Tytuł: Wszystko o Suzuki Katana AY WR 50 suzuki-katana.nets.pl :: Cylinder problem.
Dodane przez suzukikatana2001 dnia 12-09-2009 20:28
#1
Witam. Mam problem z cylindrem Polini Sport, wczoraj przypaliłem lekko gumę kataną, nie wiem czemu,ale płyn się po tak krótkim czasie palenia zagotował, wiec go zgasiłem, na drugi dzień rozebrałem cylinder i delikatnie się przytarł, w tym samym miejscu w którym się przycierał przed szlifem. Nie wiem dlaczego tak się dziej, chłodzenie jest ok, uszczelki i gładź po uszczelki ok, do benzyny dolewam trochę oleju żeby miał więcej smarowania, docierałem go dobrze, co wy o tym sądzicie ?
Dodane przez Krzychu_tk2 dnia 12-09-2009 20:37
#2
coś z układem chłodzenia może być i się zagrzewa.
Dodane przez luukiwitek dnia 12-09-2009 20:42
#3
kumpel miał ten sam problem najpierw kopił nowy cylek , później nowy sam tłok dalej to samo okazało się że ma coś z wałem ... otóż tłok bił mu cały czas w to samo miejsce ... może daj wał do renowacji albo kup nowy ile ma wał przejechane i jak możesz sprawdź w jakim jest stanie czy ma luzy
Dodane przez Krzychu_tk2 dnia 12-09-2009 20:43
#4
kolega wyżej ma racje, mozesz mieć krzywy wał lub korbowód.
Dodane przez suzukikatana2001 dnia 12-09-2009 21:07
#5
hmm .. wał ostatnio sprawdzałem, na korbowodzie jest sztywny, łożysko ma nowe polini. to jest sportowy wał i wątpie żeby był krzywy.chociaz wszystko mozliwe, jezeli to prawda to czeka mnie kosztowna naprawa ;/
Dodane przez luukiwitek dnia 12-09-2009 21:10
#6
kosztowna?? u mnie mechanik za 100 zl robi regeneracje i takie tam sprawy ... ale nie wiem jak u ciebie
Dodane przez Krzychu_tk2 dnia 12-09-2009 23:40
#7
98zł korbowód top racing + około 100zł zrobienie będzie cie kosztować
Dodane przez suzukikatana2001 dnia 13-09-2009 11:07
#8
no tak ale od czego mógł sie skrzywić korbowód ? a tak w ogóle jak to mozna sprawdzić ? mi sie wydaje, ze to nie jest korbowód bo on sie przyciera po przeciwnych stronach tzn. przy oknie wylotowym i po przeciwnej stronie, jeżeli korbowód bylby krzywy to by sie chyba przycierał na bokach.
Dodane przez luukiwitek dnia 13-09-2009 12:05
#9
Krzychu_tk2 napisał/a:
98zł korbowód top racing + około 100zł zrobienie będzie cie kosztować
gdzie tak tanio wały sprzedają na mielochu najtańszy 400 zł
Dodane przez suzun dnia 13-09-2009 12:29
#10
korbowod nie wał, korbowod to czesc wału które sie mogło ci skrzywić :P
Dodane przez suzukikatana2001 dnia 13-09-2009 12:52
#11
no przeciez to logiczne ,ze korbowód to część wału, tylko jak sprawdzic czy on jest prosty, to jest sportowy wał wiec nie mam pojecia jak on mogł sie skrzywić ;/
Dodane przez suzun dnia 13-09-2009 13:43
#12
daj do dobrego mechanika i ci powie czy jest krzywy czy prosty :D
Dodane przez Pietras dnia 13-09-2009 14:50
#13
czasami widać na oko.
czasami trzeba narzędzi.
Dodane przez suzun dnia 13-09-2009 17:42
#14
czasami trzeba chęci :P
Dodane przez ostryTBG dnia 13-09-2009 19:14
#15
ja mialem podobny problem z tym ze nie rozbieralem cylka... kupilem nowy cylek airsala aluminiowy zalozylem i nawet lekkie palenie gumy czy chociaz jeden baczek i skuter zaczynal przerywac (tlok puchl) silnik nie stracil na mocy ale dzialo sie to dosc czesto.. okazalo sie ze aluminium inaczej odbiera cieplo od zeliwa i chlodnica nie daje rady go ochlodzic.. odpowietrzalem go setki razy az zalozylem komputerowy wentylator przed chlodnica i teraz moge go katowac ile chce... koszt. 30zl (wentylator, oporniki z 14V na 12V bezpiecznik przelacznik i troche kabla)
Dodane przez suzukikatana2001 dnia 13-09-2009 19:56
#16
no to jest dobry pomysł, bo on mi sie zagrzał własnie jak paliłem gume, i od tamtej pory zaczeły sie problemy, bo chlodnica nie daje rady odprowadzic tyle ciepla z cylka ktory pracuje na takich obrotach na postoju, bo wiadomo, ze w czasie jazdy to co innego.
Dodane przez Jajecko_ dnia 13-09-2009 22:08
#17
ostryTBG napisał/a:
koszt. 30zl (wentylator, oporniki z 14V na 12V bezpiecznik przelacznik i troche kabla)
strasznie drogo cie to wyszło ja ze złomu wyniosłem 5 wiatraków komp.(wszystkie na chodzie :D)
zapłaciłem 2 zł ;) do tego opornik 20 gr kabel i przełącznik miałem
Dodane przez suzukikatana2001 dnia 13-09-2009 22:45
#18
ten wiatrak to trzeba założyć za chlodnicą od strony zbiornika plynu ?? bo ona ma wyciagac gorące powietrze tak jak jest w samochodach.
Dodane przez Krzychu_tk2 dnia 13-09-2009 23:42
#19
on nie wsadził wiatraka 8x8cm, tylko za pewne 12x12 cm ;] mi też się grzała, wsadziłem wentylatorek 12cm, było lepiej, teraz mam 2 chłodnice plus dwie przepływowe hebo i jest gites, pale laczka po 15minut, oponka strzela, a temperaturka silnika poniżej normy, 78*C :-)
Dodane przez suzukikatana2001 dnia 13-09-2009 23:47
#20
ale ja sie pytałem od ktorej strony zamontowac ten wentylator ? hmm jak zalozyles dwie chlodnice ??
Edytowane przez suzukikatana2001 dnia 13-09-2009 23:48
Dodane przez Krzychu_tk2 dnia 14-09-2009 00:16
#21
jedna tam gdzie pan bóg przykazał, druga od KTM'a 250SX w dwusówie, wąska jest pod podwoziem, od dołu ramy, wystaje może 3milimetry, więc nie chacze nią o krawężniki :P ps. mam podwyżke amora 15cm.
Dodane przez Katanak05 dnia 14-09-2009 09:25
#22
Idź do tego mechanika i do załatw ;p bo i tak teraz sobie może jeszcze z 1.5 miiecha pojeździsz bo pogoda się psuje.
Dodane przez damian192007 dnia 14-09-2009 18:04
#23
przyłączam się :) z której strony trzeba założyc wiatraczek ???? i czym go przymocowac ?? jak wy to zrobiliscie ??
Dodane przez Krzychu_tk2 dnia 14-09-2009 20:42
#24
od spodu wiatrak, z jakichś blaszek zrób mocowanie.
Edytowane przez Krzychu_tk2 dnia 14-09-2009 20:42