Dodane przez Pietras dnia 07-06-2009 22:33
#1
Co najcześciej psuje sie w wale ?
Sa to łozyska i uszczelniacze oraz Korbowód ?
Chodzi mi o to że jak sie daje mocny cyl co jest z wałem ? możliwe ze może sie wygiąc ?
Jak to korbowód poda mi ktos jakiś wzmacniany korbowód do AC oprusz z skuter-plus Barkita czy jakoś tak ?
Dodane przez sssss80 dnia 07-06-2009 22:56
#2
Jak dajesz mocny cyl to oczywiście z większą mocą tłok atakuje w duł przy pracy a więć ciężej go wypchać w górę i dlatego przy większym przeciążeniu padają słabe łożyska nieprzystosowane do takich nacisków i obrotów. Korbowód raczej nie pada w skuterach ( chyba się nie spotkałem) a sport może jest troche lżejszy więc może coś dać. Jak pakujesz mocny cyl musisz pamiętać o wszystkim co podlega mocnym przeciążeniom przy pracy.
Dodane przez Krzychu_tk2 dnia 07-06-2009 23:05
#3
w wale siada tylko łożysko wewnętrzne korbowodu, jeśli to łożysko się zatrze na dużych obrotach, to może pęknąć korbowód. u mnie w aeroxie EVO jak pękło to łożysko, to urwał się korbowód, i aż się sworzeń tłoka wygioł :o