Tytuł: Wszystko o Suzuki Katana AY WR 50 suzuki-katana.nets.pl :: Kupiłem Katane i dziwny problem.

Dodane przez danos22 dnia 10-04-2008 21:02
#1

Witam Wszystkich.
To mój pierwszy post na grupie wiec proszę o wyrozumiałość i ewentualną pomoc.
A więc:
Kupiłem katanke AC. W papierach jest napisane że to rok 2005 ale to raczej guzik prawda. Dlatego podsyłam zdjęcie abyście pomogli mi i powiedzieli w jakich latach katana była produkowana w takiej budzie.
http://www.dsk-ev...katana.jpg

Na pierwszy rzut oka widać że ktoś próbował ją tuningować ale niewiele z tego wyszlo bo katana jedzie max 60km/h i to przy dobrym wietrze.
Tłumik jest nibu sportowy ale może ktoś mi powie co to za cudo i czy ktoś się z takim spotkał
http://www.dsk-ev...wydech.jpg

Udało mi się zdjąć pokrywę napędu i zdjąć sprzęgło. Nie wiem czy jest oryginalne czy nie. Sprężynki są zielone a sprężyna dociskowa czerwona. Czy czerwona to standart?
http://www.dsk-ev...rzeglo.jpg


Generalnie wszystko chodzi przyzwoicie. Pali na dotyk itp.
Problemy natomiast mam dwa:

1. Od czego zacząć poprawianie osiągów? 60kmh raczej mnie nie zadowala. Dodam tylko że na krućcu ssącym jest napis 19 wiec z tego co wyczytałem nie jest tu zablokowany. Pierścienia pomiędzy talerzami wariatora też nie ma.
http://www.dsk-ev...ruciec.jpg

2. Druga sprawa która wyszła po dzisiejszej przejażdżce (przejechałem jakieś 30km) to po przejechaniu jakiś 20 km (czyli już dawno sie nagrzał) odczułem spadek mocy. Przez moment nawet wogóle nie mogłem przyspieszać powyżej 20km/h. Zatrzymałem się na światłach i jak ruszyłem to już dalej wszystko było ok. Przegrzał się? Raczej nie bo było ok 12 stopni C. A może za zimno mu było? Tak sobie gdybam ale pewnie przyczyna jest gdzie indziej. Może koledzy z forum podpowiedzą gdzie zajrzeć i co sprawdzić?

Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi dla początkującego kataniarza.
Pozdrawiam wszystkich
danos22

Dodane przez wander dnia 10-04-2008 21:14
#2

Katana jest z przed roku 2002. W polsce wychodziły w nowej budzie od 2002(2001) roku*. Tłumik to giannelli next(prawdopodobnie) Może on być jeszcze zablokowany. Czerwona sprężyna jest stanowczo za mocna do seryjnego cylindra. Sprzęgło nie wydaje się być seryjne(szerokie okładziny), schociaż z tego zdjęcia za dużo nie widać. Króciec i tak sprawdź bo dziwne to jest aby w katanie ac był nie blokowany.

Dodane przez majer93 dnia 10-04-2008 21:17
#3

Katanke poznaje z allegro:). Mam katane z 2003r i ona też jest w starej budzie i mysle ze to prawda(rok produkcji) bo takich katana jest wiele. Możliwe , ze w twojej katanie ktos dał plastiki ze starej budy, albo zamienił rame. wydech jest znanej firmy ginneli, ale jak katanka jedzie tylko 60 to sprawdź czy jest zablokowany (zwążka na kolanku)

Dodane przez stiv440 dnia 10-04-2008 21:26
#4

co do rocznika to na ramie jest wybity rok,popatrz też na plastiki od wewnątrz są daty produkcji,w tej budzie katana była produkowana do2002r

Edytowane przez stiv440 dnia 10-04-2008 21:27

Dodane przez cineklab dnia 10-04-2008 21:27
#5

gdzieś na tej stronce czytałem że katanki w starych budach są produkowane w Holandii więc być może twoja Katanka jest właśnie z Holandii co do tej sprężyny to wander ma racje i przez nią możesz mieć takie osiągi jak chcesz to sobie kup polinii jest na mielochu nie jest ona oznaczona jaką ma twardość ale ja ją mam i jest takiej samej twardości jak seryjna ewentualnie jak będziesz dalej tuningował skuter to może już zainwestuj w 15% ale jak na teraz to polinii będzie najlepsza...co do tłumika to zgadzam się z przedmówcami że jest to tłumik jak widać sportowy znanej dość marki Gianelli

Dodane przez bartekkatana dnia 10-04-2008 21:27
#6

Napewno masz blokady sprawdz je tłumik ma na kolanku i końcówce
i zmień sprężyne bo ona też ci może osiągi zmiejszać

Dodane przez danos22 dnia 10-04-2008 21:44
#7

Cineklab strzelil w dziesiątkę. Katana została sprowadzona z Holandii. Wiec jezeli to co mówi jest pradą to może jest po 2002roku?
Jeśli chodzi o wydech to go jutro sprawdze. Ale dziwne żeby sportowe wydechy były blokowane.
Czy aby sprawdzić kruciec wystarczy zdjąć tylko gaźnik czy trzeba go odkręcić od silnika?
Aha jeszcze jedno jak rozpoznać czy cylinder to 50 czy 70?
Może czerwona sprężyna została tu założona z premedytacją.
Nic nie wiem o tym skuterze i teraz sam wszystko musze rozkminić.

I ostatnia sprawa czy ktoś może mi coś podpowiedzieć jeśli chodzi o drugi problem? Czyli dziwny spadek mocy??

danos

Dodane przez perkusista dnia 10-04-2008 21:48
#8

Tak to prawda...Ja mam katanke sciagana z holandi...i to rocznik 2005 a plastiki ze starej budy!!!! I jest to na rami, w papierach i na tabliczce...:p A ta twoja to na allegro widzialem :D

Dodane przez danos22 dnia 10-04-2008 21:50
#9

no bo na allegro ją kupiłem :) na zdjeciach z allegro wygladala duzo fajniej niż w rzeczywistości :( ale dam rade..

Dodane przez perkusista dnia 10-04-2008 21:51
#10

Ej danos duzo dales...?? bo ja chyba swoja sprzedaje i nie wiem ile wystawic, koledzy pomagajcie...(zero tuna :() A przebieg to tak nie cale 5 000

Edytowane przez perkusista dnia 10-04-2008 21:52

Dodane przez danos22 dnia 10-04-2008 21:55
#11

ja dalem 3300 i przebieg 11000

Edytowane przez danos22 dnia 10-04-2008 21:55

Dodane przez cineklab dnia 10-04-2008 21:56
#12

Patrz 3. punkt co powoduje za mocna sprężyna dociskowa http://www.suzuki...ead_id=945 co do blokowania sportowych tłumików to tak jest że te co mają homologacje to są blokowane np. Tecnigas Next R

Dodane przez danos22 dnia 10-04-2008 22:00
#13

czerwona to jest +22?

Dodane przez bartekkatana dnia 10-04-2008 22:18
#14

Daj swoje gg Danos22

Dodane przez wander dnia 11-04-2008 00:44
#15

Zależy jakiego producenta jest ta sprężyna, bo różni producenci różnie malują różne twardości sprężyn.

Dodane przez Krzychu_tk2 dnia 11-04-2008 14:03
#16

Spadek Mocy Jest Częsty W Katanach Chłodzonych Powietrzem, Mam To Samo Że Po Jakimś Czasie Jazdy Dając Gaz Gaśnie czy coś i musze jechac powoli, wystarczy że kilkanaście sekund postoi na wolnych obrotach i jest ok, ja swoją gasze i od razu odpalam i jest ok, kuzynka ma w swojej to samo :-)

Dodane przez BoniuBOSS dnia 11-04-2008 16:54
#17

Coś czuje że długo nie pociągnie Ci ten silnik jak będziesz tak robił, powinieneś odczekać z 5 minut aż spadnie temp silnika. Powietrzaki są do [cenzura], właśnie dlatego że się szybko przegrzewają.

Dodane przez danos22 dnia 11-04-2008 18:44
#18

o kurde. Wszyscy z ac tak mają?? Wypowiedzcie sie!!!! Jak to sie działo to było na dworze z 12 stopni. Az strach pomyśleć co bedzie jak bedzi 30 stopni!!!. Ale cos mi sie nie wydaje ze wszystkie "powietrzaki" tak maja. Suzuki zaprojektowala by skuter którym nie da sie dalej pojechać niż 20k i trzeba sie zatrzymywać ???? bzdura

Dodane przez bartekkatana dnia 11-04-2008 19:59
#19

Ja w ac tak nie miałęm a jeżdziłem na oporze w temp 30 c 40kmw jedną i 40 km w drugą

Dodane przez majer93 dnia 11-04-2008 20:56
#20

powietrzaki się grzeja dużo bardziej nić LC. Ja robiąc kilkukilometrowe trasy nie odczuwam zmiany.

Dodane przez BoniuBOSS dnia 11-04-2008 22:31
#21

Przyczyną przegrzewania się może być też ŹLE WYREGULOWANY GAŹNIK. Do seryjki AC najlepiej dać 17,5 + stożek żeby miał lepsze chłodzenie wewnętrzne.

Dodane przez danos22 dnia 12-04-2008 10:35
#22

Tak ale slyszalem ze taki gaźnik ciężko wyregulować z seryjnym cylindrem.

Dodane przez wander dnia 12-04-2008 13:21
#23

Ciężko ale się da. Sam osobiście mam 19mm gaźnik przy seryjnym cylindrze.

Dodane przez danos22 dnia 13-04-2008 19:49
#24

Narazie spróbuję wzbogacić trochę mieszankę. Zobaczymy czy też się będzie przegrzewał. Podobno jednym z objawów zbyt ubogiej mieszanki jest przegrzewanie się silnika i drugim nie schodzenie do końca z wysokich obrotów co u mnie też występuje.