Tytuł: Wszystko o Suzuki Katana AY WR 50 suzuki-katana.nets.pl :: "przeróbki"

Dodane przez mat dnia 01-04-2009 20:32
#1

siemano.

mam seryjną katanę (stara buda), dobry rocznik ('99) i zastanawiam się w jaki sposób, jak najmniejszym kosztem "dorobić" sobie jak najwięcej v-maxu. jak na razie nie mam za dużo funduszy, więc myślałem o większej dyszy do gaźnika (czy jest warta zachodu, jeśli tak to czy trudno wymienić?), sprężynie dociskowej (to samo co do dyszy) oraz może jakiś filtr. może też naklejki mocy XD. z góry dzięki za wszystkie obiektywne odpowiedzi.

Dodane przez shaden dnia 01-04-2009 20:36
#2

Witam nowego forumowicza .. :)

Jednak na początek polecam wymianę tłumika na sportowy to napewno da Ci +10/15 km/h ...
później możesz się pobawić sprężynkami oraz rolkami :)

P.S. ja na tłumik zbierałem 4 miechy .. ale od czegoś trzeba zacząć .. :D

Dodane przez tomek_kr dnia 01-04-2009 20:37
#3

to co wymieniles to nic nie da... wszystkie te podzespoly sa najlepszym rozwiazaniem do seri... poszukaj na forum jest kupa takich tematów...

Dodane przez Baton dnia 01-04-2009 20:42
#4

Może na początek przełożenia od moviestar? na serii na pewno 80km.h pojedziesz.Potem jakiś wydech i jedziesz 90.

Dodane przez shaden dnia 01-04-2009 20:45
#5

no nie wiem czy na serii 80 pociągnie z samymi przełożeniami ... raczej wątpię ...

Dodane przez Baton dnia 01-04-2009 20:47
#6

Tyle ciągnie seriaa odblokowana moviestar.

Dodane przez mat dnia 01-04-2009 20:48
#7

mój na prostej wyciąga 55 km/h...

a przekładnia pierwotna dałaby coś? bo wtórna kupę floty kosztuje, 2x tyle, co pierwotna.

Dodane przez Pietras dnia 01-04-2009 20:50
#8

Masz odblokowana Katane ? najpierw ja odblokuj to poleci ci 70 ;]

Dodane przez Baton dnia 01-04-2009 20:50
#9

A nie lepiej jak nie masz floty poszukać albo w ogłoszeniach albo po allegro odblokowanych przełożeń od moviestar? kwota zamknie sie w ok. 100-150zł

Dodane przez mat dnia 01-04-2009 20:53
#10

ale to będą kompletne przełożenia [pierwotne i wtórne (w co wątpię ;p)] ?

a katana jest za***iście zablokowana ;p
z tego co wiem to nic nie było zmieniane, co ma swoje plusy (wiadomo, że silnik nie katowany). ma chyba trochę ponad 17,5k km zrobione

Dodane przez shaden dnia 01-04-2009 20:54
#11

Moim zdaniem na początek tłumik sportowy i nic innego .. później przełożenia lub wariator sportowy

Dodane przez mat dnia 01-04-2009 20:57
#12

a części typu zawory membranowe, rolki, sprężynki?

to wszystko niestety wiąże się z kosztami ;/ a na tłumik by mi zeszło też z 4 miesiące zbierać... a na wakacje chciałbym trochę poszaleć :P przynajmniej 75km/h i przyspieszenie.


ps. wiem, że noobskie pytania, ale dopiero teraz się na poważnie zainteresowałem tym tuningiem. ;p

Dodane przez Baton dnia 01-04-2009 21:05
#13

Ja myślę co innego. Jak masz skuter typu Aprilla SR czy Aerox to wiadomo wydech to podstawa. Ale w suzuki zmienił bym kolejność. Ja u siebie wsadzięłem ok 1000zł i nie widziałem efektów przez zablokowane przełożenia. NIc mi nic nie dawało miałem tylko fajne przyspieszenie. Pierwsze co bym zrobił to wsadził jakieś odblokowane przełożenia, nie koniecznie polini i malossi ale na początek te od katany moviestar czy wr. Mało kosztują ale trochę Ci dadzą i są podstawą na dalszy tuning.

Dodane przez Pietras dnia 01-04-2009 21:06
#14

Szykuj 500 zl i bedzie git

Dodane przez Damian92 dnia 01-04-2009 21:06
#15

Moja katana też jechała 55km/h Kupiłem do niej przełożenia od SR za 120zł(z przesyłką), a można i taniej wyrwać i było już 60-65km/h Byłem wtedy rozczarowany, ale założyłem seryjny tłumik od speeda(dostałem za darmo akurat) i było już 70 przy lepszym przyspieszeniu... jeszcze niezbyt dużo, ale myślę że na sportowym kominie(jeśli uzbieram na niego w wakacje) to może będzie z 80km/h :P

Popytaj Wiernyla o jego sytuację. Kupił przełożenia od SR i było tylko 65km/h, dokupił tłumik tecnigas next-r i rolki 4g - efekt to 84km/h ;o :D

Dodane przez Baton dnia 01-04-2009 21:09
#16

Czyli tak jaka mówiłem. Na początek przełożenia i jakiś używany wydeszek z allegro.

Dodane przez mat dnia 01-04-2009 21:12
#17

dzięki chłopaki ;p

ok, więc teraz nastawiam się na przełożenia, choć na allegro jest ich tyle, co kot napłakał. jeśli to nie sprawi Wam problemu, to prosiłbym może o jakieś linki.

jeszcze raz dziękuję.


edit. a jak się ma króciec ssący do tłumika? czy przy wymianie samego komina powinno się go zmieniać?

Edytowane przez mat dnia 01-04-2009 21:17

Dodane przez Pietras dnia 01-04-2009 21:16
#18

mieszacie mu .. Najpioerw Wydech , Wario przełozenia gaznik cylinder.

Sądze że masz jeszcze jakąś blokade sciągnij.

Edytowane przez Pietras dnia 01-04-2009 21:17

Dodane przez mat dnia 01-04-2009 21:18
#19

blokad podobno jest 6...

tłumik
króciec
dysza w gaźniku
wario
i jeszcze coś, to prawda?

Dodane przez Baton dnia 01-04-2009 21:20
#20

Pietras napisał/a:
mieszacie mu .. Najpioerw Wydech , Wario przełozenia gaznik cylinder.

Sądze że masz jeszcze jakąś blokade sciągnij.


Czemu mieszamy. Jak koleś chce tanim kosztem 75km/h to jedyna opcja to przełozenia od moviestar. Jak ma przełożenia to po zmianie wydechu odczuje naprawdę że coś mu ten wydech dał.

mat napisał/a:
blokad podobno jest 6...

tłumik
króciec
dysza w gaźniku
wario
i jeszcze coś, to prawda?


W sumie tyle.Jak będziesz zmieniać gaźnik na większy np. na 19mm to króciec też do wymiany na większy bo ma tylko 12mm.Ale w seryjnym gaźniku 12mm to nie blokada.

Edytowane przez Baton dnia 01-04-2009 21:24

Dodane przez Pietras dnia 01-04-2009 21:23
#21

Wdupi pzrelożenia i wszystko zatrze. Trzeba stopniowo.

Dodane przez Pietras dnia 01-04-2009 21:24
#22

http://suzuki-kat...ead_id=880

Przeczytaj ten temat wszystko czysto i przejzyscie./

Dodane przez mat dnia 01-04-2009 21:33
#23

patrzę, że tłumiki pół-sportowe (sito) nie są drogie, ale nie chcę kasy w błoto wyrzucić, jeśli nic mi to nie da.

ale tak podliczając koszty to tłumik+wariator+przełożenia wyniesie 650+, to będzie z 7 miesięcy zbierania.

Dodane przez Pietras dnia 01-04-2009 21:36
#24

Na początek koleś z forum ma Tecnih Gaza next r za 150 zł kupuj , Wario ma koles tutaj za 190 chybaHebo Ng kupuj. Przełożenia od SR Ma krzychu tk 2 sprzeda moze za 100 kupuj i wychodzi 400 zl :] I leci 80 Teoretycznie do tego jakies rolki granice 5 g dociskowa 22 %

@ Wydech http://www.allegr..._hebo.html 150 zł

@http://suzuki-kat...ad_id=3725
Wario 160 zł

Razem 310 zl

Edytowane przez Pietras dnia 01-04-2009 21:39

Dodane przez Headhunterz dnia 01-04-2009 22:54
#25

jak później kolega nie ma zamiaru tuningować katany, to na początek wystarczą same przełożenia oraz wydech dobrze zestrojony, potem wario Polini SC i mamy Katanę która poleci 85 z bajecznym przyspieszeniem (oczywiście po uprzednim wyregulowaniu)

Dodane przez sssss80 dnia 02-04-2009 09:25
#26

Co do blokad to musisz chyba sam szukać.
Ja na przykład tak miałem blokadami zawaloną że aż strach.
Ja miałem na kruccu, na przepustnicy, na manetce gazu, filtrze powietrza, tłumiku, wariu no i na przekładniach.

Dodane przez mlodysiuz dnia 02-04-2009 13:07
#27

sssss80 napisał/a:
, na manetce gazu,



....?? A duża była różnica kręcenia manetką jak na początku??

Dodane przez Headhunterz dnia 02-04-2009 15:21
#28

sssss80 napisał/a:
Ja miałem na kruccu, na przepustnicy, na manetce gazu,


gdzie masz na przepustnicy i na manetce

Dodane przez sssss80 dnia 02-04-2009 16:35
#29

Nie wiem jak to się stało ale na manetce miałem tak zrobione że była taka podkładka i nie mogłem gazu na maksa dać i przepustnica to chyba na tym samym polegało bo to była taka tulejka pomiędzy przepustnicą a jej przykrywką. Zobaczyłem je tak że nie wiedziałem gdzie są blokady i wszystko sprawdzałem.

Edytowane przez sssss80 dnia 02-04-2009 16:36