Tytuł: Wszystko o Suzuki Katana AY WR 50 suzuki-katana.nets.pl :: Zerowe przyspieszenie
Dodane przez Waldekk dnia 15-06-2012 15:42
#1
WItam skuter kupiłem przed zeszłymi wakacjami rok 2005 przebieg 15k jechał 60km/h poprzedni własciciel (drugi ja jestem trzecim włascicielem)mówił że jest jeszce zablokowany wiec myslałem ze to i tak duzo. Na wiosne postanowiłem dac do odblokowania. W serwisie suzuki powiedzielei ze nie maja schematow wiec narazie powinienem wymienic tłumik. Zamówili technigas II ale jak chciałem już odebrac to mówili ze ma muła bo nie ma uszcelek na gaźniku wiec czekałem na nie jak to zrobili to powiedzielei ze nic nie dało bo cylinder jest prawie całkiem rozwalony.Zamast 6 atmosfer ma jedynie 2. Dzisiaj go odebrałem ponieważ nie mam kasy na nowy cyl+tłok+korbowod+ wał i jedzie te 70-75km/h ale ma zero mocy do takiej prędkości rozpędzał sie ok min. Tutaj jest moje pytanie czy to mozliwe ze na serii miał normalne przyspieszenie i 60km/h a teraz z nowym tłumikiem 75 ale zerowe przyspieszenie? I jakim cudem jezdziłem z takim zajechanym cylem tak długo i nic sie nie działo a po wymianie tłumika nale taki spadek przyspieszenia?
edit:
Zapomniałem napisac że chyba jest zbyt duza miesanka gdyż po ok 5-7km jazdy na tłumiku jest juz plama olejuoraz z zbiornika na opone tez jakby sie lał olej a wczesniej tak nie było
Edytowane przez Waldekk dnia 15-06-2012 15:44
Dodane przez luzik97 dnia 15-06-2012 18:05
#2
Wydaje się mi że cie w rogi walą ale niech im będzie to chyba dobrze że jedzie ci 75 co nie
ja bym proponował rolki ale koledzy z forum są bardziej doświadczeni .i na pewno ci doradzą .:P
Dodane przez Dandusiek dnia 15-06-2012 18:38
#3
Jak wymieniłeś tłumik to powinieneś i rolki wymienić, gdy czujesz spadek mocy czy tam przyśpieszenia. W przypadku przyśpieszenia, musisz włożyć trochę lżejsze rolki i do tego zapewne regulacja gaźnika dochodzi. '
Co do tego "odblokowania" przełożeń to zapewne nawet się na tym nie znają, bo nie ma żadnych blokad które można od tak sobie zdjąć, trzeba wymieniać całe przełożenia (wtórne i pierwotne, kto jak woli ) a nie ściągać blokadę np. jakaś nakrętka na wariatorze czy coś w tym stylu.
Dodane przez luzik97 dnia 15-06-2012 18:49
#4
Dokładnie jak kolega pisze przełożenia przełożenia i jeszcze raz przełożenia .
A żeby wyregulować gaźnik to nie trzeba iść do mechanika sam wyczujesz czy dobrze czy źle . ja sam odblokowuje skuta nie jest w pełni odblokowany ale lepiej samemu sie pomęczyć będziesz wiedział co i po co masz w skucie
Dodane przez Waldekk dnia 16-06-2012 09:45
#5
Aha widze że wszyscy są za tym żeby sprawdzic lżejsze rolki, tylko widze ze troszke źle opisałem problem. Skuter baardzo wolno przyspiesza do 40km/h na tej prędkości sie zatrzymuje i jedzie tak ok 500m po pewnym czasie nagle dostaje kopa i pędzi jak szalony do 70-75km/h.Czy w taki problemie pomogą rolki lżejsze? I jescze jedno pytanie czy początkujący użytkownik da sobie rade z wymianą rolek? Zaznaczam ze jestem początkujący w dziedzinie motoryzacji.
Dodane przez valavme dnia 16-06-2012 10:11
#6
jak masz takiego jakby muła to daj mu centralkę średnio twardą np malossi żółta, metrakit +22% bodajże
Dodane przez luzik97 dnia 16-06-2012 13:06
#7
Wymiana rolek wydaje się na początku trudna ale dasz sobie rade to jest proste jak budowa cepa
- odkręcasz śruby od kapy
- jak zobaczysz dwie okrągłe cosie to to po lewej będzie warjator a po prawej sprzęgło
- więc zajmujesz się od kręceniem nakrętki która trzyma wariator
- po okręceniu zdejmij wszystko i na pewno się skapniesz gdzie są rolki po wymianie wkładasz tak jak było przykręcasz to co trzeba
i jechana tylko nie wiem czy trzeba regulować gaźnik . :)
Dodane przez Waldekk dnia 16-06-2012 13:11
#8
Ok myśle że zrozumiałem ;). Tylko jeszcze nie wiem jakie rolki zamówić.Takie byłyby dobre?
http://www.scoote...age6-17x12 Myślałem żeby wziąść ten zestaw 4,0g - 4,5g - 5,0g - 5,5g. Tylko nie jestem pewny jakie teraz mam,domyślnie są 6g tak?
Ewentualnie sie jescze zastanawiłąem nad jedną waga tych zamiast 4 testowych
http://sklep.miel...d0d1d36732 jak myślicie co lepiej kupić?
Edytowane przez Waldekk dnia 16-06-2012 17:36
Dodane przez Aroni dnia 17-06-2012 08:32
#9
Seryjne rolki mają 6.2g. Lepiej kup testowe.
Dodane przez Waldekk dnia 17-06-2012 10:09
#10
Te testowe 4,0g - 4,5g - 5,0g - 5,5g tak? I jescze jedno kupował ktoś moze z tego sklepu scooterkingz? Jak z przesylką , bo zastanawia mnie czy jak dzisiaj zamówie to dojdzie do wtorku bo później jade i nie bede miał tego jak założyc dopiero w sobote
Dodane przez Wojtek007 dnia 17-06-2012 12:29
#11
ja zamawiałem :D ta przesyłka dochodzi w ciągu 2 dni , jak wszystkie kuriery , Jutro Ci to wyśle i w wtorek rano to juz masz :)
Dodane przez Waldekk dnia 17-06-2012 22:13
#12
Ok rolki testowe od 4 do 5,5g zamóiwone. Mam nadzieje że do wtorku przyjdą i odrazu po przetestowaniu napisze ile dały. ;d
Dodane przez Waldekk dnia 23-06-2012 12:33
#13
Rolki do mnie doszły w piątek ok 15.00 po południu wymieniłem na 4,5g(nie miałem czasu zeby sprawdzac inne wagi bo w środe rano jechałem na wycieczke klasową) i było wszystko świetnie skuter stracił troszke v-max z 76 do 73 ale róznica nie była zauważalna, a za to zyskał olbrzymie przyspieszenie. Miał małego muła z miejsca ale od 20km/h nie miał muła i świetnie sie rozpędzał, ucieszony więc dałem go do garażu i pojechałem na 3-dniową wycieczke. Po powrocie chciałm sprawdzić jak tam skuter, pojechałem na stacje paliw ponieważ już prawie nie bylo benzyny. Do stacji mam ok 4 km wszystko chodziło świetnie przyspieszenie było takie samo. Problemy zaczęły się po zatankowaniu, wyjechałem ze stacji normalnie lecz po ok 3km było skrzyżowanie ja sie zatrzymałem i jak już zacząłem jechac poczułem strasznego muła, katana zaczeła jechać po woli i max 35km/h dodam ze po skrzyzoawaniu po jakis 100m zaczyna sie gorka wiec wtedy jechała już tylko 20 a potem nawet 15km/h. Myślałem że to wina tego ze stała 3 dni nie ruszana,ale dzisiaj jest to samo tylko ze tak spowalnia znacznie szybciej przejechałem 200m i po zatrzymaniu sie na skrzyżowaniu był taki sam muł jak wczoraj. Czy to moze być wina kompresji cylindra? I jezeli tak to czy przy wymianie trzeba coś kupić oprócz cyla np wał korbowy czy korbowód, bo mi coś o tym mechanik wspominał. Katana ma rocznik 2005 i jest to wersja AY
Dodane przez luzik97 dnia 23-06-2012 13:06
#14
a jak za tankowałeś to w tedy sie tak zaczeło dziać czy przed . bo jeśli po zatankowaniu to jakaś lipna benzyna może albo w chu6 dużo syfu kiedyś zatankowałem na BP i no takiej dupnej benzyny jeszcze nie miałem na wet inaczej pachniała:) więc cały zbiornik benzyny wylałem za tankowałem na innej na H i skut jak nowo narodzony może to zupa albo może masz tłok do wymiany ,. a rolki to ma 5g w sklepie se zważyłem jak sprzedawca poszedł na zaplecze :)
Dodane przez Waldekk dnia 23-06-2012 13:47
#15
No to raczej nie wina benzyny bo zawsze tankowałem na tej stacji zawsze 95 więc wątpie, myśle ze trzeba bedzie ten tłok wymienic jednak. Co do rolek to ja miałem 6,2g na 99% bo jak wziąłem do ręki te 5,5 to były lżejze niz te co milem wcześniej
Dodane przez luzik97 dnia 23-06-2012 13:52
#16
No to jednak cylek padł i dlatego tak ci zrobił . ja penie musze mieć cięsze rolki jak na 5g mi dobrze nie rusza
Dodane przez valavme dnia 23-06-2012 17:21
#17
luzik97 napisał/a:
No to jednak cylek padł i dlatego tak ci zrobił . ja penie musze mieć cięsze rolki jak na 5g mi dobrze nie rusza
Po co chłopaka straszysz że mu już cylek padł??
Do tematu to tak wyczyść świecę luyb daj nową, wyczyść gaźnik i wyreguluj go dobrze i sprawdź ssanie
Dodane przez Waldekk dnia 24-06-2012 12:37
#18
A można prosić o jakieś wskazówki jak to zrobić? Jestem całkiem zielony w sprawach napraw skuterow ;(