesadz, zebys nie ukrecil srub.

Dodane przez Krakus dnia 27-03-2010 23:18
#25

Skoro dociągniecie nie pomoże... pozostaje sprawa mikropęknięcia na głowicy jak pisałem wcześniej... bo objawy jakie opisujesz na to wskazują jeśli uszczelka jest wymieniona na nową to już ją wykluczamy z powodów...

Dodane przez matek12 dnia 28-03-2010 12:31
#26

A sprawdzałeś chłodnice węże ?

Dodane przez Aroni dnia 28-03-2010 14:16
#27

Mikropęknięcie...albo jednak źle wymieniona uszczelka. Jeszcze pare dni temu miałem taki sam problem. Płyn tracił się makabrycznie, co ok 10 km musiałem dolewac...U mnie sprawę załatwiła wymiana uszczelki. Ja bym na twoim miejscu jeszcze raz to rozkręcił, złożył od nowa i dobrze, mocno dokręcił głowice. Jeśli nie pomoże, no to zostaje pęknięcie...

Dodane przez OZRacing dnia 28-03-2010 18:07
#28

Aroni założenie drugi raz tej samej uszczelki może przynieść efekt odwrotny do oczekiwanego, na ale też ci proponuje jeszcze raz to rozebrać i skręcić.Aha mówisz że przejechałeś 20km ale chyba jej jeszcze nie dociągłeś, pamiętaj dociągnij na rozgrzanym i nie przesadź żeby szpilki nie ukręcić, jak to zrobisz to daj znać.

Dodane przez Aroni dnia 28-03-2010 19:41
#29

Nie pisałem nigdzie, że ma założyc tą samą uszczelkę;]

Dodane przez Ineray dnia 28-03-2010 20:19
#30

Zrobilem wszystko jak mi tutaj pisali i po przejechaniu tych 20 km dociagnalem. Teraz wydaje sie, ze jest w porzadku, bo plynu juz nie ubywa, tylko ciagle w zbiorniczku tworzy sie cisnienie i skuter wciaz traci moc.

Dodane przez pawcio1017 dnia 28-03-2010 20:19
#31

Koelgo napisz jak możesz czy wymiana głowicy u Ciebie pomogła... Najprawdoppoodbniej masz pęknięcie w głowicy. W sumie nie opłaca sie dawac głowicy do badania bo koszt kupienia drugiej jest niewielki wiec trzeba pomysleć co jest bardziej opłacalne... Jak wymiana głowicy nie pomoże to wchodzi w gre mikropęknięcie między komorą cylindra a komorą przelotową płynu chłodniczego w cylindrze - do wymiany cylek... To są wady chłodzenia cieczą...:(

Dodane przez Krakus dnia 28-03-2010 20:58
#32

Problem tkwi w takim razie w tym o czym już pisałem wcześniej... mikropęknięcie na płaszczu wodnym na głowicy... objawy miałem takie w Aprilii SR50...

Edytowane przez Krakus dnia 28-03-2010 20:58

Dodane przez pawcio1017 dnia 29-03-2010 17:18
#33

Chyba że uszczelka może być dobra a problem tkwić w głowicy... ale nie w mikropęknięciu tylko w tym, że głowica może być krzywa... Nie szlifowałeś jej jakos ręcznie może?:/ Można spróbować ją splanować (zyskując wtedy też troche na mocy) jednak czy sie opłaca...?

Dodane przez Ineray dnia 29-03-2010 17:38
#34

Kupilem jeszcze raz uszczelki, zmienilem i teraz wszystko jest okej. Teraz bede wiedzial na przyszlosc co robic, jesli cos bedzie nie tak :)Dzieki wielkie wszystkim.

Dodane przez Krakus dnia 29-03-2010 21:58
#35

No to dobrze...;) Powodzenia i szerokości :)