Tytuł: Wszystko o Suzuki Katana AY WR 50 suzuki-katana.nets.pl :: lampy przerywają
Dodane przez bartex dnia 09-12-2007 20:41
#1
Słuchajcie nie wiem co się stało. Na jałowym jak załącze lampy to świecą normalnie a jak dodam gazu to cały czas przerywają co to moze być ? Dzisiaj mi się to stało tak nagle... :?
Dodane przez BoniuBOSS dnia 09-12-2007 20:44
#2
Spróbuj mocniej dogiąć i oczyścić blaszki w lampach. Może od wibracji blaszki raz stykają a raz nie.
Dodane przez bartex dnia 09-12-2007 21:22
#3
robiłem ale mi migają lampy, zegary, i tylnia lampa zapomniałem dodać
Dodane przez BoniuBOSS dnia 09-12-2007 21:37
#4
To może zobacz czy bezpiecznik dobrze siedzi.
Dodane przez bartex dnia 09-12-2007 22:10
#5
dobrze siedzi, niewiesz gdzie idzie główny kabel zasilający lampy, zegary, i tylnią lampe? To chyba ten od Prędnicy ale gdzie on idzie ? to jest ten niedaleko rozrusznika co wychodzi ?
Dodane przez BoniuBOSS dnia 09-12-2007 22:24
#6
On idzie do takiego plastikowego pudełka pod magnetem które jest podłączone z cewkami.
Dodane przez bartex dnia 09-12-2007 22:47
#7
ok zobacze jutro czy jest wszędzie styk
Dodane przez bartex dnia 10-12-2007 14:44
#8
Bezpiecznik dobry, jak dam na wyższe obroty to światła nieświecą a jak nacisnę stop to wszystko jest OK, o co kaman
Dodane przez BoniuBOSS dnia 10-12-2007 14:53
#9
Może masz gdzieś jakieś przebicie w instalacji elektrycznej.
Dodane przez bartex dnia 10-12-2007 15:44
#10
Czyli raczej sam tego niezrobie... Musze znaleść jakiegoś elektryka. No nic... ;)
Dodane przez Daniez dnia 10-12-2007 16:49
#11
No właśnie morze gdzieś ci się kable stykają bo guma się przetarła.
Dodane przez bartex dnia 10-12-2007 19:49
#12
Słuchajcie nigdzie nie zauważyłem przetarcia kabli, teraz wieczorem znowu odpaliłem i teraz lampy świecą ciągle już nie przerywają ale świecą strasznie słabo nic nie oświetlają drogi. Gdy np zakręcę rozrusznikiem w trakcie pracy silnika to o dziwo wszystko świeci normalnie. O co chodzi? Może coś z prądnicą? Może regulator... pomóżcie :P ;)
Dodane przez BoniuBOSS dnia 10-12-2007 20:32
#13
Sprawdź jakie napięcie idzie z cewek. Powinno być 12V. Jeśli będzie mniejsze to znaczy że któraś z cewek padła.
Dodane przez bartex dnia 10-12-2007 22:00
#14
Może zadam głupie pytanie bo z elektryki jestem kiepski, a gdzie są te cewki, i na jakim kablu to mierzyć? Ile kosztują te cewki ?
Dodane przez BoniuBOSS dnia 11-12-2007 09:31
#15
Cewki masz pod megnetem. Napięcie musisz mierzyć na kablu który idzie od cewek tzn. nie na tym od rozrusznika tylko na tym drugim. Wydaje mi się że w skuterze nie można wymieniać cewek pojedynczo. Trzeba kupić od razu całe koło z nowymi cewkami i to może być koszt nawet 100-150 zł.
Dodane przez bartex dnia 11-12-2007 13:11
#16
Aha czyli ten kabel przeciąć w którymś miejsco, odpalić motorek i sprawdzić napięcie dobrze rozumie? Nic sie niestanie? A jak będzie napięcie powiedzmy 5V to musze rozbierać magneto a to się wiąże z tym że musze wode spuszczać?
Dodane przez BoniuBOSS dnia 11-12-2007 13:34
#17
Jak przetniesz ten kabel to nie będziesz miał iskry i nie odpalisz skutera. Pod siedzeniem masz taką kostkę i to do niej musisz wsadzić kable od miernika (plus do plusa a minus do minusa). Wtedy jak podłączysz miernik to odpalasz motor i sprawdzasz napięcie. Jak będziesz miał napięcie poniżej 12V to musisz zdjąć magneto i wymienić cewki. Nie musisz spuszczać wody z chłodnicy.
Dodane przez bartex dnia 11-12-2007 13:55
#18
OK zobacze to napisz mi jeszcze gdzie w tej kostce to mam wsadzić te kabelki z miernika po której stronie wsadzić, żebym niemusiał znów z garazu do domu lecieć :) Dzięki za odpowiedzi :D
Dodane przez BoniuBOSS dnia 11-12-2007 14:01
#19
W kostce masz 2 przewody i w mierniku tak samo. Podpinasz plus do plusa i minus do minusa.
Dodane przez bartex dnia 11-12-2007 14:52
#20
heh w tej kostce wychodzi kabel z przewodem świecy i jeszcze wchodzą do tej kostki 4 kabelki na wtyczke...
Dodane przez BoniuBOSS dnia 11-12-2007 16:09
#21
Ale od magneta wychodzą dwa kable i to pod nie masz podpiąć miernik.
Dodane przez bartex dnia 11-12-2007 17:11
#22
Powiedziałeś że "Pod siedzeniem masz taką kostkę i to do niej musisz wsadzić kable od miernika (plus do plusa a minus do minusa)." No a mówie że w tej kostce idzie przewód z świecy i taka wtyczka gdzie są 4 kabelki. Więc juz nie wiem gdzie mam podpiąć miernik ;)
Dodane przez BoniuBOSS dnia 11-12-2007 17:38
#23
To nie wiem. Ja pod siedzeniem miałem dwie kostki jedną od rozrusznika a drugą od magneta. Najlepiej zrób foto.
Dodane przez bartex dnia 11-12-2007 17:47
#24
Ja mam jedną , jeszcze popatrze może przeoczyłem, dzięki
Dodane przez BoniuBOSS dnia 11-12-2007 19:03
#25
Jak masz jedną kostkę w której są 4 przewody to pewnie pierwsze dwa są od rozrusznika a drugie dwa są od magneta. Przypatrz się uważnie.
Dodane przez bartex dnia 11-12-2007 20:42
#26
Musze zrobić zdjęcie bo rozebrałem palstiki i wszytko widać dobrze. Z magneta idzie czerwony i żólty kabelek i nic więcej
Dodane przez BoniuBOSS dnia 11-12-2007 21:00
#27
Z magneta czyli z pod pompy wody? Jeśli tak to o te dwa kabelki mi chodziło. Czerwony to plus a żółty minus. Zrób fotkę dla formalności.
Dodane przez bartex dnia 11-12-2007 22:17
#28
tak zgadza sie o te właśnie kabelki mi chodzi, to mom je odpiąć i załączyć silnik i sprawdzić napięcie na tych kabelkach czy jak?
Edit: Myśmy sie nie rozumieli heh teraz przemyślałem temat i juz wiem o jakie kostki ci chodzi hehe, ja myślałem że o taką wielką co idzie kabel ze świecy a ciebie chyba chodzi o takie wtyczki co sie te kable łączą hehe, zgadza sie? :)
Za odpowiedz dzięki bardzo BoniuBOSS :)
Edytowane przez bartex dnia 11-12-2007 22:23
Dodane przez BoniuBOSS dnia 11-12-2007 22:50
#29
Zgadza się. Myśleliśmy o innych kostkach. Musisz jakoś podłączyć miernik jak kostka jest podpięta bo inaczej nie odpalisz skutera.
Dodane przez bartex dnia 11-12-2007 23:31
#30
OK wszystko zrozumiałe musze tylko miernik pożyczyć. Jak zmierze to napisze co i jak. ;)
Dodane przez bartex dnia 12-12-2007 17:42
#31
Jako ze niemam narazie dostępu do miernika postanowiłem zobaczyć stan cewek, może zobacze czy są zwalone. Więc odkręciłem śruby i magneto niechce zejść, musze zrobić ściągacz żeby to zdjąć? Magneto całe ten dzwon siedzi w silniku.
Dodane przez BoniuBOSS dnia 12-12-2007 18:28
#32
Musisz mieć specjalny ściągacz do magneta żeby je zdjąć. Bez ściągacza nie dasz rady.
Dodane przez bartex dnia 12-12-2007 18:42
#33
Taki ściągasz zaraz sobie zrobie :)
Dodane przez BoniuBOSS dnia 12-12-2007 19:25
#34
Łatwiej by było postarać się o miernik :P.
Dodane przez bartex dnia 12-12-2007 21:12
#35
Zrobiłem ściągacz i za hu** niemoge tego odkręcić :P Jednak postaram się o miernik a coś czuje że i tam będę musiał odkręcać :|
Dodane przez BoniuBOSS dnia 12-12-2007 21:16
#36
Najpierw zmierz a potem zobaczymy. Dla pocieszenia też miałem problem ze zdjęciem magneta.
Dodane przez bartex dnia 12-12-2007 22:55
#37
Więc tam w tym kablu jest napięcie (a właściwie go niema) 0,02V :| to znaczy że jednak cewki, jeszcze spróbuje zdjąć megneto moze się kabelek odlutował bo ostatnio nim ruszałem przy wyciąganiu rozrusznika. (Akumulator przy wyłączonym silniku ma 12,7V a przy włączonym silniku ok 10V czyli niema ładowania)
Edytowane przez bartex dnia 12-12-2007 22:56
Dodane przez BoniuBOSS dnia 12-12-2007 22:59
#38
Czyli sprawdziły się moje przypuszczenia :P.
Dodane przez bartex dnia 12-12-2007 23:02
#39
No ,dzięki Ci bardzo ;) Jak naprawie albo coś innego to napisze :)
Dodane przez BoniuBOSS dnia 13-12-2007 10:17
#40
Ok jak coś to pisz.
Dodane przez bartex dnia 13-12-2007 20:14
#41
A więc tam udało mi się ściągnąć magneto i cewki są dobre :o Zostały zmierzone prubówką czy od końca do początku przechodzi prąd i przechodzi czyli są dobre... Może regulator padł?
Dodane przez BoniuBOSS dnia 13-12-2007 20:59
#42
Nom skoro cewki są ok to opcja z regulatorem jest równie prawdopodobna co z cewkami.
Dodane przez wander dnia 13-12-2007 23:27
#43
jak masz miernik to dołóż plus do plusa wa akumulatorze a minus do minusa. Powinno być tam napięcie ok 12 V. Odpal scoota i przy dodawaniu gazu napięcie powinno skakać do 13,7 V. Jeśli nie to masz zwaloną taka srebrny moduł który znajduje sie z przodu scoota.
Dodane przez bartex dnia 13-12-2007 23:46
#44
na wyłączonym silniku aku ma 12,7V a na włączonym w ogóle akumulatora nie ładuje tylko z niego jeszcze pobiera 2V ! czyli regulator pewnie... Jeszcze to sprawdze ale to jest chyba zepsute, niema ktoś na sprzedaż tanio? ;)