Tytuł: Wszystko o Suzuki Katana AY WR 50 suzuki-katana.nets.pl :: Brak podciśnienia! Pomocy!
Dodane przez zip32 dnia 10-02-2008 17:14
#1
Mam problem z Zillionem- nie ma podciśnienia, przez co nie zasysa paliwa do gaźnika. Wymieniłem już: cylinder, tłok, pierścienie, uszczelki, zawór membranowy z membrankami, ssanie, wszystkie wężyki łączące pompke paliwa, gaźnik i bak, pompke paliwa. Gaźnik i kranik kilkakrotnie czyściłem i dalej nic. Jak odepnę wężyk od podciśiśnienia z gaźnika i pociągnę ustami, to gaźnik napełnia się benzyną, wsadzę spowrotem wężyk to skuter odpala z 1 kopa, ale gaśnie jak wypali to, co ma w gaźniku i sam nie zasysa paliwa.. Co może być przyczyną? Obstawiam uszkodzony gaźnik, ale nie chcę znowu wywalać kasy w błoto..
Dodam, że Zillion zgasł podczas jazdy w dużej ulewie. I od tamtego momentu nie ma podciśnienia.
Edytowane przez zip32 dnia 10-02-2008 17:15
Dodane przez tomek_kr dnia 10-02-2008 17:24
#2
podłącz paliwo prosto z baku do gaźnika... i zobacz jak wtedy Ci bedzię
jeździć...
Dodane przez zip32 dnia 10-02-2008 17:26
#3
Podłączyłem. Wtedy się zalewa i paliwo wycieka przez filtr powietrza.
Dodane przez tomek_kr dnia 10-02-2008 17:30
#4
w gaźniku pływak powinien zamykac dopływ paliwa... może przewody do gaźnika źle podłączyłeś...??
Dodane przez Daniez dnia 10-02-2008 17:36
#5
Ja tam stawiam na gaźnik, jak nawet pływak "nie działa" to coś jest nie tak.
Dodane przez bartekkatana dnia 10-02-2008 17:49
#6
Daniez napisał/a:
Ja tam stawiam na gaźnik, jak nawet pływak "nie działa" to coś jest nie tak.
Bardzo możliwe,wymień gaznik i zobaczymy
Dodane przez zip32 dnia 10-02-2008 17:52
#7
Wężyki są napewno dobrze podłączone, bo zanim zacząłem ja odczepiać to zrobiłem zdjęcia. Co do tego, czy pływak się zawiesza- nie wiem. Jest jakiś sposób jak to sprawdzić?
Dodane przez tomek_kr dnia 10-02-2008 18:01
#8
a tego starego gaźnika nie masz co był przed wymianą by sprawdzić?? a pływak sprawdzasz tak że rozkręcasz gaźnik i dmuchasz w tą rurkę którą płynie paliwo gaźnika i powietrze powinno wylatywać dyszą główna... i wtedy zamykasz plywak i jak powietrze nie leci to pływak zamyka dopływ powietrza.... u mnie wczoraj sie pływak zawiesił ale wtedy paliwo leciało dolnym wezykiem od gaźnika i dzis tak tata mi sprawdzał ten pływak...
Dodane przez Daniez dnia 10-02-2008 18:07
#9
On właśnie nie wymieniał gaźnika więc tak sądzę że to tego wina.
Dodane przez tomek_kr dnia 10-02-2008 18:10
#10
zip32 napisał/a:
Wymieniłem już: cylinder, tłok, pierścienie, uszczelki, zawór membranowy z membrankami, ssanie, wszystkie wężyki łączące pompke paliwa, gaźnik i bak, pompke paliwa.
Dodane przez zip32 dnia 10-02-2008 18:13
#11
Gaźnika nie zmieniałem. Troszkę źle napisałem, chodziło mi o to, że zmieniłem wężyki łączące gaźnik, pompke i bak.
Skupiliśmy się na pływaku- ale czy on może być bezpośrednią przyczyną braku podćiśnienia?
Tomek_kr- możesz troszkę precyzyjniej opisać jak sprawdzić ten pływak?
Dodane przez Daniez dnia 10-02-2008 18:13
#12
Oj sory nie zauważyłem. Myślałem że on tylko czyścił stary
Dodane przez tomek_kr dnia 10-02-2008 18:22
#13
podciśnienie może gaźnik ma ale pompka może być zabrudzona i za małe jest to podciśnienie żeby go otworzyć... pływak raczej nie odpowiada za podciśnienie ale jakbyś go naprawił to byś mógł jeździć bez tej pompki przy czym nie potrzebne podciśnienie...
@zip32 wykręcasz gaźnik... rozkręcasz go tak by dostać się do dysz(dwie śrubki pod gaźnikiem) po boku masz taką rureczkę... ustami dmuchasz w nią i słyszysz jak bookiem uchodzi powietrze... i jak dmuchasz to wtedy podnosisz pływak i powinno zamknąć przepływ powietrza...
Dodane przez zip32 dnia 10-02-2008 18:25
#14
Pompka jest nowa.
Dodane przez tomek_kr dnia 10-02-2008 18:31
#15
wyczyść porządnie gaźnik...i sprawdź ten pływak...
Dodane przez zip32 dnia 10-02-2008 21:43
#16
Pogubiłem się już... Albo ja nie ogarniam zasady działania gaźnika albo z moim jest coś nie tak. Paliwo do gaźnika "wlewa" się tą dziurką:
i wlewa dosłownie troche do komory pływakowej, a reszta wylewa się przez filtr.
Druga sprawa to podłączenie gaźnika. Czy mógłby ktoś zrobić mi fotke podłączonego gaźnika? Ja mam tak: (i daję sobie urwać głowę, że tak miałem)
Dodane przez majer93 dnia 10-02-2008 22:44
#17
Masz żle podłączone kolego.. Ja mam zupełnie inaczej. te dwie długie węzyki trzeb zamienić z jednej strony i bedzie oki. Paliwo wlewa się do tej plastikowej rułki. A tam gdzie myslisz, że idzie beznzyna to jest powietrze.
Dodane przez zip32 dnia 10-02-2008 22:47
#18
Zmieniłem i pomimo tego nic :|
Dodane przez bartekkatana dnia 10-02-2008 22:56
#19
Odwrotnie
Dodane przez wander dnia 11-02-2008 01:30
#20
A odpalasz też bez filtra powietrza?? Myślę że jak tyle modziłeś to mogłeś gaźnik rozregulować i dlatego teraz nie chce zapalić.
Dodane przez tomek_kr dnia 11-02-2008 08:22
#21
podłącz odwrotnie te przewody i nie ma bata musi zapalić....!! pokręć nim dłużej bo zanim paliwo sie dostanie do cylka to trochę potrwa...
Dodane przez zip32 dnia 11-02-2008 11:40
#22
Podłączyłem prawidłowo, jest godzina 11:50, ja od 10:30 kopałem, kręciłem i nic.. Paliwo wycieka przez gaźnik.. ;/ Jak by był ktoś chętny na mój skuter za 1000zł to pisać na gg: 8406644
Dodane przez wander dnia 11-02-2008 13:34
#23
Jak ci wycieka przez gaźnik?? tymi przewodami odprowadzającymi?? Jak tak to masz gaźnik zapchany, mianowicie pływak nie zamyka ci dopływu paliwa i ci sie leje waha.
Dodane przez zip32 dnia 11-02-2008 13:43
#24
Jutro zillion idzie do serwisu. Mam nadzieję, że w końcu coś z nim zrobią.. :|
Dodane przez zip32 dnia 11-02-2008 22:45
#25
Sory za post pod postem, ale:
Z tym serwisem się jednak wstrzymam, bo krzyknęli 200zł za samo sprawdzenie co z nim jest :@ W najbliższym czasie sprawdze go na innym gaźniku, jeśli jednak dalej nie odpali, to co jeszcze brać pod uwage?
Simmeringi? (jak je sprawdzić? Simmering od strony wariatora wydaje się być w porządku. Chociaż gdyby simmering był walnięty, to chyba nie byłoby w ogołe podciśnienia?)
Może cewka zamokła? Acz kolwiek gdyby cewka nie działała to nie odpalałby w ogole.. A on odpala jak mu wleje paliwo przez głowice.
Dodane przez szyszek05 dnia 12-02-2008 09:10
#26
najlepiej pokaz teraz fotki pod
łączonego ga
źnika...
mo
że jednak zn
ów
źle pod
łączy
łe
ś B)
og
ólnie to ja mam ta pompk
ę na odwr
ót...
Uważaj na błędy!!
Edytowane przez wander dnia 12-02-2008 15:07
Dodane przez zip32 dnia 16-02-2008 21:15
#27
Dzisiaj znowu nieudane próby odpalenia.. Zauważyłem, że jak zakryję ręką gaźnik od strony filtra, pokręcę chwilę rozrusznikiem i odetkam dopływ powietrza, to skuter odpala na 10sek i znowu gaśnie.. Wydaje mi się, jakby nie miał siły pociągnąć paliwa z komory pływakowej..
Dodane przez wander dnia 16-02-2008 21:32
#28
spróbuj wyregulować gaźnik, daj mu więcej paliwa, bardziej bogatą mieszankę. Poruszaj wężykami przy gaźniku
Dodane przez zip32 dnia 16-02-2008 21:49
#29
Jutro pobawię się z większą dyszą i iglicą. Żeby dostawał więcej paliwa zawleczka na iglicy ma iść w górę, czy w dół?
Dodane przez Pierzak dnia 16-02-2008 22:00
#30
więcej paliwa - w dół ;)
Daj mu ten gaźniczek co ci wysłałem i będzie musiał zapalić.:)
Dodane przez wander dnia 16-02-2008 22:47
#31
Zawleczka w dół=iglica do góry- czyli więcej wahy:D
Dodane przez zip32 dnia 16-02-2008 23:20
#32
No tak Pierzak- będę kombinował już na Twoim gaźniku ;) Simmeringi sprawdziłem i oba są w bdb stanie ;)