Tytuł: Wszystko o Suzuki Katana AY WR 50 suzuki-katana.nets.pl :: Grzeje się!! Pomocy!!
Dodane przez danzel69 dnia 26-11-2008 20:09
#1
Wczoraj odebrałem cylinder od Ziomka który robił mi szlif. Założyłem to wszystko tłok o wymiarach 47.60mm wossnera (kuty tłok)... I odpaliłem maszynę.. Pochodziła sobie na chwile tak gdzieś z 5 min.. Ale kurde Coś mi się nie podoba bo się chyba grzeje... Gorący silnik jest że hej...:( Ale kontrolka nie świeci... Więc sam już nie wiem... Wszystkie układy chłodzenia wyczyściłem chłodnice przeczyściłem, gaźnik wyczyściłem, dysze nam 68 i wyregulowałem go, Pompkę oleju przeczyściłem, no porostu wszystko... Miałem pół paliwa to dolałem 60 ml oleju żeby miał lepsze smarowanie nawet... No kurde nie wiem... Układ chłodzenia jest dobry i czysty wszystko jest ok... Naprawdę nie wiem Co mam robić... Czy w sportowych cylindrach też się tak szybko grzeje np w Cylindrze Power Force który jest na allegro?? Do tam Piszą że Jest inna głowica i tym podobne ale to jest guzik prawda bo z tego co widziałem na zdjęciach To zwykły cylinder do zilliona czy katany tylko z większą pojemnością... A więc czekam na wasze odp i Pozdrawaim....:)
Dodane przez OloK dnia 26-11-2008 20:36
#2
Mi w polinim sporcie strasznie szybko sie grzeje jak jade maxem - 70km/h to za 15km mi tłok puchnie i musze stać z 15minut :/ tylko ze ja mam AC a jak smigam 60km/h to jest git :) i tez nie wiem czego tak szybko sie grzeje
Dodane przez pabloz90 dnia 26-11-2008 20:44
#3
Tak trochę po za tematem, czy każdy sportowy cylinder się tak bardzo grzeje?
@OloK, to może sprawa wygląda tak, iż chłodzenie katany przystosowane jest do pojemności 50 ccm, jeśli zmienisz na 70 ccm to wytwarza się większa temperatura, a chłodzenie nie zostało zmodyfikowane. Chociaż taka teza jest mało prawdopodobna, aczkolwiek możliwa.
@danzel69, może to nie tyle że jest inna głowica ale zmodyfikowana komora spalania, drobne zmiany a możliwe że dają widoczny skutek.
Dodane przez OloK dnia 26-11-2008 20:56
#4
no to co mam zrobic zeby było lepsze chłodzenie w AC-ku ? ;D
Dodane przez pabloz90 dnia 26-11-2008 21:04
#5
Dało by się coś wymyślić. Można by spróbować zrobić tunel (powiedzmy rurka), która łapała by powietrze i strumień, tego powietrza skierować na cylinder. Rozwiązanie realne, efekty będą tylko czy zauważalne, ale skuter straci na aerodynamice. Dodatkowy "prąd" zimnego powietrza, powiedzmy łapanego gdzieś z przodu trochę ochłodzi silnik. Co Ty na to?
Tyle że przyznaję, to już kombinowanie na wylot.
Dodane przez OloK dnia 26-11-2008 21:08
#6
no troche z tym kombinowania jest :D sie pomysli ;]
Dodane przez pabloz90 dnia 26-11-2008 21:13
#7
Żeby nie ograć powietrza można by tą rurkę owinąć pianką termoizolacyjną. Da się to zrobić.
Dodane przez danzel69 dnia 26-11-2008 21:17
#8
Kurde To Co mam zrobić żeby się tak nie grzał?? Komora spalanie jest chyba taka sama w tym cylindrze power force i w zwykłym suzuki to sobie daje rękę uciąć ... Co mam robić żeby się nie grzał??:(:(:(
Dodane przez pabloz90 dnia 26-11-2008 21:30
#9
A jaki masz płyn w chłodnicy? Może warto "zainwestować" i kupić coś porządnego? Mi na początku się grzała bo była tam czysta woda. Potem kupiłem na stacji paliw jakiś płyn (nie pamiętam nazwy). Wlałem i poczuć różnicę. Takie płyny to nie czysta woda zabarwiona na jakiś kolor jak to niektórzy twierdzą, lecz to substancja o mniejszej gęstości, a co za tym idzie szybko zmienia swoją temperaturę.
Może głupie pytanie, ale nie masz zablokowanego jakiegoś kanału chłodniczego w cylindrze?
Dodane przez danzel69 dnia 26-11-2008 21:43
#10
Płyn Chłodzący mam Super cooler firmy K2... A Kanały są wszystkie odblokowane w cylindrze tajak i przewody chłodzące... Wszystko chodzi bez zarzutu.. Silniczek wyczyszczony wszystko Cały silnik każda śrubkę znam na pamięć... Kurde już nie wiem sam a może tak ma być w sportowych cylindrach że mają się prędzej nagrzewać?? Nie wiem już sam proszę o Pomoc... :(:(:(:(
Dodane przez Headhunterz dnia 26-11-2008 21:45
#11
Ja bym wstawił wlot w miejscu gdzie są takie wgłębienia na czaszy za kołem, dałbym duże koryto w którym się kable chowa i założyłbym na to siateczkę, fajny efekt i lepsze chłodzenie, oczywiście korytem musimy obudować cylinder i zrobić jakiś mniejszy wylot poza nim
Dodane przez bomba25 dnia 26-11-2008 22:19
#12
Ja bym mu dał większą dysze. DO cylka 70cc? potrzeba dużo większej dyszy około 90. Przez to może ci sie grzać. Z własnego doświadczenia wiem że źle wyregulowany gaźnik wpływa na temperature pracy np. Regulowałem koledze Vivke miał za małą dyszę i po 2 minutach od odpalenia skuter był cholernie gorący :D Jak dysze zmieniliśmy na większą wszystko zestroiliśmy elegancko silnik po 10 minutach jazdy nie był tak gorący jak po 2 minutach stania przed regulacją :]
Dodane przez bomba25 dnia 26-11-2008 22:19
#13
Ja bym mu dał większą dysze. DO cylka 70cc? potrzeba dużo większej dyszy około 90. Przez to może ci sie grzać. Z własnego doświadczenia wiem że źle wyregulowany gaźnik wpływa na temperature pracy np. Regulowałem koledze Vivke miał za małą dyszę i po 2 minutach od odpalenia skuter był cholernie gorący :D Jak dysze zmieniliśmy na większą wszystko zestroiliśmy elegancko silnik po 10 minutach jazdy nie był tak gorący jak po 2 minutach stania przed regulacją :]
Dodane przez suzun dnia 27-11-2008 15:29
#14
a ty bomba25 jaką masz dysze w gaźniku (mam taki sam co ty gaźnik) bo mam zamiar kupic sobie cylinder polini sport 70cc i tez chce zeby mi sie nie grzał :D
Dodane przez suzun dnia 27-11-2008 15:29
#15
a ty bomba25 jaką masz dysze w gaźniku (mam taki sam co ty gaźnik) bo mam zamiar kupic sobie cylinder polini sport 70cc i tez chce zeby mi sie nie grzał :D
SORRRKA NIE CHCIALEM DRUGI RAZ TEGO SAMEGO WSTAWIC COS NETEM MI SIE RĄBIE :(
Edytowane przez suzun dnia 27-11-2008 15:45
Dodane przez bartekkatana dnia 28-11-2008 22:46
#16
Mi sie przy 70cc nic nie grzało a jeżdziłem tak 90-100
A odpowietrzyłes układ chłodzący i gaźnik większy daj to też polepsza chlodzenie.
Dodane przez Barti02 dnia 29-11-2008 10:01
#17
Mam pytanie do Bartekatana czy odpowietrznik jest przy pompie wody czy gdzie indziej ?;)
Dodane przez bartekkatana dnia 29-11-2008 16:21
#18
Ja odpowietrzam tak że otwieram korek od zbiorniczka skuter na centralke i gaz opor i powietrze wyleci.
Dodane przez Barti02 dnia 29-11-2008 17:24
#19
dzięki bo nie wiedziałem właśnie jak to się robi ;)