Tytuł: Wszystko o Suzuki Katana AY WR 50 suzuki-katana.nets.pl :: wał sportowy AC 2003rok

Dodane przez majer93 dnia 19-12-2007 17:27
#1

Jaki polecacie wał wzmacniany do katany AC 2003. Wiem, ze do katany jest skromny wybór wałów. Na mielochu widzialem Top Racing, ale podobny do seryjnego. Czy da sie wymienic wal samemu czy to zbyt skomplikowana operacja. Wiem, ze wymiana kosztuje ok 400zł, takze jest to duzy koszt. Chodzi mi wał taki do 16tys. obr.:)

Dodane przez BoniuBOSS dnia 19-12-2007 20:08
#2

A po co chcesz wymieniać wał w Katanie AC na wzmacniany? Przecież wszystkie cylindry do Katany AC w zupełności mogą śmigać na seryjnym wale.

A jak już chcesz wymienić wał to kup ten Top Racing który jest na Mielochu bo wzmacnianego raczej nie dostaniesz.

Dodane przez majer93 dnia 19-12-2007 20:12
#3

chodzi mi ze wal na cylku 70ccm moze nie wytrzymac i dlatego kupuje sie wytrzymalsze waly korbowe. Nie wiem czy seryjny wal da radena wario malossi multivar, cylek stage6 pro sport, wydechu polini super race3, gazniku 19mm i sportowej przekladni. No jak mówisz ze mogą smigac to spox:)

Dodane przez BoniuBOSS dnia 19-12-2007 20:25
#4

Wariator i przekładnie tutaj nie ma znaczenia. Nie ma wydechu Polini super Race 3 do Katany, nawet chyba w ogóle nie ma takiego jak już to Polini For Race 3 ale jego też nie produkują do Katany. Ten cylinder co masz jest słaby więc seryjny wał spokojnie wytrzyma no chyba że masz już w tak opłakanym stanie że wiesz to lepiej wymień na jakiś zamiennik bo raczej wzmacnianego do Katany AC nigdzie nie dostaniesz. Jak będziesz wymieniał to wymień też łożyska i wypoleruj komorę spalania. Powinieneś sam dać rade.

Jak chcesz to mam sportowe talerze od Katany WR z bdb stanie. Są one większe o 1cm niż te montowane w zwykłych Katanach a co za tym idzie zwiększają v-max i przyśpieszenie dość zauważalnie. Tanio oddam. Jak byś był zainteresowany to pisz GG: 5693006.

Edytowane przez BoniuBOSS dnia 19-12-2007 20:26

Dodane przez majer93 dnia 19-12-2007 20:42
#5

no pomylilo mi sie z tym wydechem.. tyle ze ja mam katane niby z 2003 roku, a wygląda jak w starej bydzie(plastiki, soczewki,kola, hamulce).Wiec nie wiem jaki mam silnik: stary czy nowy. podejzewam, ze nowy bo ssanie w nowej budzie. musze spr. przekladnie i wszystko sie wyjasni. A gdzie moge dostać lozyska?? Przebieg katany mam 8tys, wiec wal powinien byc w dombrym stanie,

Dodane przez BoniuBOSS dnia 19-12-2007 20:49
#6

Z tym przebiegiem to tak nie do końca. Za leży ile ten wał jeździł na tej 70cc. Łożyska dostaniesz na Mielochu.

Dodane przez wander dnia 19-12-2007 20:52
#7

jeśli z 2003 a w starej budzie to ostro było z nią kombinowane pewnie, więc i przebieg bym podejrzewał że nie oryginalny jest

Dodane przez BoniuBOSS dnia 19-12-2007 20:58
#8

Z przebiegami to nigdy nie wiadomo ale tego niestety już nie sprawdzisz jak nie masz wszystkich umów kupna-sprzedaży.

Dodane przez wander dnia 19-12-2007 21:01
#9

a co maja umowy do przebiegu?? zupełnie nic!!! Pewny jesteś przebiegu tylko i wyłącznie jak sprzęta masz od nowości.

Dodane przez majer93 dnia 19-12-2007 21:05
#10

no moja katana to ostro jest z przeszloscią, ale jakos dobrze jezdzi i nia narzekam.Tyle ze ja mam seryjny cylek tylko chce kupic tego stage6. ale napewno byla katana tunningowana. Jedzie mi tylko 65km/h. I wszystko bylo w niej zmieniane. lakier nieorginalny, klejone plastiki, ale wszystko profesionalnie, bo nic nie widac( praca lakiernika). Wszystkie srobki zjechane, nawet na lagach(moze byc powypadkowa, albo byla w niej kiera bmx). w cylku przydaloby sie wymienic uszczelki( zakladali 70ccm, apotem wlozyli seryjny i uszczelki lipne jakies). I wogóle cala taka kręcona. Sprowadzona z Belgi. ALe jeździ fajnie, wszystko w niej sie raczej trzyma i zadnych rys na lakierze. Ale mysle ze raczej przebieg walu moze byc nieorginalny. I jescze katana Stuntowana , niezle bo na przodku widac zalakierowane rysy od stoopie i toche blotnik z tyly powykrzywiany od wheelie. takze moja katana przeszlosc ma. i nie wiem czy silni w nowej czy w starej bydzie( ale gaźnik napewno w nowej):)

Dodane przez wander dnia 19-12-2007 21:11
#11

to stunowana i ci idzie 65km/h?? <lol2>

Dodane przez BoniuBOSS dnia 19-12-2007 21:13
#12

Na umowie masz wypisany przebieg. Jak 1 właściciel miał przebieg 10 000 tys kolejny już w momencie sprzedaży miał 15 000 a trzeci nagle w momencie sprzedaży ma 7 000 to chyba wiadomo że licznik był cofany.

Dodane przez majer93 dnia 19-12-2007 21:14
#13

no ale stuntowal ją poprzedni wlasciciel w Belgi i wtedy miala tun. Tak podejrzewam, a raczej jestem tego pewnien. Ale i tak sie da stuntowac na takich slabszych, bo to dwusuw i go mozna wyrwac. ja tam umiem jakies podstawy, ale i tak slabo;(

Dodane przez majer93 dnia 19-12-2007 21:15
#14

tyle ze ta katan z pierwszej reki jest @boniuboss

Dodane przez BoniuBOSS dnia 19-12-2007 21:15
#15

Po czym podejrzewasz że była stuningowana w Belgii?

Dodane przez majer93 dnia 19-12-2007 21:20
#16

bo wszystkim. kazda srubka zjechana, cylek juz wczesniej okręcany i jeszcze miala kika nalepek znanych marek. Wydech w dosc dobrej kondycji, bo byl sportowy. Tylna opona nieorginalna(palona guma do tego trzeba troche mocy). I jeszcze klej zaschnięty i niewydrapany( audio w skucie), bylo kilka tam tez kabelków. Napewno jechala dobrą 100. jezdzil tym nastolatem, bo raczej dziadek stopek robic nie bedzie

Dodane przez wander dnia 19-12-2007 21:24
#17

@boniu na jakich ty umowach masz przebieg?? cylek-mógł się zatrzeć dlatego odkręcany, nalepki dla szpanu, opona- nawet moja katana zablokowana paliła gumę

Edytowane przez wander dnia 19-12-2007 21:28

Dodane przez majer93 dnia 19-12-2007 21:26
#18

nie mam zadnych umów oprócz brifu i umowy kupno-sprzedaż. Tam nie ma literki o przebiegu. jedyną podstawą z którą moge ocenic przebieg są zegary, które wskazują 8,5tys. NIE WIERZE W NIE!!!

Dodane przez BoniuBOSS dnia 19-12-2007 21:27
#19

Na umowie kupna-sprzedaży. Jak masz skuter od nowości kupiony w salonie to pewnie nigdy takiej umowy na oczy nie widziałeś. Ja na swoich umowach kupna-sprzedaży mam wypisane przebiegi.

Dodane przez majer93 dnia 19-12-2007 21:32
#20

tyle ze to umowa to taka byle jaka. ktos na kompie napisal i podpisal sie na niej byly wlasciel i mój tata. wiadomo ze pierwszy wlasciel, bo jakies tam zdanie o tym bylo i jakas pieczatka, ale nic wiecej, wiem bo czytalem mnóstwo razy przetlumaczone. i tlumacz mówil mi ze wszystko w tej umowie zatajone, bo nawet nie bylo ceny heh:)

Dodane przez wander dnia 19-12-2007 21:32
#21

prze ręce mi przeszło parę, kilkanaście umów i nie widziałem na nich żadnych przebiegów.....
Ps. Jedynie jaki znam obecnie sposób na sprawdzenie przebiegu to jest w audi, wv, i paru innych sprawdzić można w serwisie(oczywiście za opłatą lub sposobem) za pomocą nr VIN co i kiedy było w nim robione, przebieg na przeglądach, co było wymieniane ale to w tych nowszych modelach.

Dodane przez majer93 dnia 19-12-2007 21:46
#22

ja slyszalem, ze sprawdzaja przebieg orginalny w stacjach diagnostycznych(chyba). tam biorą pod uwage takie rzeczy jak opony, klocki, tarcze i zegary jeszcze np.czy nie byly rozkręcane po srubka. wiem ze to robią szczególnie dla motocykli sprowadzonych z zagranicy. kolega kupil rs'ke. myslal ze ma 8tys., a miala az 30tys.

Dodane przez wander dnia 19-12-2007 22:18
#23

ale nie sprawdzą ci tego nigdy dokładnie!! opony, klocki, tarcze sie wymienia. a nawet jak patrzą na to czy licznik był rozkręcany to nadal nie wiedza o ile był licznik cofnięty

Dodane przez BoniuBOSS dnia 19-12-2007 22:28
#24

To nie wiem jakie wy macie te umowy. Jak ja kupiłem skuter to dostałem 4 umowy kupna-sprzedaży i na każdej był przebieg. To były już gotowe umowy do wypełnienia z jakiegoś czasopisma. Podobne do przekazów jakie są na poczcie tyle że rubryki są inne.

Dodane przez wander dnia 19-12-2007 23:02
#25

właśnie poszukaj sobie w internecie gotowych umów kupna-sprzedaży i na żadnej z tych gotowych nie ma przebiegu!!

Dodane przez Daniez dnia 20-12-2007 07:26
#26

Nie wiem jak wy ale ja miałem umowę taką i tam niema przebiegu:

http://www.v10.pl/prawo/Umowa,kupna,sprzedazy,samochodu,12.html

Dodane przez BoniuBOSS dnia 20-12-2007 10:12
#27

Ogólnie sorry za wprowadzanie w błąd. Ja mam podobną do Ciebie umowę @Daniez i nie ma na niej rubryki przebieg, coś mi się pomyliło. Ale sprawdzałem dokładnie i przebieg mam wpisany w rubrykę uwagi na wszystkich umowach jakie posiadam do skutera więc mogę sobie sprawdzić mój przebieg.

Dodane przez wander dnia 20-12-2007 12:41
#28

Pamiętaj że każdy z właścicieli mógł sobie cofać po trochu. Innym sposobem na sprawdzenie przebiegu jest książka serwisowa, ale i owakie się już podrabia:|

Dodane przez majer93 dnia 20-12-2007 13:07
#29

wszystko juz podrabiaja zeby zataic przebieg. potem kupujemy skutery ze swiadomoscią, ze mają po kilka tys przebiegu. a potem w rzeczywistosci mają np 25tys. Tak to juz jest, ale i tak moja katana jeździ i jest spox.

Dodane przez wander dnia 20-12-2007 13:28
#30

dlatego kupując w dzisiejszych czasach samochód, skuter, motor nie ma co patrzyć na przebieg tylko na jego wygląd, czy jest zadbany, zużycie elementów, i czy silnik ładnie i równo pracuje

Dodane przez BoniuBOSS dnia 20-12-2007 13:38
#31

Ja jak zaczynałem robić tuning mojej Katany to cofnąłem licznik do zera dlatego że wszystkie części w silniku zostały wymienione na nowe + nowe opony i klocki hamulcowe. Przed tunem miałem prawie 19 000 tys więc mój licznik raczej wcześniej nie był cofany.

Dodane przez majer93 dnia 20-12-2007 13:49
#32

no jak mial 19 000, to raczej nie byl cofany, ale te silniki morini są dośc wytrzymale i mógl miec nawet raz tyle wiecej i byl dobrze uzytkowany;p

Dodane przez wander dnia 20-12-2007 13:55
#33

nie ma co przewidywać, po kilku właścicielach nigdy nie wiadomo jaki jest przebieg.

Dodane przez majer93 dnia 20-12-2007 14:29
#34

no z przebiegiem jest różnie, ale akurat moja katana jest z pierwszej reki heh;p

Dodane przez wander dnia 20-12-2007 14:32
#35

no i co z tego że z pierwszej ręki?? Jak byś miał od nowości to możesz być pewny przebiegu.

Dodane przez majer93 dnia 20-12-2007 15:28
#36

no dokladnie @wander:)

Dodane przez majer93 dnia 21-12-2007 12:24
#37

a zeby wymienic łożyska to trzeba wyciągać cały wal i rozkrecac blok silnika czy da sie to jakos prosto zrobic?? I jak ocenic stan walu i jak go sprawdzic??

Dodane przez BoniuBOSS dnia 21-12-2007 19:23
#38

Musisz rozpołowić silnik żeby wymienić łożyska i nie zrobisz tego sam. Stan wału oceniasz na podstawie luzów.

Dodane przez majer93 dnia 22-12-2007 10:59
#39

a jak sprawdzic te luzy?

Dodane przez BoniuBOSS dnia 22-12-2007 11:36
#40

Nie wiesz jak wygląda luz? Luz to luz, nie wiem jak Ci to wytłumaczyć.

Dodane przez majer93 dnia 22-12-2007 12:06
#41

wiem co to luz doskonale, tylko nie wiem jak to sprawdzic. Czy mam krecic wariem i sprawdzac czy jest luzne czy co. o to mi chodzi, ze nie wiem co ma byc luzne( wal). tylko jak to sprawdzic??

Dodane przez BoniuBOSS dnia 22-12-2007 13:05
#42

Tutaj nie ma co wyjaśniać. Luzy możesz mieć tylko w jednym miejscu na korbowodzie.

Dodane przez majer93 dnia 22-12-2007 16:44
#43

czyli musze wyciagnąc cylek i sprawdzic ruszajac tlokiem?

Dodane przez BoniuBOSS dnia 22-12-2007 18:56
#44

Nom w sumie tak.

Dodane przez majer93 dnia 26-12-2007 18:28
#45

a luzy na wale to trzeba sprawdzac ruszając tlokiem w góre i w dół czy ruszając tlokiem po bokach??B)

Dodane przez EVOVIII dnia 27-12-2007 10:06
#46

Ruszając po bokach.