Tytuł: Wszystko o Suzuki Katana AY WR 50 suzuki-katana.nets.pl :: Całkowity brak mocy
Dodane przez kargulap dnia 09-08-2009 13:47
#1
Witam Was po raz kolejny.
Obecnie zmagam się z kolejnym problemem z tym skuterkiem. Mianowicie, silnik na stopkach wchodzi na obroty tak jak powinien, jednak na kole ma problem żeby ruszyć z miejsca - najlepiej to odepchnąć nogami trzeba by się było. Na odkręconej pokrywie i odpalonym silniku jestem w stanie złapać za dzwon sprzęgła ręką i odkręcenie manetki do końca nie wyrwie mi dzwona z ręki a silnik się muli.
Cylinderek był wymieniany na początku sezonu, był rozebrany i sprawdzony - wszystko jest ok. Pasek wymieniony, Rolki wymienione na 5,2 g. Gaźnik czysty, filtr powietrza czysty, świeca w porządku, membranki też.
Skuterek seria Katana AY50 chyba 2001 albo 2002(bo to kuzyna - a ja się zajmuje mu mechaniką). Przełożenia można by wymienić na odblokowane bo doczytałem dzisiaj że Japońcy sobie tak to wymyślili żeby zablokować. Ale przełożenie chyba niewiele da na uzyskanie mocy. Najbardziej mnie dziwi to że z łatwością, gołą ręką utrzymuje dzwon sprzęgła. Sprężynki na sprzęgle są dobre, mocne, powiedział bym że najmocniejsze, sam ich nie zmieniałem ale w swoim Malaguti wymieniałem na najtwardsze to z podobną siłą je zakładałem.
Napiszcie co jeszcze sprawdzić w tym skuterku bo już nie mam pomysłów czym to może iść.
Dodane przez suzukikatana2001 dnia 09-08-2009 14:24
#2
To mi wyglada na spalone sprzeglo. odkrec dzwon i zobacz jak wygladaja okladziny, i czy dzwon nie jest przypadkiem fioletowy.
Dodane przez Pietras dnia 09-08-2009 14:29
#3
suzukikatana2001 napisał/a:
To mi wyglada na spalone sprzeglo. odkrec dzwon i zobacz jak wygladaja okladziny, i czy dzwon nie jest przypadkiem fioletowy.
Ale pierdo*****.
Moim zdaniem masz zasyfony gaźnik/niewyregulowany.
Albo dostaje lewe powietrze.
Dodane przez Pietras dnia 09-08-2009 14:29
#4
suzukikatana2001 napisał/a:
To mi wyglada na spalone sprzeglo. odkrec dzwon i zobacz jak wygladaja okladziny, i czy dzwon nie jest przypadkiem fioletowy.
Ale pierdo*****.
Moim zdaniem masz zasyfony gaźnik/niewyregulowany.
Albo dostaje lewe powietrze.
Dodane przez kargulap dnia 09-08-2009 14:41
#5
Co do sprzęgła to jest wszystko w porządku, okładziny mają jakieś 3-4 mm grubości i nie ma zbyt wiele luzu w dzwonie.
Katanka osiąga prędkość w porywach 45-50 km/h. Regulacja gaźnika pozwala manewrować tą prędkością w takim zakresie, jak zbyt wiele rozkręcę to ucieka paliwo przelewem - logiczne.
Dodane przez dudek115 dnia 09-08-2009 14:43
#6
pietras, moze być sprzęgło, jak daje obroty i mu nie wyrwie dzwonu z reki to zwyczajnie nie ciągnie sprzęgło
Dodane przez kargulap dnia 09-08-2009 16:17
#7
To co w związku z tym? Zmiana sprężynek? na bardziej miękkie?
Dodane przez dudek115 dnia 09-08-2009 18:59
#8
najpierw zobacz co tam się dzieje z tym sprzęgłem, odkręć dzwon i looknij co i jak
Dodane przez kargulap dnia 09-08-2009 19:06
#9
Co mam więcej patrzeć. Napisałem już że okładziny nie są zdarte, że wszystko jest ok. sprężynki całe, dzwon nie porysowany ani nie zużyty, nie ma nadmiernego luzu. Jak inaczej jeszcze mam się temu przyjrzeć według Ciebie?
Dodane przez Pietras dnia 09-08-2009 22:12
#10
Mowie że to gaźnik to mnie nie słuchasz..
Dodane przez kargulap dnia 09-08-2009 23:41
#11
Pisałem że gaźnik czysty, układ dolotowy szczelny, więc powietrze lewe nie dochodzi, o regulacji też pisałem a sam gaźnik pęknięty ani nieszczelny nie jest żeby dochodziło lewe powietrze. Po za tym gdyby był to gaźnik to nie miał by mocy i nie wchodził na obroty także w przypadku kiedy stoi na stopkach bez obciążenia, a wtedy kręci się jak powinien. Problem pojawia się kiedy pojawia się obciążenie na kole.
Dodane przez mlodysiuz dnia 09-08-2009 23:53
#12
No ciężki przypadek... skoro ma obroty,a dzwon trzymasz rękami to nic innego jak wymiana sprzęgła. a możesz rozszerzyć ramiona sprzęgła rękami??
Dodane przez Krzychu_tk2 dnia 10-08-2009 02:09
#13
zmieniałeś sprzęgło? może jest za małe, np d107 :D a jak jusz ruszy, to idzie normalnie czy ledwo się toczy do tych 50? najlepiej to jak bys jakiś filmik nagrał i zapodał...
Dodane przez KubaSt dnia 10-08-2009 02:26
#14
Co ma Świeca do fajki w sensie żeby nie spadało wystarczy że kupisz nową fajkęmi spadałakupiłem nową za 4 zł . I przewód wychodzil ale to pokropiłem kropelką zakleiłem taśmąizolacyjną i się bardzo dobrze trzyma ; )
Dodane przez kargulap dnia 10-08-2009 07:32
#15
Pisałem też że sprzęgło w dzwonie nie ma zbyt dużego luzu - pasuje. Ramiona sprzęgła jestem w stanie odciągnąć dłońmi ale niewiele, mocno trzyma.
P.S. Kto klei przewód wysokiego napięcia do fajki kropelką i owija izolacją?? Te przewody celowo są grubo izolowane, że izolacja z taśmy nie da takiego samego efektu jak seryjna. Pęknięty przewód bezwzględnie nadaje się wyłącznie do wymiany! A klejenie przewodu przypomina mi opinię jednego z mechaników żebym sobie urwaną końcówkę linki hamulcowej przylutował do linki to wtedy będzie mi trzymać w klamce hamulca i nie muszę kupować nowej.
Dodane przez mlodysiuz dnia 10-08-2009 09:10
#16
To zrób taki eksperyment: Wyciągnij sprężynki sprzęgła i przejedz się.Jak skuter będzie lepiej jechał to już masz odpowiedź..Sprężynki do wymiany.Bo masz zbyt mocne .