Tytuł: Wszystko o Suzuki Katana AY WR 50 suzuki-katana.nets.pl :: Blokada Cylindra..... Co w związku z tym???
Dodane przez torrus dnia 18-06-2008 21:26
#1
Witam!
Ostatnio odkręciłem tłumik w mojej katanie i doszedłem do wniosku że posiadam blokade na kolektorze wylotowym... Z obydwóch stron dziura wylotu spalin jest zwężona a potem rozchodzi sie przy samym łączeniu z tłumikiem. Chciałem spytać czym to moge rozwiercić??? I czy to aby jest blokada??? Mam też drugi problem. Przypadkowo ukręciłem szpilke którą mocowany jest tłumik do cylindra. :( Czym to moge zastąpić??/ jeżdże na jednej śróbie zakręconej i jeździ jakoś ale chciałbym to jakoś zrobić tak żeby było wszystko ok. Trzecim moim problemem jest blokada tłumika... Najprawdopodbnie w moim tłumiku występuje blokada tłumiku tylko nie wiem w którym miejscu musze go przeciąć....
Dodane przez Milosz dnia 18-06-2008 22:10
#2
Nie rozwiercaj tego bo do cylindra dostaną sie opiłki i sie zatrze! A jaką szpilke? Śrube? jak ją ukręciłes? gwint zjechany? troche jasniej opisz.
Dodane przez torrus dnia 18-06-2008 22:44
#3
Nie no jakbym miał już rozwiercać cylka to wykręciłbym go przecież... NIe rozwiercałbym go w skuterze... Tylko chodzi mi o to czym miałbym to niby rozwiercić???
A jeśli chodzi o tą szpilke... To u mnie w katanie mocowanie tłumika to szpilka i śrubka... Szpilke niestety ukręciłem a śrubka trzyma mi teraz tłumik. Miałem problem bo miałem nie dokręcony dobrze tłumik i nie wiedziałem jak mi rozwaliło uszczelke między cylkiem a tłumikiem. Motor zaczął mi pierdzieć jak nie wiem. Myślałem że to jest niedokręconym tłumikiem i zacząłem go dokręcać i widocznie mam zadużo pary w rękach żę urwało szpilke od cylindra :( i teraz problem co z tym zrobić... A co do tego tłumika to w którym miejscu musze go rozciąć żeby wyciągnąć blokade??? Tam przy kolanku od strony tłumika???
Wiem że jestem żółtodzióbem ale dysponuje pożądnym sprzętem jeśli chodzi o rozkręcanie czy coś w tym stylu bo mój starszy prowadzi warsztat samochodowy....
Edytowane przez torrus dnia 18-06-2008 22:48
Dodane przez Milosz dnia 19-06-2008 00:19
#4
Blokada w tłumiku to taka odstająca zaślepiona rura przy kolanku. Ta rure musisz odciąć flexem i zaspawać dziure. jesli nie masz tej rury to blokady nie ma. Nie wiem o która szpilke Ci chodzi :P ja mam mocowanie na 2 śruby . A to na cylku to mozesz zwykłym pilnikiem zeszlifować...
Dodane przez torrus dnia 19-06-2008 12:30
#5
Nio ja mam tak że z jednej strony wkręcam śróbke a z drugiej była szpilka i tylko nakrętke nakręcałem... I właśnie ta szpilka mi sie urwała... A jeśli chodzi o tłumik to podobno też zwężka jakaś jest w tłumiku tylko dokładnie nie wiem w którym miejscu a "ślepej kiszki" czyli tej rurki odstającej nie mam...
Dodane przez Pietras dnia 19-06-2008 20:47
#6
Nie wiem oco chodzi ci z tą szpilką ale jej chyba nie musisz miec więc sruba wystarczy
Dodane przez wander dnia 19-06-2008 22:05
#7
To @Pietras zajrzyj pod skuter i będziesz wiedział. Z cylindra wystaje szpilka(śruba) a drugą się wkręca śrubę w cylinder. Tak mocuje się wydech do cylindra.
Dodane przez torrus dnia 19-06-2008 23:44
#8
Tylko że w niektórych cylindrach są tylko dziury na dwie śróby ale akurat w moim była szpilka i jest jeszcze dziura na sróbe... Zastanawiam sie jeszcze czy aby nie uciąć do końca tej spilki i spróbować wywiercić drugą dziure na śróbe... Tylko to może być troche ryzykowne a po drugie czym wiercić w żeliwie???
Dodane przez Pietras dnia 20-06-2008 07:49
#9
aaaaaaaa o to chodzi ja myslałem ze gdzies indziej ma te szpilki :P
Dodane przez wander dnia 20-06-2008 09:13
#10
chyba twój tata jest mechanikiem to powinien wiedzieć co z tym zrobić. aby wywiercić drugą dziure i nagwintować to dobry pomysł. Może są jakieś specjalne wiertła do żeliwa;)
Dodane przez Pietras dnia 20-06-2008 12:48
#11
ZELIWO jesli sie przewierci rbi sie troche kruche i słabe a jak nie zrobisz tego wolno i umiejetnoie odrazu peknie i musisz chłodzic cylinder wodą polewać.
Dodane przez Milosz dnia 20-06-2008 16:32
#12
Diamentowymi wiertłami sie wierci :P
Dodane przez Pietras dnia 20-06-2008 16:54
#13
Powdzenia :D tylko to musisz isc specialnie do mechanika bo raczej za takie wiertło bys sie nie wypłacił :/
Dodane przez torrus dnia 20-06-2008 19:50
#14
EEEEEe wiertło diamentowe nie jest znowu drogie... a jak nie znajde u mojego ojca w warsztacie to pożycze od sąsiada on też ma warsztat samochodowy a takie rzeczy to raczej powinni mieć... A powie mi ktoś wreszcie gdzie musze uciąć tłumik żeby wyciągnąć tą głupią blokade???
Dodane przez wander dnia 20-06-2008 19:55
#15
Blokady są dwie w tłumiku. Jedną podobno nie masz(tej odstającej kiszki). Druga to zwężka która jest na łączeniu tłumika z kolankiem. Po prostu odkręcasz na łączeniu i wyciągasz. Nic nie musisz wycinać!
Dodane przez torrus dnia 21-06-2008 16:46
#16
Tylko że ja nie mam żadnego łączenia na kolanku... Kolanko jest integralną częściątłumika w moim przypadku i żeby coś wyciągnąć z kolanka musiałbym je rozciąć i moje pytanie jest takie od której strony je rozciąć??? Znaczy czy przed kolankiem od strony cylingra czy od strony wydechu???
Dodane przez wander dnia 21-06-2008 18:10
#17
Jeśli masz jednolity wydech to raczej nie masz blokady w nim, jak coś to mogła być na początku wydechu(przy cylindrze)
Dodane przez torrus dnia 21-06-2008 19:08
#18
To kurcze czemu moja katana tak słabo jedzie???? Wlecze sie ledwo 50-60 po prostej... Porażka. Nie wiem gdzie jeszcze moge mieć coś blokowane... Krócieć rozwierciłem, z waria blokade ściągnąłem, wymieniłem rolki bo mulił jak nie wiem, i znalazłem teraz tylko blokade na cylindrze.. Jedyna blokada która mi pozostała.... Co zrobić aby mój skuter leciał w granicach 80 km/h jeśli mam do dyspozycji około 500 zł na tuning... Kupić komin czy może przełożenia???
Dodane przez wander dnia 21-06-2008 19:16
#19
Jak dobrze poszukasz w używkach to kupisz sportowy komin i wario sportowe za tą kasę