Tytuł: Wszystko o Suzuki Katana AY WR 50 suzuki-katana.nets.pl :: Jak dostroić 70ccm?
Dodane przez majer93 dnia 09-02-2008 19:58
#1
Ostatnio moja katana wzbogacila się w cylider Polini Sport(już dotarty).
Do seryjnego gaźnika włożyłem dysze 95, mam tylko cylek i stożek. Przy prędkości 50km/h szczela z wydechu, nierówno przyspiesza. Nie wiem co jest tego winą. Mam jeszce wrio malossi multivar i rolki coś niecałe 7g.
Dodane przez BoniuBOSS dnia 09-02-2008 20:13
#2
Jaki masz wydech?
Dodane przez majer93 dnia 09-02-2008 20:25
#3
wydech seryjny mam, jeszcze niedawno był spawany jak jechałem 60km/h po polnej drodze z dużymi dziurami:p w najbliższym czasie będe miał Polini for race2
Dodane przez wander dnia 09-02-2008 20:39
#4
Na moje oko to wydech go ostro dławi i te rolki coś chyba trochę za ciężkie;/ Ale rolki nic do strzelania nie mają. Spróbój jeszcze wyregulować gaźnik.
Dodane przez majer93 dnia 09-02-2008 20:55
#5
Przy gaźniku to nie wiem ani za co się wziąść i słyszałem, że to właśnie gaźnik jest przyczyną, a przez to strzelanie mogę zatrzeć nawet cylek. jak były rolki 4,4g to zdecydowanie za lekkie. dam seryjne wrio, bo było fajnie wyrególowane i zobacze.
Dodane przez bartekkatana dnia 09-02-2008 21:05
#6
Ja mam 5,1 rolki i s
ą za cię
żkie w multivarze. Regulacjia ga
źnika si
ę k
łani
a
Edytowane przez wander dnia 09-02-2008 21:14
Dodane przez BoniuBOSS dnia 09-02-2008 21:25
#7
Wywal wydech.
Dodane przez majer93 dnia 09-02-2008 21:26
#8
Jeśli chodzi o regulacje gaźnika to co w nim wyregolować?? U mnie w multivarze 4,4 są zbyt lekkie ,ale jak bedzie polini FR2 to powinny być dobre.
Dodane przez wander dnia 09-02-2008 21:27
#9
Chyba i tak lepiej że ma seryjny niż miał by jeździć bez. Dopóki nie ma sportowego musi na takim jeździć!!
Dodane przez BoniuBOSS dnia 09-02-2008 21:29
#10
Ja bym uciął i zostawił samą rurę bez końcówki tłumiącej.
Dodane przez wander dnia 09-02-2008 21:32
#11
widać ile wiesz o zasadzie działąnia silnika 2t. Tonie 4t że "wolny wydech dajke lepsze osiągi. Tu musi byś specjalna komora spalania. I lepiej że jest seryjna komora niż miało by jej w ogóle nie być.
Dodane przez majer93 dnia 09-02-2008 21:36
#12
taa, Jak będe jeździł bez wydechu to zatrze cylinder ,gdyż naleci tam piachu, kurzu itd. Nie chce ucinać wydechu ,bo będzie sie już na nic nie nadawał i straci dużo na wartości. Pomijam fakt, że bedziecie mnie wszyscy slyszeć nawet jak jesteście z drugiego końca Polski:D
Dodane przez BoniuBOSS dnia 09-02-2008 22:11
#13
On nie ma jeździć bez wydechu tylko bez "tłumika" ale skoro SPECJALIŚCI mówią że tak nie można to ok nie będę się upierał.
Dodane przez wander dnia 09-02-2008 23:20
#14
Specjalistą nie jestem ale podstawy znam. I wiem że 2t ma większą moc nawet z seryjnym wydechem niż bez.
Dodane przez BoniuBOSS dnia 09-02-2008 23:54
#15
Spoko. Podpuszczałem was trochę żeby zobaczyć co mi tutaj naopowiadacie ale jak widać wyszliście z tego bez szwanku.
Dodane przez wander dnia 10-02-2008 00:02
#16
To na przyszłosc nie podpuszczaj bo jak by @majer93 był głupi to by uciął. A zresztą późneij wiara czyta posty i będzie sie zastanawaić czy wydechu nie obciąćB)
Dodane przez BoniuBOSS dnia 10-02-2008 00:05
#17
No właśnie i to jest najśmieszniejsze że potem możesz zobaczyć takiego posta: uciąłem wydech tak jak radziliście w jednym poście i pogorszyły mi się osiągi. hhahahaahha
Dodane przez wander dnia 10-02-2008 00:17
#18
Tak jak ty radziłeś. Niby posty dla śmiechów lub popisania na złość a takie cuda później wychodzą:(
Dodane przez BoniuBOSS dnia 10-02-2008 13:52
#19
Wracając do tematu to proponuje włożyć jakieś rolki 5g, sprężynę centralną +7% i zielone sprężynki sprzęgła Hebo. Wtedy powinno być ok.
Dodane przez majer93 dnia 10-02-2008 14:04
#20
napewno nie założe sprężyny centralnej +7%. Rolki 5g to dobry pomysł. A sprężynki to mam malossi MHR żółte i myśle, że do tego waria multivar i cylko polini będą dobre
Dodane przez BoniuBOSS dnia 10-02-2008 14:11
#21
A co chcesz jeździć na seryjnej czy może od razu założyć +22% to takiego słabego cylka?
Dodane przez majer93 dnia 10-02-2008 14:29
#22
Mi się zdaje ,że seryjna ma 22%....
Dodane przez BoniuBOSS dnia 10-02-2008 14:35
#23
Źle Ci się zdaje. Seryjna ma chyba +2%.
Dodane przez majer93 dnia 10-02-2008 14:38
#24
Nie. Już wiem, serynjna ma -150%
Dodane przez BoniuBOSS dnia 10-02-2008 14:44
#25
Chyba Cię po[cenzura]iło. Seryjna to seryjna i na pewno nie ma -150% jak już to może mieć -5%.
Dodane przez majer93 dnia 10-02-2008 14:48
#26
@Wander bedzie wiedział ile ma seryjna. Ja słyszałem ,że ma 22% , ale nie jestem pewien. A 150% to nie ma na rynku
Dodane przez BoniuBOSS dnia 10-02-2008 14:50
#27
Jak seryjna sprężyna miała by +22% to po co Metrakit sprzedawał by sprężynę +22% skoro seryjna ma tyle? Skoro Polini sprzedaj sprężyny centralne +7% to seryjne muszą mieć około +2% może nawet mają -2%.
Dodane przez bartekkatana dnia 10-02-2008 15:18
#28
Mam pytanie jaką sprężyne sie dostaje do multivara jest żółta +7% ,+15%czy+22%
Dodane przez wander dnia 10-02-2008 15:56
#29
@majer a skąd ja mam niby wiedzieć ile seryjna ma?? Co ja encyklopedia? Mi tam się wydaje że seryjna ma 0% i jest punktem wyjścia. A kolejne procenty mówią nam ile dana sprężyna jest twardsza od seryjnej. Tak więc dla sprężyny 22% potrzebujemy o 22% więcej siły(siły działającej prostopadle na spreżynę) aby ugiąć ją w takim samym stopniu co seryjną.
Edytowane przez wander dnia 10-02-2008 16:24
Dodane przez majer93 dnia 10-02-2008 16:07
#30
Myslałem ,że wiesz, bo wydaje mi się, że wiesz najwiecej wśród nas. Mi nie wydaje się, że seryjna ma 0%, bo różne sqty mają różne sprężyny, a sprężyny to raczej rzecz uniwersalna i jakaś spręzyna pasuje raczej do większości sqterów. A twardość zawsze jest taka sama np +22% ma we wszystkich sprężynach tą samą wartośc. Tak mi się wydaje
Dodane przez wander dnia 10-02-2008 16:29
#31
Dzięki za komplement. Może i w niektórych rzeczach conieco wiem ale w niektórych inni wiedzą lepiej. Ale człowiek uczy się całe życie:D
Dodane przez BoniuBOSS dnia 10-02-2008 19:02
#32
Otóż nie sprężyna Metrakit +15% ma taką samą twardość co sprężyna Hebo +50%. Seryjne sprężyny z tego co kiedyś wyczytałem na innym forum mają około +2%.
Dodane przez majer93 dnia 10-02-2008 19:32
#33
a dlaczego sprężyny metrakit ,a Hebo różnią sie tak bardzo nazwą procentową, a w praktyce to to samo...
Dodane przez BoniuBOSS dnia 10-02-2008 19:34
#34
A skąd ja to mam wiedzieć? Zapytaj producentów.
Dodane przez tomek_kr dnia 10-02-2008 19:41
#35
czy do next-ra i MK HD 70cc dobra będzie sprężyna +22%??
Dodane przez majer93 dnia 10-02-2008 19:44
#36
musisz sam się przekonać, ale myślę że bedzie dobra.
Dodane przez Pierzak dnia 10-02-2008 19:50
#37
Ja tez ja założę. Rolki 4g. Cyl mk 70 i laser x-pro
Dodane przez BoniuBOSS dnia 10-02-2008 20:07
#38
U mnie ta sprężyna na tym cylku i wydechu Hebo NP 2004 była za twarda. Radził bym raczej kupić sprężynę MK +15%.
Dodane przez majer93 dnia 10-02-2008 20:31
#39
pisałeś ,że tam Mk +15% w praktyce to to samo co Hebo +50%.
Dodane przez BoniuBOSS dnia 11-02-2008 09:00
#40
No bo to jest to samo ale Hebo jest do Minarelli a Metrakit do Morini. Nie wiem może Hebo by pasowało do Morini ale nie jestem pewien bo nigdy nie sprawdzałem.
Dodane przez tomek_kr dnia 11-02-2008 12:47
#41
ja założyłem +22% i skuta dostał takiego kopa że szok... tylko v-max zmniejszył się o 5km/h... ale za to od początku dobrze przyspiesza a nie jak wcześniej dopiero od 60... ile wasze przyspieszają do 50km/h?? mój w 6s...
Dodane przez BoniuBOSS dnia 11-02-2008 13:33
#42
Mój na dotarciu z seryjną sprężyną i seryjnymi sprężynkami w 6s ma już prawie 75 km/h.
Dodane przez Pierzak dnia 11-02-2008 16:40
#43
teraz sie zastanawiam czy założyć +15 czy 22% :|
Dodane przez tomek_kr dnia 11-02-2008 16:46
#44
to co zrobić by polepszyć przyśpieche.. mam rolki 4g sprężynki złote(dostałem je z cylkiem) MK HD i wydeszek next-ra
Dodane przez BoniuBOSS dnia 11-02-2008 17:40
#45
Ja bym założył roki 3,7g, sprężynę metrakit +22%, niebieskie sprężynki Hebo i jakiś gąbkowy stożek.
Dodane przez tomek_kr dnia 11-02-2008 17:56
#46
dodam że do 10km/h ma muła potem ciągnie ładnie tylko że jak np zatrzymam na 55km/h i potem odkręcę manetkę to od razu sie zwija natomiast jeśli jadę z predkością do 50km/h (np 45) to wtedy jak odkręcę manetkę to dopiero po upływie ok. 3 sekund zaczyna przyspieszac...
Dodane przez BoniuBOSS dnia 11-02-2008 17:58
#47
A jaką masz teraz sprężynę centralną?
Dodane przez tomek_kr dnia 11-02-2008 18:20
#48
+22%
Dodane przez BoniuBOSS dnia 11-02-2008 19:47
#49
To daj mu twardsze sprężynki i najlepiej zmień sprzęgło wtedy będzie lepszy start i szybciej będzie reagował na manetkę.
Dodane przez tomek_kr dnia 11-02-2008 20:09
#50
a jakie te sprężynki?? czerwone?? czy to mozliwe ze cylek dał mi tylko lepsze przyśpieszenie?? a v-max tylko jakieś 3km/h...
Dodane przez bartekkatana dnia 11-02-2008 20:13
#51
Możliwe a jakie masz przełożenia?
Dodane przez wander dnia 11-02-2008 20:14
#52
Może to być możliwe, szczególnie na zablokowanych przełożeniach.
Dodane przez tomek_kr dnia 11-02-2008 20:46
#53
przełozenia seryjne...
Dodane przez BoniuBOSS dnia 11-02-2008 20:53
#54
Jak seryjne to większego v-maxu niż 90km/h nie jesteś w stanie wycisnąć.
Dodane przez wander dnia 11-02-2008 20:56
#55
Seryjne... hmmm. Ja bym napisa bardziej zablokowanymi. Bo są seryjne- zablokowane i seryjne- nie blokowane(ja mam takie)
Dodane przez BoniuBOSS dnia 11-02-2008 20:57
#56
Znowu czepiasz się szczegółów, po co? Dla nabicia postów? Ważne że wiadomo o co chodzi, nikt nie jest tutaj [cenzura]EM!
Dodane przez tomek_kr dnia 11-02-2008 21:13
#57
mój v-max wynosi 80km/h....
Dodane przez BoniuBOSS dnia 11-02-2008 21:16
#58
To po wymianie przekładni powinien wynieść około 105 km/h. A wydech odblokowałeś? Najpierw wymień wario i pasek bo widzę że nie masz jeszcze tego zmienionego.
Edytowane przez BoniuBOSS dnia 11-02-2008 21:18
Dodane przez majer93 dnia 11-02-2008 21:50
#59
@Wander jak to możliwe ,że masz katane z seryjnie odblokowanymi wałkami przekładni. wiem, że takie przełożenia odblokowane ma katana Telefonica Movistar, ale katana Wr to wątpie. Może poprzedni właścicieł przełożył z di-techa.
Dodane przez BoniuBOSS dnia 11-02-2008 22:00
#60
@Qander chyba jest pierwszym właścicielem tego skutera.
Dodane przez majer93 dnia 11-02-2008 22:05
#61
Może ma tą Telefonice Movistar, ale jak pamiętam to ma WR. Chociaz zdarzają się takie katany moja też z 2003 roku a stara buda stylizowana, a silnik chyba w nowej, bo ssanie w nowej budzie.
Dodane przez Pierzak dnia 11-02-2008 22:11
#62
Ja mam zmienione przełożenia i prędkość jest świetna, jak już sie bujnie ;/ Zamowie ta sprężynę +22% i sprężynki czerwone, jak nie będzie zadowalająca przyśpiecha to kupie sprzęgło. :| Patologia z tą regulacją:(
Dodane przez BoniuBOSS dnia 11-02-2008 22:14
#63
@Pierzak a jaki masz v-max?
Dodane przez wander dnia 11-02-2008 23:13
#64
Jakimś cudem mam nie blokowane. Tak mi sie wydaje bo v-max mam na seryjnym cylku 97km/h. Mam katanę WR, nie Movistar i jestem pierwszym właścicielem mojej katany. A do przełożeń nawet nigdy nie zaglądałem.
Dodane przez BoniuBOSS dnia 12-02-2008 08:44
#65
Moim zdaniem nie koniecznie musisz mieć odblokowane skoro przerabiałeś wariator. Może mu lecieć te 97 km/h ale na jakim przyśpieszeniu? Moja Katana jest robiona na przyśpieszenie bo co mi po v-maxie jak i tak go nie wykorzystam kiedy by miała słabe przyśpieszenie.
Dodane przez bartekkatana dnia 12-02-2008 12:34
#66
Wander ty masz wr to ona powinna troche więcej lecieć niż zwykła.
Dodane przez Pierzak dnia 12-02-2008 14:55
#67
nie wiem, na wyczucie koło 110, a narzazie nie kręcę na maxa bo na dotarciu. Po dotarciu 120 powinno być. ;)Przełożenia top racing są zajefajne... B)
Dodane przez BoniuBOSS dnia 12-02-2008 15:10
#68
Na wyczucie to moja Katana leci 150 :P. Napisz jak zmierzysz.
Dodane przez Pierzak dnia 12-02-2008 15:24
#69
Nie zmierzę bo nie mam licznika ;) No ale jak sie leci w trasie to można wyczuć prędkość, np. za tirem wiesz ze lecisz 80-90km/h ;) Hałas wiatru w kasku itd. Ja tiry bez problemu wyprzedzam.
mogę zmierzyć dokładnie, jak mi ktoś powie jak (mam palmtopa mio p340, automapa 4);)
Dodane przez wander dnia 12-02-2008 15:26
#70
Wario tak przerobiłem żeby pasek wchodził jak najwyżej, czyli skróciłem tuleję i trochę przyciąłem wario, a przyśpieszenie według mnie mam dobre, tylko zamuł mam do 10km/h, ale to wina sprężynek w sprzęgle.
Dodane przez BoniuBOSS dnia 12-02-2008 15:40
#71
No jak przerabiałeś wario to pewnie dlatego masz taki v-max bo pasek chodzi kurewsko wysoko, najwyżej jak się tylko da. Muł do 10km/h to nie zawsze wina sprężynek na sprzęgle ale skoro tak mówisz to może tak jest.
Dodane przez wander dnia 12-02-2008 15:44
#72
Tak wysoko to nie. może z 1mm górna krawędź paska wystaje ponad krawędź wario. A czego innego może być to wina??
Dodane przez BoniuBOSS dnia 12-02-2008 16:11
#73
Czasem po wymianie sprężyny centralnej też znika muł bo ona również ma pośredni wpływ na obroty silnika.
Dodane przez wander dnia 12-02-2008 16:30
#74
No no trochę źle napisałem bo pisząc sprężynki myślałem o całym układzie sprężynującym w sprzęgle:D No ale to ogólnie wina sprzęgła:D
Dodane przez BoniuBOSS dnia 12-02-2008 16:32
#75
Ja mam to sprzęgło Hebo R i łapie od razu po dodaniu gazu a wcześniej na seryjnym to łapał tak po 2s.
Dodane przez wander dnia 12-02-2008 16:39
#76
No to miałeś podobny problem;). Na razie nie myślę o inwestowaniu w sprzęgło. Może z czasem po wymianie cylka na 70cc
Dodane przez BoniuBOSS dnia 12-02-2008 16:52
#77
Jak nie chcesz wymieniać wału i łożysk to kup Metrakit HD 70cc u mnie z tym wydechem chodził bardzo dobrze.
Dodane przez bartekkatana dnia 12-02-2008 17:01
#78
Muł to wina całego napędu nie tylko sprężynek i sprężyny ale także rolek
Dodane przez wander dnia 12-02-2008 17:05
#79
Muł do 10km/h a później już luksusowo odchodzi!!! Więc to na bank nie wina rolek. Sprzęgło po prostu za szybko/wolno łapie i muli go na starcie. A raczej to nie jest muł tylko po 10km/h zaczyna lepiej odchodzić:D
Dodane przez BoniuBOSS dnia 12-02-2008 17:05
#80
Przy seryjnych skuterach albo słabych 70cc nie mają aż takiego znaczenia. Zazwyczaj jest to wina sprężynek czyli ruszania z za niskich obrotów.
Dodane przez tomek_kr dnia 12-02-2008 17:13
#81
a ja uważam że to może być wina waria... inny kąt nachylenia do tych obrotów i dlatego... u mnie katana rusza z wysokich obrotów i tez muli na starcie... uważam ze rolki mają ciężko ruszyć do tych 10 km/h a potem to juz mają łatwiej...
Dodane przez wander dnia 12-02-2008 17:15
#82
ciężko mają ruszyć 4,0 gramowe rolki??? :o To może mam założyć 3,7 grama do 50cc??B)
Dodane przez BoniuBOSS dnia 12-02-2008 17:15
#83
Ale ja pisząc swoje posty zakładałem że już ktoś ma sportowy wariator. Wiadomo że jak ktoś chce mieć dobre i płynne przyśpieszenie to w pierwszej kolejności powinien kupić wydech i wario.
Dodane przez tomek_kr dnia 12-02-2008 17:20
#84
według mnie wario seryjne jest tak skonstruowane ze początkowo ma słaby start bo rolki mają bardziej "pod górkę"... u mnie po założeniu sprężynek katana wchodzi na takie obroty że sie aż zdziwiłem lecz jak już załapie sprzęgło to muł do 10...
Dodane przez BoniuBOSS dnia 12-02-2008 17:32
#85
No właśnie ja teraz na Twoim miejscu kupił bym właśnie wario a potem gaźnik Dellorto 19mm.
Dodane przez tomek_kr dnia 12-02-2008 17:36
#86
najpierw to chyba zafunduje sobie przełożenia top racing...
Dodane przez BoniuBOSS dnia 12-02-2008 17:49
#87
Ja bym zafundował sobie Polini a potem Malossi.
Dodane przez tomek_kr dnia 12-02-2008 21:15
#88
a ja sobie zafunduje top racing... mam słabego sponsora...:(
Dodane przez Pierzak dnia 12-02-2008 21:38
#89
Ja jestem zadowolony z top racing. ;)
Dodane przez tomek_kr dnia 12-02-2008 21:41
#90
a co mi da wiekszy v-max pierwotne mallossi czy top racing??
Dodane przez BoniuBOSS dnia 13-02-2008 09:28
#91
Top Racing bo ma więcej ząbków niż seryjna. Malossi ma mniej czyli będzie lepsza na przyśpieszenie. Osobiście jak masz kiepskiego sponsora to weź trochę do zbieraj i kup Polini. Trochę Ci spadnie przyśpieszenie ale za to jak wzrośnie v-max.
Dodane przez tomek_kr dnia 13-02-2008 10:10
#92
zamiast jednej polini wole kupic top racing i jakiś gaźnik lub wario...
Dodane przez BoniuBOSS dnia 13-02-2008 10:11
#93
...i potem narzekać na słaby v-max :P.
Dodane przez tomek_kr dnia 13-02-2008 10:12
#94
to potem moge wymienić na polini jeszcze...
Dodane przez BoniuBOSS dnia 13-02-2008 10:13
#95
Tak tylko ten cylinder raczej tego nie uciągnie tzn. będziesz miał tak słabe przyśpieszenie że i tak go nie bujniesz do maksymalnej prędkości no chyba że na autostradzie.
Dodane przez tomek_kr dnia 13-02-2008 11:34
#96
chyba pierwotna jak wymienie do da mi przyspieszenie a polini v-max...
Dodane przez BoniuBOSS dnia 13-02-2008 11:54
#97
Jak pierwotną wymienisz na Top Racing to nie da Ci przyśpieszenie tylko spadnie przyśpieszenie i wzrośnie v-max jak jeszcze dorzucisz do tego wtórną Polini to już w ogóle przyśpieszenie spadnie.