Tytuł: Wszystko o Suzuki Katana AY WR 50 suzuki-katana.nets.pl :: blokada na wariatorze
Dodane przez Goliat dnia 20-11-2007 17:45
#1
Kilka pytań w związku ze ściąganiem blokady z wariatora:
-jaki gwint jest na nakrętce przy wiatraku... lewy czy normalny? pytam bo mam niesamowicie śrube zapieczoną i nie wiem jak kręcić.
-Gdzie jest ta blaszka za wariatorem i mniej więcej jak wygląda?
Dodane przez jackass dnia 20-11-2007 18:19
#2
Gwint jest normalny, odkrecasz w kierunku przeciwnym do wskazowek zegara. Ja za pierwszym razem musialem uzyc sporo sily - polecam przedluzke na klucz w postaci jakiejs rurki metaloej itp. Najwazniejsza blokada to metalowa obraczka na tulei pomiecy wariatorem a przeciwtalerzem. Co do blachy to jak zdejmiesz wariator to zobaczysz ze jest przykrecona na 3 srubki.
Dodane przez Goliat dnia 20-11-2007 22:33
#3
jeszcze nie odkręciłem ale paluchem wymacałem że tej obrączko tuleji raczej tam nie ma. Jeszcze sie zobaczy jak odkręce
Dodane przez wander dnia 20-11-2007 22:59
#4
jak cchesz sprawdzić czy nie masz tulejki bez odkęcania to zobacz czy pasek wchodzi ci jak najwyżej na wariatorze(możesz kawałek tależa od strony gdzie jest pasek pomalować mazakiem i zobaczyć czy ci jak najwyżej wczodzi) przy zużytych paskach może nie odchodzić do samego końca( można to obejść skracając tuleję-główną tuleję(nie pierścień blokujący) lub wymianę paska na nowy)
Dodane przez BoniuBOSS dnia 21-11-2007 11:03
#5
Krótko mówiąc odkręć wariator kluczem 17 albo 19 (nie wiem jaki masz tam rozmiar tej śruby) i jeśli masz ten pierścień to go zdejmij i tak samo postępuj z blachą.
Dodane przez Goliat dnia 21-11-2007 20:24
#6
ok załatwione ^^ tulei nie było, blaszka ściągnięta. Musze resztę skręcić i zobaczymy na ile pomogło :)
Dodane przez BoniuBOSS dnia 21-11-2007 20:32
#7
@Goliat podobno ta tylna blacha na wario praktycznie nic nie daje ale sprawdź i zdaj relację.
Dodane przez Goliat dnia 21-11-2007 20:33
#8
mogę sprawdzić tylko na oko... ślimak zjechany i licznik nie działa ;]
Dodane przez BoniuBOSS dnia 21-11-2007 20:36
#9
Na oko to bez sensu. Nigdy nie da się sprawdzić tak dokładnie jak licznikiem. Raz będzie Ci się wydawać że pomogło a drugi że nie bo będzie np. inny wiatr.
Dodane przez Goliat dnia 21-11-2007 22:32
#10
a mam jakieś inne wyjście... ważne żebym się jak najszybciej przemieszczał. Poza tym przy stanie technicznym mojej maszyny myślę że zauważę różnicę. No nic... zobaczymy jutro ^^
Dodane przez jackass dnia 22-11-2007 04:08
#11
Zrob tak jak radzi wander i maznij kreske mazakiem, zobaczysz czy pasek wchodzi wyzej :)