Tytuł: Wszystko o Suzuki Katana AY WR 50 suzuki-katana.nets.pl :: tłumik, czy przełożenia
Dodane przez mat dnia 19-04-2009 18:45
#1
...oto jest moje pytanie...
już zacząłem zbierać kasę, mam jakieś drobniale już i zamierzam zainwestować w moją Suzi.
dawaliście mi już rady odnośnie i znam kolejność tuningu (teoretycznie, z forum).
więc doradzaliście mi
tłumik i przełożenia.
(kolejność tuningu to 1. tłumik 2. wariator i dopiero trzecie przełożenia.
na wariator mnie nie stać na razie więc odpada.
ale przejdźmy do sedna. bliżej mi do przełożeń, niż tłumika. czy jest jakaś ogólna zasada, że najpierw komin? wiem, że na forum można wyrwać te itemy taniej, więc zwracam się szczególnie do starszych stażem forumowiczów o pomoc. (solidny sprzedawca, niska cena etc.) bo Wy się już znacie i się rozeznajecie kto leci w kulki, a kto jest git :D
pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc. :>
acha i jeszcze ps. przypomnę, że jest to full seria.
Edytowane przez mat dnia 19-04-2009 18:45
Dodane przez Katanka04 dnia 19-04-2009 18:47
#2
Ja najpierw tłumik wymieniłem. Ile masz kasy ?
Dodane przez mat dnia 19-04-2009 18:48
#3
na razie mam 103 zł :D po pierwszym będzie 163zł.
Dodane przez Katanka04 dnia 19-04-2009 18:49
#4
To na dobry tłumik Ci nie starczy.. ;) Grosz do grosza, a będzie kokosza :)
Dodane przez mat dnia 19-04-2009 18:50
#5
na dobry to wiem, że mi nie starczy :P dlatego chcę używkę.
Dodane przez Pietras dnia 19-04-2009 18:51
#6
To tak sprawa to to że jak dasz sportowe przełożenia a nie będzie mocy to będzie muł.
Chyba że kupisz mniej sportowe np Od Apki Sr lub inne odblokowane przełożenia .W takim wypadku powienieneś zachować mocy na taki zestaw.
Bardzo dobzre jest wykrzsusić z katany na seri wszystko to znaczy ,Komin ,wario , sprzęgło , pasek , cylinder , gaźnik a na koncu przełożenia wtedy wiesz że nie na darmo robileś ten wczesniejszy tłumik.
Jak już chcesz włożyć kase na katane to zrób to 1 raz ale dużo bo jak będizesz po trochu wkładał to zmienia się regulacja wtedy koszty się powiększają :/
Dodane przez Baton dnia 19-04-2009 20:53
#7
Ja myślę że można dac przełożenia od apki. Taka seryjna apka na tym samym silniku spokojnie 80 jechała i jej mocy nie brakowało. Jak chcesz na początek dać przełożenia to wg. mnie możesz spokojnie dawać. Potem jak odłożysz wiecej kasy to poczujesz że te przełożenia coś Ci dadzą bo jak dasz jakiś wydeszek klasy laser x-pro to 90 spokojnie pojedziesz... A na blokowanych przełożeniach marne 70 po zmianie wydechu. Ale decyzja należy do ciebie;D
Dodane przez Katanka04 dnia 19-04-2009 21:16
#8
Ile kosztują przełożenia ?
Dodane przez Baton dnia 19-04-2009 21:34
#9
Odblokowane od sr'ki albo od katany nieblokowanej ok 100zł
Dodane przez pawerlo dnia 19-04-2009 22:32
#10
To przełożenia od Aprili SR pasuja do katany !?
Plx powiedzcie kumpel ma Sr'ke na części!!
Dodane przez Jajecko_ dnia 19-04-2009 22:34
#11
tak
Dodane przez Baton dnia 19-04-2009 22:35
#12
Tak ale sr'ka musi mieć silnik morini. Chyba po 2001r. były sr'ki morini do chyba 2003. Ale nie jestem pewien.
Dodane przez Katanka04 dnia 20-04-2009 07:29
#13
Mat no to na przełożenia Ci starczy :).
Dodane przez sssss80 dnia 20-04-2009 15:41
#14
Radził bym ci raczej od katany movi bo sr-ki mają mniejsze przełożenie a więc są bardziej na prędkość. Jak włożysz to musisz jak najlżejsze rolki itp. bo jak nie to będziesz miał strasznego muła. Ja na twoim miejscu kupił bym sport tłuma i zbierał bym na wario a potem przekładnie. Sr-ki di-tech latają i po 90 bo nie dość że przełożenie małe to jeszcze są na wtrysku. Mam pytanie( sory że w twoim temacie ale może i tobie się przyda) :
Czy jeśli kupię przekładnię od apki 03- to cy będą pasować do katany z bębnem? To samo z -03. Jak ktoś kto ma bęben i przekładnię od sr-ki to by napisał jakie kupywał.
Dodane przez mat dnia 20-04-2009 21:41
#15
ja jak na razie większych przeróbek niż przełożenia i tłumik nie planuję, więc będę szukał przełożeń od movi star :) dzięki za pomoc i dołączę się do pytania
sssss80.
acha i jeszcze 2 pytania: jakie przełożenia z movi pasują na katanę '99? (cienki, czy gruby wałek) i pytanie nr. 2 to czy króciec może być aluminiowy, czy powinien być z twardszego stopu?
Edytowane przez mat dnia 20-04-2009 21:46
Dodane przez Baton dnia 20-04-2009 21:47
#16
Tak pasuje ale jest jedno ale.. Wałek od koła w tarczy jest inny i trzeba na prasę hydrauliczną iść albo innym sposobem ten wałek przełożyć.
Dodane przez sssss80 dnia 21-04-2009 16:16
#17
Ale mu chodzi czy mają cienki czy gruby wałek sprzęgła. A co do krućca to on jest aluminiowy seryjnie o ile się nie mylę.
Katany z bębnem mają cienki wałek sprzęgła czy gruby?
Dodane przez wander dnia 21-04-2009 17:06
#18
A więc tak: w starych katanach czyli poniżej 1999 roku jest cieńszy wałek (bodajże 17mm) w nowych jest grubszy- chyba 22mm. A podział na bęben i tarcze to co innego. Teoretycznie wałek który wchodzi w koło a zarazem odpowiada za bęben czy tarcza zostawia się oryginalny a na niego nakłada też się przełożenia wtórne. Przełożenia wtórne pasują zarówno do nowych jak i starych katan. Różnica jest tylko w pierwotnych!! Czyli czy 17 czy 22 mm
Dodane przez masterx2x dnia 21-04-2009 17:11
#19
Jak ja kupiłem przełożenia od Apki SR 50 Di-tech w ogóle nie straciłem na przyspieszeniu..A założyłem tylko wtórną [tą która odpowiada za speeda].
Edytowane przez masterx2x dnia 21-04-2009 17:12