Tytuł: Wszystko o Suzuki Katana AY WR 50 suzuki-katana.nets.pl :: Co sądzicie o tym pomyśle?
Dodane przez bakun13 dnia 03-03-2008 13:33
#1
Planuje tuning mojej katany ac z 1999r. Opracowałem już projekt tego tuningu ale nie wiem czy jest on dobry i czy będzie wszystko mi dobrze współpracować? Proszę piszcie co o tym sądzicie i czy to mi będzie wszystko dobrze grało.
1. Wydech Yasuni Z
2. Wariator Polini
3. Gaźnik Arreche 17,5 mm
4. Filtr powietrza Hebo s
5. Sprzęgło Hebo N
6. Cylinder Polini Sport 70cc
7. Pasek Polini kelvar
8. Wał korbowy Top Racing STD
9. Zawór membranowy Hebo
Z góry dzięki!
Ps. Gdzie jest zawór membranowy w katanie?
Dodane przez Daniez dnia 03-03-2008 14:55
#2
Zawór membranowy jest pomiędzy króćcem ssącym a cylindrem. Filtr powietrza>gaźnik>króciec ssący>zawór membranowy
No z tymi częściami to jedno mi się nie podoba: GDZIE PRZEŁOŻENIA??
Zamiast wału ja bym wymienił przełożenia. Jak masz na to kasę to nic Ci się niestanie jak dołożysz do przełożeńB)
Edytowane przez Daniez dnia 03-03-2008 14:58
Dodane przez Pierzak dnia 03-03-2008 15:14
#3
Po pierwsze przełożenia polecam top racing 16/49.
Po drugie stożek ci nic nie da, ale jak już chcesz to kup porządny z osłoną, np polini air box.
Po trzecie zamiast sprzęgła hebo kup rms racing pro. To identycznie to samo, tylko pod inną nazwą, zaoszczędzisz trochę kasy.
Po piąte jak wał to i łożyska skf hq, ale ja wału bym nie zmieniał.
Po szóste odradzam zawór membranowy hebo, jest słaby, kup lepiej polini evo albo stage6.
Po siódme kupiłbym cylinder metrakita, jest o niebo lepszy (miałem wcześniej polini), a jak zmieniasz wał to kup barikita racing
www.skuter-plus.pl
No i po ósme wydech. Ja bym kupił hebo np, albo lasera x-pro. To dużo lepsze wydechy, które można dostać w chromie za mniejszą kasę.
Nie zapomnij też o pasku - polecam polini racing, jest trochę dłuższy co polepsza prędkość max.
Pozdro. ;)
Dodane przez bartekkatana dnia 03-03-2008 15:22
#4
Polecam ci do tego zestawu wydech hebo i wario malossi i zamiast wału to przełożenia i cylek malossi sport a wału na skuter-plus nie ma do ac
Dodane przez Pierzak dnia 03-03-2008 15:28
#5
Hehe, chodziło mi o cylinder Barikita.... ;)
Edit:
sorki, nie ma tego cyla do Ac, w takim razie wybrałbym s6 sport pro (ale ze zmianą wału)
Edytowane przez Pierzak dnia 03-03-2008 15:30
Dodane przez wander dnia 03-03-2008 18:54
#6
po pierwsze zabrakło ci w tym tunie przełożeń, pasek nie kevlarowy ale sport, i zamiast zaworu hebo kup lepiej same membrany np malossi
Dodane przez Pierzak dnia 03-03-2008 21:22
#7
Polini racing nie jest kevlarowy. Zawór przy zmianie gaźnika musi być. Chyba że ktoś potrafi pzrerobic oryginalny, to wtedy będzie lepszy od hebo;)
Dodane przez Fazi dnia 03-03-2008 21:39
#8
po pierwsze tuning w AC nie da tyle frajdy o w LC ,a jak byś przerobił katankę na LC ? Może sie skusisz? Lepsze efekty i możliwości z cylindrami.
Dodane przez wander dnia 03-03-2008 22:44
#9
@Pierzak jak pisałem do @bakuna13 a nie do ciebie. PS. Zaworu. Zakładasz do seryjnego karbonowe membrany np malossi, zdejmujesz ograniczniki i masz identyczny zawór jak malossi.
Dodane przez bartekkatana dnia 04-03-2008 13:57
#10
A jak sie zdejmuje ograniczniki i gdzie one są a co do membran malossi to one sie szybko niszczą i mam serie.
Dodane przez Pierzak dnia 04-03-2008 15:03
#11
Jak zdejmiesz ograniczniki na seryjnym zaworze to pękną membrany, muszą być sportowe.. To te zagięte blaszki, przykręcane na 2 śrubki razem z membranami, które odgraniczają wychylenie membran.
Oryginalny zawór nigdy nie będzie tak dobry jak tuningowy. Oryginalny ma poprzeczkę na środku, a polini nie, a stage6 to już zupełnie inna filozofia, chciałbym mieć ten zawór. ;)
Dodane przez Kakarotto dnia 04-03-2008 16:23
#12
Ale membrany to dostanie razem z cylindrem, przynajmniej ja dostałem jak polini kupowałem...B)
Dodane przez BoniuBOSS dnia 04-03-2008 20:51
#13
Sprzedaj tą Katane albo przerób na LC i wtedy myśl o tunie.
Dodane przez Pierzak dnia 04-03-2008 21:33
#14
dlaczego? Na s6 sport pro też pośmiga. Jak ma dobry sprzęt to po co zmieniać?
A tak wogule to autor tematu chyba stracił zainteresowanie tematem..... heheh. ;)
Dodane przez BoniuBOSS dnia 06-03-2008 06:44
#15
Fakt w upalne lato też pośmiga tyle że będzie musiał robić przerwy co 10 minut jazdy na wysokich obrotach i martwić się czy nie zatrze silnika.
Jak jedziesz skuterem z jego maksymalną prędkością to go katujesz. Dlatego te silniki od skuterów mają tak krótką żywotność.
Dodane przez bakun13 dnia 06-03-2008 12:09
#16
nie pokazywałem się dla tego bo mam ograniczony dostęp do neta a przerobienie na wersje lc to ile by to mnie kosztowało?
Dodane przez wander dnia 06-03-2008 13:31
#17
dyskusja o przerobieniu ac na lc było i to są duże koszta, dużo zabawy i ciężka dostępność części;/
Dodane przez BoniuBOSS dnia 06-03-2008 15:28
#18
Ja bym zrobił tak, kupił tą mniejszą połówkę silnika z całym osprzętem (magneto) + wał i elementy chłodzące. W sumie wyniosło by to może 300 zł.
Dodane przez Pierzak dnia 06-03-2008 21:29
#19
Kartery, pompa wody, przewody, chłodnica....
Boniu trzeba zmienić całe kartery, bo jest inny rozstaw szpilek. ;)
Dodane przez bakun13 dnia 09-03-2008 17:25
#20
dobra to co muszę zobić aby przerobić ac na lc ile mnie to by kosztowało i gdzie to można kupić
Dodane przez Pierzak dnia 09-03-2008 20:17
#21
Co musisz kupić napisałem wyżej, a gdzie kupić - tylko allegro.pl. Duzo kasy trzeba włożyć.
Dodane przez bakun13 dnia 11-03-2008 11:31
#22
Dobra jeszcze nie wiem czy będę tuningował bo narazie wysiadł mi pierścionek. Temat w dziale eksploatacja i naprawa.