Tytuł: Wszystko o Suzuki Katana AY WR 50 suzuki-katana.nets.pl :: Wał do wymiany?? czy inna przyczyna ??

Dodane przez bunio001 dnia 01-03-2012 21:03
#1

Witam mam problem iż kupiłem nowy wariator bo poprzedni właściciel miał zepsuty i nie wiem czy dobrze go założył bo zdaje mi się że przez taką tulejkę ząbki mi sie na walę zaokrąglił i jak jadę to coś strasznie chrupocze mi w okolicach wariatora i skuter jedzie max 40km/h i mam do was pytanie z czego sie dokładnie składa wariator w katanie bo zdaje mi się że u mnie coś jest pokręcone

u mnie jest tak:
1.nakrętka
2.to do kopniaka
3.jakaś podkładka
4.tarcza chłodząca
5.talerz zewnętrzny paska
6.jakaś podkładka coś ja by tuleja i to mnie zastanawia bo ona jest zdecydowanie grubsza od tej tulejki co trzyma wariator
7.tuleja ta właśnie co trzyma wariator
8.Wariator
9.tarcza rozrusznika

Fotka w jakiej kolejności ja to zakładam i w jakiej ten koleś założył :

img820.imageshack.us/img820/3336/12793396.jpg

A oto co zrobiła ta podkładka której nie jestem pewny po prostu ząbki pod nią się zaokrągliły i nie wiem czy to przez to coś chrupocze :

img191.imageshack.us/img191/5909/img0061vr.jpg

Dodane przez kefir95_95 dnia 01-03-2012 21:13
#2

number six to blokada.xD

Dodane przez bunio001 dnia 01-03-2012 21:15
#3

i co ona wał mi tak pojebała?

Dodane przez kefir95_95 dnia 01-03-2012 21:19
#4

nie raczej nie too...
ja mówię tylko że ta obejma(6) taka co siedzi na tulejce(7) co trzyma wariator to blokada(tzw. dystans)... ogranicza zetknięcie się dwóch powierzchni przez co pasek nie zostaje aż tak mocno ściśnięty przez co się ślizga przez co nie ma takiej mocy i prędkości:D

Dodane przez bunio001 dnia 01-03-2012 21:28
#5

no czyli to ona mi obrobiła ząbki albo ktoś zgubił orginalną i inną założył za dużą bo teraz jak ją wyjmę to mi talerz zew lata na wszystkie strony i nawet z tą tuleją też sporo lata bo ona sporo obrobiła

Dodane przez kefir95_95 dnia 02-03-2012 16:05
#6

japiernicze...
gościu ogarnij...
widzisz co Ci piszę?
ona siedzi na tulei... nawet nie ma bezpośredniego kontaktu z wałem!

Dodane przez BERCIU dnia 02-03-2012 16:41
#7

Ok gościu widać żeś nowy i nie ogarniasz. Więc po pierwsze wyjebujesz 6, zakładasz wszystko na cacy,najlepiej najpierw skręć to bez paska żeby zobaczyć czy wszystko jest ok. Jeżeli przeciwtalerz (5) nie będzie stykał do tyleji to jebnij więcej podkładek pomiędzy wentylator (4) a podkładkę zbieraka. Załóż pasek i karnij się bez pokrywy! żeby sprawdzić jak działa. Jak będzie dobrze jeździł to załóż pokrywę i jeździj.

Dodane przez bunio001 dnia 02-03-2012 20:07
#8

Właśnie że ta podkładka NR 6 nie jest na tulei !!!! tylko na tych ząbkach co przeciw talerz trzymają i ona już obrobiła te ząbki !!

Dodane przez makaron dnia 02-03-2012 21:38
#9

To jest taka podkładka ją się zakłada pomiędzy przeciwtalerz a zabierak, a te poryte ząbki to znak, że kiedyś musiał się odkręcić przeciwtalerz. Ja też tak mam, ale nic mi nie zgrzyta, skuter ładnie się rozpędza.;) Spróbuj złożyć w kolejności : 9, 8, 7, 5, 4, 3, 6, 2, 1 :P

Edytowane przez makaron dnia 02-03-2012 21:40

Dodane przez Aroni dnia 02-03-2012 22:05
#10

Mi ta 6 nie wygląda na tulejkę dystansową, to raczej zwykła podkładka, które powinna być między 1 i 2. A reszta jest ok.

Dodane przez bunio001 dnia 02-03-2012 22:12
#11

tylko teraz jak zabiorę tą 6 to przeciw talerz lata jak chce bo ząbki tamta podkładka zmieliła i skuter praktycznie nie chce z miejsce ruszyć jak ją zabiorę pozostaje tylko wymiana wału po za tym ta podkładka nr 6 jest dużo większa i bardzo luźno siedzi na tych trybach

Dodane przez BERCIU dnia 02-03-2012 22:18
#12

a może masz za krótką tulejkę?

Dodane przez bunio001 dnia 02-03-2012 22:19
#13

lub za gruby pasek

Dodane przez roogat dnia 02-03-2012 22:19
#14

może ktoś już tak miał zje.bane ty kupiłeś i tak już było :P

Dodane przez bunio001 dnia 02-03-2012 22:22
#15

no ja go dopiero kupiłem nie jeździłem nim praktycznie ktoś inny coś poknocił napisałem do poprzedniego właściciela o stary warriator może ma gdzieś

Dodane przez roogat dnia 02-03-2012 22:30
#16

a co to za wario jest ??

Dodane przez bunio001 dnia 03-03-2012 07:42
#17

Top Racing Powiedzcie wy mi w ogóle jaki wariator idzie do moje katany w dowodzie mam że jest to Suzuki Katana AA 50 z 2002r bo patrzyłem w necie i wały mają takie wyrąby co ja pisałem że niby ta tuleja nr 6 mi wyrobiła mi sie wydaje że do Katany idzie raczej taki wariator http://moto.allegro.pl/fabrycznie-nowy-wariator-suzuki-katana-zillon-esti-i2154158745.html ale dlaczego tak mi chrupocze głośno w okolicach wariatora jak jade i skuter jedzie max 40km/h mimo tego że gość mówił że wcześniej jechał mu 70km/h

Dodane przez k4t4n4 dnia 03-03-2012 10:43
#18

wez odkrec pokrywe odpal go i zobacz co tam sie dzieje dlaczego nie wkreca sie na obroty spróbuj zlokalizowac co i gdzie sie to robi ^^ ;p a co do podkładki nr 6 to to nie jest żadna blokada bo nawet na oko widac ze ona nie wejdzie na tuleje t poprostu podkładka pomiedzy nakretką a zebatką kopki złóż to w takiej kolejnosc : 9,8,7,5,4,3,2,6,1 i zobacz co czy pojedzie normalne ^^ ;D

Edytowane przez k4t4n4 dnia 03-03-2012 10:54

Dodane przez bunio001 dnia 03-03-2012 12:09
#19

a powiedzcie mi jakie rolki macie założone nie mam żadnych tuningów wszystko seria

Dodane przez k4t4n4 dnia 03-03-2012 12:16
#20

wsadz z ok 5 gr top racing z tego co wiem miały 16x13 ;p

Dodane przez bunio001 dnia 05-03-2012 19:23
#21

ok wyjełem wał i założyłem na sucho bez paska w takiej kolejności ja pisał k4t4n4 zdaje się że nic nie lata siedzi sztywno ale zauważyłem że wał ma takie jak by niebieskie plamy jak by przypalone dodam iż poprzedniemu właścicielowi pompa wody siadła i przegrzał cylinder możliwe że i wał wtedy się przegrzał ?? przeszkadza to w użytkowaniu ??

Dodane przez roogat dnia 05-03-2012 19:27
#22

nie jak jest cały to jest ok :P Chyba że chcesz zmieniać cyla na 70 cm3 to ja bym wał zmienił bo może być osłabiony albo coś z nim nie tak ale jak jeździsz na serii to spokojnie jest ok :P

Dodane przez bunio001 dnia 05-03-2012 19:47
#23

hmm to możliwe że przez to że ta podkładka była w złym miejscu założona to jechał tylko 40 km/h?

Dodane przez makaron dnia 05-03-2012 19:54
#24

No możliwe, bo jeżeli była pomiędzy tulejką, a przeciwtalerzem, to wariator nie mógł "podnieść" paska wyżej, czyli jechał wolno i na wysokich obrotach, tak?

Dodane przez bunio001 dnia 05-03-2012 20:04
#25

tak obroty miał bardzo wysokie i na talerzu wariatora w jednym miejscu wytarł się taki rowek pewnie dlatego ze pasek wyżej nie szedł tylko stał w tym jednym miejscu

Dodane przez k4t4n4 dnia 06-03-2012 14:11
#26

no to nie dobrze że ten rowek powstał bo gdy nawet teraz to dobrze poskładasz itp może byc odczuwalne to ;p a rowek postał dlatego że wariator nie wysunoł sie na maxa i sie pasek slizgał ;p

Dodane przez bunio001 dnia 06-03-2012 16:12
#27

no zobaczymy w sobotę mam wypłatę jadę kupie komplet uszczelek złożę i zobaczę

Dodane przez bunio001 dnia 14-03-2012 20:34
#28

ok panowie złożyłem odpaliłem i sprawa wygląda tak: już wszystko ładnie pęknie chodzi nic nie chrupocze tak jak wcześniej tylko żę skuter jedzie max 50 wcześniej 40 jak mogę to zmienić ?? rolki wariatora mogą być przyczyną ?

Dodane przez roogat dnia 14-03-2012 21:52
#29

tak powinny być jak walec jesli są wytarte to do wymiany :P

Dodane przez bunio001 dnia 14-03-2012 22:08
#30

moim zdanie to one są za lekkie bo wszystko jest seria a wsadzone są 4g lub 4,5g a na stronie pisze że do serii mają byc 6,5g

Dodane przez kefir95_95 dnia 14-03-2012 22:54
#31

a jaki masz wydech?

Dodane przez bunio001 dnia 15-03-2012 07:10
#32

Seryjny

Dodane przez k4t4n4 dnia 15-03-2012 13:15
#33

wsadz rolki ok 6 gr i powinno być git ;) a powiedz mi jak wyglada sprawa u cb z przełozeniami? zablokowane? bo jak tak to nawet nie ma sensu za bardzo wkładac tych rolek bo za wiele nie zyszkasz ;D

Edytowane przez k4t4n4 dnia 15-03-2012 13:26

Dodane przez bunio001 dnia 15-03-2012 18:15
#34

Przełożenie kupiłem gość pisał że odblokowane ale jak jest to ci nie powiem...

Dodane przez Aroni dnia 15-03-2012 22:30
#35

To sprawdź... policz jakie masz przełożenie.

Dodane przez k4t4n4 dnia 15-03-2012 23:31
#36

Aroni napisał/a:
To sprawdź... policz jakie masz przełożenie.


jak by cos to liczy sie to tak : sciagasz pokrywa przekładni i liczysz ile obrotów dzwonem na 1 obrót koła nie wiem czy dobrze pamietam ale chyba 13,5 obrotu to odblokowane a cos ok 16 to zablokowane ;p

Dodane przez bunio001 dnia 16-03-2012 07:24
#37

to ja mam chyba zablokowane bo jak zakładałem to liczyłem ale dla pewności jeszcze raz policzę