Tytuł: Wszystko o Suzuki Katana AY WR 50 suzuki-katana.nets.pl :: Dym w Zbiorniczku wyrównawczym
Dodane przez speedy1wrx dnia 06-02-2010 13:24
#1
Siema. Ta jak w temacie. Po pierwsze mam zjechany gwint w korku od zbiorniczka i ciągle syczy z niego..ale gorsze jest to ze zalatuje z niego spalinami i po przejechaniu jakiegoś dystansu jak go odkręcę to wylatuje z niego ''dymek'' po prostu zapach taki jak spaliny z komina. Nie wiem czy tak powinno być..wydaje mi się ze nie..sprawdzałem wczoraj uszczelkę miedzy głowica a cylkiem i jest calutka. Nie wiem co mogło sie stać. Mial ktoś taki przypadek może??
Dodane przez pawcio1017 dnia 06-02-2010 13:43
#2
Może to jednak tylko para wodna? Ciepły płyn - zimno na dworzu więc paruje... Ja mam u siebie za to taki problem, że jak odpale silnik to płyn się podnosi dosyć dużo ponad max a jak zgasze to opada i słychać takie jakby przelewanie się...:(
Dodane przez luukiwitek dnia 06-02-2010 13:49
#3
pawcio1017 a odpowietrzyłeś jak wlewałeś ciecz ??może być zapowietrzony
Dodane przez OZRacing dnia 06-02-2010 14:36
#4
płyn sie rozgrzewa do 90 stopni w zimie będzie znacznie mniej pewnie jakieś 70 stopni chyba ze zakrywasz czymś chłodnice, i ty się dziwisz że paruje jak na polu jest -5 stopni...... a spaliny to wątpię sprawdź czy bulgocze w zbiorniczku jak dodajesz gazu jak bulgocze to uszczelka
Dodane przez speedy1wrx dnia 06-02-2010 14:37
#5
Oooo to to :D ja mam właśnie to samo...poziom płynu sie fest podnosi i bulgotanie takie słychać jak zgasisz...a jak to odpowietrzyć?? Bo nie mam pojęcia nigdy tego nie robiłem.
Jak mam odkręcony korek i odpalę katankę to cały czas słychać takie bulgotanie...ale patrzyłem..uszczelka cala jest na pewno.
Edytowane przez speedy1wrx dnia 06-02-2010 14:39
Dodane przez OZRacing dnia 06-02-2010 14:44
#6
w samochodach bólgoczenie na 100% oznacza defekt uszczelki. Układ powinien sie sam odpowietrzyć po przejechaniu kilku-kilkunastu kilometrów należy w tedy pamiętać o uzupełnianiu płynu, być może speedy1wrx twój układ właśnie się odpowietrza pojeździj trochę i daj znać
Dodane przez speedy1wrx dnia 06-02-2010 14:45
#7
OK..spoko. Dzieki;) Pośmigam trochę, tylko trzeba zatankować:) Pzdr!!
Dodane przez Krakus dnia 06-02-2010 19:14
#8
Co to tego bulgotania panowie to problem może leżeć głębiej niż w odpowietrzeniu i uszczelce... Naprawiałem na jesieni Aprilię SR50 z moim bratem ciotecznym mechanikiem i przy takich samych objawach okazało się, że jest dosłownie mikroskopijne pęknięcie w płaszczu wodnym na głowicy i przez to do komory spalania dostawał się płyn chłodniczy tudzież woda... I stąd to bulgotanie... sprawdź też jakie wychodzą spaliny z wydechu... gdy będzie w nich woda lub płyn chłodniczy sprawa będzie jasna... Ja skłaniałbym się w tym kierunku bo sam to przerabiałem.
Dodane przez Kamilksc dnia 06-02-2010 19:56
#9
Uszczelki masz do wymiany jak spalinami śmierdzi ! Jak się nie myle to uszczelke spod głowicy !
Dodane przez Krakus dnia 06-02-2010 20:04
#10
do mnie ten wyrzut...?
Dodane przez OZRacing dnia 06-02-2010 21:31
#11
pęknięcie wchodzi w grę są firmy zajmujące sie sprawdzanie szczelności głowic itd, jedak cena takiego badania przekroczy cenę używanej głowcy, obejżyj dokładnie głowice albo zamień ją na inną
Dodane przez Baton dnia 06-02-2010 21:48
#12
Powiem tak, masz do wymiany uszczelkę pod głowicą jeśli jest sprasowana, jeśli nie to splanuj głowicę w zakładzie gdzie robią szlify. Koszt to ok 20 zł i masz wszystko idealnie dopasowane. Każdemu to polecam. Wystarczy źle dociągnąć śrubki na głowicy i głowica się zniekształca;/ Koszt ok 20zł i masz wszystko idealnie.
Dodane przez Krakus dnia 06-02-2010 22:21
#13
OZ nie są potrzebne jakieś nie wiadomo jakie badania... sam może to sprawdzić tak jak napisałem wyżej. Baton ma racje... można splanować ją i może to pomoże... jeżeli nie to zakup używanej (nie pękniętej) głowicy... bo nówka kosztuje krocie... wiem bo szukałem :) Daj znać jak ustalisz wszystko! pzdr i powodzenia w robocie.
Dodane przez OZRacing dnia 06-02-2010 22:58
#14
nie są to niewiadomojakie badania bo jak sie robi uszczelke w aucie to sie zawsze głowice daje do sprawdzenia
Dodane przez Krzychu_tk2 dnia 07-02-2010 01:55
#15
ja sie komuś podnosi poziom płynu i leci dym ze zbiorniczka, to nic innego jak tylko uszczelka pod głowicą. spaliny dmuchają w układ chłodniczy.