Tytuł: Wszystko o Suzuki Katana AY WR 50 suzuki-katana.nets.pl :: Jak dostroić 70ccm?

Dodane przez majer93 dnia 09-02-2008 19:58
#1

Ostatnio moja katana wzbogacila się w cylider Polini Sport(już dotarty).
Do seryjnego gaźnika włożyłem dysze 95, mam tylko cylek i stożek. Przy prędkości 50km/h szczela z wydechu, nierówno przyspiesza. Nie wiem co jest tego winą. Mam jeszce wrio malossi multivar i rolki coś niecałe 7g.

Dodane przez BoniuBOSS dnia 09-02-2008 20:13
#2

Jaki masz wydech?

Dodane przez majer93 dnia 09-02-2008 20:25
#3

wydech seryjny mam, jeszcze niedawno był spawany jak jechałem 60km/h po polnej drodze z dużymi dziurami:p w najbliższym czasie będe miał Polini for race2

Dodane przez wander dnia 09-02-2008 20:39
#4

Na moje oko to wydech go ostro dławi i te rolki coś chyba trochę za ciężkie;/ Ale rolki nic do strzelania nie mają. Spróbój jeszcze wyregulować gaźnik.

Dodane przez majer93 dnia 09-02-2008 20:55
#5

Przy gaźniku to nie wiem ani za co się wziąść i słyszałem, że to właśnie gaźnik jest przyczyną, a przez to strzelanie mogę zatrzeć nawet cylek. jak były rolki 4,4g to zdecydowanie za lekkie. dam seryjne wrio, bo było fajnie wyrególowane i zobacze.

Dodane przez bartekkatana dnia 09-02-2008 21:05
#6

Ja mam 5,1 rolki i są za ciężkie w multivarze. Regulacjia gaźnika się kłania

Edytowane przez wander dnia 09-02-2008 21:14

Dodane przez BoniuBOSS dnia 09-02-2008 21:25
#7

Wywal wydech.

Dodane przez majer93 dnia 09-02-2008 21:26
#8

Jeśli chodzi o regulacje gaźnika to co w nim wyregolować?? U mnie w multivarze 4,4 są zbyt lekkie ,ale jak bedzie polini FR2 to powinny być dobre.

Dodane przez wander dnia 09-02-2008 21:27
#9

Chyba i tak lepiej że ma seryjny niż miał by jeździć bez. Dopóki nie ma sportowego musi na takim jeździć!!

Dodane przez BoniuBOSS dnia 09-02-2008 21:29
#10

Ja bym uciął i zostawił samą rurę bez końcówki tłumiącej.

Dodane przez wander dnia 09-02-2008 21:32
#11

widać ile wiesz o zasadzie działąnia silnika 2t. Tonie 4t że "wolny wydech dajke lepsze osiągi. Tu musi byś specjalna komora spalania. I lepiej że jest seryjna komora niż miało by jej w ogóle nie być.

Dodane przez majer93 dnia 09-02-2008 21:36
#12

taa, Jak będe jeździł bez wydechu to zatrze cylinder ,gdyż naleci tam piachu, kurzu itd. Nie chce ucinać wydechu ,bo będzie sie już na nic nie nadawał i straci dużo na wartości. Pomijam fakt, że bedziecie mnie wszyscy slyszeć nawet jak jesteście z drugiego końca Polski:D

Dodane przez BoniuBOSS dnia 09-02-2008 22:11
#13

On nie ma jeździć bez wydechu tylko bez "tłumika" ale skoro SPECJALIŚCI mówią że tak nie można to ok nie będę się upierał.

Dodane przez wander dnia 09-02-2008 23:20
#14

Specjalistą nie jestem ale podstawy znam. I wiem że 2t ma większą moc nawet z seryjnym wydechem niż bez.

Dodane przez BoniuBOSS dnia 09-02-2008 23:54
#15

Spoko. Podpuszczałem was trochę żeby zobaczyć co mi tutaj naopowiadacie ale jak widać wyszliście z tego bez szwanku.

Dodane przez wander dnia 10-02-2008 00:02
#16

To na przyszłosc nie podpuszczaj bo jak by @majer93 był głupi to by uciął. A zresztą późneij wiara czyta posty i będzie sie zastanawaić czy wydechu nie obciąćB)

Dodane przez BoniuBOSS dnia 10-02-2008 00:05
#17

No właśnie i to jest najśmieszniejsze że potem możesz zobaczyć takiego posta: uciąłem wydech tak jak radziliście w jednym poście i pogorszyły mi się osiągi. hhahahaahha

Dodane przez wander dnia 10-02-2008 00:17
#18

Tak jak ty radziłeś. Niby posty dla śmiechów lub popisania na złość a takie cuda później wychodzą:(

Dodane przez BoniuBOSS dnia 10-02-2008 13:52
#19

Wracając do tematu to proponuje włożyć jakieś rolki 5g, sprężynę centralną +7% i zielone sprężynki sprzęgła Hebo. Wtedy powinno być ok.

Dodane przez majer93 dnia 10-02-2008 14:04
#20

napewno nie założe sprężyny centralnej +7%. Rolki 5g to dobry pomysł. A sprężynki to mam malossi MHR żółte i myśle, że do tego waria multivar i cylko polini będą dobre

Dodane przez BoniuBOSS dnia 10-02-2008 14:11
#21

A co chcesz jeździć na seryjnej czy może od razu założyć +22% to takiego słabego cylka?

Dodane przez majer93 dnia 10-02-2008 14:29
#22

Mi się zdaje ,że seryjna ma 22%....

Dodane przez BoniuBOSS dnia 10-02-2008 14:35
#23

Źle Ci się zdaje. Seryjna ma chyba +2%.

Dodane przez majer93 dnia 10-02-2008 14:38
#24

Nie. Już wiem, serynjna ma -150%

Dodane przez BoniuBOSS dnia 10-02-2008 14:44
#25

Chyba Cię po[cenzura]iło. Seryjna to seryjna i na pewno nie ma -150% jak już to może mieć -5%.

Dodane przez majer93 dnia 10-02-2008 14:48
#26

@Wander bedzie wiedział ile ma seryjna. Ja słyszałem ,że ma 22% , ale nie jestem pewien. A 150% to nie ma na rynku

Dodane przez BoniuBOSS dnia 10-02-2008 14:50
#27

Jak seryjna sprężyna miała by +22% to po co Metrakit sprzedawał by sprężynę +22% skoro seryjna ma tyle? Skoro Polini sprzedaj sprężyny centralne +7% to seryjne muszą mieć około +2% może nawet mają -2%.

Dodane przez bartekkatana dnia 10-02-2008 15:18
#28

Mam pytanie jaką sprężyne sie dostaje do multivara jest żółta +7% ,+15%czy+22%

Dodane przez wander dnia 10-02-2008 15:56
#29

@majer a skąd ja mam niby wiedzieć ile seryjna ma?? Co ja encyklopedia? Mi tam się wydaje że seryjna ma 0% i jest punktem wyjścia. A kolejne procenty mówią nam ile dana sprężyna jest twardsza od seryjnej. Tak więc dla sprężyny 22% potrzebujemy o 22% więcej siły(siły działającej prostopadle na spreżynę) aby ugiąć ją w takim samym stopniu co seryjną.

Edytowane przez wander dnia 10-02-2008 16:24

Dodane przez majer93 dnia 10-02-2008 16:07
#30

Myslałem ,że wiesz, bo wydaje mi się, że wiesz najwiecej wśród nas. Mi nie wydaje się, że seryjna ma 0%, bo różne sqty mają różne sprężyny, a sprężyny to raczej rzecz uniwersalna i jakaś spręzyna pasuje raczej do większości sqterów. A twardość zawsze jest taka sama np +22% ma we wszystkich sprężynach tą samą wartośc. Tak mi się wydaje

Dodane przez wander dnia 10-02-2008 16:29
#31

Dzięki za komplement. Może i w niektórych rzeczach conieco wiem ale w niektórych inni wiedzą lepiej. Ale człowiek uczy się całe życie:D

Dodane przez BoniuBOSS dnia 10-02-2008 19:02
#32

Otóż nie sprężyna Metrakit +15% ma taką samą twardość co sprężyna Hebo +50%. Seryjne sprężyny z tego co kiedyś wyczytałem na innym forum mają około +2%.

Dodane przez majer93 dnia 10-02-2008 19:32
#33

a dlaczego sprężyny metrakit ,a Hebo różnią sie tak bardzo nazwą procentową, a w praktyce to to samo...

Dodane przez BoniuBOSS dnia 10-02-2008 19:34
#34

A skąd ja to mam wiedzieć? Zapytaj producentów.

Dodane przez tomek_kr dnia 10-02-2008 19:41
#35

czy do next-ra i MK HD 70cc dobra będzie sprężyna +22%??

Dodane przez majer93 dnia 10-02-2008 19:44
#36

musisz sam się przekonać, ale myślę że bedzie dobra.

Dodane przez Pierzak dnia 10-02-2008 19:50
#37

Ja tez ja założę. Rolki 4g. Cyl mk 70 i laser x-pro

Dodane przez BoniuBOSS dnia 10-02-2008 20:07
#38

U mnie ta sprężyna na tym cylku i wydechu Hebo NP 2004 była za twarda. Radził bym raczej kupić sprężynę MK +15%.

Dodane przez majer93 dnia 10-02-2008 20:31
#39

pisałeś ,że tam Mk +15% w praktyce to to samo co Hebo +50%.

Dodane przez BoniuBOSS dnia 11-02-2008 09:00
#40

No bo to jest to samo ale Hebo jest do Minarelli a Metrakit do Morini. Nie wiem może Hebo by pasowało do Morini ale nie jestem pewien bo nigdy nie sprawdzałem.

Dodane przez tomek_kr dnia 11-02-2008 12:47
#41

ja założyłem +22% i skuta dostał takiego kopa że szok... tylko v-max zmniejszył się o 5km/h... ale za to od początku dobrze przyspiesza a nie jak wcześniej dopiero od 60... ile wasze przyspieszają do 50km/h?? mój w 6s...

Dodane przez BoniuBOSS dnia 11-02-2008 13:33
#42

Mój na dotarciu z seryjną sprężyną i seryjnymi sprężynkami w 6s ma już prawie 75 km/h.

Dodane przez Pierzak dnia 11-02-2008 16:40
#43

teraz sie zastanawiam czy założyć +15 czy 22% :|

Dodane przez tomek_kr dnia 11-02-2008 16:46
#44

to co zrobić by polepszyć przyśpieche.. mam rolki 4g sprężynki złote(dostałem je z cylkiem) MK HD i wydeszek next-ra

Dodane przez BoniuBOSS dnia 11-02-2008 17:40
#45

Ja bym założył roki 3,7g, sprężynę metrakit +22%, niebieskie sprężynki Hebo i jakiś gąbkowy stożek.

Dodane przez tomek_kr dnia 11-02-2008 17:56
#46

dodam że do 10km/h ma muła potem ciągnie ładnie tylko że jak np zatrzymam na 55km/h i potem odkręcę manetkę to od razu sie zwija natomiast jeśli jadę z predkością do 50km/h (np 45) to wtedy jak odkręcę manetkę to dopiero po upływie ok. 3 sekund zaczyna przyspieszac...

Dodane przez BoniuBOSS dnia 11-02-2008 17:58
#47

A jaką masz teraz sprężynę centralną?

Dodane przez tomek_kr dnia 11-02-2008 18:20
#48

+22%

Dodane przez BoniuBOSS dnia 11-02-2008 19:47
#49

To daj mu twardsze sprężynki i najlepiej zmień sprzęgło wtedy będzie lepszy start i szybciej będzie reagował na manetkę.

Dodane przez tomek_kr dnia 11-02-2008 20:09
#50

a jakie te sprężynki?? czerwone?? czy to mozliwe ze cylek dał mi tylko lepsze przyśpieszenie?? a v-max tylko jakieś 3km/h...

Dodane przez bartekkatana dnia 11-02-2008 20:13
#51

Możliwe a jakie masz przełożenia?

Dodane przez wander dnia 11-02-2008 20:14
#52

Może to być możliwe, szczególnie na zablokowanych przełożeniach.

Dodane przez tomek_kr dnia 11-02-2008 20:46
#53

przełozenia seryjne...

Dodane przez BoniuBOSS dnia 11-02-2008 20:53
#54

Jak seryjne to większego v-maxu niż 90km/h nie jesteś w stanie wycisnąć.

Dodane przez wander dnia 11-02-2008 20:56
#55

Seryjne... hmmm. Ja bym napisa bardziej zablokowanymi. Bo są seryjne- zablokowane i seryjne- nie blokowane(ja mam takie)

Dodane przez BoniuBOSS dnia 11-02-2008 20:57
#56

Znowu czepiasz się szczegółów, po co? Dla nabicia postów? Ważne że wiadomo o co chodzi, nikt nie jest tutaj [cenzura]EM!

Dodane przez tomek_kr dnia 11-02-2008 21:13
#57

mój v-max wynosi 80km/h....

Dodane przez BoniuBOSS dnia 11-02-2008 21:16
#58

To po wymianie przekładni powinien wynieść około 105 km/h. A wydech odblokowałeś? Najpierw wymień wario i pasek bo widzę że nie masz jeszcze tego zmienionego.

Edytowane przez BoniuBOSS dnia 11-02-2008 21:18

Dodane przez majer93 dnia 11-02-2008 21:50
#59

@Wander jak to możliwe ,że masz katane z seryjnie odblokowanymi wałkami przekładni. wiem, że takie przełożenia odblokowane ma katana Telefonica Movistar, ale katana Wr to wątpie. Może poprzedni właścicieł przełożył z di-techa.

Dodane przez BoniuBOSS dnia 11-02-2008 22:00
#60

@Qander chyba jest pierwszym właścicielem tego skutera.

Dodane przez majer93 dnia 11-02-2008 22:05
#61

Może ma tą Telefonice Movistar, ale jak pamiętam to ma WR. Chociaz zdarzają się takie katany moja też z 2003 roku a stara buda stylizowana, a silnik chyba w nowej, bo ssanie w nowej budzie.

Dodane przez Pierzak dnia 11-02-2008 22:11
#62

Ja mam zmienione przełożenia i prędkość jest świetna, jak już sie bujnie ;/ Zamowie ta sprężynę +22% i sprężynki czerwone, jak nie będzie zadowalająca przyśpiecha to kupie sprzęgło. :| Patologia z tą regulacją:(

Dodane przez BoniuBOSS dnia 11-02-2008 22:14
#63

@Pierzak a jaki masz v-max?

Dodane przez wander dnia 11-02-2008 23:13
#64

Jakimś cudem mam nie blokowane. Tak mi sie wydaje bo v-max mam na seryjnym cylku 97km/h. Mam katanę WR, nie Movistar i jestem pierwszym właścicielem mojej katany. A do przełożeń nawet nigdy nie zaglądałem.

Dodane przez BoniuBOSS dnia 12-02-2008 08:44
#65

Moim zdaniem nie koniecznie musisz mieć odblokowane skoro przerabiałeś wariator. Może mu lecieć te 97 km/h ale na jakim przyśpieszeniu? Moja Katana jest robiona na przyśpieszenie bo co mi po v-maxie jak i tak go nie wykorzystam kiedy by miała słabe przyśpieszenie.

Dodane przez bartekkatana dnia 12-02-2008 12:34
#66

Wander ty masz wr to ona powinna troche więcej lecieć niż zwykła.

Dodane przez Pierzak dnia 12-02-2008 14:55
#67

nie wiem, na wyczucie koło 110, a narzazie nie kręcę na maxa bo na dotarciu. Po dotarciu 120 powinno być. ;)Przełożenia top racing są zajefajne... B)

Dodane przez BoniuBOSS dnia 12-02-2008 15:10
#68

Na wyczucie to moja Katana leci 150 :P. Napisz jak zmierzysz.

Dodane przez Pierzak dnia 12-02-2008 15:24
#69

Nie zmierzę bo nie mam licznika ;) No ale jak sie leci w trasie to można wyczuć prędkość, np. za tirem wiesz ze lecisz 80-90km/h ;) Hałas wiatru w kasku itd. Ja tiry bez problemu wyprzedzam.

mogę zmierzyć dokładnie, jak mi ktoś powie jak (mam palmtopa mio p340, automapa 4);)

Dodane przez wander dnia 12-02-2008 15:26
#70

Wario tak przerobiłem żeby pasek wchodził jak najwyżej, czyli skróciłem tuleję i trochę przyciąłem wario, a przyśpieszenie według mnie mam dobre, tylko zamuł mam do 10km/h, ale to wina sprężynek w sprzęgle.

Dodane przez BoniuBOSS dnia 12-02-2008 15:40
#71

No jak przerabiałeś wario to pewnie dlatego masz taki v-max bo pasek chodzi kurewsko wysoko, najwyżej jak się tylko da. Muł do 10km/h to nie zawsze wina sprężynek na sprzęgle ale skoro tak mówisz to może tak jest.

Dodane przez wander dnia 12-02-2008 15:44
#72

Tak wysoko to nie. może z 1mm górna krawędź paska wystaje ponad krawędź wario. A czego innego może być to wina??

Dodane przez BoniuBOSS dnia 12-02-2008 16:11
#73

Czasem po wymianie sprężyny centralnej też znika muł bo ona również ma pośredni wpływ na obroty silnika.

Dodane przez wander dnia 12-02-2008 16:30
#74

No no trochę źle napisałem bo pisząc sprężynki myślałem o całym układzie sprężynującym w sprzęgle:D No ale to ogólnie wina sprzęgła:D

Dodane przez BoniuBOSS dnia 12-02-2008 16:32
#75

Ja mam to sprzęgło Hebo R i łapie od razu po dodaniu gazu a wcześniej na seryjnym to łapał tak po 2s.

Dodane przez wander dnia 12-02-2008 16:39
#76

No to miałeś podobny problem;). Na razie nie myślę o inwestowaniu w sprzęgło. Może z czasem po wymianie cylka na 70cc

Dodane przez BoniuBOSS dnia 12-02-2008 16:52
#77

Jak nie chcesz wymieniać wału i łożysk to kup Metrakit HD 70cc u mnie z tym wydechem chodził bardzo dobrze.

Dodane przez bartekkatana dnia 12-02-2008 17:01
#78

Muł to wina całego napędu nie tylko sprężynek i sprężyny ale także rolek

Dodane przez wander dnia 12-02-2008 17:05
#79

Muł do 10km/h a później już luksusowo odchodzi!!! Więc to na bank nie wina rolek. Sprzęgło po prostu za szybko/wolno łapie i muli go na starcie. A raczej to nie jest muł tylko po 10km/h zaczyna lepiej odchodzić:D

Dodane przez BoniuBOSS dnia 12-02-2008 17:05
#80

Przy seryjnych skuterach albo słabych 70cc nie mają aż takiego znaczenia. Zazwyczaj jest to wina sprężynek czyli ruszania z za niskich obrotów.

Dodane przez tomek_kr dnia 12-02-2008 17:13
#81

a ja uważam że to może być wina waria... inny kąt nachylenia do tych obrotów i dlatego... u mnie katana rusza z wysokich obrotów i tez muli na starcie... uważam ze rolki mają ciężko ruszyć do tych 10 km/h a potem to juz mają łatwiej...

Dodane przez wander dnia 12-02-2008 17:15
#82

ciężko mają ruszyć 4,0 gramowe rolki??? :o To może mam założyć 3,7 grama do 50cc??B)

Dodane przez BoniuBOSS dnia 12-02-2008 17:15
#83

Ale ja pisząc swoje posty zakładałem że już ktoś ma sportowy wariator. Wiadomo że jak ktoś chce mieć dobre i płynne przyśpieszenie to w pierwszej kolejności powinien kupić wydech i wario.

Dodane przez tomek_kr dnia 12-02-2008 17:20
#84

według mnie wario seryjne jest tak skonstruowane ze początkowo ma słaby start bo rolki mają bardziej "pod górkę"... u mnie po założeniu sprężynek katana wchodzi na takie obroty że sie aż zdziwiłem lecz jak już załapie sprzęgło to muł do 10...

Dodane przez BoniuBOSS dnia 12-02-2008 17:32
#85

No właśnie ja teraz na Twoim miejscu kupił bym właśnie wario a potem gaźnik Dellorto 19mm.

Dodane przez tomek_kr dnia 12-02-2008 17:36
#86

najpierw to chyba zafunduje sobie przełożenia top racing...

Dodane przez BoniuBOSS dnia 12-02-2008 17:49
#87

Ja bym zafundował sobie Polini a potem Malossi.

Dodane przez tomek_kr dnia 12-02-2008 21:15
#88

a ja sobie zafunduje top racing... mam słabego sponsora...:(

Dodane przez Pierzak dnia 12-02-2008 21:38
#89

Ja jestem zadowolony z top racing. ;)

Dodane przez tomek_kr dnia 12-02-2008 21:41
#90

a co mi da wiekszy v-max pierwotne mallossi czy top racing??

Dodane przez BoniuBOSS dnia 13-02-2008 09:28
#91

Top Racing bo ma więcej ząbków niż seryjna. Malossi ma mniej czyli będzie lepsza na przyśpieszenie. Osobiście jak masz kiepskiego sponsora to weź trochę do zbieraj i kup Polini. Trochę Ci spadnie przyśpieszenie ale za to jak wzrośnie v-max.

Dodane przez tomek_kr dnia 13-02-2008 10:10
#92

zamiast jednej polini wole kupic top racing i jakiś gaźnik lub wario...

Dodane przez BoniuBOSS dnia 13-02-2008 10:11
#93

...i potem narzekać na słaby v-max :P.

Dodane przez tomek_kr dnia 13-02-2008 10:12
#94

to potem moge wymienić na polini jeszcze...

Dodane przez BoniuBOSS dnia 13-02-2008 10:13
#95

Tak tylko ten cylinder raczej tego nie uciągnie tzn. będziesz miał tak słabe przyśpieszenie że i tak go nie bujniesz do maksymalnej prędkości no chyba że na autostradzie.

Dodane przez tomek_kr dnia 13-02-2008 11:34
#96

chyba pierwotna jak wymienie do da mi przyspieszenie a polini v-max...

Dodane przez BoniuBOSS dnia 13-02-2008 11:54
#97

Jak pierwotną wymienisz na Top Racing to nie da Ci przyśpieszenie tylko spadnie przyśpieszenie i wzrośnie v-max jak jeszcze dorzucisz do tego wtórną Polini to już w ogóle przyśpieszenie spadnie.