Tytuł: Wszystko o Suzuki Katana AY WR 50 suzuki-katana.nets.pl :: wariator
Dodane przez golos dnia 04-02-2008 22:27
#1
Mam wariator polini i czy mgą byc w nim dwa rodzaje rolek chodzi mi tu o wagę
Dodane przez Fazi dnia 04-02-2008 22:39
#2
Myślisz tak jak mój kolega chyba ;/ Ze w jednym wario będą lekkie i ciężkie rolki , ze jedne otworzą szybciej wario i będzie lepszy start a drugie przy wyższych obrotach i dadzą w pewnym momencie turbo ? Wiesz... będziemy to już 2 raz testować tym razem na Piaggio Zip 4T, w Yamaha BWS 70 Stage6 kumpla zdaje to egzamin...Ale nie wiem jak w silniku katany...
Dodane przez wander dnia 04-02-2008 22:44
#3
Nie wiem czy tak jest jak pisze @Fazi ale na pewno w miejscu gdzie zamontujesz cięższe rolki szybciej będzie ci sie ścierać wario. Nie lepiej uśrednić wagę rolek i takie zamontować??
Dodane przez golos dnia 04-02-2008 22:47
#4
ja tak nie myślałem jak pisze Fazi tylko jak kupiłem katane tak już było i myśle czy tak może być ale rzeczywiście tak jak jade 20km/h to ona rzeczywiście dostaje turbo
Edytowane przez golos dnia 04-02-2008 22:51
Dodane przez Fazi dnia 04-02-2008 22:58
#5
tak ma każda :D specyfikacja pracy silnika Morini. A byś na taką 12 konną 70ccm wsiadł to byś umarł z podziwu :D Ja miałem Pollini Sport 70ccm na 17 gaźniku to była masakra jak to odchodziło. Nie wiem , Zalecane są jednakowe rolki , ale do ciekawskich świat należy LD
Dodane przez EVOVIII dnia 05-02-2008 10:45
#6
Ja ostatnio jechałem na tym roxie jak jeszcze był sprawny.
www.aerox.xx.pl on ma coś koło 20 km, to dopiero idze. Jak sprzęgło chwyciło przy 8k obrotów to myślałem że spadnę z siedzenia.
Dodane przez Fazi dnia 05-02-2008 13:09
#7
roxy jak wiadomo mają te same silniki co aprilia , ale jakieś jest dziwne wrażenie że one inaczej idą... Może błędne spostrzeżenia... ja mam takiego jak w moim opisie, a jedzie fajnie.... a jak sie przyciśnie to wariat nie z tej ziemi.
Dodane przez Daniez dnia 05-02-2008 14:21
#8
Ale typ nieźle zrobił tego roxa. Według mnie roxy to są zajebiste pod każdym względem, potem sr i katany ;) no i speed gdzieś się łapie;)
Dodane przez CzopAss dnia 09-02-2008 22:37
#9
Heh najlepsze są katany i sr'ki aeroxy się przejadly tak jak u drecholi hondy civic czy crx :D I z tymi rolkami to pewnie, że może być ale to jest to samo co byś dałwagę pośrednią. Np dasz 3.5g i 4.5g roleczki to będziesz miał tak jak na 4g. A co do zakładania tych rolek to muszą być na przemian. Pozdro
Dodane przez BoniuBOSS dnia 09-02-2008 23:06
#10
Ja mam Katane i nie zbiera się od 20km/h tylko od zera już ma turbo.
Dodane przez Fazi dnia 09-02-2008 23:11
#11
CzopAss ci dam o roxach :D
Dodane przez wander dnia 09-02-2008 23:43
#12
Co jak co ale roxów jest za dużo na naszych drogach i po prostu stają się nudzące. Fakt można je fajnie tuningować ale to nie wszsytko.
Dodane przez BoniuBOSS dnia 09-02-2008 23:52
#13
Roxy są w porządku. Żałuje że nie kupiłem roxa, teraz pewnie zamiast 14KM miał bym 22-24KM albo i więcej.
Dodane przez wander dnia 10-02-2008 00:07
#14
Człowiek musi posiedzieć troche w tym "biznesie" skuterowym żeby się paru rzeczy dowiedzieć. Ale ja osobiście nie kupił bym roxa. Bardzo możliwe ze coś z silnikiem minarelli ale nei roxa. A dlaczego?? Bo za duzo tego jeździ po naszych drogach.
Dodane przez BoniuBOSS dnia 10-02-2008 09:54
#15
A mi się właśnie roxy bardzo podobają i jak teraz bym sprzedawał Katane i miał kupować jakiś skuter to na pewno kupił bym roxa.
Dodane przez CzopAss dnia 10-02-2008 21:05
#16
Roxy nie jak już to srki, takie same silniki mają i sa wg mnie ładniejsze... z tyłu rox wygląda jak kacza [cenzura] :] A jak ja mialbym kupować skuter o poj 50cc to by bylo pewnie coś z silnikiem p/g no ostatecznie minarelli ale już mam. A i Fazi nie przesadzaj z tym 12koni :D Ja myślałem, że mam 15KM w apce, zalożyłem gaźnig 21mm to się zdziwiłem, ze tak może skuter przyspieszać... Kawasaki KLR 250 objeżdżam... A co do mocnych roxów to znam paru :D I oni wlaśnie mają w wariach rolki na przemian włożone 3.5 ; 4,5g na gume idą z gazu.
''Roxy są w porządku. Żałuje że nie kupiłem roxa, teraz pewnie zamiast 14KM miał bym 22-24KM albo i więcej.'' ---> skoro teraz masz 14 to na roxie miałbyś z 15 albo też 14, zależy od regulacji. Pozatym skoro masz tuning 4race to i tak nie ma co myśleć o 20KM bo to klasa EVO gdzie to już nie jest do jazdy na ulice ;) poooooooozdro
Dodane przez bartekkatana dnia 10-02-2008 21:25
#17
EVO gdzie to już nie jest do jazdy na ulice ;) poooooooozdro
a Czemu nie ??
Ja chciałem kupic roxa bo mi sie podoba ale nie było dobrego i wybrałem katane i nie żałuje.Jak bym miał teraz kupic to bym wybrał albo malage F-12 albo yamahe aeroxa:D
Dodane przez wander dnia 11-02-2008 01:46
#18
Przy tych wyższych tunach wyciągasz prądnicę żeby zlikwidować zbędne opory i zastępujesz ją sportową prądnica która tylko i wyłącznie dostarcza ci prąd na świecę! Więc nie masz oświetlenia a zgodnie z prawem taki scoot nie może się poruszać po drogach publicznych.
Dodane przez BoniuBOSS dnia 11-02-2008 09:03
#19
Te sportowe można zmodyfikować żeby dawały prąd tak że na światła.
Dodane przez wander dnia 11-02-2008 11:31
#20
Sportowe dają o wiele miej prądu. Nie wystarczy na dostarczenie prądu do lamp;/
Dodane przez BoniuBOSS dnia 11-02-2008 12:20
#21
Musi wystarczać skoro znajomy tak sobie podłączył.
Dodane przez wander dnia 11-02-2008 13:25
#22
Koniec tematu o magnetach bo temat jest o wario i rolkach......
Ps. Ale gdzieś czytając spotkałem sie z tym ze zakładając sportową prądnicę jednocześnie rezygnujemy z całej elektryki w scoocie, gdyż jej zadaniem(prądnicy) jest wyłącznie dostarczenie prądu do modułu zapłonowego(prądu na świecę).
Edytowane przez wander dnia 11-02-2008 13:29
Dodane przez BoniuBOSS dnia 11-02-2008 13:48
#23
Wracając do tematu o wariatorach i rolkach to jak najbardziej można wkładać dwie wagi rolek na przemian i jest to tzw. układ mercedesa. Stosuje się go w cylindrach klasy EVO kiedy różnica 1-2g robi bardzo dużo ponieważ w tej klasie cylindrów zakres "najlepszych obrotów" jest bardzo wąski.
Przykład:
Rolki 4g - 4x6=24
Rolki 5g - 5x6=30
W układzie mercedesa:
4x3 + 5x3 = 27g
Tym sposobem uzyskaliśmy łączną wagę 27g czyli rolki 4,5g (27/6=4,5g).
Edytowane przez BoniuBOSS dnia 11-02-2008 13:49
Dodane przez wander dnia 11-02-2008 13:52
#24
To tak samo możesz zamontować rolki 4,5 g i po sprawie.
Dodane przez BoniuBOSS dnia 11-02-2008 13:53
#25
Ja podałem przykład na cięższych rolkach których jest dużo ale jak potrzebujesz wagę rolek których nie ma to wtedy robisz ten układ. NP. 3,9g.
Edytowane przez BoniuBOSS dnia 11-02-2008 13:54
Dodane przez wander dnia 11-02-2008 14:02
#26
Według mnie układ gwiazdy mercedesa pełni inną rolę. Podczas przyśpieszania cięższe rolki i tak "rozpychają" wario a lżejsze po prostu rozpychają ale w o wiele mniejszym stopniu. Podczas zwalniania jest na odwrót: rolki lżejsze pozostają dłużej wyżej. Tak zamontowanie pozwala utrzymać silnik na wyższych obrotach dłużej(nawet podczas zwalniania) przez co pozostaje dłużej w zakresie wyższej mocy.
Dodane przez BoniuBOSS dnia 11-02-2008 17:44
#27
Wypowiedź kolegów z jednoślad.pl: "Ja mam taki układ 3 rolki 4,9 i 3 rolki 5,6. Jak narazie nic nie dzieje. A daje to jak koledzy pisza posrednia wage. Co do róznic duzych np 3 gr miedzy rolkami to juz bym sie zastanowił czy stosować"
Myśl co chcesz @wander.