Tytuł: Wszystko o Suzuki Katana AY WR 50 suzuki-katana.nets.pl :: Problemy z chodzeniem LC!

Dodane przez krzychusuzuki dnia 27-10-2009 21:11
#1

Witam.Posiadam Katane WR LC i mam problem ! Gdy jest ciepo i ladna pogoda wtedy przez pierwsze 2 KM skuter ma dobre przyspieszenie a potem chodnica jest ciepa a pompa i cylinder goracy az parzy!Czasem az syczy z pojemnika na ciecz! Dzis wyjechalem na wieczr byo mokro i zimno i Katana nie slabla moze minimalnie ale przyspieszenie niebo lepsze i pompa i cylek w dotyku nie parzyly i chlodnica byla ciepla jak zawsze! Mam pytanie czy to moze byc wina slabego obiegu np wina:lozysk lub wentylatora w pompie lub termostatu? co to tym sadzicie?

Dodane przez vortex dnia 27-10-2009 22:37
#2

tak jak mowisz własnie na samym poczatku sprawdz termostat jaki płyn masz w chłodnicy jezeli była tam kiedys woda on mogł uledz zniszczenia aa 2 sprawa to pompa wody mozliwe ze nie daje obiegu płynu chłodniczego i płyn nie dochodzi

Dodane przez Pietras dnia 28-10-2009 09:00
#3

Co ma termostat do obiegu O.o ?
Jeśli sytuacja się powtarza wymień na początek płyń, jeśli nić nie pomoże radził bym rozbierać pompę , będziesz miał cieplejszy dzień i zatrzesz cylek.Możliwe że już wirnik się trochę wyłamał wytarł , chyba że masz aluminiowy.

Dodane przez suzun dnia 28-10-2009 17:20
#4

a w zbiorniczku na płyn chłodniczy masz jakiś czarny osad?

Dodane przez krzychusuzuki dnia 28-10-2009 18:31
#5

Nie wiem a czemu?

Dodane przez Pietras dnia 28-10-2009 18:35
#6

Jak tak to są to spaliny , (nieszczelność między głowicą a cylindrem)

Dodane przez suzun dnia 28-10-2009 19:11
#7

albo olej i dlatego Ci grzeje :D

Dodane przez krzychusuzuki dnia 28-10-2009 20:57
#8

To odpada bo miaem tak przez datarciem sie cylka aleto przez wal bo mi padl i tlok sie wyrwal w korbowodu i teraz mam nowy i to samo.T cos z chlodzeniem obiek mysle bo jak jest ziomo i mokro i odtykam cylka i pompy to nie sa takie gorace i moto dobrze kreci :)

Dodane przez krzychusuzuki dnia 28-10-2009 21:41
#9

A ile kosztuje termostat i lozyska pompy?
wyslijcie mi jakies linki!

Dodane przez ostryTBG dnia 28-10-2009 23:25
#10

ja tez mialem taki problem jak kolega. tylko ze mi sie doslownie grzal i przerywal... odpowietrzalem go setki razy wylalem plyn wlalem wode i samontowalem zwykly wentylator do komputera na 12V za 20zł przed chlodnica... problem jak reka odjal ;]

Dodane przez mlodysiuz dnia 28-10-2009 23:29
#11

Tylko,żeby ten wentylator był taki jak chłodnica.

Dodane przez Pietras dnia 29-10-2009 07:42
#12

od 60 zł do 120 , zależy jakie masz.

Dodane przez wander dnia 30-10-2009 15:02
#13

rozbierz pompę.... to prawdopodobnie ona siadła..... ceny w serwisie suzuki..... łożyosko 60zł (są dwa), ośka 70zł, czarne kółko napędowe 28zł, gumki które zakłada się na śruby które są w dzwonie iskrownika po 3zł(są 3).
Jeśli jednak to nie pompa to czeka cię sprawdzenie termostatu i drożności przewodów chłodniczych.

Dodane przez Krzychu_tk2 dnia 30-10-2009 16:02
#14

Wander na prezydenta :P jeśli pompa będzie dobra, wymontuj chłodnicę, zamknij wyloty od dołu, zalej ją gorącą wodą z calgonem. Kamień i wszystki syf pójdzie od razu. wypłucz ją kilka razy, kup nowe węże na metry w jakimś motoryzacyjnym max 20zł. i masz ,,nowy'' układ chłodniczy :-)

Dodane przez pawcio1017 dnia 01-02-2010 11:25
#15

Sorki, że tak odświeżam ale nie chciałem zakładać nowego tematu... Ja pare dni temu złozyłem silnik... Niby wszystko chodzi ładnie tylko, że wydaje mi sie, że są jakieś problemy z chłodzeniem. (mam katane WR LC) Przed rozłożeniem silnika pompa zawsze była ciepła i przewód dochodzący do niej również.... A teraz cylinder i głowica gorące a pompa raczej zimna (jak skuter pochodzi na wolnych obrotach pare minut...) Powiedzcie mi więc czy pompa zasysa tym dolnym przewodem i wrzuca płyn na silnik czy na odwrót? Zasysa z silnika i wywala ciepły płyn na chłodnice? Jednym słowem czy pompa chodzi na zimnym czy na ciepłym płynie? Zazwyczaj jest tak, że chodzi na zimnym (w samochodach itp.) Ale tutaj przed rozłożeniem silnika miałem tak, że dolny wąż (idący od chłodnicy do pompy) i cała pompa była zawsze lekko ciepła, a teraz nie jest... Czy cos jest nie tak? Problemem jest również to, że mam rozwalony czujnik temp. wiec nie bede wiedzial czy się nie zagrzewa...:/

Dodane przez fafner99 dnia 01-02-2010 15:01
#16

podłącz moze na odwór te przewody :)

Dodane przez vortex dnia 01-02-2010 19:03
#17

kolego nie wiem czy wiesz że istnieje coś takiego jak odpowietrzanie układu chłodzenia jesli remontowałeś silnik to teraz musisz odpowietrzyc układ bo inaczej może nie być obiegu wody

Dodane przez Krzychu_tk2 dnia 01-02-2010 19:24
#18

a znajduje się to o góry głlowicy. śrubka na kluczyk 10.

Dodane przez pawcio1017 dnia 01-02-2010 21:49
#19

Układ odpowietrzony i chyba jednak jest ok, bo pochodzil troche dlużej dzisiaj odpalony, przjechałem sie kawałek i chłodnica jest ciepła, weze też:) Fahrer co za głupi pomysł żeby zamieniac te waze?:/ Jak nie jestes pewny to nie dawaj takich glupich rad, z których ktoś może skorzystać i mieć z tego szkode...:/

Dodane przez vortex dnia 01-02-2010 22:02
#20

no to pawcio wiesz co się należy