Tytuł: Wszystko o Suzuki Katana AY WR 50 suzuki-katana.nets.pl :: Brak iskry help!!!!

Dodane przez k4t4n4 dnia 30-04-2011 00:21
#1

Siemano no i problem ;/ tym razem padło na iskre znikła :( najpierw zaczeła przrywać strzelać z tłumika jak głupia wgl nie dało sie jechać myślałem że bedzie zapłon do wyregulowania a widziałem że dzisiaj mi przyjdzie cylinder polini sport 70 to wyciagłem silnik z katany i dzisiaj postanowiłem poskładać ten cylinderek i jest wszytsko zrobione wkładam silnik do ramy wszytsko podłanczam i kopie i kopie i kopie i kopania nie ma końca więc postanowiłem sprawdzic iskre no i tu niespodzianka bo nie ma iskry próbowałem na 5 świecach na żadnej nie było(po dłuższym kopaniu pojawiła się 2 razy taka słabsza ale była na chwile ;p ) więc chciałem odkręcic magneto żeby sprawdzic cewki lecz po odkreceniu śrubki magneta sie nie da sciagnać próbowałem z qmplem prz 4 godziny sciaganć magneto nie ma szans trzym,a sie jak głupie wiec jutro planujemy zrobic specjalny sciągacz do magneta i po sciagnieciu na co polecacie zwrócic uwage?czy komuś już znikła iskra i to zrobił? jezeli tak to co zrobił dzieki i pozdro ;]


i tu jeszcze na prośbe kolegi ogłoszenie żeby nie robic dwóch tematów ma na sprzedaż waraitor hebo next generation http://allegro.pl...46133.html wariator do minarelli ze speedfighta ;p

Edytowane przez k4t4n4 dnia 30-04-2011 00:24

Dodane przez Dandusiek dnia 30-04-2011 12:28
#2

Sprawdź iskrę czy ma, cewko moduł bo może i padł, zobacz na kable, No musisz sam to jakoś ogarnąć

Dodane przez Skuter95 dnia 30-04-2011 12:49
#3

Mozecie mi wytłumaczyć przy okazji jak się reguluje zapłon?? bo mechanik mi mówił ze jak mi suzi nie pali na ciepłym silniku to prawdopodobnie trzeba bedzie zapłon wyregulować. i czy zle wyregulowany zaplon moze wplynac na v-max??.

Dodane przez Chemperr_Katana dnia 30-04-2011 13:34
#4

To nie motorynka ze sie zapłon reguluje. : ) Jak nie ma iskry wiec sprawdź podstawowe rzeczy taki jak : swieca, przewód, fajka i cewkomoduł.

Dodane przez aga dnia 30-04-2011 22:01
#5

Witam jeśli mogę to dopiszę podobny problem żeby nie twożyć nowych postów a mianowicie mojej córki katana pali tylko z kopki kupiłem jej we wrześniu zeszłego roku i gość ktury sprzedawał twierdził że czasem pali ze startera ale ostatnio słabo a mi nie odpaliła ani jeden raz a jak ostatnio zmieniałem uszkodzony elektrozawór ssania to stwierdziłem że jak pokręce starterem to niema wogóle iskry na świecy a z kopa jest bez problemu całkiem ładna ,przewód i świeca są nowe oco może chodzić bardzo proszę o jakieś podpowiedzi.

Dodane przez Aroni dnia 30-04-2011 22:34
#6

k4t4n4 no to musisz sam to jakoś ogarnąć. Przede wszystkim sprawdź na początek wszystkie ważniejsze kable, czy styki są ok. Jeśli nic to nie da to musisz zaglądnąć pod magneto na te cewki. Sprawdź czy nie ma tam jakichś luźnych drucików, czy się coś nie rozerwało, rozpięło przy kablach...

aga w normalnej sytuacji rozrusznik nie ma nic do iskry. Jeśli jednak używanie go powoduje zanik iskry to musi być coś pochrzanione przy elektryce. Ty również musiałbyś coś pogrzebać przy katanie, spojrzeć na wszystkie kable przy silniku...ale jak się na tym nie znasz to może być ciężko...

Dodane przez aga dnia 30-04-2011 22:57
#7

Jeden gość stwierdził że może to być słaba przepustowość prądu z aku czyli może i ma racje bo jeśli styki gdzieś są brudne czy zaśniedziałe a to możliwe bo to rocznik 96 to że zanika prąd i poprostu brakuje go na cewke poniewarz rozrusznik całkiem sporo potrzebuje tak więc wygląda na to ż trzeba ja rozgrzebać i poprostu najlepiej to wszystko rozpiąć i przeczyścić noi poprubować może to coś da dam znać jeśli coś wygrzebie zrobie to sam kiedyś to troszkę miałem z tym do czynienia tylko to były czasy komarków i simsonków a teraz to jest to troszke inne bo jest tam całkiem sporo elektryki noi przezto problemów innych więcej.

Edytowane przez aga dnia 30-04-2011 22:58

Dodane przez Aroni dnia 30-04-2011 23:15
#8

Sęk w tym, że rozrusznik pobiera prąd z aku, a moduł na iskre z prądnicy...więc jedno z drugim się nie łączy za bardzo... Jakby był za słaby akumulator to by po prostu rozrusznik słabiej kręcił, ale silnik nie traciłby iskry. Żeby silnik zapalił wystarczy w sumie 3 kable podpiąć, rozrusznik to kolejny 1 + podłączenie do aku. Powinieneś sprawdzić te kable na początek.
Zresztą niech się jeszcze inni wypowiedzą, bo ja elektrykiem nie jestem i znam się tylko na podstawach...

Dodane przez aga dnia 30-04-2011 23:29
#9

Dziwne jak dlamnie jest to że z kopki ma iskre a z rozrusznika nie przeciesz gdy rozrusznik kręci to i prądnica terz daje prąd ,no i powinien być efekt czyli prąd na świecy.

Dodane przez Aroni dnia 30-04-2011 23:32
#10

No dokładnie; powinien być. A skoro u Ciebie nie ma, to najwyraźniej coś z kablami jest pomieszane...tak mi się wydaje. Dobra, niech inni piszą.

Dodane przez k4t4n4 dnia 30-04-2011 23:37
#11

dobra iskra zrobiona jeden z przewdów sie zerwał co wychodzi z cewek został ładnie zrobiony na nowym polini sporcie 70 moc jest prze ogromna jestem bardzo zadowolny tylko znowu jest problem bo mi linka gazu jebła!! ;/

Dodane przez Skuter95 dnia 30-04-2011 23:42
#12

aga a sprawdzałeś kompresje. to jest stary kit typu "nie pali bo akumulator jest slaby" porostu cylek dostał w d**e i ma słabszą kompresje i niebedzie palic na rozrusznik

Dodane przez Skuter95 dnia 30-04-2011 23:43
#13

aga a sprawdzałeś kompresje. to jest stary kit typu "nie pali bo akumulator jest slaby" porostu cylek dostał w d**e i ma słabszą kompresje i niebedzie palic na rozrusznik

Dodane przez kefir95_95 dnia 01-05-2011 11:02
#14

kur*wa skuter95 przecież pisał Ci że nie ma iskry tylko z rozrusznika, a jakby miał słabszą komprechę to i tak iskra by była...
ja coś obstawiam połączenie kabli rozrusznik-prądnica...
Tyle z mojej strony:)

Dodane przez qscvbe dnia 01-05-2011 11:06
#15

Jak coś to ja mogę ci powiedzieć jak zrobić własną linkę , a zamkniesz się w koszcie 2zł:
Ja robiłem sam i już mi prawie rok trzyma. Kupiłem linkę do rowera, normalną, długą.
1. Wyciągasz starą linkę z pancerza(pancerz zostaje na swoim miejscu). Obcinasz nową linkę na odpowiednią długość(od strony tego poziomego walca :D) wkładasz linkę od strony gaźnika w pancerz, przepychasz do końca.
2. zakuwasz linkę od strony rollgazu
a. Bierzesz nit
b. Wybijasz ten cienki pręcik z nita
c. Nasuwasz to, co zostało z nita na linkę
d. Zaciskasz nita ( ja to robiłem imadłem, odkręciłem od blatu i zacisnąłem mocno)
e. Piłujesz nita pilnikiem tak, aby mieścił się w manetce
3. Zakładasz linkę w gaźniku, końcówka powinna pasować, ew. można ją trochę podpiłować
4.Cieszysz się nową linką
TYLKO MUSISZ MOCNO ZACISNĄĆ!!!
Może się przyda, powodzenia :d

Edytowane przez qscvbe dnia 01-05-2011 11:07

Dodane przez k4t4n4 dnia 01-05-2011 11:45
#16

ja próbowałem z rowera ale za krótka była ;/ a teraz już za pózno bo zamówiłem nową linke bo potrzebuje jak najszybciej zrobić katane i zamienić na tą neoske ;D i niestety z kataną sie pożegnać :(