Tytuł: Wszystko o Suzuki Katana AY WR 50 suzuki-katana.nets.pl :: Problemy lalika...

Dodane przez pabloz90 dnia 29-09-2008 18:51
#1

Witam wszystkich, jako iż to jest mój pierwszy post na tym forum. Od razu przejdę do setna sprawy.

Niedawno zakupiłem Suzuki Katanę AY50 W LC, rocznik 1998. Skuter zarejestrowany trochę już przejechał jednak mam trochę pytań (nawet powiedziałbym sporo). Większość pewni głupia, ale no cóż. Niestety nie znam odpowiedzi i proszę o pomoc. Od dłuższego czasu przeglądam to forum i nie tylko (google nie jest mi obce). Dobrze to przejdę do problemów.

1. Gdy Katana stoi w garażu (powiedzmy na noc), to rankiem jak idę po nią na przednim kole i obok niego na ziemi jest tak jakby olej. Po prostu jakiś wyciek. Patrzyłem i wygląda tak jakby pochodził z miejsca pod plastikami (chodzi o te gdzie są światła). Nie wiem co to, ale raczej nie powinno takie coś mieć to miejsca.

2. Gdy jadę dłuższą chwilę, tak ok. 20 km, to gdy daje gazu czuć i słychać taki jakby stukot. Dochodzi to tak +/- z mostku/tunelu który jest miedzy stopami. Czyżby coś się działo z tłokiem?

3. Czy da się zmniejszyć spalanie? Sprawa wygląda tak, zatankowałem paliwa dokładnie 4,3 l, V-Power (jeśli to ma jakiś wpływ). Dziś przejechałem ok 40 km i spalił już (wg. wskaźnika paliwa) "2 kropelki" paliwa. Tzn się chodzi mi o ten przedział. Czyli ok 1/3 baku. 1/3 baku to ok 2.6 l na 40 km to naprawdę za dużo. Razem daje to ~6,5 l / 100 km. No przesada. Możliwe że to gaźnik jest rozregulowany?

4. Jak mam sprawdzić czy był przeprowadzany tuning? Nie znam się na tym, dopiero zaczynam przygodę z skuterem. Wiem jak go odblokować, czytałem już o tym sporo. Chciałbym trochę zwiększyć prędkość. Która z tych metod jest najmniej kosztowna? Rzecz jasna tak by nie wzrosło spalanie. Niekiedy jest ok, tzn się jeździ dobrze, ale dziś byłem w szoku jak wyprzedził mnie Keeway. Dosłownie szok.

Z góry dziękuje za pomoc.
Pozdrawiam Paweł.

Dodane przez kajoo20 dnia 29-09-2008 19:37
#2

Odp na 1 pytanie.
To chyba nie olej to może być płyn hamulcowy.
Odp na 4 pytanie.
Jaki masz komin jak seryjny to kup sobie jakis sportowy to zwiększy v-max o jakeś 15 km/h. Jak masz kase to możesz sobie kupić cylek sportowy, i wymienić przełożenia. :D
Odp na 2 pytanie
Może stopka stuka o rame niewiem niech inni sie wypowiedzą. B)

Dodane przez pabloz90 dnia 29-09-2008 19:40
#3

Spróbuję zobaczyć skąd jest ten wyciek dokładnie.

Nie chce wydać dużo kasy. Nie jest to raczej seria. Jutro przepisze nazwę.

A pomoże ktoś odnośnie pkt. 3?

Dodane przez Headhunterz dnia 29-09-2008 19:42
#4

Postaram ci przybliżyć twoje pytania.

1. Być może masz wyciek z chłodnicy lub z Hamulca, sprawdź czy chłodnica nie jest mokra, oraz sprawdź przedni hamulec i jego przewód.

2. To chyba normalne, tyko u mnie bzyczało.

3. Da się, oddaj do mechanika lub przeczytaj artykuł jak wyregulować gaźnik, sprawdź dysze w ni jaką masz, masz również artykuł o Gas Boxie mojego autorstwa, czyli jak zaoszczędzić 100zł za puszkę.

4. To zależy, sprawdź wariator napis na cylku, zmierz gardziel gaźnika, sprawdź sprzęgło i przełożenia.

Jak sprawdzić czy masz blokadę na przełożeniach czy jej nie masz, musisz poszukać na forum, na 100% jest, chyba, że masz napis na katanie Telefonica MoviStar (stare budy też są movistarki, u mnie w mieście jest jedna). To by było na tyle odemnie.

Dodane przez kajoo20 dnia 29-09-2008 19:43
#5

Odp 3
Zrób sobie gasboxa jest o tym art i spróbój wyregulować gaźnik.

Dodane przez pabloz90 dnia 29-09-2008 21:14
#6

Płyn z chłodnicy to nie jest w 100%, ponieważ wlałem tam nowy płyn i jest koloru niebieskiego, a to co wycieka ma kolor złoty, tak jak olej, tylko bardziej rzadkie. Po prostu taka jakby woda.

Jeśli chodzi o napis MoviStar to takowego nie mam, jednak widziałem napis Polini. Zobaczę dokładnie co to jest. Spróbuje jeszcze ten gasbox zrobić.


Dodane przez Headhunterz dnia 29-09-2008 21:17
#7

Czyli masz loche w przewodzie Hamulcowym, Polini to może być tylko naklejka, posprawdzaj części w silniku, może się dowiesz czegoś. Co do Tuningu to na początek zdjęcie blokad, jak to zrobić, poszukaj na forum w dziale Tuning Mechaniczny.

Pozdrawiam Headhunterz

Dodane przez pabloz90 dnia 29-09-2008 21:30
#8

Z tym przewodem hamulcowym, to dam rade sam to naprawić? Czy konieczna wizyta u mechanika? No i jak się do tego zabrać?

Kolejne pytanie, dotyczące tego problemu. Czym i gdzie uzupełnić poziom tego płynu?

Pozdrawiam

Dodane przez Headhunterz dnia 29-09-2008 21:35
#9

Poziom płynu przy rączce od hamulca (odkręcasz dekiel) i wlewasz płyn hamulcowy (może być od samochodu), a co do przewodu to już zależy od twoich umiejętności

Dodane przez pabloz90 dnia 29-09-2008 22:04
#10

Dobrze. Dzięki bardzo. Postaram się za to zabrać jak najszybciej. Przeczytałem artykuł o regulacji gaźnika.

Na razie dziękuje bardzo za pomoc.

Pozdrawiam.

Dodane przez Headhunterz dnia 29-09-2008 22:07
#11

Spoko, powiem tak, złapałeś u mnie + naprawdę, garstka nowych użytkowników pisze poprawnie po polsku.

Pozdrawiam.

Dodane przez bartekkatana dnia 29-09-2008 23:39
#12

Odp 3.W katanach wskażnik paliwa troche oszukuje ja na rezerwie robiłem 50kmnawet na lerzącej strzałce więc wlej do pełna i przejedz100km i wlej jeszcze raz pod korek i zobaczysz ile ci pali.
odp4Jak sie nie znasz to oddaj skuter do mechanika żeby zobaczył czy jest odblokowany czy zablkowany i kup przełożenie top racing i sportowy tlumik to ci v-max wzrośnie o jakies 25km/h

Dodane przez pabloz90 dnia 01-10-2008 18:15
#13

Witam. Z powodu braku wolnego czasu nie zdążyłem się dobrać do skutera, jednak patrzyłem i na tłumiku widnieje napis: Handy ZX. Przeglądałem w sieci kilka stron i wychodzi na to (wygląd, napis itd) pasują do tego co ja mam, jako iż jest to niejaki Leo Vince Hand Made ZX, dokładnie opis znajduje się tutaj: http://www.leovin...g.php?c=34. Czy to coś dobrego? Przeglądałem trochę sieć i były dosyć dobre opinie. Ile skuter jeździ, niestety nie powiem ze względu na to iż nie działa ślimak prędkościomierza.

Wyciek naprawiłem.

Pozdrawiam, Paweł.

Dodane przez Pietras dnia 01-10-2008 18:18
#14

Wydech dobry ;]

Dodane przez pabloz90 dnia 02-10-2008 18:01
#15

Witam,
Dobrze że choć wydech dobry, choć sam nie wiem. Dziś gdy wracałem do domu, Katana zaczęła bardzo głośno "chodzić". Zatrzymałem się było w miarę ok ale jak ruszyłem to znów to sami. Na dodatek gdzieś coś się tak jakby tłukło. Uderzanie blaszki? Nie wiem co się stało. Idę do garażu na chwile poprzeglądać co i jak. Czy to może być coś poważnego?

Spalanie wychodzi mi ok 4 litrów.

To na razie tyle. Jak wrócę to napisze trochę o moich "odkryciach".

Tymczasem pozdrawiam.

Dodane przez OloK dnia 02-10-2008 18:03
#16

moze sie kolanko od cylka odkręciło

Dodane przez matik_3 dnia 02-10-2008 18:15
#17

wyreguluj gazior.

Dodane przez OloK dnia 02-10-2008 18:24
#18

ale co ma gaźnik do głośności?? no może tylko że ma za duże obroty i jest głośniejszy :D

Dodane przez baziu_19 dnia 02-10-2008 18:38
#19

U mnie też jest tak co jakiś czas, a kumpel w swoim Simku z 2002r. musi co miesiąc dokręcać kolanko przy cylindrze.

Dodane przez pabloz90 dnia 02-10-2008 19:02
#20

Już naprawiłem... śruba która trzyma tłumik się trochę poluzowała. Dokręciłem i jest tak jak było. Tzn się chodzi o taki uchwyt (kształt V) który trzyma tłumik.

Mam pytanie odnośnie filtru powietrza. Wiem jak się go czyści (czytałem na forum) ale mam inne pytanie. Czy kupno nowego filtra jest bardzo kosztowne? No i jeszcze jedno czy w moim wypadku ma sens kupno stożka?

Pozdrawiam. Dzięki za pomoc.

Dodane przez baziu_19 dnia 02-10-2008 20:10
#21

Kupno samej gąbki jeśli o to ci chodzi, to nie jest kosztowne ok.20zł W każdym przypadku kupno stożka ma jakiś sens, to zależy co chcesz poprzez to osiągnąć. Ja na twoim miejscu bym nie kupował stożka. Większe spalanie będziesz miał napewno i głośniej będzie chodził. Jak nie masz zrobionego tuna, to filtr ci dużo nie da:(

Dodane przez OloK dnia 02-10-2008 20:16
#22

Niekupój stożka jak napisalk kolega baziu stożek jest niepotrzebny ja mam lekki tun w mojej katance i niemam stożka a pozatym więcej syfu wpada do silnika choć są dobre stożki takie jak polini lub strage6 ale ja im niewieże najlepiej costaw seryjny ja za soj filtr 2częsciowy (2 warstwowy) dałem 24zlote chyba :D ale decyzja należy do ciebie

Dodane przez Daniez dnia 02-10-2008 21:39
#23

Filtr nic ci nie da, więc po co wydawać kasę?? Jestem pewien że twojej katance nie brakuje powietrza a jak wymienia się gaźnik to trzeba wymienić również dyszę główna na większa...za dużo zachodu. Z tego moga się pojawić problemy jak dasz do seri stożek, źle będzie przepalał wachę, nagar na świecy itd.

Dodane przez pabloz90 dnia 02-10-2008 22:21
#24

Dzięki bardzo.

Czyli stożek odpada. Nie miałem tego w zamiarze, no ale zapytać można. Tak więc muszę zakupić gąbkę do filtru powietrza.

Mam znów kolejne pytanie. Czy świeca odgrywa ważną rolę? Wartko zakupić coś lepszego? Nie chodzi mi tutaj o V-max czy coś, ale o pracę silnika. Warto zakupić irydowe świece bądź inne?

Dodane przez Headhunterz dnia 02-10-2008 22:30
#25

Najlepsze to NGK, świeca jest ważna bo przy większym tuningu wytrzyma ciśnienie większe jakie jest w cylku, widziałem świecę co po godzinie jazdy gwizdek odpadł od niej, więc warto zainwestować w lepszą firmę, tylko trzeba uważać na rozmiar :P

Dodane przez pabloz90 dnia 03-10-2008 19:44
#26

Witam ponownie...

Problem niestety wrócił. Zauważyłem że pojawia się gdy silnik się rozgrzeje. Dziennie robię ok 40 km. Po 20 km w jedną stronę. Po przejechaniu ok 10 km zaczyna się wydobywać z skutera (nie wiem dokładnie skąd) dziwny dźwięk. Tak jakby hmmm przecinanie metalu lub coś podobnego.

No i na dodatek skuter zaczął jeszcze głośniej "chodzić". Jest na to jakaś rada? Proszę o pomoc. Nie wiem już sam co z tym zrobić.

Dodane przez kajoo20 dnia 03-10-2008 19:53
#27

Może szpilki od wydechu ci się poluzowały ??? ALe niewiem dokładnie.

Dodane przez matik_3 dnia 03-10-2008 20:05
#28

mi głośniej chodził bo miałem przedmuchy na wydechu. Tj ta uszczelka była ,,dziurawa''

Dodane przez wander dnia 04-10-2008 00:52
#29

Świecę kup oczywiście NGK najzwyklejszą ale odpowiedni model. Lepsze świece mają znaczenie przy prawdziwie wysilonych silnikach i na wyścigach(chodzi o o niezawodność). U mnie na hebo manstonie replice chodzi zwykła NGK BPR9... i nic się nie dzieje.
@pabloz90 - człowieku opamiętaj się trochę, ty nie wiesz skąd ci się dziwne dźwięki wydobywają a my na odległość mamy wiedzieć co ci się ze skuterem dzieje... paranoja

Dodane przez pabloz90 dnia 04-10-2008 09:28
#30

Przepraszam bardzo czy ja napisałem że macie wiedzieć?

Witam ponownie...

Problem niestety wrócił. Zauważyłem że pojawia się gdy silnik się rozgrzeje. Dziennie robię ok 40 km. Po 20 km w jedną stronę. Po przejechaniu ok 10 km zaczyna się wydobywać z skutera (nie wiem dokładnie skąd) dziwny dźwięk. Tak jakby hmmm przecinanie metalu lub coś podobnego.

No i na dodatek skuter zaczął jeszcze głośniej "chodzić". Jest na to jakaś rada? Proszę o pomoc. Nie wiem już sam co z tym zrobić.


Masz moją wiadomość i poczytaj ją jeszcze raz.

Zapytałem z myślą że ktoś miał podobny przypadek. Jednak chyba się nie zrozumieliśmy. Nie znam się jak super znawca więc pytam.

Uszczelka jest dobra (nowa). Dodatkowo to "coś" się zaczyna dziać dopiero gdy silnik tak jakby się "rozgrzał". Na początku to nie występuje. Trasa ok 5 km, jest OK. Jednak dłuższa to coś zaczyna właśnie wydawać taki dźwięk.

@wander - jeśli Ci to przeszkadza to nie będę już zadawać pytań, jednak jak sama nazwa wskazuje - forum to miejsce do zadawania pytań i wymiany zdań/poglądów. Grzecznie zapytałem. Paranoja to by była gdybym napisał: "weź sobie czarodziejską kulę i wywróż co się mi dzieje". Jednak tego nie powiedziałem.

Dodane przez pabloz90 dnia 04-10-2008 17:34
#31

Witam, wszystkich nie edytuje bo to coś nowego.

Problem naprawiony. Silnik chodzi ciszej.

Wyczyściłem skuter i zauważyłem na tłumiku dwa napisy. Na końcówce pisze Hand ZX -> czyli Leo Vince Hand Made ZX. Ale na tym srebrnym (nie wiem jak to nazwać) to pomiędzy kolankiem wydechu a końcówką, na tym widnieje napis LASER. Czy to czasem nie jest "składanka"? Wydech teraz daje bardzo rasowy dźwięk.

Mam jeszcze kolejne pytanie z kategorii: głupie. Co daje sprężynka sprzęgła?

No i na razie ostatnia sprawa. Przy starcie tak do ok. 15 km/h mam muła. Później dostaje niezłego kopa. Da się coś z tym zrobić?

Z góry dzięki wszystkim za pomoc. Pozdrawiam.

Dodane przez torrus dnia 04-10-2008 17:38
#32

Ja mam bardzo podobny problem, znaczy po przejechaniu tak z 10 km przy wysokich obrotach zaczyna mi tak dziwnie chodzić, coś tak buczy z cylindra, wydaje mi sie że to jest tym że mi sie silnik zbytnio przegrzewa... Tylko co zrobić z tym żeby się tak nie grzał??? Sądze tak daltego bo jak ostatnio jechałem, było zimno że w rękawicach, mi ręce odmarzały, to przejechałem 20 km i nic zero odgłosów, dlatego sądze że tu chodzi o to że zbytnio się grzeje....

Dodane przez x1x1x1 dnia 04-10-2008 17:43
#33

No to masz składaka... ale to nic bo oznacza że masz lasera a to dobry komin
żeby pozbyć się tego muła to tylko regulacja napędu i gaźnika, a że masz lasera to trochę ci się to zejdzie, bo ciężko go wyregulować.

Sprężynki sprzęgła odpowiadają za puszczenie sprzęgła w odpowiednim momencie, np czym twardsze sprężynki tym z wyższych obrotów skut będzie ruszać

Dodane przez pabloz90 dnia 04-10-2008 18:08
#34

Dzięki za odpowiedź. Czyli miękkie sprężynki sprawiają że na wolniejszych obrotach ruszam tak? Ma to sens?

Mam jeszcze pytanie, czy wykorzystam bez tuningu (tylko tłumik) sportowe sprzęgło? Czy to tylko daremny wydatek?

Pozdrawiam.

Dodane przez x1x1x1 dnia 04-10-2008 18:14
#35

Tak czym miętsze tym z niższych obrotów rusza

Sprzęgło wiele nie da, jak co to już lepiej kupić sportowy wariator, znacznie więcej da na prędkości i na przyśpieszeniu

Edytowane przez x1x1x1 dnia 04-10-2008 18:17

Dodane przez baziu_19 dnia 04-10-2008 18:20
#36

Tak właśnie jest. Daj sobie spokój ze sprzęgłem. Ten muł może być spowodowany tym, że masz wytarte rolki:/.

Dodane przez pabloz90 dnia 04-10-2008 18:46
#37

Dobrze, a więc sprawdzę jeszcze stan rolek. Zostając przy temacie, jak dopasować najlepsze rolki dla Katany? Czy jest znacząca różnica pomiędzy cięższymi a lekkimi? Jeśli tak to jaka?

Wracając do sprężynki sprzęgła, to jaka jest wasza opinia na ten temat? Warto zmienić taką na miękką? Czy to znaczy że start będzie bardziej "łagodny"?

Dodane przez baziu_19 dnia 04-10-2008 18:59
#38

Do twojej poleciłbym ci coś w granicach od 4,5g do 5,5g. Seryjne są ok. 6g.
Różnica jest taka, że im lżejsze, to lepszy start i przyspieszenie, ale v-max troche mniejszy. Na cięższych będzie jechał +/- 8km/h więcej, ale przyspieszenie będzie gorsze.

Jak chcesz, to zmień na +15%. Nie na miękką, ale twardszą. Wtedy Katana będzie startowała z wyższych obrotów.

Dodane przez Headhunterz dnia 04-10-2008 20:48
#39

Ja mam +22% i niebieskie na sprzęgle, Rolki seryjna waga czyli 6.2g i jest bajecznie

Dodane przez baziu_19 dnia 04-10-2008 21:16
#40

Niebieskie na sprzęgle jakiej firmy?

Dodane przez Headhunterz dnia 04-10-2008 22:02
#41

Sprzęgło Suzuki a sprężynki Hebo

Dodane przez pabloz90 dnia 05-10-2008 14:56
#42

Dobrze a więc zainwestuje w tą sprężynkę do sprzęgła, świece NGK no i wymiana pianki/gąbki w filtrze.

@Headhunterz czy dobrze rozumiem, że by ruszyć należy dać mu więcej gazu?

No i znów mam kolejne pytanie. Na podwoziu Katany widać korozję. Czym zabezpieczyć. Czy ma sens pomalowanie farbą Hammerite?

Pozdrawiam.

Dodane przez Pietras dnia 05-10-2008 15:04
#43

Wyczyść dobrze i zwykła fabą a Hammerite ma tylko dobra reklame ;]

Dodane przez baziu_19 dnia 05-10-2008 15:06
#44

U mnie też widac korozje, ale zbytnio się tym nie przejmuję. Ta krozja chyba ramy mi nie zje:p Jak chcesz, to pomaluj.

Co do tej gąbki, to możesz równie dobrze ją wymyć w ciepłej wodzie i nasączyć delikatnie olejem.

Dodane przez Pietras dnia 05-10-2008 15:09
#45

Koszt takiej pianki 1m na 1 m czyli 1 m2 to 23 zł chyba :P z czego możesz wyciąć około 4 zamienników ;P

Dodane przez pabloz90 dnia 05-10-2008 23:40
#46

Czyli mam rozumieć że można powycinać samemu te wkładki do filtru tak? Ciekawa sprawa. Zastanowię się nad tym.

Jeśli chodzi o korozję to jakoś się tym zajmę. Trzeba w końcu dbać o katanę. Może zabezpieczenie przed korozją i pomalowanie na kolor lakieru. Nie wiem zobaczę.

Mam kolejne pytania...
1. Jako iż nie działa mi ślimak prędkościomierza, mam w planach zakup takowego (prawdopodobnie sklep mieloch). I z tym też wiąże się moje pytanie. Czy trudna jest wymiana tej części? Czy lepiej zawieść do mechanika i niech to zrobi zawodowiec?

2. Kwestia pomalowania felg. Ponieważ na felgach mam teraz takie jakby "odpryski". Jaki środek polecacie do tego? No i czym zmyć starą nawierzchnię? Rozpuszczalnik czy coś innego?

Przepraszam za może i głupie pytania. Z góry dziękuje za pomoc.

Pozdrawiam.

Dodane przez baziu_19 dnia 06-10-2008 08:42
#47

Miałem ten sam problem, co ty. Ja swój kupiłem nowy na mielochu. Wymiana ślimaka prędkościomierza jest banalnie prosta. Minimalizuje się tylko do odkręcenia koła, wyciągnięcia starego i założenia nowego ślimaka. Ja swój nasmarowałem dodatkowo, aby szybko się nie zepsuł.

Dodane przez x1x1x1 dnia 06-10-2008 14:56
#48

Żeby pomalować felgi to trzeba niestety trzeć długo papierem ściernym, chyba inaczej tego nie da rady zrobić, później podkład dobrze położyć, i lakier, najlepiej ze dwie warstwy

Dodane przez Headhunterz dnia 06-10-2008 16:20
#49

Trzeć papierem, zastanawia mnie czy nie można spolerować ich i następnie odtłuścić i pomalować

Dodane przez x1x1x1 dnia 06-10-2008 16:40
#50

Dobrze zrozumiałem? farbe na polerke? Nie wiem ale chyba ta farba nie będzie się trzymać

Dodane przez Daniez dnia 06-10-2008 19:29
#51

Nie no tak kompletnie spolerować na lustro to o to mu nie chodziło... tylko aby tak po prostu zedrzeć farbę... a jak się chce kłaść farę na gładką powierzchnię to przejeżdżasz 2 razy papierem 350 i masz już przygotowaną powierzchnię która dobrze przywiera farbę

Dodane przez pabloz90 dnia 06-10-2008 20:07
#52

Dobrze dzięki bardzo... No to mam zadanie na zimę, jednak dziś pojawił się inny problem. Silnik znów bardzo głośno zaczął "chodzić". Patrzyłem i już wiem skąd taki hałas. Tłumik nie jest dobrze przykręcony do cylindra. Odkręciłem go dałem uszczelkę (z jawa 50 ze względu na podobny kształt) zakręciłem i nadal to samo. Nie wiem co z tym już zrobić. Gdzie można dostać takie autentyczne uszczelki do Suzuki Katany?

Pozdrawiam.

Dodane przez Headhunterz dnia 06-10-2008 20:11
#53

Na mielochu, uszczelka wydechu Hebo ;]

Dodane przez pabloz90 dnia 07-10-2008 17:40
#54

Uszczelka zamówiona, dzięki Headhunterz. Mam nadzieję że będzie już ok. Tymczasem pozdrawiam.

Dodane przez pabloz90 dnia 09-10-2008 14:22
#55

Niestety, ale Katana jedzie do serwisu... Silnik stracił moc. Nie wiem co się zaczęło dziać. :( Mało tego pomimo zastosowania uszczelki, skuter jest za głośny. :(
Mam nadzieje że serwis pomoże Katanie. Uszczelka założona poprawnie, wszystko założone tak jak trzeba. :(

Dodane przez baziu_19 dnia 09-10-2008 17:46
#56

W jakim stanie masz tłumik? Może jest już sito?

Jak stracił moc, to wiadomka. Tak, to jest z używanymi skuterami. Stan silnika, to "kot w worku":(

Dodane przez Headhunterz dnia 09-10-2008 18:41
#57

Ta, a może po prostu miał zapchany wydech. tak jak ja miałem.

Dodane przez pabloz90 dnia 09-10-2008 20:36
#58

Kupiłem skuter z nadzieją że w końcu będę niezależny od komunikacji miejskiej. No i niestety klapa... Zobaczymy co się stało... Mam nadzieję że nie będzie to kosztowne.

Tymczasem pozdrawiam.

Dodane przez pabloz90 dnia 15-10-2008 14:38
#59

Witam, przepraszam że piszę post pod postem.

Katana wróciła z naprawy... Chodzi dobrze... jest już ciszej jednak po przejechaniu ok 40 km znów coś zaczyna szwankować (nie działać tak jak powinna). Znów jakiś dziwny dźwięk zaczyna się wydobywać z silnika.

Mam nietypową prośbę. Czy mógłby ktoś nagrać warkot pracy silnika u siebie? Sprawdzałem na filmikach, jednak tam jest dosyć niewyraźny. Chodzi o porównanie czy tak ma działać silnik czy to u mnie awaria jest.

Do czasu jak było "ciszej", silnik lepiej chodził. Lepsze osiągi itp.

Pozdrawiam.

Dodane przez baziu_19 dnia 15-10-2008 17:35
#60

Ja na twoim miejscu zrobiłbym przegląd generalny silnika, bo przyczyn wydybowyających się z silnika "stuków" może być wiele.

Polecam filmiki Danieza, linki do nich znajdują się w najnowszym artykule o wydechu Polini Super Race.

Dodane przez Daniez dnia 15-10-2008 18:28
#61

Tu masz jak chodzi moja rozgrzana na seryjnym wydechu:
http://suzuki-kat...ovie_id=44

A tu jak na Polini:
http://www.wrzuta...super_race

Dodane przez pabloz90 dnia 15-10-2008 19:42
#62

Kwestia dźwięku rozwiązana. Jest dobrze.

Mam jeszcze pytanie. Co może powodować wibracje? Silnik na dużych obrotach aż tak daje się we znaki? Przepraszam za głupie pytanie, ale sam nie wiem.

I jak wyregulować linkę gazu. Szczerze powiem jestem z tego zielony. Chodzi o to że... Kręcąc manetką gazu, ok 15-20% to po prostu tak jakby luźny bieg. Tzn się nie rusza ani nic, silnik dostaje obroty lecz nie jedzie. Później ok 40% to część "aktywna". Silnik reaguje na te ruchy. Dalej to nieważne czy jest na samym końcu czy też na początku tej "części" silnik pracuje bez zmian. Nie działa to na prędkość czy na inne czynniki. Nie wiem czy ktoś mnie zrozumiał. Trochę chyba namieszałem.

No i chyba na razie ostatnie pytanie. Posiadam Katanę LC 98'. Jak sprawdzić czy działa chłodzenie. Wlałem płyn do chłodnicy ale nie widać ubytku czy jakiejkolwiek oznaki krążenia. Podejrzewam iż silnik się przegrzewa. Gdy jest zimny chodzi lepiej (kultura pracy silnika), a dokładnie chodzi o głośność pracy no i właśnie te wibracje.

@baziu_19: chyba masz rację, będę musiał wybrać się na przegląd silnika, taki konkretny.

@Daniez: dzięki za filmiki. Bardzo pomogły.

Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam.

Dodane przez Daniez dnia 15-10-2008 21:21
#63

Może spróbuj tam pokręcić taka śrubką która znajduje się pod rollgasem (jest prawie schowany pod plastikiem kierunkowskazów...spróbujB) Jak coś będzie nie tak to licz ile obrotów zrobiłeś i ustaw do stanu pierwotnego

Dodane przez pabloz90 dnia 16-10-2008 17:43
#64

Witam, niestety jeszcze nie zdążyłem nic regulować jednak pojawił się kolejny problem. Wracałem dziś do domu i zastał mnie deszcz. Dość silne opady. No ale ze względu iż miałem niedaleko do domu więc jechałem dalej. No i ok 300 m przed domem Katana zgasła. Stawiam na stopki i odpalam. Jest ok ruszyła, jednak gdy dam gazu zgaśnie. Tak jakby nie dostawała paliwa. Trzymam gaz w jednym miejscu jedzie kawałek i zgaśnie. Co się mogło stać?

Poszperałem trochę, powycierałem wodę. Rozgrzałem silnik i regulowałem trochę tę linkę. Jest już lepiej. Czy to woda za to odpowiadała? Zostawię Katanę w ciepłym garażu do jutra. Rano zobaczę co i jak z nią.

Tymczasem pozdrawiam

Edytowane przez pabloz90 dnia 16-10-2008 18:27

Dodane przez Daniez dnia 16-10-2008 18:44
#65

Mój kolega z klasy dzisiaj na deszczu zostawił przed szkołą skuter na 6h i jakoś odpalił bez problemów... Może masz nie szczeny filtr powietrza albo tam przy gaźniku źle dokręcone zaciski od rurki filtra... i ci trochę zmieszało paliwo z wodą chociaż to mało prawdopodobne. Porozpalaj ją trochę to może przepcha ten syf ...jeżeli to to.

Dodane przez pabloz90 dnia 19-10-2008 14:15
#66

Katana już działa. Miałeś rację. Musiała się woda gdzieś podostawać. Odpaliłem ją kilka razy i jest już dobrze. No to nadzieja wróciła że już w końcu będzie wszystko OK.

Linka wyregulowana. Jest już dużo lepiej. Teraz reaguje na wszystkie ruchy manetką.

Mam (znów) kolejne pytanie. Mierzyłem prędkość V-max z znajomym (najpierw Honda CBR, a później samochód Seat Ibiza) i i wyszło iż Katana max. osiąga ok 50 km/h na prostej drodze. Przy zmienionym tłumiku tak raczej nie powinno być. Przy wariatorze tej obwódki już nie ma. Tłumik zmieniony. Zwężenia w kolanku nie ma. Co może powodować aż takie zmniejszenie V-max?

Dodane przez x1x1x1 dnia 19-10-2008 14:24
#67

Możesz sprawdzić stan frezów przeciwtalerza wariatora, jeżeli będą ścięte to może być przyczyna słabej prędkości

Dodane przez baziu_19 dnia 19-10-2008 17:47
#68

Zobacz jakie masz dysze w gaźniku, (chodzi o rozmiar).

Dodane przez pabloz90 dnia 20-10-2008 18:12
#69

Niestety, ale wygląda na to że zakończyła się moja przygoda z Kataną. Katana prawdopodobnie wróci do poprzedniego właściciela bądź też pójdzie na sprzedaż.

Powód?
Zbyt dużo inwestycji, a już pojawiają się następne. Niestety ale po podliczeniu wydatków wyszło na to iż zdołałbym kupić za tę kwotę samochód. Na okres czasu jaki posiadam ten skuter (prawie 2 miesiące) jechałem na nim... 15 dni. Reszta czasu to postój w garażu bądź też w serwisie. Niestety ale nie mam finansów na dalsze inwestycje w ten skuter.

Z góry dziękuje wszystkim za pomoc i zwrócenie uwagi na moje problemy. Odpowiedzi z pewnością przydadzą się innym osobom które są w podobnej sytuacji (wiedza).

Pozdrawiam wszystkich. Paweł.