Tytuł: Wszystko o Suzuki Katana AY WR 50 suzuki-katana.nets.pl :: Rolki i stożek
Dodane przez Smaku dnia 12-02-2008 08:28
#1
Siema!
Chciałem sie dowiedzieć jakie rolki założyć do seryjnej katany? myślę że jakieś 5g, co wy na to? A jakie założyć żeby jak wymienię tłumik a wymienię nie długo na YASUNI Z, to jakie rolki założyć żeby sie już nie meczyć z wymianą rolek? ps. czy opłaca mi sie w seryjnej katanie monotwac stożek?
Dodane przez BoniuBOSS dnia 12-02-2008 08:40
#2
Jak wymienisz wydech to możesz sobie założyć ten stożek chociaż i tak rewelacyjnych osiągów Ci on nie da. Do wydechu Yasuni Z załóż tak rolki 4g a teraz możesz włożyć te 5g.
Dodane przez Smaku dnia 12-02-2008 09:01
#3
a jaki stożek byście rodzili tak do 80zeta?
Dodane przez BoniuBOSS dnia 12-02-2008 09:02
#4
Polini Air Box sam mam i uważam że jest dobry.
Dodane przez bartekkatana dnia 12-02-2008 12:35
#5
polini air box
Dodane przez Daniez dnia 12-02-2008 14:47
#6
Popieram kolegów:D Bierz >>POLINI<< tani i dobry. Ale ja bym ci radził poczekać jeszcze z tym stożkiem.
Edytowane przez Daniez dnia 12-02-2008 15:10
Dodane przez golos dnia 12-02-2008 14:59
#7
ja bym nie kupywał stożka moim zdaniem to wywalenie pieniędzy w błoto na tym etapie tunigu a co to rolek jak bedziesz miał ten tłumnik Yasuni to załóż o 1g lrzejsze rolki
Edytowane przez golos dnia 12-02-2008 15:00
Dodane przez Pierzak dnia 12-02-2008 15:02
#8
szczerze odradzam stożek. Nie dasz sobie rady z regulacja na 100% i tylko pogorszysz osiągi. Lepiej kup sobie jakieś sprężynki sprzęgła czy coś. Ewentualnie wkładkę sportowa TwinAir. Stożek polini u mnie po pierwszej jezdzie (z błotnikiem) po w miarę suchej drodze był cały mokry, a silnika (na 70cc) nawet w serwisie nie dało sie wyregulować. Na oryginalnym filtrze z wkładka TA 200% lepiej chodzi. Każdy mechanik w serwisach skuterowych odradzi ci stożek...
Dodane przez BoniuBOSS dnia 12-02-2008 15:07
#9
Ta wkładka ma taką samą przepuszczalność co seryjna tylko że Ty masz jedną grubą a seryjne są dwie cienkie. Osobiście polecam stożek nawet do seryjnego gaźnika ale przy zmienionym wydechu i rolkach. Po dobrej regulacji uzyskach minimalną poprawę osiągów tzn. skuter będzie lepiej reagował na manetkę.
Odradzacie mu stożek bo sami nie umiecie pod niego dobrze wyregulować gaźnika!
Dodane przez golos dnia 12-02-2008 15:10
#10
pierzak ma racje
Dodane przez BoniuBOSS dnia 12-02-2008 15:15
#11
Miałeś kiedyś w swoim skuterze dobrze wyregulowany stożek? Jak nie to się nie wypowiadaj bo c[cenzura]a wiesz na ten temat.
Dodane przez wander dnia 12-02-2008 15:22
#12
Po pierwsze stożek dobrze wyregulowany poprawia osiągi, po drugie daje według mnie piękny dźwięk. W oryginalnej wkładce filtra masz jedną grubą gąbkę i jedną cienką!!! Do seri rolki 5,5 grama do yasuni najprawdopodobniej 4 g, ale nigdy nie wiadomo jak scoot będzie reagował.
Dodane przez Pierzak dnia 12-02-2008 15:29
#13
Jasne, a ze stożkiem mechanik w salonie motocyklowy, nie potrafił wyregulować mojego sqta. Na żadnej dyszy. Wyciągał 60km/h. A na oryginalnym jakoś jeżdzi dobrze i jest wyregulowany. ;)
Dodane przez wander dnia 12-02-2008 15:38
#14
To [cenzura]o a nie mechanik w takim razie, skoro niektórzy z tego forum potrafią wyregulować a mechanik nie!
Dodane przez BoniuBOSS dnia 12-02-2008 15:38
#15
Ten mechanik to zwykła ciota jak nie umie czegoś takiego zrobić. Ja miałem u siebie w seryjnym dwie cienkie wkładki.
Dodane przez wander dnia 12-02-2008 15:40
#16
No ale ty suczki nowej nie kupowałeś..... a ja tak i wiem co u mnie było seryjnie. Ważne że dobrze ci chodziła:D
Dodane przez BoniuBOSS dnia 12-02-2008 16:10
#17
Nom ja i tak od razu wywaliłem ten seryjny filtr i zamontowałem stożek.
Dodane przez bartekkatana dnia 12-02-2008 17:05
#18
Stożek może ci przy seri nic nie da ale ten dzwięk. A regulacja na stożku nie jest taka trudna.
Dodane przez BoniuBOSS dnia 12-02-2008 17:07
#19
Nie jest trudna jeśli masz 70cc ale przy 50cc trzeba się trochę napocić.
Dodane przez wander dnia 12-02-2008 17:10
#20
No mi się udało:D, ale muszę sobie i tak sprawić mniejszą dyszę bo czuję że mogła by być ciut mniejsza.
Dodane przez BoniuBOSS dnia 12-02-2008 17:12
#21
To nie Ty masz czuć tylko świeca musi mieć dobry kolorek.
Dodane przez wander dnia 12-02-2008 17:26
#22
Dopiero 30km przejechałem na stożku więc nie chciało mi sie zaglądać do świecy.
Dodane przez BoniuBOSS dnia 12-02-2008 17:35
#23
No właśnie po 30 KM powinno już być widać jaki ma kolorek.
Dodane przez wander dnia 12-02-2008 17:38
#24
Więc jutro jak będę grzebał przy scoocie to i kolor świecy luknę:D
Dodane przez tomek_kr dnia 12-02-2008 17:38
#25
panowie a mam pytanie jak swieca zabarwi sie na jakiś kolorek i potem zmieniam ilość powietrza skład mieszanki itp to wtedy świeca sie znów przebarwi??
Dodane przez BoniuBOSS dnia 12-02-2008 17:50
#26
Tak ale nie od razu po przejechaniu tak 15-20KM.
Dodane przez Smaku dnia 12-02-2008 19:38
#27
Nie wiem jak narazie to blokady musze zdjąć ale stożek już mam (tylko nie założony) wole poczekać. A co do tłumika YASUNI Z to dobry tłumik?
Dodane przez BoniuBOSS dnia 12-02-2008 19:45
#28
Do serii i to cylindrów 70cc klasy sport będzie ok. A jaki stożek kupiłeś?
Dodane przez tomek_kr dnia 12-02-2008 21:57
#29
czy można tak dopasować dyszę główną do stożka by nie bawić sie śrubą od regulacji mieszanki... bo u mnie jest ona nieczynna...:/
Dodane przez Smaku dnia 12-02-2008 22:09
#30
Kupiłem POLINI AIRBOX bo tak mi wujas radził co sie na tym zna:p i wy chyba też go chwalicie z tego co czytałem :)
Dodane przez tomek_kr dnia 13-02-2008 09:07
#31
dobrze wybrałeś.. ja też mam zamiar go kupić w przyszłości...
Dodane przez BoniuBOSS dnia 13-02-2008 09:38
#32
@Tomek nie da się tak dopasować dyszy żeby nie regulować śrubą od mieszanki zresztą nie wiem co w tym trudnego Ty przy seryjnym gaźniku i stożku do tego cylindra musiał byś mieć dysze tak 95. Wiem bo sam jeździłem przez jakiś czas na tym cylindrze + seryjny gaźnik i stożek.
Zakładasz dysze i jedziesz wpierw od zera o 1 obrót i sprawdzasz jeśli muli to dalej o jeden i sprawdzasz jeśli jest ok to idziesz pojeździć tak z 10KM i patrzysz świece jeśli jeszcze jest mocno ciemna to teraz o pół obrotu i znowu 10KM itd..... aż będzie miała kolor brązowo-rudawy, ciemny kawowy.
Dodane przez tomek_kr dnia 13-02-2008 10:03
#33
ale u mnie ta śrubka od mieszanki jest cała zjechana i nie da rady nią kręcić...
Dodane przez BoniuBOSS dnia 13-02-2008 10:05
#34
To jak wyregulowałeś gaźnik pod 70cc?
Dodane przez tomek_kr dnia 13-02-2008 10:06
#35
jeszcze nie regulowałem... narazie bawiłem sie w nawiercanie otworów w pokrywie...
Dodane przez BoniuBOSS dnia 13-02-2008 10:09
#36
Nie rób tego, też kiedyś tak zrobiłem i to było najgłupsze co można było zrobić. Potem zmienisz na stożek a takiego dziurawego filtra już od Ciebie nikt nie kupi i będziesz stratny.
Proponuje od razu zamówić dysze 95 + stożek Polini i po sprawie.
Dodane przez tomek_kr dnia 13-02-2008 10:11
#37
zawsze mogę zakleić zaszpachlować i pomalować...B)
Dodane przez Pierzak dnia 13-02-2008 11:38
#38
Mi na dyszy 95 palił bardzo dużo i świeca była czarna. Na 75 jest ok.;)
Dodane przez BoniuBOSS dnia 13-02-2008 11:53
#39
Kurde ja też nie długo będę musiał się brać za regulację mojego gaźnika a tak mi się nie chcę że to koniec. Na razie mam dysze 105 i lekko się zalewa zobaczymy co będzie jak zdejmę osłonkę na wodę ze stożka.
Dodane przez tomek_kr dnia 13-02-2008 19:07
#40
moja świeca wygląda tak jak na zdjęciu... czy wywiercić jeszcze jedną dziurkę w pokrywie????
Edytowane przez tomek_kr dnia 13-02-2008 19:17
Dodane przez BoniuBOSS dnia 13-02-2008 19:23
#41
Jak na moje oko wygląda ok. Jakiej średnicy robisz te dziury i ile już tam nawierciłeś?
Dodane przez bartekkatana dnia 13-02-2008 19:25
#42
Ej mam 70cc i stożek i gaźnik 17,5 i na seri filtrze mam dysze 60 a jaką dac do stożka mam 75,80,85,90,115
Edytowane przez bartekkatana dnia 13-02-2008 19:25
Dodane przez tomek_kr dnia 13-02-2008 19:25
#43
mam już chyba 7 otworów a średnica to... nie wiem... wiertło o takiej samej średnicy co śruba na 17 klucz...
Dodane przez BoniuBOSS dnia 13-02-2008 19:28
#44
To gruboooo z tymi dziurami. Do stożka włóż 90-100 co do 115 to wydaje mi się że bankowo będzie za duża. Mi ten cylek na tym gaźniku śmigał dobrze na dyszy 90.
Dodane przez tomek_kr dnia 13-02-2008 19:38
#45
to znaczy że za dużo powietrza?? ale świeca jest dobra mówiłeś... a skut sie nie muli... ja mam dysze 85
Dodane przez BoniuBOSS dnia 13-02-2008 19:48
#46
Na tym obrazku tak średnio widać, moim zdaniem teraz trochę za dużo powietrza. Dał bym dysze 90 i nie wiercił już więcej.
Dodane przez bartekkatana dnia 13-02-2008 20:36
#47
Ale ja mam gaźnik 17,5 a nie serie
Dodane przez tomek_kr dnia 13-02-2008 20:38
#48
a jakie są objawy jak za duzo powietrza??
Dodane przez BoniuBOSS dnia 13-02-2008 20:45
#49
Ja jak miałem ten cylek to też miałem na nim gaźnik 17,5 i śmigał dobrze na dyszy 90 przy stożku. Skuter muła i gorsze osiągi.
Dodane przez tomek_kr dnia 13-02-2008 21:00
#50
zastanawiam sie czy zamiast air boxa nie wziąć helixa lu koso turbine... poprostu jakiegoś w chromie...i w dodatku mają zmienną średnicę... który jest lepszy??
Dodane przez Smaku dnia 13-02-2008 21:07
#51
no już kupiłem i wymieniłem rolki. kupiłem 5,5g i osiągi mi sie poprawiły o 5km/h, tamte stare były kwadratowe:p
Dodane przez bartekkatana dnia 13-02-2008 21:15
#52
To jak z chromem to kup malossi e5
Dodane przez tomek_kr dnia 13-02-2008 21:19
#53
ale ten e5 nie za bardzo przypomina chromu....:@
Dodane przez bartekkatana dnia 13-02-2008 21:22
#54
A ja myślałem ze do stożka wystarczy mi dysza 80.
Dodane przez tomek_kr dnia 13-02-2008 21:27
#55
to sprawdz na innych... skoro masz taki wybór to potestuj na kazdej... ja bez stożka mam 85
Dodane przez BoniuBOSS dnia 13-02-2008 21:34
#56
Ten Twój rozwiercony filtr daje prawie tyle powietrza co stożek więc dlatego masz dysze 85.
Dodane przez tomek_kr dnia 13-02-2008 21:38
#57
a czy stożek mi coś da?? czy musze zmieniać teraz dysze na jeszcze większą?? i który lepszy helix led czy koso turbine??
Dodane przez bartekkatana dnia 13-02-2008 22:36
#58
i masz jeszcze serie gaźnik
Dodane przez wander dnia 14-02-2008 01:12
#59
Ja osobiście mam koso turbine chrom. Zajebisty dźwięk(słychać mnie 300 metrów dalej) ma i zajebiście wygląda:D Dziś jeszcze w środek wrzuciłem gąbkę nasączoną środkiem do filtrów. Także mam bardzo dobra ochronę. Mogę go nazywać gąbkowo-siatkowy filtr stożkowy w obudowie:D
Dodane przez tomek_kr dnia 14-02-2008 08:22
#60
@wander mógłbyś pokazać jak Ci wygląda w skucie ten koso zamontowany i jak wygląda z tą gąbką...??
Edytowane przez tomek_kr dnia 14-02-2008 08:23
Dodane przez BoniuBOSS dnia 14-02-2008 08:26
#61
Ja bym na Twoim miejscu Tomek spróbował włożyć dysze 90 przy tak rozwierconym filtrze. Ja kiedyś jak jeszcze jeździłem na tym cylku przy seryjnym gaźniku to też bawiłem się w rozwiercania i przy 4 dziurach po 1cm każda śmigał bez problemów na dyszy 90, tylko nie wiadomo na ile Ty masz wykręconą tą śrubę od powietrza.
Dodane przez tomek_kr dnia 14-02-2008 08:32
#62
gaźniczek raczej wymienie na amala 17,5... s jak rozpoznać gdyy za mała dysza??
Dodane przez BoniuBOSS dnia 14-02-2008 08:36
#63
Ja tam miałem Amal i te gaźniki są tanie ale też ich jakoś pozostawia wiele do rzeczenia w stosunku do DellOrto. Ja bym do tego cylka brał od razu 19mm dellorto.
Dodane przez wander dnia 14-02-2008 13:41
#64
A więc więcej foto na moim BikePics. Gąbka w filtrze nasączona specjalnym środkiem(kumpel z salonu yamahy za free mi ją nasączył). Kształt gąbki to kółko o średnicy takiej jak filt. Włożona od tej strony co było robione foto.
Dodane przez BoniuBOSS dnia 14-02-2008 14:06
#65
Dobry pomysł z tą gąbką. Co do płynu którym się nasącza to może być nawet zwykły olej z dozownika, osobiście używam płynu Shella. Po spryskaniu gąbki tym płynem cała się klei jak byś ją posmarował klejem a co za tym idzie wyłapuje nawet najdrobniejsze drobiny kurzu.
Dodane przez wander dnia 14-02-2008 14:23
#66
A zdecydowałem się na Koso Turbine Chrom bo mi sie zajebiście podobała, i pasowała mi do polerki. Jednak ten filtr jest inny niż wszystkie pozostałe:D
Dodane przez BoniuBOSS dnia 14-02-2008 14:26
#67
Nom ja bym takiego nie wziął bo ja potrzebuje takiego który jest cały otwarty i dostarcza jak najwięcej powietrza. Więcej powietrza = większa dysza -> większe osiągi.
Dodane przez wander dnia 14-02-2008 14:29
#68
czy ja wiem. Jeździ tak samo czy mam założony ten filtr czy w ogóle zdjęty, także praktycznie oporów nie ma.
Dodane przez BoniuBOSS dnia 14-02-2008 14:49
#69
A regulowałeś gaźnik jak miałeś bez filtra? Ale w sumie Ty na seryjnym cylku i tak nie odczujesz różnicy, na 70cc było by to widać.
Dodane przez wander dnia 14-02-2008 14:56
#70
Nie regulowałem gaźnika bo zdjąłem go tylko na chwile i postanowiłem sie przejechać tylko ze 100 metrów bez filtra. i różnicy nie odczułem.
Dodane przez BoniuBOSS dnia 14-02-2008 14:58
#71
Nie odczułeś bo seryjne 50cc nie są tak wrażliwe na skład mieszanki co 70cc a po za tym nie regulowałeś gaźnika więc dlatego nie było różnicy.
U mnie jak mam założoną osłonkę na wodę to mam gorsze osiągi i vice versa.
Edytowane przez BoniuBOSS dnia 14-02-2008 14:59
Dodane przez wander dnia 14-02-2008 15:03
#72
Widocznie ta osłona na wodę bardzo ogranicza ci dopływ powietrza i dlatego, a jednak w koso tego dopływu powietrza nic nie blokuje.
Dodane przez BoniuBOSS dnia 14-02-2008 15:04
#73
Raczej nie, ma bardzo duże wloty ale mimo to boki są osłonięte tak jak w tym Twoim koso.
Dodane przez wander dnia 14-02-2008 15:10
#74
no tak ale powierzchnię zasysania powietrza ma o wiele większą:D niż twój w osłonie.
Dodane przez BoniuBOSS dnia 14-02-2008 15:15
#75
No nie powiedział bym. Z przodu ma tak otwór jak Twój i jeszcze 4 albo 5 po bokach takich dużych.
Dodane przez tomek_kr dnia 14-02-2008 16:29
#76
Boniu a co Ty masz za stożek??
Dodane przez wander dnia 14-02-2008 16:49
#77
Polini AirBox
Dodane przez BoniuBOSS dnia 14-02-2008 17:22
#78
@wander odpisał za mnie :P. Miał być Hebo ale jednak jest Polini bo miał lepszą gąbkę.
Edytowane przez BoniuBOSS dnia 14-02-2008 17:22
Dodane przez wander dnia 14-02-2008 18:08
#79
hebo niby lepszy lepszy bo mieloch w swoich sprzętach na wyścigach właśnie go używa. No ale hebo nie ma ochrony przed wodą(nie jest w obudowie)
Dodane przez BoniuBOSS dnia 14-02-2008 18:51
#80
Mi tam osobiście nie zależy na tej osłonce na wodę ale Polini z tego co porównywałem ma gęstszą tą gąbkę i według mnie lepiej chroni silnik niż Hebo. W ogóle ten Hebo jak trzymałem go w ręku był jakoś jak na moje oko kiepsko wykończony.
Dodane przez bartekkatana dnia 14-02-2008 18:53
#81
dell'orto może i jest troche lepszy od arreche ale i cena dużo wyższa i nie ma 17,5.Więc na twoim miejscu bym wzioł arreche
Dodane przez BoniuBOSS dnia 14-02-2008 18:56
#82
A po co 17,5? 19mm da mu lepsze chłodzenie wewnętrzne silnika i ciut lepsze osiągi.
Dodane przez bartekkatana dnia 14-02-2008 19:17
#83
Ale zapomniałeś dodać o spalaniu które też będzie dobre a do cylka sport to w 100%wystarcza 17,5
Dodane przez BoniuBOSS dnia 14-02-2008 19:36
#84
Spalanie spalanie i jeszcze raz spalanie. Wszyscy tylko o tym spalaniu. To akurat najmniej ważna rzeczy, przynajmniej dla mnie. Przy 17,5 spali mu 6L a przy 19 spali mu 6,5-7L więc żadna różnica. Niech robi jak chce, jego wybór.
Dodane przez tomek_kr dnia 14-02-2008 19:48
#85
moja katana to już pali ponad 6...:(
Dodane przez BoniuBOSS dnia 14-02-2008 19:55
#86
A moja przy docieraniu pali 7L ale to pewnie dlatego że gaźnik nie jest do końca wyregulowany. Sądzę że jak będę jej ciskał to spali z 8-9L.
Dodane przez Daniez dnia 14-02-2008 19:57
#87
No przy tym TUNIE to raczej trzeba się z tym liczyć;) Coś za coś.
Dodane przez BoniuBOSS dnia 14-02-2008 19:58
#88
Ja nie narzekam, napisałeś ile Twój Ci pali to ja napisałem ile mój :P.
Dodane przez wander dnia 14-02-2008 22:06
#89
Mój przy seryjnym cylu i przy seryjnym gaźniku tez potrafił spalić 6 litrów ale to jak co chwilę go odpalałem, jazda na maxa 5 km i gasiłem. Spalanie tak na prawdę zależy od zastosowania wielkości dyszy w gaźniku a nie od samej wielkości gaźnika!
Dodane przez BoniuBOSS dnia 15-02-2008 09:35
#90
Od dyszy zależy mnie niż od gaźnika, im większy gaźnik tym więcej pali. Zauważ że dysze zawsze masz te same.
Dodane przez wander dnia 15-02-2008 10:18
#91
Wcześniej miałem seryjny 14 z dyszą 68, teraz mam 19 z 90 i spalanie skoczyło drastycznie. Ale jak miałem 19 z dyszą 60 to spalanie może minimalnie wzrosło do poprzedniej 14. Dysza 60 w 19 gaźniku czy 14 to przepuszcza bardzo zbliżone ilości wahy.
Dodane przez BoniuBOSS dnia 15-02-2008 10:20
#92
Bo masz seryjny cylek który i tak mało pali i nie potrzebuje gaźnika 19mm dlatego te różnice były tak małe ale jak byś miał taką 70cc Metrakit i puścił ją na seryjnym gaźniku 14 z dyszą 90 a później na gaźniku 19mm z dyszą 90 to różnica była by dość zauważalna.
Dysza na pewno też robi swoje.
Edytowane przez BoniuBOSS dnia 15-02-2008 10:21
Dodane przez wander dnia 15-02-2008 12:30
#93
Ciekawe.... może i nie potrzebuje ale i może i spalić sporo. Nie sprawdzałem ale jestem przerażony spalaniem mojej 50cc po założeniu dyszy 90. Leje i leje w bak a tam ciągle pusto:p
Dodane przez BoniuBOSS dnia 15-02-2008 14:50
#94
Cały czas pusto bo Katana ma bak tylko 7L, niestety.
Dodane przez wander dnia 15-02-2008 14:58
#95
a ile byś chciał w skuterze. To jest i tak całkiem sporo bo np w cpi ma 4,8 litra. I co na to powiesz?? To jest mało!!
Dodane przez BoniuBOSS dnia 15-02-2008 15:01
#96
Dla moich potrzeb bak w skuterze powinien mieć tak około 10-11L. Wtedy było by ok ale te 7L to jak dla mnie trochę mało a 4,8L to już nie wspomnę.
Dodane przez bartekkatana dnia 15-02-2008 16:45
#97
Są skutery które mają baki po 4l.Moja katana pali gdzieś 6-7l na 100% przy moim tunie
Dodane przez wander dnia 15-02-2008 16:55
#98
No tak ale to 4 litry to są przy chińskich 4t które po odblokowaniu spalą ci w maxie 3,5 litra na 100.
Dodane przez Daniez dnia 15-02-2008 17:47
#99
Mi to tam starcza te 7litrów. Jak zaleję na full to jeżdżę i nie martwię się że zabraknie przez dłuższy czas;)
Dodane przez slomek dnia 16-06-2008 11:51
#100
http://sklep.miel...f079412156
ja mam ten i jestem zadowolonyB)
Edytowane przez slomek dnia 16-06-2008 11:53