Tytuł: Wszystko o Suzuki Katana AY WR 50 suzuki-katana.nets.pl :: Montaż Cylka
Dodane przez shaden dnia 17-07-2009 17:33
#1
Siema ,,
Dostałem wczoraj paczek z MIELOCHA z cylkiem Metrakit 70ccm + łożysko wału polini evolution (spręzynki,rolki itp...)
Mam mały problem ;) nie wiem jak założyć cylek .. od czego zacząć montaż cylindra ..
Może mógłby mi ktoś tak w punktach po kolei napisać taką bardziej szczegółową instrukcje jak założyć cylinder ?
czekam na odp .. ;)
Dodane przez Daniez dnia 17-07-2009 17:40
#2
1 : czytasz instrukcję
2: spuszczasz płyn chłodniczy
3: zdejmujesz silnik z ramy
4: oglądasz
5: czyścisz
6: odkręcasz 4 śruby
7:zdejmujesz/zakładasz new z łożyskiem na wale
8: podłączasz przewody
9: lejesz płyn
10: docierasz 0,5k km
Dodane przez shaden dnia 17-07-2009 17:41
#3
spoko tylko ja mam AC katane więc z kąd wezme płyn chłodniczy ;P ?
Dodane przez Daniez dnia 17-07-2009 17:43
#4
No to masz 2;8 i 9 z głowy a zamiast ich to odkręcasz te plastiki od wiatraka
Dodane przez Pietras dnia 17-07-2009 18:37
#5
Nie radził bym Ci zakładac jak sie zbytnio nie znasz. Stworzen cięzko wchodzi a jak nie masz umiejętnosci to skrzywisz korbowód.
Dodane przez shaden dnia 17-07-2009 22:04
#6
qumpel zakładał sobie sam cylek i powiedział że mi pomoże ... ;) Myś le że nie będzie z tym większego problemu ;)
Dodane przez bomba25 dnia 17-07-2009 22:59
#7
Zakladanie cyla jest rzecza banalna lecz potrzbna jest precyzja i higiena pracy!
1 wyciagasz silnik
2 odkrecasz plastiki
3odkrecasz wydech
4 plastiiki od chlodzenia cylka
5 nakretki na cylku - cztery
6sciagasz glowice + cylek
7 wyciagasz jedno zabiezpiczenie
8 wypychasz swworzen
i potem wszystko w odrotnej kolejnosci
pamietaj aby dobrze zalozyc zabezpieczenia i jak wkladasz cyl to dobrze zamknac pierscienie w zamkach i wszystklo lacznie z lozyskiem nasm,arowac olejem do dozownika
Dodane przez luukiwitek dnia 17-07-2009 23:19
#8
Ze tak z ciekawości spytam po co silnik wyciągać ? mi jak mechanik zakładał cylek to tylko plastiki ściągnął itp a silnik w ramie zostawił i wszystko git weszło /wyszło
Dodane przez shaden dnia 17-07-2009 23:47
#9
no właśnie po co silnik ?
Dodane przez Headhunterz dnia 18-07-2009 00:11
#10
Żeby łatwiej było i więcej miejsca, jak zakładasz tłok to nasmaruj łożysko korbowodu w oleju od mieszanki (najlepiej je utop w nim) potem nasmaruj sworzeń albo też go utop, nasmaruj dokładnie tłok (tek żeby kapało z niego) i to samo z cylindrem też go nasmaruj tak żeby kapał olej. Najlepiej smaruj olejem do Pił łańcuchowych stihl (2T) i polecam też świecę tej firmy gdyż są wysoko obrotowe i taka świeca zapewni odpowiednia iskrę w cylindrze wykorzystując całą moc zestawu przy nieznacznym zużyciu. olej do do dozownika ja lałem Albo Castrol R2 albo właśnie od stihl'a (kupowałem 10 butelek po 9zł (po 100ml) i jak w ulotce piszą stopniowo docieraj zwiększając prędkość o 5 co 50 km startując ok 25 przez pierwsze 50km First Run powinien odbyć się bez użycia gazu i stać an wolnych przez co najmniej 20min. potem krótka jazda przy wachlowaniu manetką, co etap docierania (zwiększanie prędkości o 5km/h co 50km) zaleca się cisnąć manetkę na max na chwilę aby cylinder oswajał się z obrotami, jeśli będziesz docierał według mojej instrukcji to docieranie powinno się zakończyć na 400km i żywotność cylindra powinna sięgać ponad 15 000km
Dodane przez Baton dnia 18-07-2009 00:24
#11
Pamiętaj aby głowicę przykręcać równomiernie każdą śrubkę aby głowica się ni skrzywiła podczas przykręcania.
Dodane przez Headhunterz dnia 18-07-2009 00:30
#12
Głowica powinna być montowana an krzyż ( ja użyłem pomocy kolegi alby zsynchronizować ruchy kluczami
Dodane przez Krzychu_tk2 dnia 18-07-2009 01:09
#13
dobra instrukcja docierania, ale wystarczy że latem raz da mu w du pe i ch uj strzeli cale docieranie niestety... a wiadomo na 70cc nie jezdzi sie rekreacyjnie
Dodane przez bomba25 dnia 18-07-2009 08:05
#14
Zapomniałbym o najważniejszym! JAK ZAKLADASZ TLOK TO STRZAŁKA NA DENKU TLOKA MUSI BYC SKIEROWANA W STRONAE OKNA WYDECHOWEGO!
Dodane przez Pietras dnia 18-07-2009 08:58
#15
Czyli w dół . Najważniejsza jest czystiść . Po ściągnięciu silniku umyć dokładnie silnik , po ściągnięciu cylindra sprawdzić stan wału ,zobaczyć luzy na korbowodzie. następnie wypłukac całą skrzynie bęzyną ekstrakcyjna , potem nowy cylinder tak samo jak skrzynie korbową potraktować ekstrakcyjną. Potem na tłok zakładasz pierściene najlepiej nasmarować je i rowiki w których mająsiedzieć . ppotem wkładasz tłok do cylindra już w dobrym kierunku ale nie dokońca żebyś wszyszystko widział . Najlepiej gdy troszeczke nasmarujesz olejem ( oczywiscie cały czas tym co masz w mieszance) Potem wkładasz uszczelke pod cylek , potem cylek ale na górnych czesciach szpilek do momentu gdy tłok będize można zamontować z korbowodem. Potem smarujesz łożysko igiełkowe wkładasz je w tłok następnie powoli wkładasz stworzeń . Może on stworzyć troche problemów .Potem zabespieczenia , zawsze zakąłdaj te z kompletu , może trudno wchodzą ale muszą one być!! (HH sie pzrekonał czemu nei nalezy wkładać starych ;]) Potem poruszaj nimi w koło czy dobzre leża w rowkach. potem wsuń całekiem cylinder docis do uszczelki potem daj uszczelke podd głowice i zakręcaj krzyzowo . najlepiej gdybyś miał klucz dynamometryczny i dokręcał siłą 1,5 kg. Potem Już nic trdunego ;] Lać te 2 nakrętki do Oleju przez 500 km do wahy i będzie dobrze.
Edytowane przez Pietras dnia 18-07-2009 11:26
Dodane przez shaden dnia 18-07-2009 09:06
#16
nie rozumie 2 nakrętki oleju wlewać do benzyny ? a reszta do dozownika ?
Dodane przez Daniez dnia 18-07-2009 09:22
#17
No w dozowniku jest olej swoją drogą ale jak masz pełny bak to dodatkowo jeszcze wlewasz 2 nakrętki do baku paliwa żeby wzboaćic mieszankę