Tytuł: Wszystko o Suzuki Katana AY WR 50 suzuki-katana.nets.pl :: jaki wydech do totalnej serii AY50A wtrysk di tech 2006
Dodane przez p_wasak dnia 22-12-2008 22:26
#1
witam,
przeczytałem forum niemalże od deski do deski. co do wydechów to zdania są niezwykle podzielone, może jest to też spowodowane tym że jest '100' różnych rodzajów katanek wiec ten temat dotyczy tych z di techem NA WTRYSKU wersji R oczywiście.
więc mamy sytuację: kupiona katana 2006 rok, wszystko w serii nic nie zmienione, zdjęte blokady bodajże wszystkie z górki leci 80km/h , na prostej okolo 65 km/h bez modyfikacji żadnej
1 wszy tuning - WYDECH
pytanie jaki dokładnie będzie najlepszy!!
hebo, polini, yasuni, tecnigas?????
który model polecicie do tej wersji silnikowej i do eksploatacji 300 km tygodniowo na trasach po 50 km bez stopu czyli ważny v max raczej.
który da najewięcej dla:
vmaxu i ILE +/-
dynamiki +/-
mamy do dyspozycji 800zł na sam wydech.
nie ukrywam że mnie osobiście najbardziej interesuje vmax. było by pięknie gdyby po kupnie wydechu ta wartość miło podskoczyła wysoko do góry. B)B)B)B)
jestem bardzo ciekawy co znawcy tematu napiszą na temat wydechu. BEZ PRZYPUSZCZEŃ, chodzi mi już o konkretne postawienie sprawy jasno. dobre złe cechy.
z dotychczasowych postów wynika że walka będzie się toczyła pomiędzy hebo a yasuni lub laserem.
pozdrowienia
Dodane przez OloK dnia 22-12-2008 22:32
#2
Ja gdybym miał wybierac wybrałbym wydech Hebo osobiście jestem bardziej co do tej marki przekonany no i myśle że będzie lepszy do twojej katanki 800zl to dużo za 500-600 kupisz wydech a za to co zostanie kup jakiś wariator na pewno będzie Ci lepiej katanka szła no i zneutralizuje dziury w przyśpieszaniu :D
Dodane przez urban95 dnia 22-12-2008 22:39
#3
do wtryskow jakotakich wydechow nie ma ale jak juz to załuz sobie laser x pro bardzo nie drogi a najlepiej sprawuje sie na hamowni i polecany jest do 50 zarowno i do 70. ja słyszałem ze yasuni z to gowno a dopiero r to jest juz cos lepszego. sam mam lasera w chromie i jestem zadowolony yasuni moze ci rdzewiec bo nie jest chromowana komora, a wiadomo w irlandii deszcz, hehe. a wiec ja osobiscie polecałbym laser x pro bo mam ten wydeszek i jestem w 100% z niego zadowolony. pozdrawiam
Dodane przez x1x1x1 dnia 22-12-2008 22:51
#4
Pod żadnym pozorem nie bierz lasera do ditecha!!! Obniża on osiągi nawet o 10 km/h. Tak jak mówił @Olok, hebo powinien być ok, ale wszyscy strasznie zachwalają leovince ZX do ditecha. Ja go kupiłem i nie narzekam, v-max jest niezły jak na serie.
Lepiej żebyś kupił właśnie taki zestaw: leovince ZX i do tego wario (najlepiej malossi multivar). Wario też może ci sporo dać, więc lepiej kupić tańńszy wydech i dokupic do tego wariator, a osiągi powinny być już nawet w miarę zadowalające ;)
Dodane przez p_wasak dnia 22-12-2008 22:54
#5
czyli mamy HEBO (performer? za 650 zl okolo) polecony
oraz laser x pro za 540zl okolo, no to są 2 typy na które stawiałem mniej więcej
nie znam opini na temat yasuni Z, myslalem ze tak jak R-ka jest dobrym Exostem. .
no dobrze a skoro masz lasera to co on podciągnął w Twojej katanie
Dodane przez urban95 dnia 23-12-2008 10:06
#6
miałem wszystkie blokady pozakładene i jechał około 50 lecz jak załozyłem lasera to po regulacji 65 km/h. a hebo jest w chromie??
Dodane przez szumi-katana98 dnia 23-12-2008 11:57
#7
A co byście powiedzieli o Polini Super Race ??Kosztuje jakieś 700-720zł nowy w sklepie URL:
http://sklep.miel...3a69ee3058
Piszcie co myślicie..Dzięki;)
Edytowane przez Daniez dnia 23-12-2008 15:04
Dodane przez urban95 dnia 23-12-2008 12:56
#8
ale polini tez nie jest w chromie i raczej on jest przeznaczony do 70.
Dodane przez urban95 dnia 23-12-2008 13:05
#9
do x1x1x1: a OlOk jaka ma katane. a po zatym z kad wie ze zanizy osiagi przeciez kazdy wydech mam za zadanie je podwyzszyc:p
Dodane przez p_wasak dnia 23-12-2008 13:32
#10
no i się zaczęły posty haha, no wiec co ten laser x byl fajny do wyboru ale obniża osiągi w Ditechu, no wiec okej, wiec co hebo, yasuni Z czy to [cenzura]o czy ktoś może ma i wie że jest dobry ale do DITECHA , polini super race w koncu bedzie dobry do 50cc czy nie da za wiele, skupmy się na poprawie osiągów a nie o walorach wytrzymałościowych... chociaż to także ważny parametr, ale ustalmy ze jak w chromie to da rade. B)
Dodane przez OloK dnia 23-12-2008 13:51
#11
Ja mam normalną Katanke AC ale sądze że wydech hebo będzie najlepszy a z resztą to twój wybór :D
Dodane przez x1x1x1 dnia 23-12-2008 14:04
#12
Już sporo osób które kupiły lasera do ditecha się zawiodło, bo na oryginalnym wydechu osiągi były lepsze.
Lasera na gaźniku jest ciężko wyregulować i jak się tego nie zrobi to osiągi będą mierne, a w ditechu nie da się ustawić ani dawki paliwa czy powietrza przez co ten wydech się marnuje i pogarsza osiągi. ;)
Żeby laser był wykorzystywany w 100 % w ditechu potrzebny jest sportowy komputer wtrysku malossiego(zwiększa dawke paliwa), ale jak na złość nie współgra on z kataną, gdyż ma inny czujnik temp. niż w apce, przez co komp wariuje.
Jak pisałem wcześniej, wszyscy zachwalają leo ZX i ja też nie narzekam. Licząc że w pełnej serii moja katana jechała ponad 80km/h to teraz na tym wydechu jedzie gdzieś ok. 93km/h. (mogło by więcej, ale komputer mnie blokuje :/ ) Jak byś dokupił do tego sportowe wario to powinno dodać tak +/- niecałe 10km/h i poprawi przyśpieszenie.
Dodane przez Daniez dnia 23-12-2008 15:18
#13
Co do seri to optymalny będzie LV ZX nie jest za mocny ale w sam raz do seri a do tego dokupisz(za resztę kasy) wario i części do regulacji i będzie git.
Nie bierz Polini Super Race bo jest za mocny do seri... mam go i zmieniam na 70ccm bo w ogóle go nie wykorzystuję. Na daje się tylko do 70ccm bo ma za dużo mocy.
Dodane przez urban95 dnia 23-12-2008 16:44
#14
ale jak ja patrzyłem na www.skuterdoktor.pl to wogole nie ma wydechow do di-tech'a moze jak ma 800 zł to niech lepiej nie ryzykuje tylko kupi jakis wario sprzegło itd. a zawsze predkosc to tez ci podniesie
Dodane przez Daniez dnia 23-12-2008 17:32
#15
Nie niech kupi wydech i wario to mu na pewno więcej da jak sprzęgło przy seri
Dodane przez x1x1x1 dnia 23-12-2008 19:04
#16
Na skuterdoktor może i nie ma, ale to nie problem. Może on kupić wydech od zwykłej katany LC, tylko wtedy będzie musiał delikatnie podrabiać mocowania. Z resztą może on kupić w skutercentrum, czy w mielochu. Tam są do ditecha.
Dodane przez urban95 dnia 23-12-2008 19:43
#17
no niby tak ale czasem nie musi byc jakis inny wydech do gaznikow i do wtryskow. a x1x1x1: czy ty masz jakis wiekszy tuning czy tylko zx
Dodane przez x1x1x1 dnia 23-12-2008 20:46
#18
Tylko ZX i planowane na przyszłość multivar.
Wtryskiwacze mają to do siebie że po małym tuningu mają neizłe prędkości :D
Dodane przez p_wasak dnia 23-12-2008 21:26
#19
czyli widzę że doszliście do jakiegoś tam porozumienia Leovince ZX do serii + ewentualnie wariator JAKIŚ. ktoś ma jakies ALE, co do tego Leovinca czy wszyscy sie zgadzają że będzie odpowiednim (czytaj - najlepszym) wyborem w takiej sytuacji. B) jeszcze się wstrzymuję z zamówieniem, szczerze to mi obojętne gdzie zamówie - moge zamówić nawet w UK , niemczech ale tak pobieznie sprawdzałem ceny to w PL jest atrakcyjnie.
jeszcze pozostaje kwestia HEBO
raczej Leovince czy Hebo
a do tego wariator - JAKI? prosze o przykładowy model który by wspólgral. ja rzuciłem ogólnie kwotę 800 zł wiadomo że lepiej jest zrobić coś naprawde dobrze i taniej niz drozej ale smiało mozemy przekroczyć tę kwotę. chodzi mi o wybranie dobrej konfiguracji.
mój tzw. tuning skonczłby sie na przekładniach --> czyli tłumik, wariator i przekładnie (te polecane na forum) i git mam nadzije ze będzie dobrze.
dzieki, ale nie koncze tematu i chciałbym żeby ktoś się jeszcze wypowiedział co do tego Leovinca
PS. Czy w takim razie ma to być TA sztuka :
http://www.skuter...ts_id=1749
Edytowane przez Daniez dnia 23-12-2008 22:16
Dodane przez x1x1x1 dnia 23-12-2008 22:03
#20
Jeżeli chodzi o wariator: Najbardziej polecał bym malossi multivar 2000, moim zdaniem będzie odpowiedni + do tego waria dokupić rolki bo oryginalne w zestawie są za ciężkie po prostu i mulą skuter
Co do przełożeń: do serii nie ma sensu zakładać, bo i tak nie wykorzysta się tego w pełni, z resztą w katanie na wtrysku przełożenia są w pełni odblokowane i możesz nawet na nich rozpędzić się do 120km/h tylko trzeba do tego już pożadnej mocy. (czyli sportowy cylinder)
Tak to właśnei ten wydech ;) akurat z tego sklepu kupywałem i było wszystko ok.
Dodane przez p_wasak dnia 24-12-2008 00:06
#21
halo halo, no to bomba, JESZCZE PROSZE o kmontakt kolegi od HEBO który proponował sprzedaż hebo performer bo nie zapisuje mi się historia. wiec mój email p_wasak@tlen.pl ,chętnie sie o niego policytuję. B)
co do x1x1x1 dzięki za pomoc jesli nie kupie "tak okazyjjnie" hebo to pojde za radą bo masz ditecha i coś tam przy nim robiłeś i wiesz wiec się posłużę Twoją dużą wiedzą.
czyli po wydechu i wariatorze co bys zrobil - tylko cylinder sportowy + sprzęgło?
pozdrawiam
Dodane przez matik_3 dnia 24-12-2008 09:56
#22
ja mam wydech IXIL i katana leci 60 km/h totalna seria
Dodane przez p_wasak dnia 24-12-2008 11:09
#23
no dobrze , ale skoro masz IXIL i leci 60 km/h to ja mam totalna serię ni c nie wymienione tylko zdjęte blokady i leci 65km/h -69 km/h , a z ggórki 80 , wiec raczej chodzi mi o wydech który ditechowi da "kopa" i pojdzie wiecej niz teraz;)
ale dzieki za wpisB)
Dodane przez Headhunterz dnia 24-12-2008 11:45
#24
Ja bym wziął Hebo jeśli potem masz zamiar zmieniać cylinder, wander ma professionalny tuning z najwyższej półki, ma wydech Hebo i wyciska wszystko co się da z niego wycisnąć.
Dodane przez p_wasak dnia 24-12-2008 11:52
#25
no okej wziąłbym może też i hebo, ale ten chłopak który mi go proponował zanikł mi w moim gg gdyż nie mam historii. :) więc jak by się go udalo odnaleść to by bylo bosko. hebo bardziej mi się podoba wizualnie :) haha a jak bedzie lepszy to tym lepiej dla mnie;) hhaah. wiem że to kwestia gustu. moja katana jest czerwona
ps. Mr. Moderator, jak odpalić avatara, bo rzekomo spełniłem warunki (rozmiar zdjęcia, objętość pikseli) a avatar nie chce się wpalićB)
dzięki
Dodane przez Headhunterz dnia 24-12-2008 13:09
#26
Usuń krzaki z pola Hasło i zastosuj
Dodane przez urban95 dnia 24-12-2008 16:40
#27
ale lepiej kup w chromie
Dodane przez wander dnia 25-12-2008 16:15
#28
ogólnie ja chcę sprzedać Hebo.... do cylindra jaki mam aktualnie wydech jest za słaby(chociaż seria mi leciała na nim 95km/h a na teraźniejszym tunie 115)
http://suzuki-kat...ad_id=2726
Hebo jest pokryty warstwą niklu... nie rdzewieje ani u siebie nie zauważyłem przebarwień wydechu, nawet na kolanku
Po zastosowaniu jakichkolwiek zmian w di-techu z układu paliwowego lub wydechowego(cylinder, wydech, filtr powietrza) konieczna jest zmiana map wtryskowych w komputerze czyli dlatego czasem lepszej klasy wydech daje gorsze osiągi.
Dodane przez Headhunterz dnia 25-12-2008 17:13
#29
Wander, co do map to wgrywa się je do 70cc lub wymienia się cały komputer na sportowy... wiem bo kumpel miał coś w podobie s SR Factory, miał 50cc i wydech Yasuni Z (Było git) potem dokupił do tego Cylinder Polini 70cc i wał i wtedy zaczął się problem z odpalaniem i jazdą (za mało benzyny podawał wtrysk), dał do serwisu, wgrali mapy najnowsze i było git (mapa to także blokada)
Dodane przez wander dnia 25-12-2008 19:05
#30
wgrywa się mapy tak jak wcześniej napisałem przy każdej modyfikacji układu paliwowo-wydechowego.... aby to doniosło najlepszy efekt
Dodane przez Headhunterz dnia 26-12-2008 01:23
#31
Wander, nawet na seryjnym jak wgrasz najnowsze mapy to pojedzie 90, jeśli masz starszą mapę to dopiero po zmianie wydechu pojedzie 90, jak dorzucimy do tego cylinder to zacznie się dławić i wtedy dopiero jest konieczność wgrania najnowszych map czy też zmiana komputera na sportowy
Dodane przez x1x1x1 dnia 26-12-2008 02:29
#32
Sory panowie, ale te mapy to bzdura. Nie ma żadnych modyfikowanych map, są tylko dwa rodzaje map zablokowaych do prędkości: 25km/h, 50km/h. Ostatnia mapa jest w pełni odblokowana.
Więcej nie ma innych map do morini na wtrysku (gość z innego forum był w Holandii w głównym serwisie aprilii i się tam wszystkiego dowiedział)
Z resztą ja zmieniałem wydech na sportowy bez żadnej zmiany mapy i jest wszystko ok. Osiągi się polepszyły i to znacznie.
A jeżeli chodzi o katane ditech, to żadna nie ma zablokowanego komputera. Wyszło tylko jedne, odblokowane oprogramowanie specjalnie dla suzuki (co jest sporym plusem katany na wtrysku). Jest ona zablokowana tylko na wydechu i na wariatorze, nic więcej.
Teraz co do zmany cyla w ditechu na 70ccm (chodzi mi tylko o morini) Na rynku wyszły tylko dwa; polini, i malossi. Pierwszy ma w zestawie dodatek który zwiększa ciśnienie paliwa wpływającego co wtrysku (już nie pamiętam nazwy tej części), a malossi ma w zestawie swój własny komputer (pisałem pare postów wyżej) co zwiększa dawke paliwa, ale nie podchodzi on pod katane, więc zostaje tylko polini. Po założeniu tego cylindra razem z tą częścią wszystko współgra tak jak powinno na oryginalnej odblokowanej mapie wtrysku.
Edytowane przez x1x1x1 dnia 26-12-2008 02:52
Dodane przez Headhunterz dnia 26-12-2008 11:24
#33
Z resztą ja zmieniałem wydech na sportowy bez żadnej zmiany mapy i jest wszystko ok. Osiągi się polepszyły i to znacznie.
Właśnie o to mi chodziło, tylko ja dałem przykład SR'ki, na ich forum pisali, że są 3 mapy.