Tytuł: Wszystko o Suzuki Katana AY WR 50 suzuki-katana.nets.pl :: Słaba i mułowata.

Dodane przez KloceQ dnia 07-11-2012 13:16
#1

Siema pany. Otóż tak. Wybralismy sie na przejazdzke z kumplem on jechal bartonem ja katanka. Zrobilismy ok 70km i wszystko bylo ok. Ale niestety pod koniec drogi z katanka cos dziwnego zaczelo sie dziac. Jechalem ok 60km/h i zaczeła szaprac tzn. tak jak by jej brakowalo paliwa. Poczekalem chwilke, nie gasilem jej no i dobra wszystko jest git jade dalej. Potem byla taka gorka wyjechala bez problemu a nastepnie taka mniejsza. I tutaj zlapala ogromnego mula. Nie mogla sie zebrac do tej gorki max 20km/h. No to ciul jade do domu. Wracam bylo dwie male goreczki dalej to samo max 20km/h. Zajechalem do domu poczekalem az ostygla i dalej to samo. Dzis z ojcem trzy razy czyscilismy gaznik i filtr. Sprawdzalem tez membranki i wszystko wyglada jak nowe. Dalej jest ten muł i brakuje jej mocy. Nie mam juz pomysłow.. Co by to moglo byc? Za pomoc bede dawał pomógł.

Dodane przez roogat dnia 07-11-2012 14:14
#2

moze cylek sie przytarł :) niewiem to moze byc duzo zeczy zobacz pod pokrywe :D

Dodane przez wiesio159753 dnia 07-11-2012 15:42
#3

jezeli masz lc to moze uszczelka pod glowica

Dodane przez mati23 dnia 07-11-2012 15:48
#4

A odpala bezproblemowo i na wolnych nie gaśnie ? Jak tak to starły się rolki od wysokiej temperatury. Ja kiedyś na airsal racing i leoZX na takich tandetnych rolkach zrobiłem jakieś 50 kilosów śmigając z prędkością 90 po czym wyjechałem w dłuższą trasę. Zbierałem się jakieś 20 sekund do 50km/h, odkręcałem, wyciągam rolki. W sumie tfu, tego już nie można było nazwać rolkami ;p

Dodane przez KloceQ dnia 07-11-2012 16:24
#5

Jestem pewny ze na 1000% nie jest to cylek ani usczelka pod glowica. Kompresje trzyma bardzo dobrze pali na kopa. Trzyma rowno obroty itd. Pewnie to bede rolki tak jak mati mowi bo nie sa zmieniane od nowosci xd. Jak narazie wszyszczy dostaja pomogl. Moze jeszcze cos?

Dodane przez Szalinkofura dnia 07-11-2012 16:25
#6

zobacz czy filter caly mialem podobnie to mi filter pekl :P i sprawdz rolki bo moze byc tak ze rolki ztarte i lapie je gdy sa cieple :)

Edytowane przez Szalinkofura dnia 07-11-2012 16:26

Dodane przez KloceQ dnia 07-11-2012 17:32
#7

A i nie wazne czy skuter jest ciepły czy zimny dzieje sie caly czas to samo. Jutro odkrecam wario i sprawdzam te rolki. Jak cos dam znac dzieki. Lewa.

Dodane przez Szalinkofura dnia 07-11-2012 18:06
#8

wlasnie ma znaczenie bo albo sa 2 przyklady lapie lewe powietrze i go muli posprawdzaj wzsystko czy jest szcelnie kolo filtra te gume iwgl 2. rolki tak bylo u mojego dziadka w skuterze kazdy mowil cylek wymien to tamto a tu rolki lapalo i jechal ok 20 i nie mogl sie zebrac

Dodane przez KloceQ dnia 07-11-2012 19:18
#9

Filtr jest szczelny. Chce gaźnik trochę poregulować ale jest zaśniedziała ta śrubka od regulacji paliwo-powietrze i nie mogę jej wgl. przekręcić. Próbowałem na sile to trochę śrubkę zepsułem. Jutro postaram sie sprawdzic te rolki. Wario odkrecac kluczem 17 i 32?

Dodane przez Katana9797 dnia 07-11-2012 20:28
#10

tak :P albo francuzem zlapa bok przeciwtalerza i krec :P

Dodane przez grzegorz44221 dnia 09-11-2012 21:12
#11

Sprawdź świece bo moze poprostu jest juz wysłużona przegrzana ma przebicie najlepiej wymień na nowa :)

Dodane przez KloceQ dnia 10-11-2012 10:34
#12

swieca sprawdzana i wymieniana. Wydaje mi sie ze problemem jest gaznik. Srubka od regulacji paliwo powietrze jest tak zasniedziala ze sie jej ruszyc nie da! I co najlepsze ten gaznik nie byl regulowany od 10lat czyli od nowosci katanki!

Dodane przez roogat dnia 10-11-2012 13:32
#13

tez tak miale tylko mi suka jezdzila max 20 km/h :) Wtedy nie siedzialem tak w silnikach itp wiec mój ojciec oddał go do mechanika i powiedział że to gaźnik :) Po wymianie gaźnika chodził jak dawniej :)

Dodane przez KloceQ dnia 10-11-2012 13:39
#14

Jak nie odkrece tej srubki to kupuje nowy gaznik. Tylko jaki? W uzywane sie juz chyba nie ma co bawic.

Dodane przez roogat dnia 10-11-2012 14:16
#15

no najlepiej arreche 17,5 :)

Dodane przez Katana9797 dnia 10-11-2012 14:30
#16

a rolki sprawdziles ?

Dodane przez roogat dnia 10-11-2012 14:49
#17

pisał że tak :)

Dodane przez KloceQ dnia 10-11-2012 15:28
#18

Nie rolek nie sprawdzalem bo narazie chce odkrecic te srubke od gaznika ale za nic nie chce upierdliwa puscic. A nie ma nic tanszego a w miare dobrego od Arreche? xd

Dodane przez roogat dnia 10-11-2012 15:37
#19

no niebardzo :/

Dodane przez Katana9797 dnia 10-11-2012 17:37
#20

jak puszukasz na allegro to znajdziesz cos tanszego :D

Dodane przez KloceQ dnia 12-11-2012 15:32
#21

Wydaje mi sie ze to wina gaznika. I tutaj pytanie. Moglibyscie mi podac linki do gaznikow pasujacych do orginalnego ssania automatycznego, pasujacych do orginalnego filtra i krocca bez zadnych przerobek i w miare taniego tak do max 250zl?

Dodane przez KloceQ dnia 31-12-2012 13:36
#22

Tutaj filmik jak ta katana chodzi, jeszcze na keihinie. http://www.youtub...e=youtu.be Dziś odkręciłem wydech i od dołu było widać tłok. Pierścienie są i wyglądają w porządku. Tłok również czyściutki.

Dodane przez valavme dnia 31-12-2012 14:08
#23

prędzej masz zjechany wariator albo rolki, lub są po prostu za ciężkie bo wcale się nie wkręca według mnie przez wariator lub te cieżkie rolki. @ opcją jest po prostu niewyregulowany gaźnik

Dodane przez dawidzio28 dnia 01-01-2013 17:39
#24

To na 1000% zacięzkie rolki lub zjechane wario (próg) Mam to samo w katanie(próg)

Dodane przez KloceQ dnia 01-01-2013 18:30
#25

Tylko ze rolki to orginalne chyba :D. No cóż muszę to sprawdzić bo oczywiście ojciec jest nie przekonany co do tego waria czyli zjechane rolki i dalej szuka winy w gaźniku...

Dodane przez Ka5rol dnia 02-01-2013 00:15
#26

Stary mam to samo, muł pod górke a na wolnych całkiem mi gaśnie, przy skrzyzowaniach wachluje manetką żeby tylko nie zgasł. Rolki wymieniałem na początku sezonu bo wyglądały jak by się je nożem nacinało pod kątem, wymieniłem rolki i taki sam efek zjechane jak cholera. NIe wiem czy ten muł to wina rolek bo nawet jak nowe wsadziłem to też nie było specjalnej poprawy moim zdaniem z tego co się ostatnio dowiedziałem trzeba wymienic dysze w gazniku i regulacja pozostaje, opisuj na biezaco trzeba to rozwiazać ;/

Dodane przez valavme dnia 02-01-2013 14:31
#27

Ka5rol napisał/a:
Stary mam to samo, muł pod górke a na wolnych całkiem mi gaśnie, przy skrzyzowaniach wachluje manetką żeby tylko nie zgasł. Rolki wymieniałem na początku sezonu bo wyglądały jak by się je nożem nacinało pod kątem, wymieniłem rolki i taki sam efek zjechane jak cholera. NIe wiem czy ten muł to wina rolek bo nawet jak nowe wsadziłem to też nie było specjalnej poprawy moim zdaniem z tego co się ostatnio dowiedziałem trzeba wymienic dysze w gazniku i regulacja pozostaje, opisuj na biezaco trzeba to rozwiazać ;/


W twoim przypadku na początku sprawdził bym kompresję bo może już pierścienie/tłok do wymiany przez co nie trzyma wolnych obrotów (ja nie miałem wolnych obrotów jak miałem tłok w masakrycznym stanie) Ale może być to po prostu za mała dysza,regulaacja gaźnika lub lewe powietrze, spróbuj przytkać lub zatkać filtr powietrza i zobacz czy po zatkaniu zgaśnie. przytkaj też część wlotu powietrza i zobacz czy będzie poprawa pracy jeżeli tak to za dużo powietrza po prostu dostaje ;)

Edytowane przez valavme dnia 02-01-2013 14:32

Dodane przez KloceQ dnia 02-01-2013 16:19
#28

s1.pokazywarka.pl/i/1621809/868785/dsc00108.jpg

s1.pokazywarka.pl/i/1621809/774284/dsc00106.jpg

s1.pokazywarka.pl/i/1621809/441369/dsc00107.jpg

s1.pokazywarka.pl/i/1621809/334731/dsc00109.jpg

s1.pokazywarka.pl/i/1621809/169394/dsc00110.jpg
Tutaj fotki wariatora i rolek. Rolki widac juz troszeczke zdarte.

Dodane przez piotrek131353 dnia 02-01-2013 17:20
#29

nie są takie złe odpowiednio jest ustaw i na takich możesz jeszcze jeżdzić cyba że są on za ciężkie i dlatego ci kijowo katana chodzi

Dodane przez dawidzio28 dnia 02-01-2013 17:35
#30

Przejdź palcem po wariu od strony tam gdzie pasek chodzi i jak poczujesz jakieś górki to progi. Jaki i ch nei bedzie to za ciężkie rolki

Dodane przez KloceQ dnia 02-01-2013 17:53
#31

Własnie tych progow nie ma. Rolki sa orginalne i caly czas na nich jezdzilem i bylo dobrze. Zamawiam teraz pasek i zestaw rolek. Włoze ok 5,5g i zobacze jak to bedzie latac.

Dodane przez valavme dnia 02-01-2013 18:21
#32

jezdziłeś normalnie i nagle to się stało taki muł? Jeżeli tak to obejrzyj stan korektora momentu obrotowego, mi robił się taki muł jak z korektora powypadały takie bolce, nie wiem jak to wytłumaczyć ale rozbieraj korektor momentu i sprawdź czy te bolce siedzą na miejscu ;)

Dodane przez piotrek131353 dnia 02-01-2013 18:48
#33

łożysko igiełkowe, oto ci chodzi ?

Dodane przez valavme dnia 02-01-2013 20:19
#34

piotrek131353 napisał/a:
łożysko igiełkowe, oto ci chodzi ?


Nie, tutaj masz fotke
chodzi o te bolce po lewej stronie, one robią za takie prowadnice w tych wycięciach które widać na zdjęciu :)

foto-sklep.scigacz.pl/images/bg_M619733.jpg

Dodane przez piotrek131353 dnia 02-01-2013 21:01
#35

myślałem że ci chodzi oto, że mu się mogło to łożysko igiełkowe rozwalić (to co jest z drugiej strony patrząc na zdjęcie) a tobie oto chodziło , może i to jest winne najlepiej nich zdejmie cały napęd i obejrzy czy wszystko dobrze działa

Edytowane przez piotrek131353 dnia 02-01-2013 21:02

Dodane przez Ka5rol dnia 02-01-2013 22:13
#36

Dałem dzisiaj katane do mechanika troche z nim porozmawiałem, przedstawiłem mu wasze opinie i za jakies 2 tygodnie ma być zrobiona. Ja już cierpliwości nie miałem do tego ;p Jak będe wiedział coś wiecej to się odezwe.

Dodane przez KloceQ dnia 04-01-2013 12:28
#37

Dobra pany. Dzisiaj byłem w Rzeszowie w sklepie z częściami do skuterów chciałem kupić rolki ale było jakieś chińskie siano za 35zł. A i zważyłem te stare rolki i okazalo sie ze maja 6.7g a po za tym są trochę zdarte więc miały ok 7g. Pewnie będę zamawiał pasek Malossi x-special i rolki malossi 6,5g i jeszcze wezmę jakieś tańsze 5,5g. Czy ten pasek będzie pasował do mojej suki 2002r http://www.shop.m...4050.bhtml ?

Edytowane przez KloceQ dnia 04-01-2013 12:41

Dodane przez valavme dnia 04-01-2013 14:56
#38

nie kupuj tak cieżkich rolek i szerszego paska bo znowu bedzie muł totalny, kup najlepiej testowe od 4,5 do 6,5 co do paska ja mam taki sam, pasuje do nowej budy.

Dodane przez piotrek131353 dnia 04-01-2013 15:25
#39

rolki ja kupiłem wczoraj na mielochu 4,5g 5g 5,5g 6g za 50zł bo była promocja wtedy , a pasek ta ja mam na sprzedaż malossi x kevlar tylko że jest trochę zdarty bo ma coś około 17mm , nie pamiętam ale moge zmieżyć jak byś tylko chciał bo ja go kupiłem przez pomyłkę bo ja mam skuter ze starej budy a ten jest do nowej czyli będzie ci pasował , jeszcze pare sezonów możesz na nim pojeździć (nowy kosztuje 140 a ja ci go mogę sprzedać za grosze )

Edytowane przez piotrek131353 dnia 04-01-2013 15:26

Dodane przez valavme dnia 04-01-2013 15:49
#40

piotrek131353 napisał/a:
(nowy kosztuje 140 a ja ci go mogę sprzedać za grosze )


80zl nowy

Dodane przez Ka5rol dnia 04-01-2013 16:54
#41

Na dzien dzisiejszy sprawa wygląda tak: mechanik sprawdził kompresje powinno być 12 bar a jest 5.. chyba wszystko mówi za siebie potrzebuje teraz nowy silnik, prośbę mam do was o jakieś linki gdzie dostane 50ccm

Dodane przez dawidzio28 dnia 04-01-2013 19:27
#42

Jeśli to oryginalny cylek to nie lepiej szlif + tłok vertexa ??

Dodane przez valavme dnia 04-01-2013 20:15
#43

lepiej szlif + tłok vertex i będzie pięknie chodził :)

Dodane przez piotrek131353 dnia 06-01-2013 03:08
#44

tak jak chłopaki wyżej napisali lepsze to niż jakiś cyl nowy , chyba że chcesz tuningować więc jakiś lepszy możesz wstawić ale z tym idzie wymiana wału gaźnika wydechu więc lepiej zrub szliv + tłok


//Dandusiek
Odpowiedzi nie nawiązujące nic do tematu, będą karane pkt ostrzeżeń, co wiąże się z banicją za odpowiednią ilość. Proszę abyście pisali konkretne odpowiedzi, i nie odbiegali od tematu - tyczy się to wszystkich użytkowników Suzuki-Katana ;)

Edytowane przez Dandusiek dnia 06-01-2013 03:11

Dodane przez piotrek131353 dnia 06-01-2013 12:58
#45

valavme napisał/a:
piotrek131353 napisał/a:
(nowy kosztuje 140 a ja ci go mogę sprzedać za grosze )


80zl nowy


vavlame nowy kosztuje 140 , muwimy o malossi x kevlar a nie o malossi special belt który koszttuje 80zł

Dodane przez valavme dnia 06-01-2013 16:18
#46

piotrek131353 napisał/a:
valavme napisał/a:
piotrek131353 napisał/a:
(nowy kosztuje 140 a ja ci go mogę sprzedać za grosze )


80zl nowy


vavlame nowy kosztuje 140 , muwimy o malossi x kevlar a nie o malossi special belt który koszttuje 80zł


Aaa, a to w takim razie nie polecam kewlaru bo szybko zdziera wariator, lepszy jest zwykły x special

Dodane przez KloceQ dnia 11-01-2013 19:25
#47

Dobra wczoraj dostałem paczuszkę od mielocha(ekspres:D) a w nim pasek malossi special, rolki motoforce 5,5g i rolki malossi 6,5g. Założyłem rolki 5,5 i pasek no ale nie było jak testować bo drogi zaśnieżone. Trochę próbowałem to jeszcze wyjebałem xd. Mierzyłem dziś kompresje. O ile dobrze mierzyłem( przekręcony kluczyk, pełny gaz i kręciłem rozrusznikiem) to kompresja była ok. 11bar. Potem kopałem to było jakieś 8,5-9bar. Więc wydaje mi się ze komprecha wporządku.